2 of 12 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
The Phantom of the Opera- London
  [ # 16 ] 09 November 2015 04:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Of in het nieuwe jaar als Ben Forster de rol overneemt?

  [ # 17 ] 09 November 2015 05:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb John-Owen Jones dertien jaar geleden gezien als Phantom en dat was prachtig. Een paar jaar later zag ik hem als Valjean en ook dat was erg goed. Als ik nu in Londen was zou hij zeker een reden zijn om nog eens naar The Phantom te gaan. Iedereen heeft natuurlijk zijn persoonlijke voorkeur, maar hij wordt wel als een van de beste Phantoms ter wereld gezien.

  [ # 18 ] 09 November 2015 10:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Mooie review Anniek, gaaf dat je frontrow zat. Geen last van de nevel die bij de bootscene de zaal ingedreven wordt? Daar las ik laatst een review over op nota bene Trip Advisor, die mensen klaagden omdat ze 5 minuten helemaal niets zouden hebben kunnen zien. Hmm ik heb er eens op gelet, het valt allemaal erg mee volgens mij.
Tja, John Owen Jones, de meningen zijn verdeeld. Ik zag hem nog niet zo lang geleden bij een charity concert met Suddenly/Bring him home en was echt met stomheid geslagen. Wat een stem, wat een spel, wat een uitstraling, hoogtepunt van een tot dat moment al te gekke avond. Ik had hem dan ook graag als Phantom gezien, maar het zat er helaas niet in. Volgende keer beter.  Kijk nu al uit naar West End live 2016 met Jones en Celinde, een fijn vooruitzicht!

  [ # 19 ] 10 November 2015 08:53 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Thanks Mark. 😊
Ik had ook eea gelezen over de rook en ook over pijnlijke nekken.. Allemaal overdreven! Ik vond het echt een topplek 😊
Haha, ik heb nu al zoveel zin in West End Live. Afgelopen jaar vond ik het toch jammer dat IDAD werd gezongen en Celinde (ook) dat event net miste..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 20 ] 16 November 2015 09:37 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

Musicalworld zal binnenkort ook weer wat aandacht schenken aan deze productie 😊

  [ # 21 ] 16 November 2015 05:46 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Leuk :D ik wil nu mijn tickets boeken voor in december, maar ik twijfel nogal. We willen voor de kaarten van 54 pond in de stalles en nu heb ik de keus: aan de zijkant op rij 12 of op rij 15 in het midden, maar dat ik waarschijnlijk de bovenkant niet goed kan zien. Heeft er iemand een goed beeld van de zaal daar? Wat raad je eerder aan? En ivm het verhaal. Alvast bedankt!

  [ # 22 ] 16 November 2015 06:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zou liever een hoek van het toneel niet zien dan de bovenkant bij The Phantom. Ik zou dus voor rij 12 gaan.

  [ # 23 ] 16 November 2015 06:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Ik adviseer je de seatinfo van theatremonkey.com te raadplegen. De dresscircle hangt in deze zaal vanaf rij G over de stalls. Slecht zicht naar boven lijkt me jammer bij deze voorstelling, alleen al bij de scene met de kroonluchter. Vanaf Rij J zijkant en N midden is het zicht minder goed.

[ Gewijzigd: 16 November 2015 06:10 PM by MarkZ ]
  [ # 24 ] 17 November 2015 09:12 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Rij 12 for shure. Weet niet wanneer je gaat maar via London theatre direct hebben ze nu een kortingsactie lopen. Betaalde laatst maar 40 pond voor front row.
https://www.londontheatredirect.com/musical/13/Phantom-of-The-Opera-tickets.aspx Geldig tot boekingen voor 17 december.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 25 ] 17 November 2015 07:44 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Heel erg bedankt voor jullie reacties 😊 We kunnen alleen op een zaterdagavond gaan, dus helaas kan ik geen gebruik maken van die actie. Maar in ieder geval bedankt!!

  [ # 26 ] 19 November 2015 06:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Mark - 09 November 2015 02:37 PM

de combi Ramin en Sierra is toch wel een klasse apart. Maar goed mijn twijfel ligt niet bij Celinde als Christine, ik ben er van overtuigd dat zij wel een hele goede performance zal neerzetten, maar ik ben niet per se overtuigd van John Owen Jones. In de diverse Les Mis gala filmpjes vond ik ‘m ok, maar vele malen minder dan een Alfie Boe bijvoorbeeld. Misschien wat verwend, maar als ik dan weer naar The Phantom ga, wil ik wel iets zien en horen wat weer een nieuwe herinnering schept, en niet iets dat ik na 3 dagen weer vergeten ben. Dus ik twijfel een beetje of het deze cast wel gaat worden voor mij. Ik zou dolgraag meneer Boe of Karimloo als Phantom zien, dan stond ik meteen vooraan in de rij. Anyway, ik wacht verdere verslagen af, en blijf nog even twijfelen.

Ik kan je zeggen dat John Owen Jones vele malen beter is dan Ramin Karimloo. Ramin zingt 60% van de partijen vals, meestal hysterisch erboven. Voornamelijk extreem storend bij het moment nadat Christine zijn masker eraf haalt. (“se-cret-ly” horen 3 fluwele, dreigende dezelfde lage noten te zijn, bij Ramin wordt dat een trap die al te hoog begint en VEEL te hoog eindigt). Alles is te hysterisch en geknepen bij hem, waardoor alles boven de noot gaat wapperen/vals dreigt te worden door het gestuw omhoog. Dat geldt voor Sierra trouwens ook. De klasse en de kracht van een Phantom ligt voor mij in het fluwele, ontspannen geluid. Ik vind John Owen Jones een meester van deze kunstvorm. Ieder woord dat hij zingt is pure kunst en finesse. Bijna hemels.

Dit soort fluwelen finesse/ontspannen diepte mist bij de meeste zangers. Ik vind dit essentieel voor de rol van Phantom. Inclusief de bijna hypnotiserende handbewegingen en manier van spelen. Af en toe aan het einde van een woord de adem loslaten, waardoor er een rilling over mijn rug gaat. In plaats van dat geknepen gedoe.

https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=SCPiAKDLjKY

https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=WFXPoyB_Tn8

[ Gewijzigd: 19 November 2015 06:25 PM by Dave ]
  [ # 27 ] 16 December 2015 04:02 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Afgelopen zaterdag het genoegen gehad om Celinde in The Phantom te zien. Van te voren was ik bang dat ze er toch niet zou zijn (ondanks dat deze dag bij haar speeldata stond), omdat zondag de premiere van Beauty and the Beast was. Maar ze was er, en hoe! Ze was prachtig. Een onwijs goede stem en sterk acteerwerk. Diep respect voor deze vrouw. Ik begreep haar versie van Christine zo goed. Als The Phantom hadden we John en ik heb eigenlijk maar 1 woord: wauw. Die dynamiek in zijn stem. Nadim als Raoul vond ik erg leuk qua spel, qua zang soms iets minder. Ik ben onwijs blij dat ik Celinde heb mogen zien, wat doet ze het geweldig. Ik zou haar graag in de Nederlandse versie zien als die terug komt, maar ik geef eerlijk toe dat ik vind dat ze qua niveau niet meer in Nederland thuishoort.

Dan even totaal iets anders. Bij de laatste scene kreeg John een staande ovatie van het publiek, wat zeker terecht was, maar ze gingen zijn naam en onder andere ‘Well done John!’ roepen. Ik heb dit ook meegemaakt met Ramin in Les Mis op Broadway na het nummer Bring Him Home en ik vind het zo raar! Misschien ben ik een te nuchtere Hollander, maar ik vind het zo raar om iemand zijn naam te schreeuwen terwijl die persoon nog een rol speelt.

  [ # 28 ] 16 December 2015 04:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

haha, leuk verslagje! 😊
En eens, ik snap het als Celinde ooit weer terug gaat (je gaat waar ‘t werk je roept..), en zou haar ook in NL graag als Christine willen zien, maar als ik vind dat ze echt een groter podium verdiend dan die half volle zalen in Nederland. Qua kwaliteit en talent heb ik gelukkig afgelopen seizoen gezien dat het nog ruimschoots aanwezig is, maar ik vind dat we daar in Nederland niet stabiel in zijn. Soms komt er een pareltje van een voorstelling op de planken maar daar tegenover staat dan ook weer een productie waar m.i te weinig over na is gedacht en een bepaalde standaard niet haalt.

ontopic:
Ik zat laatst in de zaal en voor mij zat de JOJ-fanclub denk ik..
Constant juichen tijdens de show (vond ik erg irritant) en met het slotapplaus (dan mag je van mij helemaal los gaan als je wilt), tsja ik vond het als nuchtere hollander gewoon genant.

‘WOEHOEEE’ YAYE, JOOOOHN! YESSS! YOU WERE AMAAAAAAAZING’ JOHN JOHN OVERHERE..’
Verjaardags/kerst episode van Oprah was er niets bij.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 29 ] 16 December 2015 04:21 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Dat is zeker raar dat ze zijn naam roepen. En super irritant ook!

  [ # 30 ] 16 December 2015 04:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Waarom zou Celinde er niet zijn in verband met de première van Beauty and the Beast? Ze heeft toch niets met die productie te maken? Lijkt me sterk dat ze daar dan een vrije dag voor op zou nemen.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 12