Spijt
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een indrukwekkend thema, een misschien nog wel indrukwekkender voorstelling. Geen melodrama, maar een snel gemonteerde voorstelling rond Spijt en verwerking. En eentje die echt door kan dringen tot die mensen, die al dan niet bewust mensen pesten.

Een recensie staat op de homepage, en op de productiepagina, waar je ook nog het eerste deel van het artikel naar aanleiding van de perspresentatie kunt terugvinden.

  [ # 1 ] 12 October 2015 12:55 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2010-07-15

Prachtige voorstelling gezien van Spijt gisteren in Hoorn. Overtuigt en raakt zonder het wijzende vingertje. Jonge cast die allen hun rol goed vertolken. Robin vd Heuvel is een top zangeres die extra opvalt in het geheel. Wat mij betreft een “must see” ondanks het heftige verhaal.

  [ # 2 ] 19 October 2015 12:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik was vanmiddag bij de voorstelling in Rotterdam en was behoorlijk onder de indruk. Had eerst twijfels of ik hier naar toe zou moeten gaan maar Musicalworlds recensie van Jeroen heeft mij over de streep getrokken. En nee, spijt heb ik er niet van gehad! Mooi in elkaar gestoken muziektheater dat na wat momenten van gewenning bij me binnen komt en overtuigt.

Prachtige solo van Bjorn Wilders als het slachtoffer Jochem en ook Robin van den Heuvel (verteller en andere rollen) is als zangeres behoorlijk sterk. Ook de castingkeuzes hebben prima gewerkt. Het is aannemelijk dat Rose-Anne van Elswijk leeft in haar eigen wereld als Vera. Brutale meid Sanne wordt op die manier ook prima neergezet door Lisanne Schut. Complimenten!

  [ # 3 ] 21 November 2015 09:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben vanavond naar Roosendaal gereden met hoge verwachtingen, die zijn niet ingelost.

Ik had van te voren gelezen dat de musical een andere benadering heeft dan de film en dat snap ik, je wilt niet een kopie van de film met een paar liedjes op het podium brengen. Wat ik zag was een chaos en veel gemiste kansen. Er wordt te veel van het verhaal afgeweken met niet aan het verhaal bijdragende dialogen en liedjes, er wordt gedanst om er ook een dansje in te hebben (dat is echt heel duidelijk te zien), de aanpassingen in het verhaal helpen absoluut niet (o.a. het verhaal met de hond is erg omslachtig gemaakt) en de personages blijven allemaal erg vlak en onscherp.

Om ook wat positiefs te zeggen: het horizondoek was erg mooi, titelnummer past mooi als opening en einde van de voorstelling en ik vind het goed dat ze ook buiten de voorstelling iets hebben (een krantje en een site, al is dat nét iets te geforceerd in de voorstelling verwerkt). Robin van den Heuvel is absoluut de stabiele (en sterkste) factor in deze voorstelling, dat wil zeggen: ze zingt goed en lijkt het meeste te kunnen met het niet zo sterkte materiaal.

Het is niet zo dat ik nou zeg “anderhalf uur van m’n leven verspild”, maar als ik dit had geweten was ik waarschijnlijk niet gegaan. Ik kijk de film nog wel een keer… 🙄 Ik vraag me wel af of de doelgroep hier meer mee heeft en mee kan.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 20 January 2016 11:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ik ben vanavond geweest met mijn zusje (14 jaar), die echt de doelgroep van deze voorstelling is, dus we konden aan het einde mooi vergelijken. En ik moet zeggen dat deze voorstelling prima aanslaat bij de tienermeiden in de zaal. Daarbij heb ik me ook niet verveeld. De cast is prima, vol energie en met prettige stemmen en dancemoves (helemaal van deze tijd, volgens mijn zusje). De rol van verteller Robin van den Heuvel vond ik in het begin een beetje verwarrend, maar werd later duidelijk. En god, wat heeft zij een toffe stem. Zusje vond vooral Sanne leuk gespeeld en natuurlijk de scène waarbij Vera ‘sexy’ doet tegen leraar (?) Tino.

Het zware thema wordt niet te zwaar gebracht, maar precies genoeg. De muziek is niet spetterend verder, maar het openings- en slotnummer is memorabel. Ik heb een prima avond gehad en mijn zusje vond het zo cool dat ze de DVD heeft gekocht, zodat haar vriendinnen de show ook nog kunnen kijken en dat zegt volgens mij genoeg.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 5 ] 23 March 2016 08:05 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

P E R S B E R I C H T

A m s t e r d a m , 2 3 m a a r t 2 0 1 6

SPIJT DE MUSICAL WINT YOUNG POSITIVE MEDIA AWARD 2016

Amsterdam, 23 maart 2016 - ‘Spijt de musical’ wint dit jaar de Young Positive Media Award van de Nationale
Academie voor Media en Maatschappij. De prijs wordt ieder jaar tijdens het Nationaal Mediawijsheid Congres
uitgereikt aan creatieve initiatieven die zorgen voor nieuwe positieve, mediagenieke rolmodellen voor jeugd,
ter bevordering van hun mediawijsheid.

Uit het jury rapport
Na het boek en de film is er Spijt, de musical. Het aangrijpende verhaal van Carry Slee over het pesten onder
leeftijdsgenoten pakt je bij de strot, en de jonge cast maakt het verhaal levensecht. Wie de musical heeft gezien
weet dat het live overbrengen van gevoelens in een zaal vol jongeren en volwassenen een hele kunst is. De cast
verstaat deze kunst. Zonder uitzondering zijn het grote talenten die weten waar het in het leven om draait: een
positief verschil willen en durven maken. In jongerentaal. In hun eigen wereld.
Dat is de reden dat de Academie voor Media en Maatschappij de Young Positive Media Award 2016 uitreikt aan
de cast van Spijt. Een extra woord van waardering spreekt de Academie uit voor producent Homemade
Productions die het belangrijke onderwerp middels de voorstelling op de agenda houdt en bespreekbaar maakt.

Producent
Producenten Dick van den Heuvel en Gerda van Roshum reageren enthousiast. “Het ontvangen van deze award
is een enorme opsteker voor iedereen die zo hard en met zoveel liefde aan de voorstelling heeft gewerkt”, aldus
Van den Heuvel. Gerda van Roshum voegt daar aan toe: “Het is voor ons ook een stimulans om amuserende
jeugdvoorstellingen met maatschappelijke thema’s te blijven maken.”

Reprise en Caribisch Nederland
Door het grote succes zal ‘Spijt de musical’ in het seizoen 2016-2017 terugkeren in de Nederlandse theaters.
Daarnaast is producent Homemade Productions in gesprek met vertegenwoordigers in het Caribisch deel van het
Koninkrijk om de voorstelling in datzelfde seizoen te spelen op Aruba, Bonaire en Curaà§ao. Gerda van Roshum: “Pesten is van alle tijd en vindt overal plaats, ook overzee.”
De Young Positive Award 2016 wordt uitgereikt op woensdag 23 maart 2016 in de Reehorst in Ede.

  [ # 6 ] 12 September 2016 12:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

NIEUWE ACTEURS IN REPRISE SPIJT DE MUSICAL
Na het succes van het afgelopen seizoen is Spijt de musical terug in het theater. Deze nieuwe Nederlandse jeugdmusical naar het beroemde boek van Carry Slee is van 1 oktober tot en met 6 november in het hele land te zien. Voor de reprise heeft producent Homemade Productions twee castwisselingen gemaakt.
Nieuw in de cast zijn Vera de Koster en Ellis Broeksteeg. De rest van de cast is ongewijzigd en bestaat uit Marco Hoving, Rose-Anne van Elswijk, Daan Smits, Mike Levens en Bjorn Wilbers. Afgelopen jaar won Spijt de musical De Young Positive Media Award 2016 en de Musicalworld Award voor Beste Jeugdvoorstelling.

SPIJT de musical
Jochem wordt dagelijks gepest en getreiterd. Er zijn weinig klasgenoten die hem helpen. David zou wel willen, maar die is ook heel druk met zijn band en z’n verliefdheid op Vera. Op het grote schoolfeest gaat het mis. Jochem wordt dronken gevoerd, David denkt dat Vera met een ander zoent en is woedend. Als Jochem hem om hulp vraagt, is hij zo kwaad dat hij wegloopt. Die nacht lijkt Jochem van huis weggelopen. David en Vera gaan op zoek, en vinden zijn tas bij een meer in de buurt.
‘SPIJT’ is één van de belangrijkste romans uit de jongerenreeks van Carry Slee. De verfilming in 2013 kreeg maar liefst 35 internationale prijzen, waaronder Beste Europese Jeugdfilm. Dick van den Heuvel schreef het script van de film en tekent voor de musical voor het scenario en de regie. Van de makers van de succesvolle musical ‘Afblijven’. ‘SPIJT de musical’ speelt vanaf 1 oktober en is daarna in nog 16 theaters in heel Nederland te zien.
Voor meer informatie en de complete speellijst: http://www.spijtmusical.nl.

  [ # 7 ] 23 September 2016 07:38 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV reikte deze week de eerste Musicalworld Awards uit: aan beste jeugdvoorstelling Spijt de musical en aan doorbraak van het jaar Romy Monteiro.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

‹‹ The Lion King      A Chorus Line 2016/2017 ››