1 of 26 |  1 2 3 >  Last ›
Love Story (tour 2013/2014)
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Met in de hoofdrol Freek Bartels.

De musical is gebaseerd op de film uit 1970:

Oliver Barrett IV (Ryan O’Neal) is een koppige rechtenstudent aan Harvard die een gouden toekomst in het vooruitzicht heeft. Hij weigert echter in het gespreide bedje te gaan liggen dat zijn vader (Ray Milland) voor hem in gedachten heeft. Als Barrett verliefd wordt op de minderbedeelde, maar charmante muziekstudente Jennifer Cavalleri (Ali MacGraw), heeft hij daarom geen boodschap aan zijn vaders afkeuring van hun relatie. Die trekt daarop zijn handen financieel totaal van zijn zoon af, waarna Barrett en Cavalleri het samen zo goed en zo kwaad als het kan moeten zien te rooien. Na een romantische tijd samen, trouwt het stel. Wanneer ze een kind proberen te krijgen, raakt Cavalleri maar niet zwanger, waarna ze een bezoek aan de dokter brengen. Daar krijgt Barrett te horen dat zijn vrouw terminaal ziek is. Hoewel hij dit in eerste instantie voor haar achterhoudt om haar overige tijd zo zorgeloos mogelijk te houden, komt ze achter de waarheid. Terwijl Cavalleri aftakelt, wil Barrett haar laatste dagen nog zo fijn mogelijk maken, terwijl zij hem ondertussen met zo min mogelijk verdriet wil achterlaten wanneer ze sterft.

De musical was in 2010 al eens op west-end te zien.

De recensie van What’s on stage:

The reviewer of the West End production at the Duchess Theatre for Whatsonstage.com wrote: “Goodall’s music…is always interesting, often beautiful…. The framing epitaph is lovely writing, too…. Rachel Kavanaugh’s austere production on an all-white design by Peter McKintosh — whose three Corinthian pillars somehow conjure Pearl and Dean as readily as pearly gates — transfers well from the Minerva in Chichester…. This is a high-calibre chamber musical, all right, with a top skill factor in both writing and onstage musicianship (piano, guitar and string quintet); then just when it’s nearly enough, it plummets into bathos and easily resistible, tear-jerking manipulation

Op west-end draaide de musical een ‘limited 10 weeks engagement’.

The musical runs without intermission, and the music is played by an on-stage pianist and a septet of strings

De trailer van de west-endversie: https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=59zWzFkbPlc


De musical is vanaf najaar 2013 te zien in het Beatrixtheater in Utrecht in een geheel nieuwe, eigen Nederlandse versie.

Toegevoegd 14 maart:

Celinde Schoenmaker en Freek Bartels beginnen Love Story


West End actrice Celinde Schoenmaker hoofdrol in reizende productie seizoen 2013-2014: Love Story

Celinde Schoenmaker, die momenteel de rol van Fantine in Les Miserables in het Londense West End speelt, wordt deze herfst de tegenspeelster van Freek Bartels in de musical Love Story. Celinde speelt Jenny, een muziekstudente uit een arbeidersgezin waaraan Freek, in de rol van veelbelovend rechtenstudent Oliver, zijn hart verliest . Hun liefdesverhaal is even mooi als tragisch. Meeslepend, herkenbaar maar vooral uniek. Er zijn immers vele liefdesverhalen, maar er is maar één Love Story. Love Story is vanaf november 2013 te zien in de Nederlandse theaters.

Film
De musical is gebaseerd op het bestseller boek ‘Love Story’ van Erich Segal, dat dit jaar opnieuw is uitgebracht in Nederland. Stephen Clark schreef op basis van het boek de musical en Howard Goodall arrangeerde de muziek. Clark en Goodall zijn beiden verantwoordelijk voor de teksten. Het verhaal is in 1970 verfilmd door Arthur Hiller. De film was een enorm succes en maakte Ryan ‘O Neal en Ali MacGraw wereldberoemd. ‘Love Story’ werd genomineerd voor zeven Academy Awards en won er een voor Beste Filmmuziek, daarnaast won de film vijf Golden Globes.

Celinde Schoenmaker
Celinde Schoenmaker stond al op jonge leeftijd in de musicals Annie (Stardust) en Oliver (Joop van den Ende Theaterproducties). In 2012 studeerde ze Summa Cum Laude af aan het conservatorium richting Muziek Theater in Tilburg en kreeg onder andere zangles van Edward Hoepelman. Daar won haar afstudeer voorstelling “Nacht, Moeder” de Jacques de Leeuw prijs voor jong talent. Momenteel speelt Celinde de rol van Fantine in Les Misérables op West End in London.

Freek Bartels
In 2008 was Freek te zien als Enjolras in de musical Les Misérables, waar hij een John Kraaijkamp Award voor Aanstormend Talent mee won. Hij speelde de hoofdrol in Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat. Ook was hij naast Simone Kleinsma en Stanley Burleson te zien in Sondheim In Songs in het M-Lab, de musical Petticoat, in de ‘feel everything’ musical Next to Normal en speelde een aantal speciale voorstellingen van The Normal Heart. Freek nam deel aan het televisieprogramma de Beste Zangers van Nederland. Momenteel is hij een aantal keer te zien in de rol van Alex in Aspects of Love.

[ Gewijzigd: 26 March 2013 06:04 PM by 0 ]
  [ # 1 ] 19 September 2012 09:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Vanaf begin 2013 al begreep ik. Lijkt mij een erg toffe musical en met Freek…

  [ # 2 ] 19 September 2012 09:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Kijk er nu al naar uit!

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 3 ] 19 September 2012 09:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Yes, ik ben blij. Ik denk dat Freek deze rol goed kan vertolken.
Mocht ook nog Willemijn gecast worden (hoop niet, droom niet), dan wordt dit best een duur grapje volgend jaar. Ik kan ongeveer lopend naar het Beatrix, dus wie houdt mij nog tegen, behalve mijn portemonnee?  :tanden:

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 4 ] 19 September 2012 09:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  296
Geregistreerd  2012-04-20

Welke rollen hebben we nog meer? Jenny in elk geval, maar is de rol vd vader enzo ook groot?

  [ # 5 ] 19 September 2012 09:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Ik ken de film voor de rest niet, en dus ook het verhaal niet. Kende wel een melodietje van een YouTube filmpje, maar dan van een muziekdoosje 😊 haha

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 6 ] 19 September 2012 09:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  429
Geregistreerd  2009-01-20

betekent dit weer geen Ghost? :(
Maar verder ken ik het niet, dus ik ga morgen maar eens kijken wat het allemaal is 😊

Edit: sorry, het is nog dit seizoen, en dat wisten we natuurlijk al…

   Handtekening   

It takes both rain and sunshine to make a rainbow

  [ # 7 ] 19 September 2012 09:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Uit de volgende lijst van nummers…

“What Can You Say?” – Company
“Jenny’s Piano Song” – Jenny
“Winter’s Night” – Oliver, Jenny & Company
“Jenny’s Piano Song” (Reprise) – Jenny
“The Recital” – Oliver & Company
“What Happens Now?” – Oliver & Jenny
“Nocturnes (Pre-Echo)” – Jenny
“Phil’s Piano Song” – Phil
“Summer’s Day” – Phil, Jenny, Oliver & Company
“Pasta” – Jenny & Oliver
“Everything We Know” – Oliver & Jenny
“The Tide Has Turned” – Jenny, Oliver & Company
“Nocturnes” – Jenny
“Everything We Know” (Reprise) – Jenny & Oliver
“What Can You Say” (Reprise) – Company
“Clapping Symphony” – Orchestra

...blijkt in ieder geval nog de rol van Phil.

In de film zaten de volgende rollen (met de originele acteurs uit de film):

Ali MacGraw as Jennifer “Jenny"sawett IV
John Marley as Phil Cavilleri
Ray Milland as Oliver Barrett III
Russell Nype as Dean Thompson
Katharine Balfour as Mrs. Barrett (as Katherine Balfour)
Sydney Walker as Dr. Shapely
Robert Modica as Dr. Addison
Walker Daniels as Ray Stratton
Tommy Lee Jones as Hank Simpson (as Tom Lee Jones)
John Merensky as Steve
Andrew Duncan as Reverend Blaufelt

  [ # 8 ] 19 September 2012 09:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  538
Geregistreerd  2012-01-31

Ik ga zà³à³à³ hard duimen dat Willemijn gecast word!

  [ # 9 ] 19 September 2012 09:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Gezien in Londen en het is een absolute tearjerker. Naast de beide hoofdrolspelers vooral een geote rol voor de vader. Ik hoop niet dat ze heel veel gaan vergroten/veranderen. Het is een intieme show en die werkt klein het best.

  [ # 10 ] 19 September 2012 09:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Diana. - 19 September 2012 09:46 PM

Ik ga zà³à³à³ hard duimen dat Willemijn gecast word!

Ik doe mee!!!!!

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 11 ] 19 September 2012 09:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Is het al zeker dat willemijn auditie heeft gedaan? Overigens vraag ik me af waarom Ghost niet doorgaat als je dit brengt. Ik denk niet dat dit meer bezoekers gaat trekken.

  [ # 12 ] 19 September 2012 09:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik gok op Celinde..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 13 ] 19 September 2012 09:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

rob2 - 19 September 2012 09:50 PM

Is het al zeker dat willemijn auditie heeft gedaan? Overigens vraag ik me af waarom Ghost niet doorgaat als je dit brengt. Ik denk niet dat dit meer bezoekers gaat trekken.

Dat niet maar Maurice liet de namen van Willemijn(Verkaik), Céline (Purcell), en Tessa (Sunniva) vallen…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 14 ] 19 September 2012 10:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Pascale - 19 September 2012 09:55 PM

Ik gok op Celinde..

Na afgelopen maandag Celinde in actie te hebben gezien… Ja wauw! Je zal als producent gek zijn om Celinde niet te willen!

  [ # 15 ] 19 September 2012 10:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Madelonne - 19 September 2012 09:57 PM
rob2 - 19 September 2012 09:50 PM

Is het al zeker dat willemijn auditie heeft gedaan? Overigens vraag ik me af waarom Ghost niet doorgaat als je dit brengt. Ik denk niet dat dit meer bezoekers gaat trekken.

Dat niet maar Maurice liet de namen van Willemijn(Verkaik), Céline (Purcell), en Tessa (Sunniva) vallen…[/quote

En hij zei dat die 3 dames morgen een telefoontje konden verwachten.]

 1 2 3 >  Last ›
1 of 26