1 of 5 |  1 2 3 >  Last ›
The Normal Heart
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Aids Fonds officiële partner toneelstuk The Normal Heart


Deze zomer is het met drie Tony Awards bekroonde toneelstuk The Normal Heart van aidsactivist Larry Kramer exclusief te zien in het Amsterdamse DeLaMar Theater. Vandaag kondigde producent OpusOne aan dat The Normal Heart een samenwerking is aangegaan met het Aids Fonds. Producent Maarten Voogel is verheugd: “Het Aids Fonds zet zich al jaren in om hiv op de agenda van de Nederlandse samenleving en politiek te houden. Dat is precies waarom Larry Kramer The Normal Heart schreef. En ondanks dat het stuk bijna dertig jaar oud is, is de strijd om erkenning en acceptatie actueler dan ooit.”

Speciaal voor het Aids Fonds stelt de theaterproducent vanaf vandaag een aantal kaarten voor de Nederlandse première op 1 augustus a.s. beschikbaar voor de openbare verkoop. Per verkochte kaart gaat maar liefst €10,- naar het Aids Fonds. Deze kaarten variëren tussen €26,50 en €44,50 en zijn nu exclusief te koop via de volgende link: http://webshop.delamar.seetickets.nl/ppredirect.aspx?pp=qtnh1&sh=ORMALHEART.

Het waargebeurde verhaal van The Normal Heart vertelt over de opkomst van de aidsepidemie in New York in de jaren ‘80. Het is een aangrijpend en ontroerend, maar met veel humor verteld verhaal over een groep vrienden in gevecht met politici, artsen en media die de waarheid willen verdoezelen over deze ‘nieuwe ziekte’. De Nederlandse sterrencast bestaat uit Frederik Brom, Henriëtte Tol, Freek Bartels, Thijs Römer, Kevin Hassing, Jelle de Jong, Oren Schrijver en Daniel Cornelissen. De regie is in handen van Job Gosschalk en Coot van Doesburgh tekent voor de vertaling. The Normal Heart is van 30 juli t/m 11 augustus te zien in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.thenormalheart.nl, www.aidsfonds.nl of http://www.delamar.nl.

  [ # 1 ] 19 June 2013 09:09 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik wil dit enorm graag zien..
Een lief studievriendinnetje schrijft haar scriptie over HIV en aids binnen de literatuur.. The Normal Heart komt er natuurlijk in voor.. Dus ik bezoek ‘m samen met haar.. 😄

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 2 ] 02 July 2013 06:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV ging op bezoek bij de cast van The Normal Heart en maakte een videoreportage. Gesprekken met Freek Bartels, Henriëtte Tol, Thijs Römer, Kevin Hassing e.a.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 3 ] 31 July 2013 11:07 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Heeft iemand de voorstelling gisteren al gezien? Ik ben benieuwd.

  [ # 4 ] 31 July 2013 05:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Jep, was gister bij de eerste try-out. Behalve dat het geluid/zenders voor de pauze af en toe uit viel, vond ik het een zeer mooie voorstelling. Goed gespeeld, de angst, de onzekerheid en het steeds weer tegen een dichte deur aanlopen. Ik zou deze aan iedereen willen aanraden. Oh en neem wat kleingeld mee voor het aidsfonds 😉

  [ # 5 ] 31 July 2013 09:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

Musicalworld was er gister ook bij. Een recensie volgt, maar het is zeker de moeite waard om te gaan kijken!

  [ # 6 ] 03 August 2013 10:44 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

De recensie duurde wat langer vanwege mijn (flinke) kiespijn, maar hij is hier te lezen!

  [ # 7 ] 04 August 2013 09:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

@Jan Joost: ik kan me wel vinden in jouw recensie… 😊

Ik ben gisteravond geweest en ik denk dat ik het voor mezelf het beste kan beschrijven als een emotionele achtbaan. Lachen, huilen, verbazing, woede… Je voelt bijna continu de machteloosheid van de personages op het podium.

De cast is een mix van bekende en (mij) minder bekende namen, maar het werkt. Geen enkele acteur is minderwaardig in deze voorstelling, ze zijn aan elkaar gewaagd. Maar: Frederik Brom brengt slechts circa zes van de ongeveer 130 minuten door in de coulissen en aangezien hij op bepaalde momenten flinke lappen tekst heeft is dat best een prestatie. De scènewissels zijn bijna filmisch: terwijl de ene scène vervaagt en er personages aflopen, zijn er andere personages al opgelopen voor de volgende scène. Zo valt er eigenlijk op geen enkel moment een stilte voor een changement, waardoor het stuk als een trein doorraast.

Aan het einde volgde voor de acteurs een flinke beloning: een staande ovatie waarbij de acteurs tot drie keer toe het podium opkwamen. 😊 Jammer dat de zaal nog niet eens halfvol zat. Ik denk dat veel mensen zich hebben laten afschrikken door de drukte van de Gay Pride. Volgens mij is het voor de overige voorstellingen niet veel beter en dat is echt zonde, want deze voorstelling verdient meer publiek. Het is echt niet alleen maar geschikt voor homo’s die de jaren ‘80 zelf hebben meegemaakt, dus ga er vooral heen. 😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 8 ] 04 August 2013 11:02 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

June - 04 August 2013 09:18 AM

Het is echt niet alleen maar geschikt voor homo’s die de jaren ‘80 zelf hebben meegemaakt, dus ga er vooral heen. 😉

Inderdaad.. Gay? Niet gay? Gewoon gaan! Hiv-positief? Hiv-negatief? Gewoon gaan! Weet je helemaal niks over aids? Ben je een aids-expert? Gewoon gaan!
Je hebt eigenlijk helemaal geen reden om niet te gaan..  :lol:


Ook ik kon meer met de tweede akte dan met de eerste..
En steeds vergeet ik het weer.. Maar ik ben ook gewoon een sucker voor Freek Bartels. Ik heb hem inmiddels in de nodige producties gezien maar hij weet me gewoon te raken.
Het is fijn om dankzij zijn Felix ook verliefd te kunnen worden op Frederik Brom als Ned.

Ik heb op 3 momenten tranen met tuiten gehuild.. Felix bij dr. Emma, het relaas van Mickey (Jelle de Jong) en de eindscène..

Eerder genoemde vriendin die gaat afstuderen op o.a. The Normal Heart vertelde me dat ze in de VS het ook niet droog hield bij het verhaal van Bruce over het overlijden van zijn partner. Ik kon er in de Nederlandse versie niet al te veel mee. Ik vond Kevin Hassing wat houterig. Kan ook aan de regie liggen, trouwens.

Al met al vond ik de voorstelling prachtig en indrukwekkend en zou het aan iedereen aanraden om te gaan kijken.

[ Gewijzigd: 04 August 2013 11:11 AM by Pascale ]
   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 9 ] 04 August 2013 03:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik zou zo gaan als ik KON maar het staat maar zo kort (twee weken)

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 10 ] 05 August 2013 03:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Ben nu nog weg, maar hoop vrijdagavond nog kaarten te kunnen boeken voor zaterdag of zondag, maar als de zalen echt maar halfvol zitten (wat erg zode is overigens) moet dat nog wel lukken.

Nu ben ik zelf iemand de graag na afloop graag tegen de acteurs zeg wat ik er van vond, dus weet iemand of ze via AU weggaan of nog de foyer inkomen?

  [ # 11 ] 05 August 2013 03:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zaterdag kwamen Oren, Kevin, Jelle en Daniël de foyer in, maar toen waren er wel mensen die voor hen naar het theater waren gekomen (als in: vrienden en familie).

Ik heb trouwens net even gekeken de de zaal lijkt zaterdag en zondag beter bezet dan afgelopen zaterdag het geval was. Nu zijn er pas rond rij 10 plaatsen vrij. Maar dan nog…

[ Gewijzigd: 05 August 2013 03:40 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 13 August 2013 11:03 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ben zondagmiddag naar de laatste voorstelling geweest. Ik was er erg van onder de indruk. Jammer dat het maar zo kort te zien was. Is dat altijd zo bij toneel?

  [ # 13 ] 13 August 2013 11:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het was nu een korte speelperiode omdat Delamar nog een gaatje in de programmering had. Het zou wel mooi zijn als ze nog een keer kunnen terugkomen met deze voorstelling… 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 15 April 2014 09:22 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

En ze komen terug met deze voorstelling! Van 2 tot en met 10 augustus in het Delamar! De cast is nagenoeg hetzelfde: Frederik Brom, Henriëtte Tol, Freek Bartels, Thijs Römer, Kevin Hassing, Jelle de Jong, Daniël Cornelissen, Beau Schneider. De laatste vervangt Oren Schrijver.

Overigens toert de productie deze keer ook, in september en oktober.

http://delamar.nl/voorstellingen/2014-2015/the-normal-heart/
http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/normal-heart-terug-met-acteur-beau-schneider

[ Gewijzigd: 15 April 2014 09:32 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 15 April 2014 09:26 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

En ze gaan in Sept/Okt ook touren als ik het goed begrijp!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 5