1 of 12 |  1 2 3 >  Last ›
Hair 2016-2017
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

STAGE Entertainment brengt musical Hair vanaf september in de Nederlandse theaters

5 februari 2016 8:17
Stage Entertainment brengt musical Hair vanaf september in de Nederlandse theatersStage Entertainment en de grootste regiotheaters van Nederland presenteren volgend theaterseizoen Hair. De musical, waarin het grote verlangen naar vrijheid centraal staat, is vanaf september 2016 te zien in theaters door heel Nederland. Het verhaal van Hair, met legendarische hits als ‘Aquarius’, ‘Let The Sunshine In’ en ‘I Got Life’, wordt in een geheel nieuwe productie gepresenteerd. De voorstelling wordt geregisseerd door Carline Brouwer (o.a.The Bodyguard, Sister Act) en is bewerkt en vertaald door Dick van den Heuvel (Robert Long, Ramses). “We kijken er ongelooflijk naar uit om, juist nàº, Hairnaar de Nederlandse theaters te brengen. Het verhaal, dat gaat over het verlangen naar vrede, liefde en vrijheid sluit naadloos aan op de tijd waarin we nu leven. Deze tijd schreeuwt om Hair”, aldus producent Albert Verlinde. Het is nog niet bekend wie de hoofdrollen gaan vertolken.

Op zoek naar de totale vrijheid
Hair is het verhaal van de energieke, jonge George Berger en zijn zoektocht naar een vrije toekomst. Samen met zijn politiek-activistische vriendin Sheila, zijn beste vriend Claude en Jeanie, Woof en Hud en een heleboel andere jongeren behoort hij tot een vriendengroep die onafscheidelijk is. Ze maken zich druk over de oorlog en zetten zich af tegen de wurgende greep van de maatschappij. De groep strijdt voor vrede, liefde en vooral voor totale vrijheid. Een leven zonder wetten en regels, zonder taboes en kleren.. Maar met een oorlog die hen in de nek hijgt, is het maar de vraag of Berger en zijn vrienden dat ideaal kunnen realiseren.

Hair
In 1967 ging de musical Hair voor het eerst in première op Broadway en groeide uit tot een wereldwijd fenomeen met de hits ‘Let The Sunshine In’, ‘Aquarius’ en ‘I Got Life’. De voorstelling is ontstaan binnen de hippie-cultuur en de seksuele revolutie van de jaren ’60 in Amerika. Hair is geschreven als een ‘American Tribal Love-Rock Musical’ door James Rado en Gerome Ragni. De muziek is van de hand van Galt MacDermot. In 1979 werd de musical verfilmd door Milos Forman.

[ Gewijzigd: 12 May 2016 07:01 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 05 February 2016 08:46 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben gematigd positief. Het is natuurlijk de zoveelste revival die korte tijd geleden ook al te zien was, maar Hair is nog nooit door Stage of Verlinde geproduceerd. Volgens mij ook voor het eerst dat er een inhoudelijke reden voor wordt gegeven: deze tijd schreeuwt om Hair. Ik hoop dat we die noodzaak dan ook terug gaan zien in de productie. Ik verwacht een lekkere actuele Hair met verwijzingen naar IS, Syrië, terrorisme, moslimhaat, vluchtelingenhaat, etc, Carline Brouwer ken ik vooral van de wat gezelligere stukken en hoewel Hair die elementen absoluut ook heeft moet het toch vooral een stuk zijn dat schuurt en een spiegel voorhoudt. Hopelijk heeft ze die kant ook in zich.

  [ # 2 ] 05 February 2016 09:28 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Hmm, weer niet hoor. Vind het nou niet gelijk heel origineel…

  [ # 3 ] 05 February 2016 09:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Stage gaat lekker op de herhalingstour met musicals die al eerder in Nederland te zien waren (Beauty and the Beast, Grease, Ciske, Lion King…). Vind het wel echt armoedig hoor.

Ben benieuwd naar de nieuwe vertaling! Die van Jan Rot was best interessant.

Totaal geen fan van Carline… Vind haar regie altijd volks/kinderachtig.

En ik denk dat er wel wat ‘popsterren’ (Voice Of Holland) in de cast gegooid worden.

  [ # 4 ] 05 February 2016 09:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Martijn, ik kan me daar totaal in vinden. Als ze echt de diepte in duiken en ondanks de originele tijdsgeest er veel actuele dingen in gooien, vind ik het een interessante keuze.
Maar mijn eerste gedachte is: het wordt waarschijnlijk een saaie voorstelling, niet vernieuwend, en met allerlei onbekende ‘sterren’ erin.  (Nu vond ik dat in de 2007 versie toen de helft uit Idols kwam best leuk, maar nu wil ik een inhoudelijke, kwalitatieve hair)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 5 ] 05 February 2016 10:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik kan me niet voorstellen dat het publiek anno 2016 nog warm loopt voor een musical als ‘Hair’. De laatste Broadway-revival is op op West End een paar jaar geleden ook genadeloos geflopt.

Ik word zo moe van al die voorspelbare revivals van Stage. Maar goed ze zullen waarschijnlijk niet anders kunnen en scheelt in ieder geval in mijn portemonnee.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 6 ] 05 February 2016 11:31 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

het wordt echt steeds gekker bij SE….
En met Carline aan het roer hoef je echt geen diepgang te verwachten, hoewel ze er natuurlijk wel een eigen versie van gaat maken 😝

  [ # 7 ] 05 February 2016 01:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Nog maar een paar jaar geleden is er in Nederland een tour van Hair geannuleerd. Dat zal niet zijn geweest omdat de show enorm goed verkocht.

  [ # 8 ] 05 February 2016 02:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Ik ben naar de uitvoering van Hair geweest met gedeeltelijk Nederlands (Jim de Groot, Nicole Berendsen) en gedeeltelijk Amerikaanse cast (Nik Rocklin als Claude) Ik vond dat echt super. Sterker nog het heeft met echt een tijdje verpest voor andere musicals!

Maar of ik een Nederlandse versie leuk ga vinden? Kweetniet…. Hangt van de cast af denk ik.

[ Gewijzigd: 05 February 2016 02:09 PM by Doxy ]
  [ # 9 ] 05 February 2016 02:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Je kan wel veel kanten op met Hair qua regie, decor en dergelijke, dus ik ben benieuwd! Toch vind ik dat de voorstelling wel valt of staat met een goede cast (met TOPstemmen).
Vond de Amerikaanse revival met Gavin Creel heel fijn (check YouTube of het castalbum)!

  [ # 10 ] 05 February 2016 02:51 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Goh spannend

  [ # 11 ] 05 February 2016 04:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Vertaling van Jan Rot?

Ai… Ik was eerst heel blij om te lezen dat Hair terug komt.. Ik heb alleen ooit die internationale stadion dinges gezien in Ahoy.. Dat was mijn eerste opdracht voor Musicalworld. (Wat betekent dat de laatste versie van Hair 5 jaar geleden is)

Maar Jan Rot.. Wat ik heb gehoord van zijn vertalingen van All Shook Up en Tommy was ik verre van impressed.. Sterker nog.. Ik vond het hier en daar reuze ongemakkelijk.
Toevallig luister ik de laatste maanden erg veel naar de soundtrack van de film. En ik heb grote, grote, grote behoefte aan een live versie. Maar ik zie eerlijk gezegd op tegen die vertaalklus voor Jan Rot.

Voor casting heb ik niet zo heel veel ideeën.. Oren Schrijver was toentertijd in die versie met Joel de Tombe enzo Berger, toch? Zet hem er maar weer in! :p

https://www.youtube.com/watch?v=7MHWPa4czys


En tja.. Qua langharige musicalmannen… Ruud van Overdijk, graag!
In het filmpje is ie zeker niet op zijn best.. Maar ik houd van zijn energie en kan het zeker connecten met de productie.

https://www.youtube.com/watch?v=EFgH7KaVqwU

[ Gewijzigd: 05 February 2016 05:03 PM by Pascale ]
   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 12 ] 05 February 2016 07:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Sndr - 05 February 2016 02:39 PM

Je kan wel veel kanten op met Hair qua regie, decor en dergelijke, dus ik ben benieuwd!

Exact, zo goedkoop mogelijk dus.

  [ # 13 ] 05 February 2016 08:15 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Kom maar op met de castingideeën!

Ik ken Hair niet zo goed, maar met de huidige kennis voorzie/hoop ik rollen voor Rene van Kooten en Ruud van Overdijk.

  [ # 14 ] 05 February 2016 08:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Ik zat de denken aan de cast leden van Rent!

  [ # 15 ] 05 February 2016 08:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

René is echt te oud. Hair gaat over een groep jonge mensen.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 12