3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Newsies
  [ # 31 ] 21 August 2012 06:56 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Hij is inderdaad iets te Amerikaans, maar ik zie hem eigenlijk wel (en hoop ik) in Nederland staan.

  [ # 32 ] 05 October 2012 03:24 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ga binnenkort voor de eerste keer naar new york. En ik ben me alvast een beetje aan het oriĆ«nteren wat ik op broadway wil zien. Ik ben van plan twee musicals te gaan zien. De eerste ben ik al over uit. Newsies! Ik heb even wat YouTube filmpjes bekeken en Ik ben meteen fan. 😊 Lijkt me super leuk. De dans en muziek spraken me meteen aan. Ik heb ook een filmpje gezien van een optreden van de nieuwe hoofdrolspeler: Corey Cott. Hier was ik alleen niet van onder de indruk. Leuke jongen om te zien maar hij zong echt niet goed. Hopelijk (waarschijnlijk) kwam dat door de zenuwen.

  [ # 33 ] 25 January 2013 03:24 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2009-07-10

Vorige week heb ik Newsies gezien in het Nederlander Theatre. Helaas was de show die avond niet met korting te koop bij TKTS, maar gelukkig nog bij het theater de twee allerlaatste kaartjes kunnen krijgen.
Wat een fantastische show is dit! Ik heb er erg van genoten en betrapte mezelf er op dat ik een groot deel van de show met een lach op mijn gezicht heb gezeten. De show heeft pakkende nummers als Sante Fe, King of New York en Seize the Day, die nog een tijd lang in je hoofd blijven zitten.
Het is een Disney musical maar dat heb je eigenlijk niet door. Het is een hele energieke show en de acteurs kunnen ongelofelijk goed dansen. Bij elke dans of stunt die ze uithaalden ging het publiek uit zijn dak. De jongens waren niet verkeerd om naar te kijken dus je verwacht dat het gejoel van de tienermeisjes in de zaal kwam, maar nee, het kwam van hun moeders! Dit enthousiaste publiek maakte het nog leuker!
Ook vond ik het opvallend dat er maar drie vrouwen in de show zitten, tegenover de ongeveer 25 mannen. Kara Lindsey die journaliste Katherine Plumber speelt heeft een prachtige stem, heel aangenaam om naar te luisteren. En John Dossett zet een hele geloofwaardige Joseph Pulitzer neer. Naast de pakkende nummers, en de energieke choreografie, valt er ook nog genoeg te lachen. Mocht je binnenkort in New York zijn dan zou ik deze show zeker niet overslaan!

  [ # 34 ] 20 February 2013 01:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Vorige week deze fantastische musical mogen zien en loop nog met een smile rond. Fantastische muziek, geweldige dans. Heerlijk verhaal. Een must see wat mij betreft voor iedereen die naar New York gaat. De cd staat de hele dag op. 😊. Het is heel Amerikaans, wij kennen het fenomeen krantenjongens niet, maar ik denk dat deze show prima in NL kan. Tenslotte gaat het ook over vriendschap en liefde…universeel. Dit lijkt me makkelijker dan de Jersey Boys, ook heel Amerikaans verhaal. Als dat kan…..dit zeker. Ik hoop er op, zo snel mogelijk. 😊

  [ # 35 ] 19 March 2013 12:32 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Zit je voor newsies op een van de voorste rijen in de zaal goed? Of kan je beter vooraan op het balkon zitten?

  [ # 36 ] 19 March 2013 12:11 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Ik had graag op een van de voorste rijen gezeten, maar die waren uitverkocht.  😊  Het balkon gaat een stuk over de zaal heen,  dus de voorste rij daarvan zal wel goed overzicht geven, maar ik zou kiezen voor een van de voorste rijen. Zelf zat ik vrij achteraan in de zaal en heb het overigens prima gezien.  Veel plezier!

  [ # 37 ] 23 September 2013 10:42 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Terug uit New York en deze prachtshow gezien
Een enorm energieke show qua choreografie, super cast en leuke muziek die lange tijd in je hoofd blijft hangen
We zaten op de 12e rij in het midden met goed zicht op het podium, achteraf was het leuk om de cast op te wachten en met enkelen een praatje te kunnen doen

  [ # 38 ] 23 September 2013 11:39 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2012-05-16

Op vrijdag 13 september deze voorstelling bezocht. Maanden van tevoren kaartjes geboekt via internet, zodat we zeker plaatsen hadden.
Dure kaartjes, maar dat was het meer dan waard. Een voorstelling op Broadway is een hele beleving, het begint al met de enorme wachtrij buiten voor aanvang van de show om naar binnen te mogen. Deze schoot gelukkig goed op en na zo’n 10 minuten mochten we naar binnen. Het theater is mooi, de plaatsen zijn wat krap qua beenruimte maar dat heeft wel zijn charme. Zodra de show begint, zit je er meteen in. De muziek is pakkend en er wordt optimaal gebruik gemaakt van het decor. De “stellages” die ze gebruiken zijn eenvoudig maar doeltreffend.
Het dansen is verbazingwekkend goed. De kranten - choreografie laat je ogen knipperen, en ook de dans op ‘King of New York’ is fenomenaal.
Corey Cott was onze Jack Kelly en speelde dat met allure. Geloofwaardig, ontroerend en een ‘schoffie van de straat’. Heerlijk! Ben Fankhauser als Davey is ontwapenend, overtuigend en een ‘good guy’. Een van de weinige vrouwen op het toneel was Kara Lindsay. Wat een power! Haar solo is schitterend en het duet samen met Corey Cott geeft kippenvel.

Al met al een fantastische show voor iedereen. Ook als je niks met musical hebt, is dit een perfect uitje. Het dansen is niet zoals wij dat in Nederland gewend zijn, een ongekend hoog niveau. Daarnaast wordt alles zuiver gezongen en kom je ogen tekort. Wat ook de moeite is om te vermelden, is dat het ensemble echt een grote toevoeging is aan het stuk. Iedereen draagt iets bij en komt aan het woord, samen spelen zij de show. Ga het zien als je de kans krijgt!

   Handtekening   

Morgen is vandaag
en als ik nu de sprong niet waag
dan blijft het een illusie…

  [ # 39 ] 23 September 2013 04:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Leuk verslag Sabine! Heb de show nog altijd niet gezien…..ben te lang niet in New york geweest…(maar je maakt me opnieuw nieuwsgierig!).

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 40 ] 24 September 2013 10:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Vanaf voorjaar 2014 is het een stuk eenvoudiger, als Newsies op West End gaat spelen. Al is maar de vraag of ze het Broadway-niveau gaan halen.

  [ # 41 ] 08 October 2013 06:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

Gisteravond gezien! En ik ben giga onder de indruk!

Strakke dans, heerlijke show, geweldige zang. Een stel best jonge acteurs die daar gewoon een super strakke show staan te geven! Cory is een heerlijke Jack en Kara is een geweldige Katherine! Verder geen enkele misser en een aantal dansers die zo goed zijn dat je soms geen idee hebt waar je moet kijken. Simpele en effectieve set.

M’n enige ‘probleem’ is hoe Jack geschreven is; hij is soms moedig en aardig en soms laf en arrogant. Maar als dit naar West End komt ga ik er zeker voor heen!!

  [ # 42 ] 22 June 2014 07:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Op Facebook net het bericht gezien dat Newsies op 24 augustus sluit op Broadway, blij dat ik hem vorig jaar nog heb kunnen zien in NY! Er is wel nog een tourversie.

  [ # 43 ] 22 June 2014 08:54 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2013-09-16

Newsies stopt inderdaad op 24 Augustus. Ga ik eindelijke richting New York in september voor Newsies, stoppen ze twee weken ervoor. Helaas hebben ze het qua kaart verkoop niet slim gedaan.
Ik had al kaarten gekocht voor in september, ze waren namelijk weer verlengd tot oktober. Hopen dat ik zo snel mogelijk mijn geld weer terug krijg! Anders wordt het een duur grapje helaas.

En in oktober begint de U.S. tour.

  [ # 44 ] 10 August 2016 10:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Begin 2017 zal een live gefilmde show in de bioscoop te zien zijn!

Bron: Newsies facebook/twitter

  [ # 45 ] 13 August 2016 06:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Inderdaad. Ze gaan de laatste voorstelling van de Noord-Amerikaanse tour capteren, en voor de gelegenheid zullen een aantal van de hoofdrolspelers van de Broadway-versie terugkeren om hun rol nog 1x te spelen (o.a. Jeremy Jordan en Kara Lindsay)

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5