Pippin Broadway Revival
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

OMG OMG OMG dat is alles wat ik kan zeggen. Beste van de 6 shows die ik zag.

Eerste poging voor rush tickets was een flop. Kwam 10.45 aanlopen en er stond al een lange rij. 12 uur ging de BO open, maar kennelijk hadden ze al kleine lootjes met het aantal tickets uitgeven.

2e poging, kon zo moeilijk mijn bed uit, maar uiteindelijk was ik er 8.10 BO open om 10.00. Gezellig zitten praten met wat dames voor me in de rij en uiteindelijk telde een van hun mannen en ze telde de dames als 19 en 20. Ik bleef alsnog zitten.
9.45 kwam de BO dame de lootjes uitgeven en ik zat gespannen want ik zag nog steeds een lootje… en ja hoor ik kreeg nr 20! AAH zoooo veel geluk!
Eindelijk 1 rush ticket voor iets van 40 dollar in de rechter Box.

The Music Box is echt een heel mooi en lief theatre. Klein en prachtig. De jonge naast me zag ik ook al in de rij, kort mee gesproken en we hadden geen slecht zicht, maar wel heel erg aan de zijkant.
Gelukkig was het balkon niet vol en konden we zo naar boven lopen toen het licht uitging en zaten we perfect bijna in het midden op rij L ofzo. Echt super mooi zicht.

Daar begint het dan, Patina Millers schaduw op het doek… Ik verwachte veel van deze show, maar dit had ik niet verwacht. Het is zo grappig, vrolijk, super goede zang, dans en acteerwerk en de acrobatiek… mijn god! Deze show is echt zo mooi! Ik zou er zo nog een keer heen willen gaan zodat je niks over het hoofd hebt gezien.
Het leuke is, is dat ze natuurlijk de 4e muur vaak doorbreken en het werkt prima, mooi balans.

Matthew was erg sterk als Pippin. We hadden 1 of 2 US op. De vader van Pippin was niet Terence Man, maar zijn vervanger was zeker goed.

Echt als je een show moet hebben gezien, dan is het deze wel! Het verbaasde mij dat het niet uitverkocht was.
Achteraf nog de Playbill door veel castleden laten signeren en natuurlijk op de foto met Patina en Matthew 😊

  [ # 1 ] 09 October 2013 07:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

Ik heb de show ook gezien en ik ben giga onder de indruk! Bij ons was (helaas, ik wilde Patina wel zien) Gabrielle McClinton op als Leading Player. Verder is het een beetje een vreemde show maar wel op een hele fijne manier. Geen echte vertelling van A naar B maar genoeg creatief om te interesseren. Verder grappig en een visueel spektakel!! Echt heel tof!

  [ # 2 ] 10 October 2013 10:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Yep helemaal mee eens, Beetje vreemd, maar wel lekker 😉

Ik ben er nog steeds helemaal onder de indruk van! Hopelijk volgend jaar nog een keer!

  [ # 3 ] 01 March 2014 11:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Vanmiddag de matinee gezien van Pippin. Zelden zo’n bijzondere voorstelling gezien in de afgelopen 15 jaar.  Een zoektocht naar betekenis in het leven is op zich natuurlijk geen uniek thema. Maar de wijze waarop het verhaal van Pippin vertelt wordt is heel speciaal te noemen. Als ‘master of ceremonies’  van een circusgezelschap neemt Patina Miller je 2,5 uur lang mee in de avonturen van Pippin (opzet deed me enigszins denken aan Candide), zijn vergeefse pogingen naar een ‘extraordinary life’ en de vrede die hij uiteindelijk vindt in een ‘ordinary life’.
De voorstelling is een streling voor je zintuigen. Zang, dans (oa Fosse) en spel zijn uitstekend, er zit veel acrobatiek in a la Cirque du Soleil, Hans Klok achtige trucs en de nodige interactie met het publiek. Je komt ogen en oren tekort…Het is een beetje een ratjetoe van stijlen maar het geheel staat als een huis en klopt gewoon!
Patina Miller is geweldig. Ik zag haar in London in Sister Act schitteren en dus waren de verwachtingen hoog. Wel, die maakt ze meer dan waar. Ze beweegt fenomenaal, danst strak, heeft een machtige stem en bespeelt het publiek met zichtbaar plezier. Deze rol is haar op het lijf geschreven.
Matthew James Thomas is een geweldige Pippin. Puur, gevoel voor humor, energiek, goede stem. Een genot om naar te kijken en luisteren. Dat geldt feitelijk ook voor de rest van de cast, ik heb geen zwakke plekken kunnen ontdekken.
Voor wie naar NY gaat en nog niet weet waar naar toe te gaan: Pippin is een must see en zal je lang bijblijven. Je zintuigen hebben in ieder geval even nodig alle indrukken te verwerken.  Ik ben er in ieder geval nog vol van maar ‘moet’ nu snel schakelen want mag over een krappe 2 uur naar de eerste preview van Les Mis….. Life is good!

  [ # 4 ] 05 November 2014 03:09 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2013-09-16

Helaas is er een einddatum voor Pippin: 4 januari 2015 wordt de laatste voorstelling gespeeld. Dit wordt een kort, maar krachtige run voor Josh kaufman als Pippin.

  [ # 5 ] 20 December 2014 01:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik moet zeggen, zonder Patina was het niet zo geweldig als met. Nog steeds een heerlijke show maar ik miste haar vuur en passie :(