Idina Menzel op 23 juni 2017 terug in Carre
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Zie

https://www.mojo.nl/concerten/idina-menzel/

  [ # 1 ] 31 January 2017 09:32 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Leuk maar jeetje wat een prijzen. Ik sla over.

  [ # 2 ] 31 January 2017 12:20 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik heb hier nu al heel veel zin in. Juni wordt een mooie maand wat betreft theaterbezoekjes.

  [ # 3 ] 03 February 2017 06:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Zaterdag 17 juni staat ze in de Stadsschouwburg Antwerpen.

  [ # 4 ] 06 February 2017 10:30 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

De kaartverkoop lijkt niet echt hard te gaan. Ik schat dat 1/3 van de plaatsen verkocht zijn.
De hoge ticketprijzen zullen wel meespelen.

Ik zit in ieder geval op rij 1 en hoop dat het net zo goed zal zijn als vorige keer!

  [ # 5 ] 16 February 2017 08:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Vorige keer ben ik wel geweest en vond ik het leuk, maar was niett enorm onder de indruk. Nu met die hoge ticketprijzen laat ik het aan me voorbij gaan.

  [ # 6 ] 26 May 2017 11:04 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik krijg net een mailtje van Ticketmaster dat het concert is afgelast, wegens ‘onvoorziene logistieke redenen’. Ik kan er verder nog helemaal niets over vinden.

  [ # 7 ] 26 May 2017 11:18 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Ik denk dat ‘onvoorziene logistieke problemen’  een eufemisme is voor ‘er zijn te weinig kaarten verkocht’ ..  toevallig van de week nog gekeken naar beschikbare kaarten en ik schat dat 35% van de beschikbare kaarten verkocht waren….

[ Gewijzigd: 26 May 2017 11:22 AM by jeroen100 ]
  [ # 8 ] 16 June 2017 07:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ook de show in Antwerpen is geannuleerd.

  [ # 9 ] 16 June 2017 08:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Blijkbaar is dat nieuws ook al twee weken oud. Op Twitter lees ik veel dat Antwerpen bijna was uitverkocht, dus het zal weinig met een teleurstellende kaartverkoop te maken hebben dan. Ik lees ook veel teleurgestelde reacties omdat Idina zelf niets zegt over de verschillende geannulleerde concerten.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 10 ] 16 June 2017 10:33 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ja, 3 shows achter elkaar geannuleerd (Antwerpen, Amsterdam en Cork), daarmee een gat creërend in haar tourschema van ruim 2 weken. Het kan toeval zijn, dat net deze 3 shows slecht verkochten (ik las ook verhalen van iemand die een dag na de annulering van amsterdam nog kaarten op rij 7 kon kopen in antwerpen). Maar het kan ook zijn dat Idina wat anders te doen heeft, waar ze misschien nog niets over mag zeggen. Hoe dan ook, ik vind het ook erg teleurstellend dat ze er zelf niets over zegt. Een soort van uitleg had toch wel gemogen.

  [ # 11 ] 22 June 2017 11:11 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

In de annuleringsmail van Ticketmaster stond al dat de servicekosten niet vergoed zouden worden (verwijzend naar de Algemene Voorwaarden). Het lijkt er echter op dat ze dat helemaal niet mogen doen (ik zeg lijkt, omdat je het met juridische aangelegenheden nooit helemaal zeker weet). Volgens de websites van ConsuWijzer en de Consumentenbond heb je bij de annulering van een evenement namelijk recht op teruggave van het volledige bedrag, dus inclusief servicekosten.

Ik heb Ticketmaster hierover gemaild en de reactie was vrij voorspelbaar: ze verschuilen zich achter hun Algemene Voorwaarden. Alsof die gebruikt kunnen worden om de wet te omzeilen.
Na een vervolgmail gestuurd te hebben kreeg ik opnieuw een voorspelbare reactie: dat er nog nooit een rechter is geweest die zich daarover heeft uitgesproken. Want dat is natuurlijk de grote troef van Ticketmaster. Ze weten donders goed dat niemand voor dergelijke bedragen naar de rechter stapt; de juridische kosten hiervoor zouden namelijk hoger zijn dan het geëiste bedrag. En dus zullen ze dit argument altijd als legitimering gebruiken.

Ondanks dat de (afwijzende) reactie hetzelfde zal zijn wil ik toch iedereen die kaarten had oproepen om bij Ticketmaster teruggave van de servicekosten te eisen. Zonder die stap krijg je tenslotte sowieso niets gedaan.
Om daadwerkelijk je geld terug te krijgen zal toch de gang naar de rechter moeten worden gemaakt; ik verwacht niet dat iemand dat gaat doen. Maar er zijn wel andere manieren om toch een bedrijf aan te pakken. Ik zou in ieder geval iedereen aan willen raden om een klacht in te dienen bij ConsuWijzer. ConsuWijzer is het consumentenloket van de ACM (Autoriteit Consument & Markt). De ACM gaat niet voor consumenten hun recht halen (daarvoor moet je echt bij de rechter zijn). Maar ze kunnen wel onderzoek doen naar bedrijven, en bij gebleken misstanden boetes opleggen (dat op zich zou mij al voldoening geven). En met een uitspraak van de ACM kan je natuurlijk wel weer bij het betreffende bedrijf aankloppen. Blijft deze opnieuw in gebreke dan kan er gewoon opnieuw een klacht worden ingediend. Op die vicieuze cirkel zal Ticketmaster zelf waarschijnlijk ook niet zitten te wachten.
Mensen die bij de Consumentenbond zijn aangesloten zouden ook daar kunnen informeren of zij iets met deze zaak kunnen. En het probleem bij Radar aankaarten zou ook een optie kunnen zijn.

Maar dien in ieder geval een klacht in bij ConsuWijzer (na een afwijzing van Ticketmaster). Hoewel zij op basis van één klacht al een onderzoek in kunnen stellen wordt de kans dat ze dat doen alleen maar groter als er veel klachten binnenkomen. (En dat geldt natuurlijk ook voor Radar)

En ik weet dat het even een gedoe is, voor een vrij klein bedrag. Maar als iedereen dit maar accepteert blijft het probleem natuurlijk bestaan. En onderschat dat probleem niet. Als uitverkochte concerten in de Amsterdam Arena of de Ziggo Dome worden geannuleerd, dan wordt het publiek echt voor enorme bedragen benadeeld.

  [ # 12 ] 23 June 2017 11:24 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2012-03-23

Je hebt helemaal gelijk. Ik zou eerst een berichtje naar TM sturen, heb het toen niet gedaan omdat ik het toch al teveel moeite vond voor die paar euro. Maar dit bericht heeft mij toch doen overgaan tot actie. Dus zojuist een bericht gestuurd naar TM. Ben benieuwd naar de reactie.

  [ # 13 ] 23 June 2017 12:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Misschien moet Ticketmaster gewoon in zijn contracten laten opstellen dat de artiest bij annulering van het event de reserveringskosten terugbetaalt aan Ticketmaster. Ik snap waarom Ticketmaster die kosten niet wil teruggeven - als ze ergens een beetje winst kunt maken het is volgens mij bij die administratie-/bespreekkosten, als je dat moet teruggeven aan de klant is al het werk (en extra werk) voor niets geweest en maak je er nog verlies mee ook. Welke reden de artiest ook heeft om een event te annuleren, iemand als Idina Menzel moet dit best kunnen ophoesten.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”