Toneelversie Intouchables
change_status
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2003-10-17

Hoi mensen,

Volgens mij was er nog geen topic over de toneelversie van Intouchables‬. met Cyriel Guds en Huub Stapel e.a.

Zijn er mensen die hier heen zijn geweest? Zo ja, wat vonden jullie ervan?

[ Gewijzigd: 15 June 2016 10:07 PM by Jeroen ]
   Handtekening   

Groetjes Roos

  [ # 1 ] 12 June 2016 10:34 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik was er van de week in Maastricht. Vond er geen ruk aan. In elkaar geflanst stuk om snel nog mee te liften op het commerciele succes van de film. Waar van de film mijn hart zowel met een lach als met een traan open gaat, heeft dit me niks anders dan ergernis opgeleverd, laat staan dat het me geroerd heeft. Ik vond er bijna alles slecht aan, inclusief het spel van de acteurs.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2 ] 12 June 2016 10:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Wij zijn gisteravond in Tilburg geweest. Ik heb nog steeds geen tijd gevonden om de film te bekijken, dus zijn er volledig blanco in gegaan.
Ik vond het een erg mooi stuk. Zeer goed gespeeld en een mooie balans tussen humor en emotie. Wat dat betreft wellicht goed dat ik het verhaal en de film nog niet kende.
De acteurs kregen gisteren een staande ovatie en men bleef klappen waardoor ze vele keren terug mochten komen. Denk dat de rest het dus ook wel okee vond…

  [ # 3 ] 12 June 2016 11:31 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

palex - 12 June 2016 10:59 AM

Wij zijn gisteravond in Tilburg geweest. Ik heb nog steeds geen tijd gevonden om de film te bekijken, dus zijn er volledig blanco in gegaan.
Ik vond het een erg mooi stuk. Zeer goed gespeeld en een mooie balans tussen humor en emotie. Wat dat betreft wellicht goed dat ik het verhaal en de film nog niet kende.
De acteurs kregen gisteren een staande ovatie en men bleef klappen waardoor ze vele keren terug mochten komen. Denk dat de rest het dus ook wel okee vond…

Dat laatste zegt in Nederland helaas niet zoveel. Waar ik ook een voorstelling bezoek, er wordt altijd een staande ovatie gegeven, ongeacht wat er op het podium staat.

Ik heb de voorstelling niet gezien, maar na alle bar slechte recensies had ik daar ook geen behoefte aan. De film is mooi, laten we het daar maar op houden.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 4 ] 13 June 2016 12:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Lotus18 - 12 June 2016 11:31 AM
palex - 12 June 2016 10:59 AM

Wij zijn gisteravond in Tilburg geweest. Ik heb nog steeds geen tijd gevonden om de film te bekijken, dus zijn er volledig blanco in gegaan.
Ik vond het een erg mooi stuk. Zeer goed gespeeld en een mooie balans tussen humor en emotie. Wat dat betreft wellicht goed dat ik het verhaal en de film nog niet kende.
De acteurs kregen gisteren een staande ovatie en men bleef klappen waardoor ze vele keren terug mochten komen. Denk dat de rest het dus ook wel okee vond…

Dat laatste zegt in Nederland helaas niet zoveel. Waar ik ook een voorstelling bezoek, er wordt altijd een staande ovatie gegeven, ongeacht wat er op het podium staat.

Ik heb de voorstelling niet gezien, maar na alle bar slechte recensies had ik daar ook geen behoefte aan. De film is mooi, laten we het daar maar op houden.

Ik ben hier dus ook geweest bij de try-outs in Roermond. Wat een amateur toneelstuk. Had vooral meer verwacht van Huub Stapel.

  [ # 5 ] 13 June 2016 01:44 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Wat zonde dat er zoveel negatieve reacties zijn mbt dit stuk. Ik heb de afgelopen 20 jaar vele voorstellingen mogen zien en ik moet zeggen dat ik dit zeker geen slecht stuk vond. Zonde dat het acteerspel zo slecht wordt bevonden, ik heb juist genoten van een ongedwongen avond. Het was geen Nationaal Toneel of Toneelgroep Amsterdam maar de afwisseling vind ik zelf wel prettig in het soort stukken.

  [ # 6 ] 19 June 2016 03:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nieuwe cast in succesverlenging Intouchables

Vandaag beleefde Intouchables, met in de hoofdrollen Huub Stapel en Cyriel Guds, in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag haar voorlopig laatste voorstelling. Ruim 60.000 bezoekers zagen de hitvoorstelling. Vanwege het grote succes is Intouchables na de zomer opnieuw in de theaters te zien, met twee nieuwe castleden: Hanne Arendzen en Lisse Knaapen. De nieuwe tournee start op 27 augustus met een serie in het DeLaMar Theater in Amsterdam.

De voorstelling Intouchables, gebaseerd op de Franse hitfilm, vertelt het waargebeurde verhaal over de vriendschap tussen de geheel verlamde miljonair Philippe en de uit de banlieus afkomstige ex-gedetineerde Driss. Huub Stapel speelt Philippe; Cyriel Guds, een talent van Toneelacademie Maastricht, speelt Driss. Dick van den Heuvel en Peter de Baan schreven het script; Peter de Baan regisseerde het ook. De voorstelling Intouchables beleefde op 23 februari jl. haar wereldpremière en werd voor 83 nagenoeg uitverkochte zalen gespeeld.

Huub Stapel en Cyriel Guds spelen wederom de hoofdrollen. Ook is Urmie Plein weer als moeder van Driss te zien. Nieuw bij de cast zijn: Hanne Arendzen (o.a. Eline Vere en de tv-serie Ramses) in de rol van Magali, de secretaresse van Philippe, en Lisse Knaapen wordt Elisa, de dochter van Philippe. Knaapen speelt momenteel de hoofdrol in de musical SKY. De nieuwe dames vervangen respectievelijk Hanneke Last en Emilie Pos die vanwege andere werkzaamheden de tour niet voort kunnen zetten.

Intouchables is van 27 augustus tot en met 10 december 2016 in de theaters te zien. De kaartverkoop voor de succesverlenging is gestart. Ga voor alle data en meer informatie naar De Nationale Theaterkassa: http://www.ntk.nl en 0900-9203 (45 cpm).