2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Jesus Christ Superstar en Ted Neeley naar Nederland
  [ # 16 ] 14 September 2016 01:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Extra voorstellingen Jesus Christ Superstar met Ted Neeley
Vanwege de aanhoudende vraag naar kaarten maakt producent TEC Entertainment vandaag bekend dat er drie extra voorstellingen van Jesus Christ Superstar, met in de titelrol de legendarische Ted Neeley, aan de Nederlandse tournee worden toegevoegd. De kaartverkoop voor deze extra voorstellingen is vanaf vandaag geopend.

Marc Muller, CEO van TEC Entertainment: “We zijn enorm verrast door de grote vraag naar kaarten voor Jesus Christ Superstar. We hadden nooit gedacht dat we drie maanden voor de eerste voorstelling van Jesus Christ Superstar in Nederland al extra voorstellingen moesten organiseren. De afgelopen periode hebben we veelvuldig de vraag gekregen of we niet een extra middagvoorstelling konden inplannen en ik ben bijzonder blij dat het ook gelukt is om aan die vraag tegemoet te komen.” De extra voorstellingen vinden plaats op:
zaterdag 17 december 2016   14.00 uur   Heineken Music Hall, Amsterdam
dinsdag 3 januari 2017   20.00 uur   World Forum Theater, Den Haag
zaterdag 7 januari 2017   14.00 uur   World Forum Theater, Den Haag

Jesus Christ Superstar
De wereldberoemde rockopera van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice vertelt het verhaal over de laatste week uit het leven van Jezus, gezien door de ogen van Judas. Jesus Christ Superstar is een aangrijpend, maar nog steeds eigentijds verhaal, met geweldige songs als ‘Superstar’, ‘I Don’t Know How To Love Him’, en het fenomenale ‘Gethsemane’. Deze grootschalige Engelstalige productie van Jesus Chris Superstar wordt geregisseerd door Massimo Piparo en is geïnspireerd op de verfilming van Jesus Christ Superstar uit 1973, waarin Ted Neeley schitterde in de titelrol. Ted Neeley wordt ondersteund door dertig castleden en een live orkest. Jesus Christ Superstar is vanaf 14 december 2016 te zien in Amsterdam, Den Haag, Groningen en Antwerpen (België).   
Kaarten voor alle voorstellingen van Jesus Christ Superstar zijn te bestellen via http://www.jesuschristmusical.nl of via Eventim: 0900 — 1353 (€ 0,45 per minuut) of http://www.eventim.nl.

  [ # 17 ] 27 September 2016 04:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik keek even op de site van Martiniplaza en in plaats van dat JCS hier 1 week staat, staat hij hier nu al 2 week! Morgen is Ted Neeley trouwens in Groningen in Martiniplaza om een meet&greet; te geven en ik heb net gehoord dat ik erbij mag zijn. Ben heel benieuwd!! 😊

  [ # 18 ] 30 September 2016 06:33 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV spreekt met TED NEELEY over zijn terugkeer naar Nederland en België met Jesus Christ Superstar.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 19 ] 01 October 2016 07:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Haarlem, 30 september 2016

Twintig extra voorstellingen Jesus Christ Superstar
Vanwege de aanhoudende vraag naar kaarten heeft hoofdrolspeler Ted Neeley vandaag bekend gemaakt dat er opnieuw zeventien extra voorstellingen van Jesus Christ Superstar zijn bijgeboekt. Naast de drie voorstellingen die al vorige week werden aangekondigd zijn er nu twintig extra voorstellingen aan het speelschema toegevoegd.

Ted Neeley: “Wij, de cast, creatives en de producent van Jesus Christ Superstar zijn echt overdonderd door de hartverwarmende reacties die we vanuit Nederland en België ontvangen.  Het is heel bijzonder om, meer dan veertig jaar na de première van de film, te merken dat zo veel mensen ons live op toneel willen zien. Ik ben heel blij dat we met deze extra voorstellingen meer mensen de mogelijkheid gaan bieden. Ik kan niet wachten op om 14 december a.s. weer voor het eerst weer in Nederland het toneel op te mogen om de titelrol in deze geweldige rockopera te mogen spelen.”
De extra voorstellingen vinden plaats van
11 tot en met 15 januari 2017       Stadsschouwburg   Antwerpen (België)
24 tot en met 29 januari 2017       MartiniPlaza       Groningen
31 januari tot en met 5 februari 2017   RAI Theater       Amsterdam
De kaartverkoop voor deze extra voorstellingen is reeds geopend.

De wereldberoemde rockopera van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice vertelt het verhaal over de laatste week uit het leven van Jezus, gezien door de ogen van Judas. Jesus Christ Superstar is een aangrijpend, maar nog steeds eigentijds verhaal, met geweldige songs als ‘Superstar’, ‘I Don’t Know How To Love Him’, en het fenomenale ‘Gethsemane’. Deze grootschalige Engelstalige productie van Jesus Chris Superstar wordt geregisseerd door Massimo Piparo en is geïnspireerd op de verfilming van Jesus Christ Superstar uit 1973, waarin Ted Neeley schitterde in de titelrol. Ted Neeley wordt ondersteund door dertig castleden en een live orkest. Jesus Christ Superstar is vanaf 14 december 2016 tot en met 5 februari 2017 te zien in Amsterdam, Den Haag, Groningen en Antwerpen (België).   
Kaarten voor alle voorstellingen van Jesus Christ Superstar zijn te bestellen via http://www.jesuschristmusical.nl

  [ # 20 ] 17 October 2016 06:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Zonet kaarten gekocht voor Antwerpen. Maar die prijzen!! 94 euro 1e rang en 84 euro 2e rang???
Is wel een beetje overdreven, ik betwijfel dat ze hun zaal gevuld gaan krijgen…
(laagste rang is nog 54 euro, en dat zicht is zoooo slecht!)

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 21 ] 17 December 2016 09:53 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-03-14

-

[ Gewijzigd: 05 July 2017 08:56 AM by Cara ]
  [ # 22 ] 17 December 2016 11:10 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Ik ben vanmiddag naar JCS geweest, en ook ik had er heel erg van genoten, en zou ook wel nog vaker willen gaan.
Ook ik ben een enorme fan van JCS., en heb ook al meerdere versies gezien (De film al heel vaak gezien, en ook de filmversie uit 2000 al heel vaak gezien, en ook de film opname van de arena tour, in 2004 Musicals in Ahoy bezocht waarbij Steve Balsamo een nummer uit JCS. zong, in 2005/2006 ook de Nederlandstalige uitvoering van JCS. bezocht, en ook nog van verschillende amateurverenigingen waaronder van een amateurgezelschap uit Gaanderen) maar ik vind ook die die nu het land door reist toch wel de beste versie.
Ted, en de rest van de cast ook echt geweldig.  En erg mooi decor, belichting, projectie ook.
Mooi gedaan vond ik ook dat ze tijdens het nummer ‘Superstar’ eerst een filmpje lieten zien en dat toen daarna de spelers de zaal in kwamen.
Echt geweldig. En ik kan ook alleen maar zeggen tegen iedereen die er nog niet heen is geweest: gaan, echt aan te raden om te gaan kijken!  😊

  [ # 23 ] 18 December 2016 03:38 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  221
Geregistreerd  2007-04-22

Ook vanmiddag geweest.
Ik vond het decor en de projecties juist erg simpel.
Maar de cast maakte alles goed!
En ik vind het altijd ontzettend knap als
mensen in maar 1 setting een volledig verhaal
kunnen vertellen!
Maar de mimiek, dans, zang en spel vd cast, chapeau!
Vooral Judas vond ik echt heel sterk.
En Ted Neeley onvoorstelbaar welke houdingen hij
op 73 jarige leeftijd nog best lang vol kan houden! En die uithalen?! Wauw

Waarom de kaarten ZO duur moeten zijn begrijp ik qua
show overigens niet zo goed.
Denk dat reis en verblijf vd cast bekostigd moet worden natuurlijk 😉

Verder erg mooi om gezien te mogen hebben!

[ Gewijzigd: 18 December 2016 03:40 AM by wendy1982 ]
  [ # 24 ] 22 December 2016 12:19 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond deze show gezien. Wat een teleurstelling! Ted Neeley is de publiekstrekker, zoveel is duidelijk, maar je krijgt geen waar voor je geld met hem. Zijn spel is vlak en zijn stem laat te wensen over. Zijn timing bij Gethsemane was, zeker bij het tweede gedeelte, best tof, maar kom op, hier moet een jong talent staan en geen man van 73 die toevallig een grote naam heeft! Feysal Bonciani als Judas vond ik vaak te schreeuwerig zingen, maar het sprak me meer aan. Simona Distefano als Maria Magdalena zong van de drie waarschijnlijk nog het beste, al mag ze wat minder Celine Dionnen. Te dramatisch in haar spel naar mijn smaak. Karig decor, irritante belichting, ik denk dat irritant sowieso best een goed woord is voor mij om deze voorstelling te beschrijven. Op het einde ben ik gaan staan omdat ik anders niets kon zien, niet omdat ik het een staande ovatie waard vond (verre van, zelfs).

Vorig jaar heb ik JCS in Concert in Delamar bezocht en ik heb me vanavond in de pauze echt afgevraagd of mijn geheugen mijn herinneringen hieraan verkeerd had teruggehaald. Ik dacht echt dat ik dat best goed vond, dus dat ik dit zo slecht vond verbaasde me echt ontzettend. Ik heb het net nog teruggekeken en inderdaad: ik was best positief over dat concert en niet alleen omdat Willemijn eraan meedeed. Voor deze avond in het enorme World Forum Theatre had ik kaarten gewonnen en ik schrok me rot toen ik zag wat de kaartjes van mijn buren gekost hadden. Tweede rang, tweede rij vanaf de achterkant van de zaal, à  â‚¬69 per stuk. Voor die prijs ga ik graag nog twee keer naar de concertante versie (met dezelfde line-up als in 2015, uiteraard), maar deze internationale tour laat ik zonder problemen verder aan me voorbij gaan.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 25 ] 26 December 2016 12:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Mag je op het einde het slotapplaus vastleggen? Ik hoop het wel, is altijd wel een mooi souvenir!

  [ # 26 ] 15 January 2017 09:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik ben gisteren geweest. Ik had niet al te goede verwachtingen: de film heb ik nooit uitgekeken (max 20 min ver kwam ik), ik ken enkel de populaire liedjes, en het verhaal… heb ik ooit wel eens geleerd in de lessen godsdienst 😉. Het eerste deel viel echt tegen vond ik, geen samenhang, Ted was zoooo stijf en uitdrukkingsloos, zang wel juist maar toch niet aangenaam. In de pauze hadden we door dat het bijna allemaal Italianen waren, wat de slechte Engelse uitspraak en de vaak onverstaanbare teksten wel verklaarden. Ik kan perfect Engels verstaan, maar ik kon echt niet volgen… misschien iets geluidstechnisch? Zo slecht ik het eerste deel vond, zo fantastisch was het tweede deel dan weer. Pas toen kon ik de musical en de muziek waarderen. De twee priesters vond ik top, Maria magdalena had veruit de beste stem al was er idd overacting. Teds uithalen waren fantastisch maar verder vond ik hem geen meerwaarde. De setting en het orkest waren dan weer wel super. Pilatus’ Engels was tenenkrommend, maar zijn stem vond ik dan weer wel goed. Door het sterk tweede deel ben ik toch blij naar huis gekeerd, maar voor deze belachelijke prijzen hoef ik geen tweede keer hoor 😊

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 27 ] 18 January 2017 10:26 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2015-04-30

Ik ben net thuis na de premiere in Groningen, met 19 jaar een van de jongste in de zaal maar ik was net zo aan het genieten als de rest. Na de wat mindere reacties hier ging ik er heen met een beetje zorgen, maar uiteindelijk viel het allemaal mee! Ik heb genoten van de energie van de dansers, aan het einde doken ze het publiek in voor een dansje en wat high fives wat men erg kon waarderen! Ted heeft niet meer de perfecte jonge stem,  maar toch wist hij de hoge noten te halen en dat rauwe randje maakte het juist interessant. Maria had een geweldige stem waar ik van kon genieten. Ook pilatus viel mij op door zijn mooie heldere stem.
Het decor was erg simpel, de hoogte verschillen en draaiende aspecten maakte het geheel erg leuk en speels om naar te kijken.
Het was een cadeau voor mijn vader die geen fan is van musicals maar JCS wel erg kan waarderen. Hij heeft het vanavond erg naar zijn zin gehad. Al met al vond ik het een goede besteding!

   Handtekening   

Awesome, Wow.

  [ # 28 ] 19 January 2017 11:19 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De voorstelling komt op 5, 6 en 7 mei nog een keer terug in de Ahoy. De kaartverkoop start zaterdag om 09.00 uur.

Bron: Musicalsites

  [ # 29 ] 19 January 2017 12:49 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Toch jammer dat deze musical die zoveel aandacht krijgt en zo gepromoot wordt, zo veel mensen teleursteld omdat het geheel van zo’n matige kwaliteit is. Ik heb JCS al meerdere keren en in meerdere talen gezien en 1 van de zaken de het meest essentieel is, is de geloofwaardigheid van de hoofdrollen i.c.m. de manier waarop met het verhaakl en de nummers omgegaan wordt.

Eigenlijk houdt alles al op als je Ted Neeley, een man van 73 jaar oud, een hoofdrol geeft van iemand die begin 30 behoord te zijn. Vocaal gezien kan hij zo’n rol simpelweg niet meer aan. En dat is niet erg, maar laat hem die rol dan ook alsjeblieft niet meer spelen! De musical is niet zoals de musical behoord te zijn.

Zie je de musical voor het eerst zul je je hieraan niet storen. Heb je voldoende vergelijkingsmateriaal dan kun je niet anders dan concluderen dat deze versie van JCS haast een parodie is op wat eigenlijk een enorm goede musical is. Qua decor, zang, spel en verhaal, op alle mogelijke manieren is het een treurige interpretatie, waarvan het echt zonde is dat men hier geld aan uitgeeft.

[ Gewijzigd: 19 January 2017 12:52 PM by tberends ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 30 ] 20 January 2017 10:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het volledige persbericht

JESUS CHRIST SUPERSTAR EINDIGT TOUR IN AHOY
Sensationele finale met bijzondere gasten

De succesvolle tournee van Jesus Christ Superstar krijgt een sensationele finale op 5, 6 en 7 mei 2017 in de Rotterdam Ahoy. In een spectaculair decor, geïnspireerd op de wereldberoemde Arena di Verona, zal Ted Neeley met de cast van Jesus Christ Superstar en een groot live orkest te zien zijn in een grootse en opzienbarende finale. Ook zullen een aantal bijzondere gasten, die binnenkort worden bekend gemaakt, acte de présence geven.

Het is een grote wens van Ted Neeley om op bijzondere wijze afscheid te kunnen nemen van zijn Nederlandse fans: ‘Ik ben ontroerd door de vele duizenden fans die naar onze Jesus Christ Superstar komen kijken. Het is voor de hele cast en crew hartverwarmend te ervaren hoe de fans deze voorstelling omarmd hebben en wij zijn enorm blij dat we nog een laatste keer terug kunnen komen naar Nederland om op een bijzondere manier afscheid te nemen. Dat dit gaat gebeuren in de Rotterdam Ahoy, waar sterren als Prince, Bruce Springsteen, U2 en de Rolling Stones op het toneel hebben gestaan, is een droom die uitkomt!”

De rockopera Jesus Christ Superstar wist in Nederland en België tienduizenden harten te veroveren. De tournee, die half december van start ging in de Heineken Music Hall in Amsterdam, wordt nu afgesloten met een sensationele finale in de Rotterdam Ahoy, waarvoor een spectaculair decor wordt gebruikt dat geïnspireerd is op de wereldberoemde Arena di Verona. De cast wordt voor deze voorstellingen uitgebreid en zal worden begeleidt door een 32 man sterk orkest. Een unieke, laatste kans om de legendarische Ted Neeley, 45 jaar na het uitkomen van de film Jesus Christ Superstar, te zien schitteren in de rol van zijn leven. Binnenkort zullen ook de namen van een aantal gasten bekend worden gemaakt, die in de Rotterdam Ahoy acte de présence zullen geven.

De tournee van Jesus Christ Superstar door Nederland en België zorgt voor uitverkochte zalen, minutenlange staande ovaties en lovende reacties van pers en publiek: ***** (De Gelderlander), “een spectaculaire rockopera” en **** (Het Parool), **** en “bloedstollend mooi en huiveringwekkend sterk gebrachte klassieker Gethsemane” (Gazet van Antwerpen), “Neeley het onbetwistbaar middelpunt van de show” (De Volkskrant), “Overdonderende show met een super strakke rockband, wervelende dansers en uitstekende zangers” (Vrij Nederland) en “Fenomenale Jesus Christ Superstar zorgt voor kippenvel bij publiek“ (Wegener Media). En ook het publiek overstelpt de website van de musical met superlatieven als “Geweldig”, “Fantastisch”, “Ongelofelijk” en “Dit is een avond die de rest van ons leven in ons geheugen gegrifd blijft!”.

De wereldberoemde rockopera Jesus Christ Superstar vertelt het verhaal over de laatste week uit het leven van Jezus, gezien door de ogen van zijn beste vriend en verrader Judas. Het muzikale meesterwerk van Andrew Lloyd Webber, de aangrijpende teksten van Tim Rice en de unieke vertolking van Ted Neeley vormen een onvergetelijke ervaring, die special voor deze serie voorstellingen in Ahoy worden uitgebreid met een groter ensemble en een groter live orkest.

Jesus Christ Superstar is een aangrijpend verhaal met geweldige songs als ‘I Don’t Know How To Love Him’, ‘Superstar’ en het fenomenale ‘Gethsemane’. Deze grootschalige Engelstalige productie van Jesus Chris Superstar wordt geregisseerd door de Italiaanse ster-regisseur Massimo Piparo en is geïnspireerd op de verfilming van Jesus Christ Superstar die in 1972 werd opgenomen.  Jesus Christ Superstar is nog t/m 29 januari te zien in MartiniPlaza in Groningen en van 31 januari t/m 5 februari in het RAI Theater in Amsterdam.

Kaarten voor de spectaculaire finale van Jesus Christ Superstar in de Rotterdam Ahoy zijn vanaf 09.00 uur op zaterdag 21 januari 2017 te koop via http://www.jesuschristmusical.nl of via Eventim: 0900 — 1353 (€ 0,45 per minuut) of http://www.eventim.nl.

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4
‹‹ De grote drie      Willem van Oranje ››