3 of 39 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
The Lion King
  [ # 31 ] 04 October 2015 06:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Tja, ik heb een bijna 9 jarige dochter die hier heel blij van gaat worden. Die wil ook heel graag naar Beauty natuurlijk.
Ik wil er zeker zelf ook wel een keer heen (jeugdsentiment), maar of ik dit nou een goede keuze vind….. tja…... nou…...

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 32 ] 05 October 2015 09:00 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

martijn-j - 03 October 2015 06:40 PM

maar aangezien The Lion King een musical is die het volledig van het decor moet hebben levert iedere versimpeling eigenlijk een minder goede musical op.


.... en daar zit exact het punt waarom ik niet zoveel met de Lion King heb: veel teveel buitenkant . Pakt je in een visueel adembenemende openingsscene helemaal in, maar eigenlijk is dat dan ook meteen het hoogtepunt van de voorstelling. Teveel buitenkant, waardoor het ondanks de mooie nummers bij mij volledig buiten blijft en nergens binnenkomt.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 33 ] 05 October 2015 09:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Mark - 05 October 2015 09:00 AM


.... en daar zit exact het punt waarom ik niet zoveel met de Lion King heb: veel teveel buitenkant . Pakt je in een visueel adembenemende openingsscene helemaal in, maar eigenlijk is dat dan ook meteen het hoogtepunt van de voorstelling. Teveel buitenkant, waardoor het ondanks de mooie nummers bij mij volledig buiten blijft en nergens binnenkomt.

Helemaal mee eens!

Alleen maar buitenkant en decor, deze show doet totaal niks met me.

  [ # 34 ] 05 October 2015 09:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Precies. Qua decor is het absoluut de moeite waard om een keer te zien, maar het script is echt bagger. En in Nederland hebben we ook nooit echt een goede cast gehad die er nog iets van wisten te maken. Vooral qua spel was dat heel slecht.

  [ # 35 ] 05 October 2015 10:22 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Haha, ik ben het met jullie eens. Nu al bijna 10 jaar geleden toen ik net kwam kijken als musicalfan, ging ik relatief kort achter elkaar naar Lion King en Beauty and the Beast. Ik weet nog dat ik toen dacht, Beauty doet met veel meer. Dat kwam inderdaad omdat het verhaal in Lion King niet zoveel is. Terwijl de film wel zo mooi is, raar eigenlijk.
Ik sta er ook niet om te springen dat deze terug komt.

[ Gewijzigd: 05 October 2015 10:27 AM by IngeG ]
  [ # 36 ] 05 October 2015 10:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat The Lion King lijdt onder de tijdsduur. De film zit goed in elkaar, maar qua verhaal hebben ze er in de musical niets nieuws mee gedaan. In Beauty is bijvoorbeeld veel meer aandacht voor de emoties van het Beest in de musical, wat in de film minder naar voren kwam. The Lion King heeft ook een aantal nummers, die absoluut mooi zijn, maar niets toevoegen aan het verhaal. Ik denk dat het in een versie van 90 minuten een prachtig stuk zal zijn.

  [ # 37 ] 05 October 2015 01:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Dat is sowieso het grote probleem met de Disney musicals. Eigenlijk een koude maaltijd opwarm en doen of het uniek is. Zulke shows zijn leuk in de parken van Disney. Op het toneel moet het meer zijn dan de herkenbaarheid. Zoals een bevriend acteur uit Lion king en Tarzan zei: levende prentenboeken. Beauty and the beast is daar inderdaad een beter voorbeeld van. Zeker de Europese versie die wat duisterder en grimmiger was dan de knuffel en kinder versie die in de VS speelde.
The Lion King, Little mermaid en ook Tarzan waren musicals waar vooral the Unique selling-point vooral was: hoe ga je dit naar het theater brengen en daar een vooral geen inhoudelijke verdieping in aan hebben gebracht maar het visueel hebben gemaakt. Reden waarom Tarzan en Mermaid ook redelijk snel van Broadway verdwenen waren.
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar Aladin want die schijnt meer diepgang te hebben gekregen. Mede door Aladin nog meer uit te diepen.

[ Gewijzigd: 05 October 2015 01:15 PM by MeMartijn ]
  [ # 38 ] 06 October 2015 08:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Romy als Nala?

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 39 ] 06 October 2015 09:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Stanley als Mufasa?

  [ # 40 ] 07 October 2015 03:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Alex Klaasen als Timon?

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 41 ] 07 October 2015 07:28 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik neem aan dat ze nu ook de geknipte versie zullen neerzetten.
The Morning Report is eruit
Aerial werk in Can You Feel the Love Tonight is eruit

En nog een aantal andere kleine dingen zijn geknipt.

Ben ook benieuwd of Timon and Pumba een Nederlandse versie krijgen in hun afleid dansje aan het einde. Ik kan me niet meer heugen wat ze eerst deden in NL, maar in de UK hebben ze nu geen Hula of Charlston meer (zal niet zeggen wat het wel is).

  [ # 42 ] 07 October 2015 08:00 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

neeeee. Ik hou van the morning report.. :( Nouja ga het binnenkort eindelijk in Londen zien, dan maar extra genieten.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 43 ] 07 October 2015 09:17 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Freek Bartels als de volwassen Simba en Carolina Dijkhuizen als de moeder van Simba

  [ # 44 ] 07 October 2015 09:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ben ook benieuwd wat ze uit die open audities gaan halen behalve de kinderrollen.
Moest laatst denken aan Etienne Poeder die na de Lion King ook ineens weer weg was van toneel. Zou er voor nieuw talent worden gekozen of wordt ‘t een gevestigde namen cast, ben benieuwd.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 45 ] 07 October 2015 09:49 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Anniek - 07 October 2015 08:00 AM

neeeee. Ik hou van the morning report.. :( Nouja ga het binnenkort eindelijk in Londen zien, dan maar extra genieten.

Die is er in London dus uit, sorry… :(
Ik vond het ook zonde!

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 39
‹‹ Spring Awakening in Eindhoven      Spijt ››