Ghost UK Tour in het New Wimbledon Theatre
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Zelden zo’n armoedige avond theater gehad als afgelopen zaterdag. De UK tour versie van Ghost is werkelijk om te janken zo slecht. De show zou gedragen moeten worden door Andy Moss (Sam) en Sarah Harding (Molly). Maar beiden zijn daartoe totaal niet in staat. Moss zingt nog wel aardig maar zijn acteren is van een bedenkelijk niveau. Zijn motoriek is ook ongelukkig, hij loopt wat voorover gebogen en op de momenten van boosheid/angst/paniek wordt dat versterkt, gecombineerd met allerlei wanhopige armgebaren en een overdreven gezichtsuitdrukking. Het ziet er werkelijk niet uit, Moss loopt als een dolle over het podium maar eerder als een kip zonder kop dan functioneel.
En dan Sarah Harding. Ik kan eigenlijk niet de juiste woorden vinden om haar totale wanprestatie te omschrijven. Haar spel is vlak; of ze loopt met een glimlach over het toneel, of ze acteert overdreven aangedaan. Andere smaken zijn er niet, nou ja ze loopt ‘mooi’ te wezen. Iets dat haar door haar uiterlijk nog wel goed afgaat.
Maar dan haar zang, die te verschrikkelijk voor woorden is. Ze haalt werkelijk geen noot, nagenoeg alles is vals of zweverig, ze maakt zinnen niet af, woorden als ‘disbelief’ (de kenners weten nu genoeg) worden zo gezongen dat ze de toon niet hoeft vast te houden of worden uitgesproken als een Nederlander die een paar lessen Engels heeft gehad. 

Moss en Harding vormen samen het komische duo dat op deze avond Ghost, met zijn prachtige score en aangrijpende verhaalijn, volledig de vernieling in helpt. Er gebeurt ook iets merkwaardigs in de zaal, want iedere keer dat Harding zingt beginnen toeschouwers te lachen, elkaar aan te stoten en om zich heen te kijken vol ongeloof en plaatsvervangende schaamte.  Waarschijnlijk denkend welke idioot de casting voor deze tourversie heeft verzorgd.
Waar Moss door zijn zang het einde van de avond nog wel afsluit met een voldoende, zakt Harding op alle fronten door het ijs. In Engeland spreekt men er inmiddels schande van dat men deze BN’er - Harding zong in het bandje Girls Aloud - heeft kunnen casten. Anderen vinden het zielig voor Harding dat ze zo hard wordt aangepakt. Ik behoor na het zien van Ghost absoluut tot de eerste categorie. Je moet als acteur/zanger wel een totaal gebrek aan zelfreflectie hebben om dit niet zelf in de gaten te hebben.
Ik zag ooit de versie op West End met Mark Evans en Siobhan Dillon en dat was een uitvoering die qua niveau ‘lichtjaren’ weg is van deze armoedige versie, die werkelijk om te huilen is. Het publiek hiervoor laten betalen is een eigenlijk een schande. 

Enig lichtpunt van de avond is Jacqui Dubois als Oda Mae Brown. Zij steelt met haar innemende persoonlijkheid, krachtig spel en mooie stem de harten van het publiek, dat tijdens het obligate slotapplaus laat merken wie de echte ster van de avond is.

[ Gewijzigd: 18 September 2016 12:58 PM by MarkZ ]
  [ # 1 ] 19 September 2016 07:26 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

haha oh je hebt het aangedurfd! Zelfs voor 15 pond durfde ik het niet aan, want na het horen van een opname had ik echt bloedende oren. (En meestal bij een slechte opname wil ik acteurs het voordeel van de twijfel geven door wel te gaan want dan heb je ook het plaatje erbij).
Ik snap inderdaad niet dat je als producent niet inziet dat dit gewoon echt niet kan, maar ook zeker Sarah zelf… kom op meid, dan maar uit de spotlights, maar heb je nou echt geen zelfrespect en kennis om te denken, misschien moet ik dit niet doen? Hier echt geen medelijden met haar.  Ze was na de eerste 3/4 voorstellingen ook ineens ziek, en tweette een foto met medicijnen. Sure thing meid.. Echt resign, biedt je excuses aan en ga op zangles. (en laat dit iemand spelen die het wel kan. Ik kan je zo 10 namen geven van net-afgestudeerde talenten die een moord zouden plegen voor deze rol.

[ Gewijzigd: 19 September 2016 07:29 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 2 ] 19 September 2016 07:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik wil mijn herinneringen aan 2 keer Ghost met 1e en 2e cast niet verzieken, dus ik ga er echt niet heen (ook al woon ik er nu 500m vandaan ofzo :D ). Zeker inderdaad na het horen van die opnames. ‘With You’ is gewoon verkracht.

  [ # 3 ] 20 September 2016 03:56 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Het aardige was, ik was tevoren gewaarschuwd (@Anniek, ik kan me altijd goed vinden in jouw reviews maar hoopte stiekem dat je er hier toch een keer een klein beetje naast zou zitten….) maar kon niet vermoeden dat het ZO tenenkrommend slecht zou zijn. Bij Here Right Now zat ik al vol ongeloof om me heen te kijken, hopend dat ik ieder moment wakker kon worden uit een slechte droom. ZO ongelooflijk slecht was de samenzang en het aandeel van SH daarin. En Harding zette dat niveau moeiteloos door.
Dit kan gewoon niet, bij een talentenshow zou ze keihard weggelachen worden. Maar bij Bill Kenwright heeft ze een hoofdrol, wat een grap!

  [ # 4 ] 20 September 2016 08:02 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik weet dat het zo ontzettend slecht was, maar nu ben ik eigenlijk toch tempted om er heen te gaan, haha! Ik kan me toch niet helemaal voorstellen dat wat ik heb gehoord, daadwerkelijk is wat je als bezoeker krijgt.. En ik zou niet weten hoe ik zou reageren. Zou mn mond openvallen (en niet meer dicht kunnen), zou ik gaan lachen, zou ik d’r gaan uitjoelen, zou ik weglopen?

Zonde van je ervaring, want volgens mij ben jij ook iemand die van een kwalitatief goede Ghost enorm had kunnen genieten. Maar je kan wel zeggen dat je erbij was, want dit blijft nog wel een paar jaar in de boeken als slechtst gecaste Celebrity ever denk ik 😉

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 5 ] 11 January 2017 04:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Thank God she is gone…..

Carolyn Maitland is to join the cast of the touring production of Ghost the Musical.
She replaces Sarah Harding, who played Molly in the production in Wimbledon last year. Maitland’s credits include Miss Saigon, Groundhog Day, From Here to Eternity and Kiss Me Kate. She stars alongside Andy Moss as Sam from January.

  [ # 6 ] 12 January 2017 08:43 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Kijk nu mag tie nog wel even langs Londen komen.. 😉

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 7 ] 03 June 2018 05:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

https://twitter.com/ghostontour/status/1002501817480204288?s=19

Ghost gaat weer on tour door de UK! Geen idee wat de speelperiode is, maar misschien is Molly wel een leuke (revanche-)klus voor Celinde Schoenmaker totdat of na ze hier op de planken staat? Al heb ik wel het idee dat tourproducties in de UK vaak op bekende namen leunen. Uit de popsterretjes-hoek kunnen ze maar beter niet meer vissen volgens mij 😊

[ Gewijzigd: 03 June 2018 05:57 PM by Laush ]
  [ # 8 ] 03 June 2018 06:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Leuk de reacties op Twitter te lezen van hen die SH in de vorige productie ook zagen. Ha ha ik ben niet de enige die er een traumaatje aan over heeft gehouden. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste jaren veel top tourproducties zag. Ik denk bijvoorbeeld aan Top Hat, The Addams Family, Evita, Rent en Titanic.

Even on-topic, wat zou het leuk zijn Celinde Schoenmaker en Richard Fleeshman te casten…