Hairspray
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

In de brochure van Grease stond vorig jaar iets als: “terug op verzoek van het publiek!”
Pure bullshit natuurlijk, maar misschien dat zoiets wel in gang te zetten is?
Sinds de musical in een live uitvoering bij NBC werd uitgezonden zie ik weer in wat voor een prachtige musical Hairspray is en hoe nodig de boodschap die erin zit in deze tijden is.

Maar ik open dit forum puur omdat ik geïnteresseerd ben in jullie mening.

Ik zou Hairspray graag met het originele decor en de originele kostuums in het Beatrix Theater zien, met als bezetting:

Edna Turnblad: Richard Groenendijk
Tracy: daar vinden ze vast wel iemand voor
Link: Ferry Doedens???
Motormouth Maybelle: Berget Lewis!!
Velma von Tussle: Lone van Roosendaal
Amber von Tussle: Vajen van den Bosch
Penny: ??
Moeder Penny: Mylène d’Anjou!

Wat vinden jullie? Gr.

  [ # 1 ] 19 February 2017 11:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Stage had in Duitsland en UK de rechten voor de originele productie… hopen op de originele versie dus, al hoewel ik de V&V versie ook erg leuk vond. De afgelopen en aankomende UK tour ziet er echt niet goed uit en hoorde ook van een orkest lid dat het de moeite niet waard was.

Hairspray blijft een van mijn favoriete shows! Werd omver geblazen toen ik ‘m op Broadway zag :D

  [ # 2 ] 26 February 2017 09:07 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Ik snap niet waarom de voorstelling niet terug wordt gehaald.
De kunstsector is over het algemeen vrij links en dit zou nu echt een prachtmoment voor ze zijn
om de gelijkwaardigheid van mensen er extra dik bovenop te leggen.
Verder is Hairspray natuurlijk gewoon een geweldig goede voorstelling en kan hij haast niet falen.

Ik vond de V&V versie qua decor wel lijken op de huidige UK tour. Het orkest (orkestband?) was in ieder geval wel beter. Vooral de kostuums vond ik minder in de V&V productie. Alles moet natuurlijk goedkoop tegenwoordig, maar het hairspray decor lijkt me ook voor weinig mooi in elkaar te zetten.
Weinig is natuurlijk relatief 😉