984 of 1046 | ‹ First  < 982 983 984 985 986 >  Last ›
Speeldata (wie speelt wanneer) Nederlandstalige Musicals
  [ # 14746 ] 14 January 2017 11:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Tja.. Kan van alles zijn waarom Samantja plotseling op moest.. Jammer dat je Samantha niet goed vond, heb haar 3 x gezien en alle 3 de keren was ze fantastisch en haalde ze ruimschoots..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 14747 ] 15 January 2017 09:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

April stond inderdaad gepland voor de avond, maar heeft geruild met de middag show (een uitkoop), want Romy zou in de middag opgaan maar wij weten allemaal dat Romy nooit middagen doet. Dus April deed gisteren de middag show en Samantha de avond.

  [ # 14748 ] 15 January 2017 11:16 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ik krijg het idee dat mensen Samantha en Tjindjara niet goed vinden meer te maken heeft met de irritatie dat Romy en April er niet zijn, dan dat ze hun echt niet goed vinden, de us zijn bij de bodyguard ook heel goed en halen het ook gewoon, maar ze zijn nou eenmaal niet bekend.

Of ik moet serieus wat mankeren aan mijn oren

  [ # 14749 ] 15 January 2017 11:37 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2013-11-17

Maar dat was in het begin toch ook met April.  Als ik toen de reacties van mensen hoorde wanneer April speelde en dat mensen zelfs uit de zaal weg liepen en dan zeggen dat ze April erg slecht vonden….. Totaal belachelijk want April was en is erg goed en ik vind het helemaal niet erg als ik haar heb ipv Romy. Maar mensen zeiden dat toen ook alleen maar omdat ze perse Romy wouden hebben. En ik snap dat als zoveel geld aan een kaartje uit geeft dat je dan ook de hoofdrolspeelster wil hebben maar je kunt in NL niet verwachten dat de hoofdrolspelers elke voorstelling op gaan zoals op Broadway. Zelf heb ik alleen maar Romy en April zien spelen dus ik kan niet mee praten over de alternate Rachels. Maar zoals iedereen zullen zij ook hun goede en slechte dagen hebben…..

  [ # 14750 ] 15 January 2017 12:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

vind deze discussies altijd wel grappig. ten eerste waarom zal een zaterdag avond belangrijker zijn dan een dinsdag. beide keren betalen mensen voor hun kaartje.

Het is natuurlijk ook schandalig dat als twee mensen een rol delen en dat er dan ook nog elke week meerdere keren een understudy op het toneel staat.  Ze weten bij stage entertaiment goed hoe ze mensen kunnen teleurstellen en daardoor kwijt raken als musicalbezoeker.

Ik snap ook best als mensen Samantha op het toneel te zien krijgen dat ze teleurgesteld zijn, niks te nadele van haar maar ze haalt het vocale niveau voor deze rol van romy en april lang niet. ik zeg niet dat ze het slecht doet maar iedereen kan het verschil horen. Ja en dan gaan mensen klagen….. Het is gewoon een domme fout van stage entertaiment om op deze manier met hun bezoekers om te gaan.

  [ # 14751 ] 15 January 2017 12:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Deze dicussie is natuurlijk al vaker gevoerd op dit forum. Oorspronkelijk hebben understudys geen geplande speeldagen, maar in Nederland is het meer regel dan uitzondering dat ze die wel hebben. Zelf vind ik het een prettig idee dat een understudy wat vlieguren maakt, maar bij The Bodyguard loopt het behoorlijk uit de hand nu. Afgelopen week vertelde Romy in een interview dat ze na The Bodyguard geen musicals meer zal doen, dat alleen Aida op haar lijstje staat vanwege “sentimental reasons”. Het komt op mij een beetje over alsof ze tot het besef is gekomen dat ze in musical te weinig bewegingsruimte heeft en dat ze dat niet leuk vind. Dan ga ik denken dat dát de reden is dat ze weinig op gaat, omdat ze het niet (meer) leuk vindt. Ze is echter nog steeds het uithangbord van de musical. April speelt inmiddels de meeste shows per week, maar laten we wel wezen, zij is ook geen superwoman en we kunnen als publiek niet van haar verwachten dat ze alles speelt omdat dat fysiek en vocaal ontzettend belastend is. Dus ja, dan gaan er understudys op. Blijkbaar was dit nogal last minute besloten om het om te gooien, Romy was niet beschikbaar (nog steeds ziek/verkouden en misschien krijgt ze inmiddels een princessenbehandeling?) en Tjindjara vanwege vakantie ook niet, dus moest Samantha op, bij wie het ook gewoon zou kunnen dat ze verkouden of niet lekker bij stem was. Ik heb Samantha één keer gezien en dat vond ik ook niet zo goed, maar dat kan ook een slechte dag geweest zijn. Ik hoor en lees ook goede dingen over haar, maar het lijkt erop dat ze best vaak een slechte dag heeft als ze als Rachel op moet en dat is natuurlijk best jammer.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14752 ] 15 January 2017 02:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

vanuit mij is het ook geen commentaar op de dames die rachel spelen, maar op de producent. De producent neemt er blijkbaar genoegen mee dat romy heel weinig speelt en dat daardoor vaak een understudy op moet die aan de reacties van het publiek en als je kijkt naar de filmpjes op youtube (ik weet dat het niet altijd een goed beeld geeft), niet het zelfde vocale niveau heeft als de twee first cast rachels. April valt zeker niks te verwijten zei speelt volgens mij meer dan de helft van de voorstellingen.

De producent is dus de boosdoener…. Die communiceert niet naar het publiek. Als het echt waar is dat romy er klaar mee is moet je als producent zeggen. We stoppen of gaan een andere first cast rachel casten.

  [ # 14753 ] 15 January 2017 02:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vraag me wel altijd af hoe het dan zit met contracten. Heeft een first cast dan geen contract voor een x aantal shows per week?

[ Gewijzigd: 15 January 2017 03:56 PM by martijn-j ]
  [ # 14754 ] 15 January 2017 02:40 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

SvenjaHeijnen - 14 January 2017 10:54 PM

Best schandalig dat één van de twee hoofdrolspeelsters niet speelt op een zaterdagavond nota bene!

Je mag tegenwoordig juist blij zijn als er maar één understudy op is.
Hoe vaak het wel niet voor komt bij verschillende musicals dat er meerdere hoofdrollen niet door de first-cast gespeeld worden…

  [ # 14755 ] 15 January 2017 03:25 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

dokter_P - 15 January 2017 02:40 PM
SvenjaHeijnen - 14 January 2017 10:54 PM

Best schandalig dat één van de twee hoofdrolspeelsters niet speelt op een zaterdagavond nota bene!

Je mag tegenwoordig juist blij zijn als er maar één understudy op is.
Hoe vaak het wel niet voor komt bij verschillende musicals dat er meerdere hoofdrollen niet door de first-cast gespeeld worden…

Nu ik alle first cast rollen heb gezien, ben ik tegenwoordig juist blij als er een keer een understudy op gaat. En first cast betekend niet altijd het beste. Ik vind persoonlijk een aantal understudy’s soms zelfs beter.

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 14756 ] 15 January 2017 03:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

De gemiddelde bezoeker komt maar 1 keer kijken. Die komen niet voor een podium vol Twee keuze acteurs zoals als die mensen het meestal zien.
En het hoeft idd niks over de kwaliteit van de voorstelling zeggen.

  [ # 14757 ] 15 January 2017 04:42 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

SvenjaHeijnen - 14 January 2017 10:54 PM

Waarom speelde April vanavond niet terwijl dit overal gecommuniceerd is?

Dit word nooit officieel gecommuniceerd, dus waar je dat vandaan haalt….

  [ # 14758 ] 15 January 2017 05:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Samantha zou vanavond op gaan maar is ziek.. Meldt ze net op FB..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 14759 ] 15 January 2017 05:49 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

Samantha is inderdaad ziek. April speelt daarom vanavond ook. Respect voor haar. 2 shows spelen is niet makkelijk. Maar ik weet uit ervaring dat April een dubbele show prima aan kan.

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 14760 ] 15 January 2017 05:51 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Elphie1984 - 15 January 2017 05:26 PM

Samantha zou vanavond op gaan maar is ziek.. Meldt ze net op FB..

wie gaat er nu op? Tjindjara is op vakantie

‹ First  < 982 983 984 985 986 >  Last ›
984 of 1046
     Wie waar Grizabella? ››