Zou lala land kunnen als podiummusical?
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2015-12-09

De film lala land is natuurlijk een megahit. Maar zou het werken als een musical in het theater? Op een of andere manier zie ik het me niet voor me. Maar ik kan geen een musicalfilm bedenken waar de podiumversie niet bestaat. Dus zou het kunnen of leunt het verhaal teveel op “filmmagie”?

  [ # 1 ] 20 February 2017 11:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik denk dat een Broadway-versie binnen 2 à  3 jaar onvermijdelijk is, alle mogelijke producenten voelen hun portemonnee al dikker worden. 😉 Enkele scènes lijken me wel lastig naar het toneel te vertalen (bijv. de observatory scène en het einde), maar daar zullen tegen die tijd vast wel spectaculaire technische hoogstandjes voor te verzinnen zijn. Wat me dan wel een grote voorwaarde voor slagen lijkt is een ijzersterk duo in de hoofdrollen, want de film wordt wat mij betreft magisch door de chemie tussen Emma Stone en Ryan Gosling én hun individuele appeal.

  [ # 2 ] 26 February 2017 12:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vanmiddag eindelijk gezien en ik snap niets van de hype. Het meest opvallende vond ik nog dat in de film iemand nota bene zegt dat je nooit revolutionair kunt zijn als je het altijd op de traditionele manier doet en werkelijk alles aan deze film is traditioneel. Het idee van een originele filmmusical juich ik alleen maar toe, maar maak er dan ook echt een musical van en cast in godsnaam twee hoofdrolspelers die kunnen zingen. Alleen de laatste tien minuten waren leuk. Was de hele film maar in die stijl gemaakt.

  [ # 3 ] 27 February 2017 09:04 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

En toen was La La Land Nà‰T niet de beste film bij de Oscars… Wat een bizar moment! Overigens had ik het ook vreemd gevonden als ze wel hadden gewonnen. Heel veel aspecten van de film kloppen voor mij, maar ik vind het verhaal niet krachtig of origineel genoeg om Best Picture te krijgen.

[ Gewijzigd: 27 February 2017 09:08 AM by Laush ]