Hulp gevraagd: theaterwereld van de VS.
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Hallo allemaal,

Voor een project op school moet ik een 75 minuten durende presentatie geven over de theaterwereld van de VS.
Ik wil mij het meest gaan richten op het genre musical.

Nu is mijn vraag; heeft iemand leuke feiten over musicals op bijvoorbeeld Broadway?

Heb jij veel mooie verhalen en wil jij jouw passie over dit aspect van musical met mij delen? Heel graag.
Dit zal mooi kunnen dienen als achtergrondinformatie voor mijn presentatie.

Nogmaals het mag van alles zijn!
Schandalen in theaters, bijzondere gebeurtenissen, economische feiten etc.
Alles is welkom!

Alvast bedankt! 😊

  [ # 1 ] 06 October 2016 08:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Dat is wel heel erg breed. Beste wat je kunt doen, is grasduinen in het archief van Playbill.com, daar vind je enorm veel informatie. Wat Broadway is natuurlijk het enige theater in de VS.

Als je meer informatie wilt over Broadway-schandalen etc. download en lees dan het boek “Not since Carrie” van Ken Mendelbaum. Een hilarisch boek over de grootste flops in NY.

  [ # 2 ] 06 October 2016 10:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Goh, inderdaad heel breed. Misschien even onderzoeken of er iets is in Broadway musicals wat bijzonder is (in negatieve en/of positieve zin).

Iets waar ik aan moest denken toen ik dit topic zag: ik las afgelopen week een artikel over waarom The Phantom op Broadway moet sluiten. Heel verhaal over dat nieuwe producties misschien net zo goed of beter zijn / potentie hebben, maar dat ze het nu vaak niet redden omdat mensen die één keer naar het theater gaan in een jaar kiezen voor bekende namen als Les Mis of Phantom.

Ik vond dat artikel ergens wel interessant, ook omdat ik zelf Phantom echt een vreselijke musical vind… Kan het nu zo snel niet terugvinden, maar mocht ik het nog terugvinden, dan zal ik het laten weten. En misschien heb je er ook niks aan.  :lol:

[ Gewijzigd: 06 October 2016 10:34 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 09 October 2016 06:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Bedankt voor jullie hulp!

Aan beiden tips heb ik zeker iets. Playbill.com is nou weer zo’n site, waarvan ik baal dat ik het niet eerder heb ontdekt. Echt super.

En wat een verhaal June, over het stoppen van The Phantom op Broadway, dit komt zeker in mijn presentatie. Toevallig ga ik over een paar weken The Phantom zien daar, dus dit is nu voor mij extra interessant. 😊

  [ # 4 ] 09 October 2016 07:47 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

http://www.nytimes.com/2016/09/25/nyregion/a-lost-art-on-broadway-sneaking-in-for-act-2.html?_r=0

Dit vind ik een leuk artikel over de oude, in het huidige klimaat van strenge security niet meer mogelijke, traditie (‘second-acting’‘) om tijdens de pauze van een Broadway-show naar binnen te glippen.

Succes!

[ Gewijzigd: 09 October 2016 07:53 AM by MarkZ ]
  [ # 5 ] 15 October 2016 04:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Oh bedankt voor dit artikel! Zie het nu pas…  :red:

  [ # 6 ] 28 November 2016 06:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Zo, inmiddels is mijn presentatie bijna af.

Ik ben nu bij het onderdeel, waarin ik een aantal anekdotes uit de theaterwereld vertel.
Nu was mijn vraag, weet iemand nog erg leuke verhalen over bijvoorbeeld blunders op Broadway?

Zo weet ik al, dat Siërra Boggess een keer bijna haar nek heeft gebroken tijdens een Phantom show… 🐛

Heeft iemand nog van zulke, voor een klas, interessante verhalen?

  [ # 7 ] 28 November 2016 07:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik weet niet of een klas dit interessant vindt, maar een leuk filmpje is het in ieder geval 😉

https://www.youtube.com/watch?v=EIcve-Zom_Y

  [ # 8 ] 28 November 2016 09:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als je vraagt om anekdotes moet ik eigenlijk vooral denken aan de momenten dat een Broadway legende is overleden, waarop vervolgens de lichten worden gedoofd… Is misschien wat algemeen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”