Stichting JONG speelt DRACULA De Kring Roosendaal
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Voor het vijfde jaar op rij presenteert Stichting JONG! Van 2 tot en met 10 juni een musicalproductie in theater De Kring te Roosendaal. Dit jaar nemen de ruim dertig enthousiaste, jonge theatertalenten u mee naar het donkere Transsylvanië waar Dracula zich schuil houdt. Onder leiding van een live orkest vertellen zij u het griezelige, unieke verhaal van Graaf Dracula en zijn bloedstollende bruiden.

‘Met zelfgeschreven theater producties in een unieke vorm creëren wij onze eigen magie in het theater’ aldus Sander Nijssen (Roosendaal, 25) samen met Britt van Gastel (Bergen op Zoom, 25) oprichters van Stichting JONG! ‘We bouwen de hele productie ieder jaar vanaf een blanco papier op met inmiddels een vaste ploeg enthousiaste vrijwilligers. Zo is daar Astrid Lambertus die voor het vijfde jaar op rij zorgt dat de spelers hun rol nog verder kunnen uitwerken. Met meer dan 60 complete kostuums, accessoires, pruiken en grime is Astrid van groot belang voor de professionele uitstraling van de voorstellingen.  “Elk jaar vind ik het weer een super uitdaging om iets totaal anders neer te zetten, de eigen verhalen die op de spelers worden geschreven geven vollop ruimte om creatief uit te pakken en mijn gang te kunnen gaan”. Stichting JONG! Theater werd in 2011 officieel opgericht als nieuw theatergezelschap in Roosendaal. Omdat de initiatiefnemers van mening waren dat er binnen de stad onvoldoende ruimte was voor jongeren om theater te maken, besloten zij zelf een podium te creëren. “Het is ook zo leuk dat je de spelers ziet ontwikkelen en van figurantenrol naar een hoofdrol ziet transformeren in al die jaren dat we bezig zijn” aldus Britt van Gastel. Onopgemerkt zijn de creatievelingen niet gebleven en dingen ze dit jaar ook mee naar ‘De Amateur Musical Awards’ die op maandag 24 oktober 2016 voor de tweede maal worden uitgereikt door juryvoorzitter Jacques d’Ancona in Theater DeLaMar in Amsterdam.
Meer dan 30 lokale theatertalenten in de leeftijd van 12 t/m 26 jaar zijn er klaar voor om de musicalproductie Dracula op te voeren. Met dans, muziek, spel en zang nemen zij u mee in het duistere verleden van Transsylvanië. Als jonge man sluit Dracula een pact met de Dood waardoor zijn gestorven vrouw uit haar graf herrijst. In ruil voor zijn dienst eist de Dood de ziel van de Graaf en zal Dracula vanaf dat moment het bloed van de levenden moeten drinken om te kunnen overleven. Gekweld door het lot en verlaten door het licht, kwijnt de Graaf weg in zijn vervallen kasteel. Tot op een dag een verloren meisje de poorten van de veste betreedt en alles voorgoed verandert.
Musical productie Dracula is vanaf aanstaande donderdag te zien in Theater de Kring te Roosendaal op 2,3,4,9,10 juni om 20:00 met zaterdag 4 juni een extra voorstelling om 15:00. De voorstelling is gezellig spannend en griezelig maar zeer toegankelijk als familievoorstelling.
Entree €13,75 (inslusief consumptie)  via http://www.dekringroosendaal.nl of aan de kassa (De Kring Roosendaal, Kerkstraat 1, 0165 - 555 555)


https://www.youtube.com/watch?v=K0wyFH9qnRw

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 1 ] 10 June 2016 05:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

ik ben al naar de musical geweest van Dracula. erg mooi. veel beter dan die Dracula musical die ik in Belgie zag.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier