Naar NYC als 19-jarige
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Beste allemaal,

Aangezien er hier ook mensen zitten die wel eens of regelmatig naar New York gaan, vraag ik het even hier.

In januari wil ik, waarschijnlijk, in mijn eentje een week naar New York. Nu ben ik slechts 19 en in Amerika ben ik dan minderjarig. Krijg ik daar last van? Ik las namelijk net bij de voorwaarden van een hostel dat je onder 22 jaar met een volwassene moet inchecken, maar dat staat er niet overal bij. Ik drink geen alcohol, dus daar krijg ik geen problemen mee, maar ik vind het wel belangrijk dat ik in ieder geval wel gewoon kan ‘leven’ en leuke dingen kan doen daar.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes,
Kim

  [ # 1 ] 22 November 2015 10:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik heb daar zeker ervaring mee:)
De 1e x dat ik zonder ouders op vakantie ging was met mijn zusje (toen 16) naar NYC. Ik was toen ook maar 19.
Het was een hele belevenis! Ik zat in een hotel in de straat waar Wicked speelt, als ik toen had geweten hoe mooi die show was…
Ik heb nergens last gehad van mijn leeftijd, ik zou zeker lekker gaan en genieten van deze fantastische stad!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 2 ] 22 November 2015 12:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Ah super, dank je wel! Nu twijfel ik nog i.v.m. de kou 😉

  [ # 3 ] 24 November 2015 10:45 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Ik ben 2x in januari in New York geweest. In 2008 was dat prima. Koud, maar daar kun je je goed tegen kleden. Verder droog en een waterig zonnetje.
Dit jaar ben ik ook geweest. Toen was er een sneeuwstorm en lag het openbare leven 2 dagen plat. Alle shows gecanceld, bezienswaardigheden dicht, metro die niet reed etc. Voor ons toen niet zo erg, ik was er voor de 3e keer en het had ook wel wat, maar als je er maar een paar dagen bent en je bent er voor het eerst dan is het misschien toch veiliger om in een andere periode te gaan.

  [ # 4 ] 24 November 2015 12:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Hmm, lastig. Ik zit momenteel een jaar thuis vanwege ziekte en wil juist in januari op vakantie. Daarna ga ik namelijk weer kijken of ik eventueel wat dagen naar school kan gaan. Als ik niet in januari ga, is de kans groot dat het er de komende jaren niet van komt. Als arme student is het iets te duur om in de schoolvakanties te gaan…