City Of Angels - West End
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Volgens de Daily Mail is de Cy Coleman en David Zippel musical ‘City Of Angels’ vanaf oktober 2014 te zien in het Donmar Warehouse. De musical die dateert uit 1989 was in Londen voor het laatst te zien in 1993 in het Prince Of Wales, destijds met Roger Allam, Haydn Gwynne en Henry Goodman in de hoofdrollen.

De nieuwe productie in het Donmar zal worden geregisseerd door Josie Rourke en de hoofdrollen worden vertolkt door Rosalie Craig en Hadley Fraser.

*edit* titel aangepast

[ Gewijzigd: 19 January 2020 02:21 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 27 May 2014 10:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘City Of Angels’ is te zien in het Donmar Warehouse van 5 december 2014 tot en met 7 februari 2015 met de première op 16 december. Naast Rosalie Craig en Hadley Fraser is ook Samantha Barks in de musical te zien. Regie voert zoals eerder aangekondigd Josie Rourke, de choreograaf is Stephen Mear.

De algemene voorverkoop voor het nieuwe seizoen in het Donmar Warehouse opent op 18 juni.

Meer info op de Donmar website

[ Gewijzigd: 27 May 2014 10:57 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 18 June 2014 10:44 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Kaart is gekocht maar de volledige run van ‘City Of Angels’ in de voorverkoop is inmiddels uitverkocht. Kaarten op de 1e rij voor £10 gaan zo’n twee weken voorafgaand aan de datum van de voorstelling in de verkoop op maandagochtend om 11.00u. Meer info op de Donmar site.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 05 September 2014 05:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Er zijn inmiddels een paar nieuwe namen bekend gemaakt voor de cast van ‘City Of Angels’ namelijk Tam Mutu, Katherine Kelly en Peter Polycarpou.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 19 December 2014 09:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze week ging ‘City Of Angels’ in première. Er zouden inmiddels plannen zijn voor een transfer naar West End.

The Telegraph Dominic Cavendish *****
The Guardian Michael Billington ****
Evening Standard Henry Hitchings ****
The Independent Paul Taylor ****
Financial Times Ian Shuttleworth ****
Whatsonstage Michael Coveney ***
Daily Mail Quentin Letts ***
Time Out Andrzej Lukowski ****
The Stage Mark Shenton *****

Variety Matt Trueman

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 05 January 2015 04:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Afgelopen zaterdag deze voorstelling gezien in het intieme Donmar Warehouse. De kaartverkoop ging destijds dermate snel dat we genoegen moesten nemen met plaatsen in de Circle. Nou is dat in een klein theater natuurlijk qua afstand helemaal geen ramp, maar het balkon bestaat uit 2-3 rijen (met daarachter aan de lange zijde nog staanplaatsen) en is zo dicht op het podium gebouwd - met nog een vervelende reling voor de eerste rij - dat je soms echt behoorlijk voorover moet buigen om het goed te kunnen zien. Voor de staanplaatsen geldt dat het meest maar die betalen dan ook maar 10 Pond of iets dergelijks. Maar goed, we waren dolblij aanwezig te kunnen zijn en gelukkig houdt de productie er redelijk rekening mee en is 95% van de voorstelling goed te volgen omdat wat verder naar achteren op het podium wordt gespeeld.

In deze voorstelling wordt het publiek getrakteerd op een ‘verhaal in een verhaal’.  City of Angels gaat over de schrijver Stine (Hadley Fraser) die zijn novel City of Angels (onder invloed van Buddy Fidler - Peter Polycarpou) herschrijft naar een filmversie en telkens aanpassingen moet doen. De inhoud van Stine’s novel (over detective Stone- Tam Mutu - en diens avonturen na het aannemen van een opdracht)  is de andere verhaallijn in de voorstelling. De wijze waarop eea wordt gedaan is buitengewoon interessant en origineel te noemen. En dat alles in het decor van Hollywoord van de 40-er jaren met de voor die tijd zo kenmerkende heerlijke muziek. Verder wil ik er inhoudelijk eigenlijk niets over kwijt, uit angst teveel weg te geven. 
Kwalitatief is deze voorstelling een genot voor je zintuigen, de cast is van een ongekend hoog niveau inclusief ensemble. Met vele hoogtepunten, maar als ik er dan toch 1 uit mag halen is dat de fenomenale vertolking van ‘You’re nothing without me’ door Tam Mutu en Hadley Fraser. Ik kan eerlijk gezegd de juiste woorden niet vinden om dit staaltje vakmanschap te beschrijven.  Voor hen die nog gaan, bereid je voor op een heerlijke voorstelling.

  [ # 6 ] 08 January 2015 09:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Och. Wat ben ik jaloers op je. Het is je gegund maar jaloers ben ik… Hadley en Tam, wat een gedroomde combi!

  [ # 7 ] 09 January 2015 12:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben het helemaal eens met LondonMark. ‘City Of Angels’ is zo’n voorstelling waarbij je echt jubelend de zaal uitkomt. De pauzefinale met Hadley Fraser en Tam Mutu is fenomenaal goed. Gelukkig had ik wel een plaats in de stalls maar de kaartverkoop is zeer snel gegaan. Maar hopen op een West End transfer want ik zou deze musical graag nog een keertje zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 8 ] 01 November 2019 08:29 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het heeft wel heel lang geduurd maar de West End transfer van de Donmar productie van ‘City Of Angels’ is een feit en vanaf maart 2020 te zien in het Garrick Theatre. Erg fijn nieuws !

https://www.cityofangelsmusical.co.uk/

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 9 ] 01 November 2019 10:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Geweldig nieuws inderdaad, de run in het Donmar helaas maar 1x kunnen zien want er was werkelijk een stormloop op tickets (zoals altijd in het Donmar).  De kaartverkoop voor de run in het Garrick Theatre is inmiddels begonnen.

  [ # 10 ] 19 January 2020 02:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben een beetje aan het plannen voor een volgend bezoek aan Londen en zag dat Rosalie Craig, Theo James en Rob Houchen in de productie spelen tot en met 30 mei 2020. Nicola Roberts en Vanessa Williams tot en met 25 juli 2020.

Rosalie Craig speelt de maandagavonden niet met ingang van 30 maart 2020.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 11 ] 22 July 2020 06:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Nimax heeft alle tickethouders geïnformeerd dat de show niet meer terugkeert.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 23 July 2020 10:52 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik had eigenlijk nu in Londen moeten zijn en deze show stond hoog op mijn lijstje. Jammer dat er geen tweede kans komt..

  [ # 13 ] 23 July 2020 03:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

De regisseur zegt vandaag op haar Twitteraccount:

“Our production of City of Angels has not been “cancelled”. The story that prompted a flurry of tweets is untrue. There is a strong will on the part of everyone to bring it back when we can. It’s tough. The “when” is uncertain but Nica Burns, NIMAX and our producers are tireless in this exhausting moment.
I understand that we are in a jumpy, fractious climate. Rumours, amplified by social media, damage bigger things than West-End shows. But Nica, our producers, cast and team continue to work for its opening night. Please hold on with us in this hope.”

[ Gewijzigd: 23 July 2020 03:48 PM by jasper050 ]
   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

‹‹ Dogfight      The last 5 years ››