58 of 61 | ‹ First  < 56 57 58 59 60 >  Last ›
Theatermanieren
  [ # 856 ] 05 February 2017 12:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik heb daar maar 1 woord voor. Respectloos..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 857 ] 05 February 2017 05:29 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

Elphie1984 - 05 February 2017 12:19 PM

Ik zat donderdag ook op rij 0.. Dit gebeurde denk ik dan (gelukkig) aan de even kant want heb er niks van meegekregen.. Wel zaten achter mij 2 personen heel irritant steeds te praten en om de stomste dingen te lachen…

Nee dit was aan de oneven kant. Maar helemaal aan het einde van de rij..
Oh jaa dat is ook enorm vervelend,pff

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 858 ] 05 February 2017 05:32 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  160
Geregistreerd  2016-06-22

MarronSisters - 05 February 2017 12:38 PM

Waar ik me bij The Bodyguard altijd aan stoor zijn de overdreven reacties van, met name dames, die blijven gillen/joelen en woeeeee roepen als Bram zonder shirt op toneel staat. Ja het is heerlijk om naar te kijken, maar laat hem gewoon lekker z’n show spelen.

Precies! Ik heb zelfs een keer achter mij iemand gehad die het nodig vond om hardop: ” Nou hij mag mij ook wel stalken” te roepen.

   Handtekening   

Musical & Friends are my life

  [ # 859 ] 05 February 2017 05:52 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Of mensen die moeten lachen om de sterfscène…. ik zie daar echt de lol niet van in en het haalt me toch altijd een beetje uit de voorstelling, zo ongepast en zo niet het moment voor.

  [ # 860 ] 05 February 2017 06:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik weet nog heel goed dat dat hij de eerste versie van Ciske ook het geval was. Bij de scene dat Cis wordt neer geschoten werd heel hard gelachen.. Elke x weer.. Bij deze versie heb ik dat nog niet meeegemaakt.. Maar misschien is het lachen een soort schrikreactie? Ik vind het ook zeer ongepast en storend, absoluut.. Maar probeer er een verklaring voor te vinden…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 861 ] 05 February 2017 06:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik heb het ook meegemaakt bij het slotnummer van Hartsvrienden. Er is blijkbaar niets zo grappig als een moeder die haar twee zonen verliest.

Waar ik wel altijd om moet lachen (in mezelf uiteraard) is bij Hair, wanneer mensen bij ‘Let the Sunshine In’ (dan bedoel ik binnen het verhaal, niet bij de toegift) spontaan mee beginnen te klappen. Dan heb je dus duidelijk niet door wat er op dat moment in de voorstelling gebeurt. Het meest schrijnend was het wel bij de Engelse tourversie die een paar jaar geleden in Ahoy stond, waar er gewoon pontificaal een lijkenkist op het podium stond. Tsja, als er nou iets tot meeklappen uitnodigt…

[ Gewijzigd: 05 February 2017 07:11 PM by Magic ]
  [ # 862 ] 05 February 2017 06:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Marronsisters Erger ik me ook dood aan, dat gejoel. Precies ook de reden waarom ik ook niet naar bv “Onze Jongens” de film met strippende Jim Bakkum ga. Genant die reacties. 🙄

  [ # 863 ] 05 February 2017 06:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Wat ik ook altijd fijn vind is als mensen constant commentaar leveren op wat er in een voorstelling gebeurt. Of als ze zelf gaan invullen wat ze denken wat er gezegd zal gaan worden. Dat geeft toch een meerwaarde aan een voorstelling.  😠

  [ # 864 ] 05 February 2017 08:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  358
Geregistreerd  2013-02-26

Excuus, foutje!  :red:

[ Gewijzigd: 05 February 2017 08:57 PM by DaanvH ]
   Handtekening   

- Live your life

  [ # 865 ] 06 February 2017 12:18 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Wat ik ook altijd fijn vind is als mensen constant commentaar leveren op wat er in een voorstelling gebeurt. Of als ze zelf gaan invullen wat ze denken wat er gezegd zal gaan worden. Dat geeft toch een meerwaarde aan een voorstelling.  mad

Ja vre-se-lijk! Zo zat er een stel achter ons bij The Bodyguard dat bij de keuze “ja of nee” die Rachel kreeg om in een kroeg op te treden alvast heel hard “Jaaa! ” riep!  Tenenkrommend!

  [ # 866 ] 08 April 2017 09:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Vandaag weer een nieuw fenomeen meegemaakt: een voetbalwedstrijd kijken tijdens een show. Bijzonder. Gelukkig geen last van gehad maar als je er niet wil zijn kom dan lekker niet.

  [ # 867 ] 19 June 2017 01:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

-

[ Gewijzigd: 05 August 2018 09:53 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 868 ] 09 August 2017 10:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Onderstaande gaat niet over het publiek, maar over de theaters zelf. Ik wist niet zo goed waar het te plaatsen zonder een nieuw topic te moeten openen. 😊

Sinds een paar jaar ga ik regelmatig naar Londen voor musicals en daar heb ik bij steeds meer theaters veiligheidscontroles zien opkomen. Even een blik in je tas met een lampje en klaar. Het lijkt me dat ze zoeken naar wapens en misschien professionele opnameapparaten. In Nederland had ik dergelijke controles nog niet gezien, tà³t ik op 15 juli in het Beatrix Theater kwam. Bij de ingang werd de rij gesplitst: mensen met een grote tas werden naar een andere rij gedirigeerd, de tas moest open en de inhoud werd grondig bekeken. Mijn iPad mocht niet mee de zaal in, die kon ik gratis afgeven bij de garderobe. Huh?

Gisteren had ik opnieuw prijs bij het Circustheater. Ik hoefde mijn tas niet open te maken, maar bij de ticketcontrole werd mij verzocht mijn rugzakje bij de garderobe af te geven. Ik kon eventueel een plastic tasje krijgen om belangrijke spullen in te stoppen. Even voor jullie beeld: ik had geen enorme schooltas bij me, maar een klein Eastpak rugzakje waarvan het rugpand net iets groter is dat die iPad. Ik ben even blijven kijken: mensen met een handtas formaatje strandtas mochten gewoon doorlopen. Rugzakdiscriminatie, lijkt het.

Ik was absoluut van mening dat de grote theaters meer aandacht mochten besteden aan wat mensen meenemen, maar dit gaat me toch echt te ver. Welke tas qua formaat wel of niet mee mag lijkt nu onderhevig aan willekeur. Mensen (zoals ik) die vanwege rugproblemen geen schoudertas dragen, zijn dan altijd de pineut. Dat een iPad of laptop niet mee mag vind ik ook vreemd: het lijkt voort te komen uit de maatregel van bepaalde vliegmaatschappijen (dat denk ik, zeker weten doe ik het niet) om die apparaten te weren uit de cabine. Volgens mij brengt een exploderende laptop voor een vliegtuig op 10km hoogte meer risico’s met zich mee dan in een theater net boven zeeniveau…

Er zal een reden zijn dat dit voor deze theaters besloten is, maar met klantvriendelijkheid en servicegerichtheid heeft het weinig te maken volgens mij…

[ Gewijzigd: 09 August 2017 12:22 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 869 ] 09 August 2017 11:44 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ach die schijn veiligheid is sowieso om te lachen….. zakken en tassen controleren, maar iedereen zou zo met een bomgordel binnen komen, ik heb zoiets van, controleer of goed en iedereen of doe het niet.

  [ # 870 ] 09 August 2017 02:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Theaters reageren ook alleen maar op de instructies die ze van hogerhand krijgen. Veiligheidscontroles van tassen zijn helaas soms noodzakelijk. Kan best zijn dat er aanwijzingen zijn voor een bepaalde dreiging bij een bepaald theater. Soms dus controles, soms niet. Ik denk dat niemand daar blij mee is.

Je iPad niet mee de zaal in lijkt me prima. Die dient geen enkel ander doel in de zaal dan illegaal opnames te maken. En zo niet; het licht van iPad is verschrikkelijk storend voor iedereen om je heen.

‹ First  < 56 57 58 59 60 >  Last ›
58 of 61