Morning Blossoms
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Céline Purcell in Morning Blossoms

Geschreven: maandag 18 juli 2016 16:40

Na het succes van Homebody komt ODD Continent met een nieuwe theaterbelevenis: Morning Blossoms. De hoofdrol wordt gespeeld door tweevoudig John Kraaijkamp Musical Award-winnares Céline Purcell. Morning Blossoms is een bijtend actueel verhaal voor alle leeftijden, met choreografieën van Remi Wörtmeyer, met nieuwe muziek van Chloé Charody en Malcolm Rock, uitgevoerd door het Orkest van het Oosten. De voorstelling gaat 12 oktober in première in Theater De Spiegel in Zwolle en is daarna te zien in Haarlem, Utrecht, Heerlen, Tilburg en Groningen.

ODD staat voor Opera + Dans + Drama. Artistiek leider Malcolm Rock maakt multidisciplinair theater dat het beste uit die genres combineert. In Morning Blossoms vertelt een internationale cast van tien dansers, twaalf zangers en veertig muzikanten een indrukwekkend verhaal van hoop en vergankelijkheid. Als de Japanse Asuka van haar dochtertje wordt gescheiden door een tsunami, is ze vastbesloten haar dorpsgenoten bij te staan in de zoektocht naar hun vermiste kinderen. Als je je hart verliest, waar zoek je dan? Hoe ga je verder als het noodlot je treft? Hoe groot is de veerkracht van de mens?

De rol van Asuka wordt gespeeld door Céline Purcell die al schitterde in o.a. Mamma Mia, My Fair Lady, Wicked en Les Misérables. Op tv was Céline tien seizoenen te zien als Julia in de comedy-serie Kinderen geen bezwaar. Multitalent Malcolm Rock werkte over de hele wereld als artistiek leider, schrijver en regisseur. Rock boekte in Nederland groot succes met zijn operaballetvoorstelling Homebody (met Monic Hendrickx en Kyteman). Componist Chloé Charody schreef muziek voor circussen, operahuizen en symfonie-orkesten. Ze werd in haar thuisland al uitgeroepen tot Young Australian Composer of the Year. Choreograaf Remi Wörtmeyer is eerste solist bij het Nationale Ballet. In 2013 werd hij geëerd met de Alexandra Radius Prijs. De Nieuw-Zeelandse Tecwyn Evans dirigeert de voorstelling.

Morning Blossoms wordt op Nederlandse bodem gemaakt en is alleen in oktober en november te zien. Een unieke kans voor het Nederlandse publiek om als eerste kennis te maken met deze bijzondere productie. Engels gezongen, Nederlands boventiteld. Kaarten via http://www.morningblossoms.nl en via de theaters.

Website: http://www.morningblossoms.nl

Speelperiode: oktober en november 2016

Première: woensdag 12 oktober, Theater De Spiegel in Zwolle

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 1 ] 20 July 2016 07:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wat fijn dat Céline weer iets in het theater gaat doen!!

  [ # 2 ] 21 November 2016 11:35 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Iemand die dit heeft gezien en er iets over kwijt wil?

Ik was vandaag in Tilburg en zag de voorstelling waarbij het aantal mensen op, onder (40-koppig orkest!) en achter het podium ongeveer even groot moet zijn geweest als het aantal mensen in de zaal (het was echt heel erg). Het applaus na de eerste akte was heel lauw, ik denk omdat mensen niet door hadden dat de eerste akte maar zo kort was. Qua tijd hadden ze de eerste en tweede akte ook prima achter elkaar kunnen spelen en misschien was dat ook wel beter geweest om het verhaal door te kunnen laten stromen. In ieder geval tijdens deze try-out fase. Want dat was het voor mij ook nog wel, een try-out. Vooral in de eerste akte moest het echt op gang komen en hoewel bepaalde scènes aan het einde van het stuk wel zinvol blijken, lijkt het op het moment zelf toch een beetje losse flodders. Er bestaat vast een woord om die situatie te omschrijven, maar ik kom er even niet op. Naar mate de voorstelling vorderde werd de uitwerking van dit verhaal steeds sterker en tegen het einde schoot ik vol (iets wat me niet vaak overkomt in het theater).

Het is qua stijl vind ik nog best wel klassiek - zowel qua dans als qua zang. Céline Purcell is een soort stijlbreuk in persoon: waar andere mensen zwierig over het podium zweven, komt zij op gerend zoals een normaal mens ergens binnen rent. Ook qua zang wijkt ze met een wat meer musicalsound af van de rest: er zijn een paar momenten geweest waarbij ik als het ware de echo van mijn zangdocent door mijn hoofd hoorde gaan; “lelijk zingen, lelijk durven zingen!”. Het was nà­et lelijk wat ze deed; mensen die zelf zingen weten waarschijnlijk wel wat ik bedoel. 😊

Visueel is Morning Blossoms een plaatje. Muzikaal is het voor mij - als opera- en klassieke muziek-leek - een hedendaags klassiek stuk. Toegankelijk wel, al kan de verstaanbaarheid van het Engels door de klassieke klankvorming wel een uitdaging zijn (dat was het voor mij wel, in ieder geval). Aan het eerste deel moet voor mijn gevoel nog wat gesleuteld worden en gezien de totale duur (ongeveer een uur en een kwartier) mag het een eenakter worden, maar ik hoop van harte dat men hiermee verder mag, want dit is een mooie voorstelling die absoluut meer publiek verdient!

[ Gewijzigd: 21 November 2016 11:57 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”