1 of 7 |  1 2 3 >  Last ›
Urinetown 2017/2018
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

‘Urinetown’ terug naar Nederland

De musical Urinetown komt terug naar Nederland. In het theaterseizoen 2017/2018 keert de succesvolle Broadway show terug naar de Nederlandse theaters. Dat heeft producent Marcel Woudsma van Joint Venture Productions vandaag bekendgemaakt. Marcel Woudsma: ‘’Onze ambitie is dat onze voorstellingen bijdragen aan de ontwikkeling en ontplooiing van (jong) professioneel theatertalent, zowel voor als achter de schermen. Talent is cruciaal voor de vernieuwing en de bevordering van de podiumkunsten in Nederland. Door samen te werken met ervaren professionals zijn wij in staat om talent te ontdekken en deze te begeleiden naar een hoger niveau.’’

Het verhaal
Urinetown is een verhaal over hebzucht, corruptie, liefde en revolutie. Het zit boordevol satirische humor en een knipoog naar beroemde musicals als Les Misérables en West Side Story. Met cabareteske invloeden en flarden kleinkunst neemt deze intieme voorstelling zowel de politiek als het genre musical op de hak. De ongewone aanleiding is weliswaar het recht om te plassen, maar Urinetown handelt tevens over maatschappelijke en alledaagse zaken die ons allemaal raken.

Urinetown…dat is toch geen titel voor een musical?
Urinetown vertelt het absurde verhaal van een grauw stadje waar water schaars is. Privé-toiletten zijn verboden en het boosaardige bedrijf dat de wc’s uitbaat, floreert door torenhoge toegangsprijzen te vragen. Bobbie Goud heeft er genoeg van en spoort het volk aan tot opstand. Maar de situatie wordt ingewikkeld als hij verliefd wordt op Lot, de dochter van de toilettenbeheerder.

Cast & Creatives
Deze satirische musical is geschreven door Greg Kotis (script en liedteksten) en Mark Hollman (muziek en liedteksten). De cast en creatives van deze nieuwe versie van Urinetown worden later bekend gemaakt.

Bron: MusicalJournaal

  [ # 1 ] 13 November 2016 12:21 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Urinetown, The Full Monty… Als Stage daadwerkelijk met die revival van Mamma Mia komt is seizoen 2017/2018 toch wel een ernstige herhaling van seizoen 2009/2010 :’) Uit de website van Joint Venture meen ik op te maken dat dit een nieuwe producent is die nog nooit een volledige musical heeft geproduceerd. Waarom dan met Urinetown beginnen, vraag ik me af…

  [ # 2 ] 13 November 2016 10:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ergens vind ik dit wel leuk. Urinetown is denk ik relatief eenvoudig en goedkoop te brengen en je kunt er veel kanten mee op. Destijds heb ik ontzettend genoten van Urinetown (ik zag de tour-versie) en een paar jaar geleden zag ik de Londense versie in het St. James Theatre. Die was zo bijzonder goed dat ik hoop dat deze versie geen teleurstelling zal zijn.

Ik ben benieuwd of er misschien een paar Renters voor rollen in aanmerking komen… Jeske van de Staak en Renée de Gruijl wil ik graag terugzien… Waarschijnlijk zal deze productie toch een bekende naam nodig hebben voor de promotie… Onbekende cast in een relatief onbekende musical van een onbekende producent is toch een risico.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 13 November 2016 10:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Ik had persoonlijk ook wel liever wat nieuws gezien, of in ieder geval wat anders dan wat er nu voor volgend seizoen op de rol staat. Maar het is wel fijn dat er nu wat andere partijen in het gat dat Albert Verlinde achter laat te lijken te   springen.

  [ # 4 ] 13 November 2016 02:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik vind de musical op zichzelf wel leuk. kan leuk gebracht worden. Hoop ook op wat bekendere namen. In ieder geval professionals. Als er dan toch iets terug moet komen…

  [ # 5 ] 13 November 2016 03:05 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Toch wel dapper dat een nieuwe producent komt met een titel die al eerder in Nederland is geweest en toen, vooral dankzij de bekende namen (Renee van Kooten en Jamai) een bescheiden succesje was. Maar echt een hit was het ook weer niet.

Vraag me af hoelang deze versie gaat spelen. Zou me niks verbazen als het een korte periode betreft.

  [ # 6 ] 16 November 2016 12:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

June - 13 November 2016 10:16 AM

Waarschijnlijk zal deze productie toch een bekende naam nodig hebben voor de promotie… Onbekende cast in een relatief onbekende musical van een onbekende producent is toch een risico.

Ik denk dat die bekende naam ook wel nodig zal zijn om überhaupt door de theaters te worden opgenomen in de programmering. Om dezelfde reden die je al aangeeft.

  [ # 7 ] 01 December 2016 04:47 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

dokter_P - 13 November 2016 03:05 PM

Vraag me af hoelang deze versie gaat spelen. Zou me niks verbazen als het een korte periode betreft.

Dat klopt. In de auditieoproep staat als speelperiode eind september t/m half november.

  [ # 8 ] 10 December 2016 01:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Rutger Bulsing (SvO, Les Misérables, Ciske) is aangetrokken als regisseur!

bron: Musicaljournaal

  [ # 9 ] 29 December 2016 12:07 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

En Javan Hoen zal de choreografie verzorgen.

Bron: MusicalJournaal

  [ # 10 ] 29 December 2016 07:33 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

het persbericht

Javan Hoen choreograaf ”Urinetown de Musical”

Urinetown zal in theaterseizoen 2017/2018 in het theater te zien zijn. De choreografie van deze voorstelling is in handen van Javan Hoen.

Javan Hoen: ‘’Het is geweldig om als choreograaf aan de slag te gaan bij Urinetown. Een stuk waarin mijn liefde voor theater, dans en satire zich kan uiten. Het wordt een hommage aan de musical in de vorm van een handgranaat.’’

Studie
Javan Hoen is een geboren danser/acteur en studeerde onder andere aan het CIOS in Sittard en de Musicalfactory in Tilburg. Daarnaast volgde hij afgelopen jaar acteerlessen in de Sanford Meisner Technique in Hamburg. Javan volgde naast de verschillende opleidingen ook masterclasses en cursussen bij Mike Weerts, Edward Hoepelman, Robin van Beek en Andreas Bongard.

Theater
Nederland maakte in 2011 voor het eerst kennis met Javan toen hij een van de halvefinalisten was in de zoektocht naar Tony Manero in het RTL-programma ‘Sunday Night Fever’’. Zijn deelname bleef zeker niet onopgemerkt en schitterde een jaar later in de musical Daddy Cool en in 2013 als alternate van Andy in de musical Flashdance. De afgelopen 2 jaar was Javan voornamelijk in het buitenland te vinden waar hij meespeelde in de Oostenrijkse versie van The Who’s; Tommy en Das Wunder von Bern in Duitsland. Momenteel is Javan te zien in de Nederlandse versie van Hair. Wie Javan komend jaar als acteur wil bewonderen moet naar Duitsland. Hij zal daar te zien zijn als Snowboy in de musical West Side Story.

Film en TV
Ook op tv en het witte doek is Javan regelmatig te bewonderen. In de afgelopen jaren was Javan onder andere te zien als danser in So You Think You Can Dance, Hollands Got Talent, Everybody Dance Now, het Eurovisie Songfestival in Wenen en in de videoclip van Justin Bieber ft. LMFAO & Far East Movement — Live my life.

  [ # 11 ] 02 February 2017 11:53 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Carla Janssen Höfelt decorontwerpster ‘’Urinetown de Musical’’

Urinetown zal in theaterseizoen 2017/2018 in het theater te zien zijn. Het decorontwerp van deze voorstelling is in handen van Carla Janssen Höfelt.

Carla: ‘’We waren het er in het creatief team al snel over eens. Het decor voor Urinetown moet rauw, absurd en ruig worden. Niet bepaald een gebruikelijk plaatje voor een musical. Maar juist het afwijken van de standaard maakt deze voorstelling voor mij nou zo interessant.’’

Studie
Carla volgde haar opleiding theatervormgeving aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.

Theater
Wie wel eens een musical heeft bezocht heeft waarschijnlijk ook één van Carla’s decors mogen bewonderen. Zo ontwierp zij decors voor onder andere: HAIR, The Bodyguard, Love Story, Hij Gelooft in Mij, Saturday Night Fever, Petticoat, All Shook Up, Sunset Boulevard en Ciske de Rat. Naast de musical is Carla ook actief met ontwerpen voor toneel, cabaret en diverse shows voor: Yentl en de Boer, Dinner Show ‘’Pandora’’, Tineke Schouten, Simone Kleinsma en Andre van Duin.

Nominaties
In 2015 won Carla een Musicalaward voor beste decorontwerp voor de voorstelling: Moeder ik wil bij de Revue. In de afgelopen jaren is zij diverse malen genomineerd voor een musicalaward voor de voorstellingen: The Bodyguard, All Shook Up, La Cage Aux Folles, Petticoat en Ciske de Rat (2007).

Daarnaast werd Carla genomineerd voor het Prins Bernhardfonds en Anjer Fonds. Exposeerde voor de Quadriënale in Praag en gaf vorm aan exposities voor het Luchtvaartmuseum en Christies. Momenteel werkt zij aan de vormgeving van “Diva” het museum voor edelsmeedkunst, juwelen en diamant te Antwerpen.

Meer nieuws rondom ‘‘Urinetown de Musical’’ op http://www.jointventureproductions.nl

 

  [ # 12 ] 10 February 2017 12:32 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Eerste try-outs ‘’Urinetown de Musical’’ in de verkoop!

De eerste try-outs van ‘’Urinetown de Musical’’ zullen op vrijdag 15 en zaterdag 16 september 2017 te zien zijn in Theater aan de Schie in Schiedam.

Primeur
Theater aan de Schie heeft de primeur om ‘’Urinetown de Musical’’ als eerste aan het grote publiek te laten zien. Tevens zal de montage in hetzelfde theater plaatsvinden.

Producent Marcel Woudsma: Tijdens onze zoektocht naar geschikte theaters voor onze montageperiode en eerste try-outs kwamen wij al snel uit bij Theater aan de Schie. De ruime en sfeervolle theaterzaal biedt plaats aan 700 bezoekers en beschikt over ruime, comfortabele stoelen met bijzonder veel beenruimte en uitmuntende zichtlijnen. Niet alleen de sfeer en uitstraling van het theater, maar ook de gastvrijheid vinden wij erg belangrijk. Met een top tien klassering in de ANWB-verkiezing 2016 voor het meest gastvrije theater van Nederland zit dat bij Theater aan de Schie wel goed.

Urinetown de Musical
Urinetown vertelt het absurde verhaal van een grauw stadje waar water schaars is. Privé-toiletten zijn verboden en het boosaardige bedrijf dat de wc’s uitbaat, floreert door torenhoge toegangsprijzen te vragen. Bobbie Goud heeft er genoeg van en spoort het volk aan tot opstand. Maar de situatie wordt ingewikkeld als hij verliefd wordt op Lot, de dochter van de toilettenbeheerder.
Urinetown is een verhaal over hebzucht, corruptie, liefde en revolutie. Het zit boordevol satirische humor en een knipoog naar beroemde musicals als Les Misérables en West Side Story. Met cabareteske invloeden en flarden kleinkunst neemt deze intieme voorstelling zowel de politiek als het genre musical op de hak. De ongewone aanleiding is weliswaar het recht om te plassen, maar Urinetown handelt tevens over maatschappelijke en alledaagse zaken die ons allemaal raken.

Kaartverkoop
Kaarten voor beide try-outs zijn tegen een gereduceerde prijs van € 35,- per stuk verkrijgbaar via http://www.jointventureproductions.nl/tickets/

  [ # 13 ] 29 March 2017 11:34 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag het ondstaande bericht voorbij komen op Facebook:

Komend seizoen is Urinetown - De musical in meerdere Nederlandse Theaters te zien! In welk theater ga jij de voorstelling bekijken?
Theater aan de Schie
Schouwburg & Filmtheater Agnietenhof
Schouwburg Amstelveen
Zwolse theaters
Theater de Schalm
Flint Amersfoort
Theater de Veste
Theaterhotel Almelo
Theater Zuidplein
Theater De Leest
Stadsschouwburg Velsen
Martiniplaza Groningen
Munttheater Weert
De Meerse
De Kom, theater en kunstencentrum
De kaartverkoop start binnen enkele weken! Kan jij niet wachten? Koop dan nu al een kaartje voor de try-outs in Theater aan de Schie op 15 en 16 september 2017 via http://www.jointventureproductions.avayo.nl

Ik hoop van harte dat dit niet alle theaters zijn waar ze spelen. Het is voor mij allemaal niet naast de deur…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 29 March 2017 12:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Vrij onmogelijke locaties inderdaad (als je in Brabant woont ten minste). Ik neem aan dat ze vlak voor het openen van de kaartverkoop de cast bekend maken, anders zal het niet echt storm lopen. Ben benieuwd, zie René van Kooten wel zijn rol als Agent Knuppel hernemen en wellicht iemand als Jeffrey Italiaander voor Bobbie Goud.

  [ # 15 ] 29 March 2017 01:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

^ Jeffrey als Bobbie lijkt me heel tof!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

 1 2 3 >  Last ›
1 of 7
‹‹ Ketnet Musical - Unidamu      ONE ››