Ramses / Avro
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Volgens mij nog geen topic over, ik heb in ieder gezocht en niet gevonden. En ik moet toch echt even ergens kwijt hoe geweldig ik aflevering 1 gisteren vond.  Maarten Heijmans is onweerstaanbaar als Shaffy. Onnavolgbaar narcistisch en zo charmant.  Thomas Cammaert doet nog eens over wat ie al heel goed deed in de musical en dan nog beter. Een mooie, kwetsbare Joop. Noortje Herlaar is perfect als Liesbeth. Klasse, stijl die je niet kunt aanleren maar zij heeft dat gewoon aan haar hangen.

Wat een prachtige serie, heerlijke sfeer en soms bijna benauwend nabij. Mijn zaterdagavonden zijn ingevuld. Na Moeder ik wil bij de Revue weer iets waar ik voor thuis ga blijven. Top, top, top.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 12 January 2014 11:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Vanochtend gekeken (thank god uitzending gemist) maar woooooow wat een mooie aflevering op naar de andere 3 mijn zaterdagavonden waren al gevuld met en downton Abbey en overspel maar nu blijven ze gevuld met Ramses.

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 2 ] 12 January 2014 11:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Heb het vanavond ook op uitzending gemist gekeken en, ja; een prachtige serie! Heerlijk! Dit soort serie’s maken ze echt te weinig, vind ik. Maarten Heijmans als Ramses vind ik echt geweldig. Hij speelt zo mooi! Noortje Herlaar heeft een soort klasse/uitstraling die Liesbeth List ook heeft inderdaad. Ze speelt ook echt heel goed, ze is gigantisch gegroeid in haar spel. Alleen wat ik een beetje mis bij Noortje is dat rauwe, diepe en lage stemgeluid dat Liesbeth List heeft. Ga er niet voor thuisblijven op m’n zaterdagavond, maar het absoluut op uitzending gemist terug kijken, leuk voor de zondagavond. 😊

  [ # 3 ] 13 January 2014 11:32 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

HOI. - 12 January 2014 11:34 PM

Maarten Heijmans als Ramses vind ik echt geweldig.

Ik schreef het destijds al bij Verplichte figuren in 2008:
De grote verrassing is Maarten Heijmans. <...> Voor hem is deze voorstelling een prachtige showcase: hier staat een jongen met waanzinnig veel talent.

Leuk dat hij door middel van deze grote televisie-rol dat ook aan een groot publiek mag laten zien.

  [ # 4 ] 15 January 2014 09:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Eindelijk weer een eerlijke, oprechte serie op tv waar niet is gekozen voor de grote namen en het grote geld, maar waar een verhaal verteld wordt. En tuurlijk, de dialogen zijn niet altijd even briljant (al vond ik Ramses’“Bedankt voor het logeren” tegen de zwerver op een bankje buiten bril-jant), er zijn vast nog veel meer mankementjes, maar je voelt in alles de liefde en het enorme respect wat de makers hebben voor Ramses.
Maarten is Ramses. Of Ramses was Maarten. Ik weet het niet. Zo charmant, zo vol levenslust en toch ook zo twijfelend. Zo kinderlijk enthousiast. Je - of ik dan - vergeeft hem alles wat hij verkeerd doen. En Joop.. Jopie.. Man. Ik ben een beetje verliefd op hem. Thomas is perfect, engelachtig mooi haast.
Feest der herkenning ook, al die bekende theatergezichten in de eerste aflevering. Ook al hebben ze maar twee zinnen, iedereen was blijkbaar maar al te bereid z’n naam hieraan te verbinden. Ik moest heel hard lachen om Gijsbrecht Bert Luppes en smolt een beetje bij het zien van bakker Stefan Rokebrand (maar ik heb dan ook al jaren een zwak voor hem).

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.