2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Musicalseizoen Charing Cross Theatre met onder andere Titanic
  [ # 16 ] 06 July 2016 05:09 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Enjoy Anniek!
En, even off topic, heb je de nieuwe Les Mis cast al gezien?? Erg goed, en eindelijk weer een steengoede Thenardier..

  [ # 17 ] 07 July 2016 08:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Thanks! Ik vond het een erg toffe voorstelling gisteren!
Moeilijk om te omschrijven, review komt nog!
En offtopic; ik ga volgende week ein-de-lijk de nieuwe cast bekijken! Kan niet wachten.  Helemaal niet op Thenardier haha! Heb je een review van de nieuwe cast? 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 18 ] 07 July 2016 12:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Svenn - 05 July 2016 07:17 PM

Als groot fan van Titanic (ook in 2013 in het Southwark Playhouse gezien) heb ik deze musical vorige week twee keer gezien in het Charing Cross Theatre. Wat een topper. Wat een topproductie. Oke, de productie in Nederland was groots in opzet maar met alle beperkingen hebben ze er in Londen iets prachtigs van gemaakt, Zoals de aanvaring met de ijsberg wat schitterend is gedaan met licht en veel kabaal. Of wat te denken van de ondergang van de Titanic? Als Mr Andrews tijdens zijn ultieme song met de Titanic ten onder gaat. Zal niet verklappen hoe maar echt goed en leuk gedaan. Kortom: dit is een inventieve productie waarin de cast de hele zaal benut en de koorstukken ook hier overweldigend klinken. Niet onbelangrijk want dat maakt Titanic zo’n indrukwekkend stuk. Misschien iets voor het Zonnehuis in Amsterdam om Titanic eens te brengen. Als je aan Titanic denkt, dan denk je aan alles in het groot. Maar de musical werkt dus echt goed in een intieme setting.

Svenn, ik vind dat je dit heel mooi omschreven hebt… En ik moest inderdaad ook denken aan het Zonnehuis. :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 19 ] 16 July 2016 09:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik was mijn volgende reisje Londen aan het plannen en zag dat ‘Radio Times’ dat zou spelen van 20 augustus tot en met 1 oktober gecanceld is ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 20 ] 16 July 2016 10:24 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Theo - 16 July 2016 09:51 AM

Ik was mijn volgende reisje Londen aan het plannen en zag dat ‘Radio Times’ dat zou spelen van 20 augustus tot en met 1 oktober gecanceld is ...


Zou Titanic dan worden verlengd?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 21 ] 16 July 2016 10:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Daar hoop ik dan maar op ... De speelperiode voor ‘Titanic’ is al wel met een week verlengd las ik.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 22 ] 18 July 2016 07:23 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik kan nog steeds geen goede review schrijven, hoewel ik nu Titanic 4 keer in 1 week heb bekeken, haha!
De eerste keer dacht ik wauw, echt te gek! Maar, meer dan 2 keer ga ik het ondanks de fantastische score/cast niet zien.
Inmiddels heb ik al weer bijgeboekt, en mogen ze wat mij betreft nog een keer verlengen! 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 23 ] 18 July 2016 09:16 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2011-11-07

Wow afgelopen week 2x de Titanic gezien met Anniek. Wauw… ik had al een tijd het castalbum niet meer geluisterd en de muziek was een beetje weggezakt. Dus ik ging er ‘blind’ in.

Deze show heeft me in alle opties positief verrast. Zo intiem, zo klein maar ook zo groots. Ze benutten het theater prachtig.

De cast is geweldig. Fantastisch om te zien hoe iedereen aan beurt komt en zijn/haar deel kan laten zien. Rob Houchen als Fleet blijft fantastisch, wat een heerlijke stem blijft die gozer hebben.

Grote verassing voor mij was: Luke George. Had wel iets van hem gehoord ooit van zijn vorige productie (Rolf in de UK Tour van Sound of Music), maar nog nooit live gezien. Hij speelt zo mooi onbezonnen en kwetsbaar. En vocaal is hij echt lekker. Dit is er eentje waar we (hopelijk veel) meer van gaan horen!

Gelukkig is het met een week verlengd, want dit soort producties verdienen leven. Laten we hopen op veel meer van dit soort mooie producties! Maar voor nu: gooi je anker uit en stop even bij het Charing Cross Theater nu het nog kan!

  [ # 24 ] 02 August 2016 04:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Vanmiddag gekeken om te boeken voor “Death takes a holiday” in december. Toen waren de voorstellingen nog te boeken. Toen ik zojuist daadwerkelijk wilde boeken was heel december eruit en waren er pas voorstellingen beschikbaar vanaf januari. Ben benieuwd wat er aan de hand is!

  [ # 25 ] 03 August 2016 10:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ze maken er wel een rommeltje van inderdaad. ‘Ragtime’ is nu zo te zien verlengd tot en met 10 december. Maar wat er rond de feestdagen te zien is, is niet duidelijk. Misschien een korte reprise van ‘Titanic’ ?

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 26 ] 03 August 2016 01:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

THEO, BIJ DEZE VIND IK DAT DIT WAARHEID WORDT.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 27 ] 03 August 2016 04:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hopelijk verlengen ze Ragtime nog 10 dagen dan. Heb nu Lazarus, Rent, Cinderella en Les Mis geboekt. Ruimte voor nog 2 shows. Ben in mei en juni ook al een paar dagen geweest, dus maar kijken wat er verder nog voor nieuws komt!

  [ # 28 ] 09 August 2016 02:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik zag dit gisteren weer eens, en krijg er geen genoeg van. Hoe vaker ik het zie hoe mooier het word, en des te meer kleine dingetjes ik zie waar ik heel erg blij van word.
(bijvoorbeeld dat bij de eerste scene/nog niet eens ontmoeting tussen Kate en Jim er al wat flirterige blikken worden gedeeld, maar dat deze verhaallijn pas wat later echt wordt uitgebeeld, of een Mr Etches die tijdens de breakdown door het haar van een van de first class passengers woelt en daarbij heerlijke mimieken opzet, want hoewel het publiek de karakters net leert kennen, heeft hij ze al jarenlang gediend op eerdere cruises.. 😉)

Dit enorm sterke ensemble is een genot voor het oor, maar ook individueel zitten er parels tussen. Ik noem een No Moon en still. Qua acteurs springen James Gant en Victoria Serra er voor mij uit, maar dat komt ook omdat ik hun rollen en de portayal ervan enorm interessant vind. Ik wil daarentegen niemand te kort doen, aangezien ik iedereen echt fantastisch vind.  Bijvoorbeeld alleen de laatste uithaal van Rob Houchen in het finale nummer is al een bezoekje waard. Of de manier waarop Helena ‘You’re being quite idiotic’ zegt. (instant glimlach achter m’n toetsenbord)

Deze week zal ik er nog een paar keer heen gaan, want dat zaterdag alweer de laatste show wordt gespeeld, wil ik nog even niet realiseren..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 29 ] 10 August 2016 11:12 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2011-11-07

Anniek - 09 August 2016 02:21 PM

Ik zag dit gisteren weer eens, en krijg er geen genoeg van. Hoe vaker ik het zie hoe mooier het word, en des te meer kleine dingetjes ik zie waar ik heel erg blij van word.
(bijvoorbeeld dat bij de eerste scene/nog niet eens ontmoeting tussen Kate en Jim er al wat flirterige blikken worden gedeeld, maar dat deze verhaallijn pas wat later echt wordt uitgebeeld, of een Mr Etches die tijdens de breakdown door het haar van een van de first class passengers woelt en daarbij heerlijke mimieken opzet, want hoewel het publiek de karakters net leert kennen, heeft hij ze al jarenlang gediend op eerdere cruises.. 😉)

Dit enorm sterke ensemble is een genot voor het oor, maar ook individueel zitten er parels tussen. Ik noem een No Moon en still. Qua acteurs springen James Gant en Victoria Serra er voor mij uit, maar dat komt ook omdat ik hun rollen en de portayal ervan enorm interessant vind. Ik wil daarentegen niemand te kort doen, aangezien ik iedereen echt fantastisch vind.  Bijvoorbeeld alleen de laatste uithaal van Rob Houchen in het finale nummer is al een bezoekje waard. Of de manier waarop Helena ‘You’re being quite idiotic’ zegt. (instant glimlach achter m’n toetsenbord)

Deze week zal ik er nog een paar keer heen gaan, want dat zaterdag alweer de laatste show wordt gespeeld, wil ik nog even niet realiseren..

Inderdaad wat Anniek zegt: Het blijft een prachtig ensemble stuk. Maar een ieder krijgt zijn/haar kans om even te stralen. Dat maakt dit stuk echter erg bijzonder. De intieme setting en kleine zaal. Als ik het stukje van Anniek weer lees of de score beluisterd krijg ik weer een brok in mijn keel. Een heel bijzondere show.

James Gant blijft een bijzondere acteur. Altijd een genot om anar zijn stemgeluid te luisteren. Same story voor Rob Houchen, die jongen kan alles. Luke George blijft geweldig. Iedereen is noemenswaardig en niemand laat het in de show afweten.

Zoals ik al eerder zij en nu nogmaals zal herhalen:
Dit soort producties verdienen leven. Laten we hopen op veel meer van dit soort mooie producties! Maar voor nu: gooi je anker uit en stop even bij het Charing Cross Theater nu het nog kan!

  [ # 30 ] 05 December 2016 02:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Vandaag is de cast (en wat voor een!) bekend gemaakt van de volgende voorstelling in het Charing Cross Theatre: Death takes a Holiday.
 

Casting has been announced for the European premiere of Maury Yeston, Thomas Meehan and Peter Stone’s Death Takes a Holiday, which opens at the Charing Cross Theatre in January.

Les Miserables star Zoƫ Doano will be joined by Maxwell Caulfield (Guys & Dolls) and Chris Peluso (Miss Saigon).

Following his acclaimed productions of Titanic and Ragtime, Thom Southerland will direct, with choreography by Sam Spencer-Lane and musical direction by Dean Austin.

With a score by Yeston (Titanic), Death Takes A Holiday is based on the 1928 Italian play of the same name, which also inspired the movie Meet Joe Black, starring Brad Pitt.

Set in Northern Italy, just after World War One, Death disguises himself as a handsome young prince to try to understand why life is so precious and death so feared. It premiered Off-Broadway in 2011.

The cast also includes Kathryn Akin, Anthony Cable, Trudi Camilleri, Ken Christiansen, Scarlett Courtney, Sophie-May Feek, James Gant, Matthew McDonald, Gay Soper, Ashley Stillburn, Samuel Thomas and Helen Turner.

Death Takes a Holiday runs at the Charing Cross Theatre from 23 January to 4 March, with previews from 16 January.

 < 1 2 3 > 
2 of 3