2 of 2 |  < 1 2
The Phantom Of The Opera 2016 in Parijs en Stockholm
  [ # 16 ] 14 September 2016 09:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Ik ga het volgende maand in stockholm kijken. Peter Joback is een van de meest emotionele phantoms die ik heb gezien.

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 17 ] 20 September 2016 08:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Perspresentatie van twee nummers uit de Franse versie Mon Unique Souhait en Mascarade

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 18 ] 21 September 2016 10:53 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2005-12-30

Hallo,

Voor mijn werk was ik de afgelopen dagen in Stockholm, vandaag had ik tijd om naar The Phantom te gaan met Peter Joback. Het is nu een week na de premiere en de volledige cast was op, met uitzondering van Carlotta.

Het werd een reis terug in de tijd…. ik wordt oud volgens mij.

Het theater waar The Phantom speelt is het Cirkus. Nooit geweest, maar toen ik daar binnenkwam was het alsof ik het circustheater scheveningen binnenliep voor de verbouwing van 1993. Wel een slag kleiner, maar volledig gevuld vanavond. Ik had een mooie plaats op rij 12.

Inmiddels heb ik deze voorstelling al zoveel keer gezien dat ik de tel kwijt ben. De laatste keer is wel alweer wat jaren geleden. De tekst ken ik zowat letterlijk in Nederlands en Engels, dus de Zweedse taal waarin werd gezongen maakte niet uit. Decor was zoals het ontworpen was door de originele productie, met alleen een paar aanpassingen voor het theater (valluik was niet aanwezig en de kandelaren kwamen niet vanuit de vloer. Voor de rest zag het er weer prima uit.

De cast was enthousiast en zong en acteerde vol overgave, zelf iets met te veel overacting. Ik kon me niet herinneren dat ik dit eerder zo over de top had gezien. Toch vond ik de voorstelling wat traag, maar dit ligt waarschijnlijk aan mij omdat er sinds de Phantom in ‘86 toch wel wat veranderd is in musicalland. Ik begin het toch wel ‘cult’ te vinden.

Dan de cast. Degelijke Christine maar ze had niet de charisma die ik eerder wel gezien heb bij bijvoorbeeld Sierra Boges. Haalde keurig alle noten. Zelfde geldt voor Raoul, alhoewel ik zijn persoon nu toch anders bekijk na Love never dies 😊.

Peter Joback als Phantom heeft in Zweden een hoog aanzien omdat hij deze rol ook in Londen en New York heeft gespeeld. Ik was erg benieuwd naar hem. Helaas ben ik minder enthousiast en vond hem wat tegenvallen. Zijn stem was zeer schel en er was weinig variatie in hard en zacht, zoals ‘Music of the Night’ gezongen zou moeten worden. In deze solo haalde hij ook de twee (in mijn ogen) belangrijkste noten niet, waardoor hij ook nog eens zonder zang zat de laatste 10 seconden. Hij was volgens mij niet in zijn beste performance.

Toch was zijn slot gelukkig een stuk beter. Hoewel ook hij hierin aardig over de top ging was het een mooie afsluiting van een Zweedse Phantom versie.

Of was het in vergelijking met eerdere voorstellingen gewoon een degelijke voorstelling en wordt ik inderdaad ouder…. ik ben benieuwd naar anderen die nog gaan!

Groet,
Michael

   Handtekening   

“In everything you do, always be yourself” Billy

  [ # 19 ] 25 September 2016 05:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Opmerkelijk bericht: het theater waar The Phantom Paris binnenkort zou moeten gaan spelen, is getroffen door een brand. Oorzaak is volgens broadway.com nog onbekend, evenals de eventuele gevolgen voor de productie.

Edit: Ik heb even wat Franstalige artikelen door Google translate gehaald en als ik het goed begrijp is er schade aan decorstukken en de toneelvloer en dat moet worden bekeken in hoeverre dit betekent dat er voorstellingen moeten worden afgelast.

[ Gewijzigd: 25 September 2016 05:33 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 20 ] 25 September 2016 05:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zouden ze loge 5 in de openbare verkoop hebben gedaan? Want dan kun je zoiets verwachten natuurlijk.

  [ # 21 ] 26 September 2016 06:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Blijkbaar is de schade toch aanzienlijk omdat de Parijse première van 13 oktober is gecanceld en het theater tot nader order gesloten blijft.

Persbericht Stage Entertainment

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 22 ] 26 September 2016 06:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ai, dat is zuur…

De cast heeft gisteren heel optimistisch Masquerade op gevoerd in de buitenlucht.

https://www.youtube.com/watch?v=Zy79Sobi8IU

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 23 ] 26 September 2016 09:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik heb begrepen dat er gelast is boven onafgedekte requisieten die vervolgens vlam hebben gevat. Dus afgezien van water- en rookschade zal een deel van de set vervangen moeten worden.

  [ # 24 ] 27 September 2016 09:05 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Op Twitter is inmiddels ook een bericht geplaatst dat de première op 13 oktober niet doorgaat.
Ik hoop dat ze zsm een andere datum kunnen vinden!

[ Gewijzigd: 27 September 2016 09:07 AM by musical-stitch ]
  [ # 25 ] 27 September 2016 10:43 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

June - 26 September 2016 06:36 PM

Ai, dat is zuur…

De cast heeft gisteren heel optimistisch Masquerade op gevoerd in de buitenlucht.

https://www.youtube.com/watch?v=Zy79Sobi8IU

Lijkt wel of ze een heel concert hebben gehouden, heel tof zo met accordeon!!

https://www.youtube.com/watch?v=xrwQlEG3OtA

  [ # 26 ] 27 September 2016 11:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Uit het facebook-bericht van Marcel Jonker haal ik dat bijna de volledige set en kostuumcollectie verloren gegaan is. Dit gaat dan om het materiaal wat uit Duitsland komt (en waar hij dus zelf in heeft gespeeld).

  [ # 27 ] 27 September 2016 11:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Hadden ze het in het oorspronkelijke nieuwsbericht niet over een “beginnende brand”? Als er zoveel beschadigd is of zelfs als verloren beschouwd moet worden, vind ik “een beginnende brand” een behoorlijke understatement.

(Of heb ik dat gewoon verkeerd bregrepen?)

[ Gewijzigd: 27 September 2016 11:28 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 28 ] 27 September 2016 11:42 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Berichtgeving over dit soort dingen is natuurlijk altijd vrij onbetrouwbaar. Als je vanuit het gebouw denkt is wat verloren gegane inboedel natuurlijk nog wel een beginnende brand. Ook al is die inboedel voor het goed functioneren in dit geval uiteraard essentieel.

  [ # 29 ] 03 October 2016 03:02 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Op de Facebook pagina is te lezen dat het Mogador theater tot eind 2016 gesloten blijft….

  [ # 30 ] 23 December 2016 12:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

De productie is nu volledig gecancelled:
http://www.lemonde.fr/culture/article/2016/12/23/le-theatre-mogador-rouvrira-en-septembre-2017_5053254_3246.html

 < 1 2
2 of 2
‹‹ Miss Atomic Bomb      Billy Elliot Zweden ››