1 of 2 |  1 2 > 
Goodbye Norma Jeane
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ook in 2017 gaat Judas TheaterProducties door met een gloednieuwe, eigen musicalcreatie.

Vanaf februari 2017 schitteren Vlaanderens leading musicalladies Ann Van den Broeck en Anne Mie Gils in “Goodbye, Norma Jeane”, een creatie over de laatste avond uit het leven van Marilyn Monroe. 
 

15 november 2016 - Antwerpen

Eind deze week gaat de musical “De Rozenoorlog” in première, een regie van Frank Van Laecke met Lucas Van den Eynde, Maike Boerdam, Marc Lauwrys, Myriam Bronzwaar en Laura Seys. Een creatie om naar uit te kijken… Maar producent Judas TheaterProducties heeft nog meer in petto. Vandaag kondigt het productiehuis met trots zijn nieuwste creatie aan: “Goodbye, Norma Jeane”. Twee grandes dames uit de Vlaamse musicalwereld schitteren begin volgend jaar in deze musical: Ann Van den Broeck en Anne Mie Gils. Zij krijgen het charmante gezelschap van jong talent Michiel De Meyer. Een ijzersterk creatief team doet alvast het beste vermoeden: regisseur Martin Michel, tekstschrijver Allard Blom en componist Sam Verhoeven slaan opnieuw de handen in elkaar. De voorstelling speelt vanaf 9 februari 2017 in de Rode Zaal van het Fakkeltheater in Antwerpen.

Judas TheaterProducties gaat door, ook in 2017.
 
Musicalproducent Judas TheaterProducties staat er, en hoe… Vlak voor de zomer kregen het productiehuis het slechte nieuws dat het vanaf januari 2017 niet meer kon rekenen op structurele subsidies. Dit verlies was een slag in het gezicht voor een van de weinige musicalhuizen in Vlaanderen dat nog zelf creëert. Er was echter geen tijd om te treuren. Eind deze week gaat de zwarte musicalcomedy “DE ROZENOORLOG” in première. Deze schitterende voorstelling zou het sluitstuk worden, de kroon op het werk na vier jaar vol schitterende musicalcreaties zoals “Lelies”, “Pauline & Paulette”, “Josephine B”. en onlangs nog “De Muze Van Rubens”.

Na een hoopgevende benefiet en een deugddoende vriendenactie werden nieuwe musicalplannen gesmeed. Een buitenkans van formaat voor musicalminnend Vlaanderen: onze twee grootste musicalactrices, Ann Van den Broeck en Anne Mie Gils schitteren vanaf februari 2017 in een nieuwe musicalcreatie over de laatste avond uit het leven van Marilyn Monroe: “Goodbye, Norma Jeane”. Ook jong musicaltalent Michiel De Meyer zal in deze musical meespelen. Het creatieve team is in volle voorbereiding: een regie van Martin Michel, script en liedjesteksten van Allard Blom en de muziek van Sam Verhoeven. De musical is van 9 februari tot en met 5 maart 2017 te zien in de Rode Zaal van het Fakkeltheater.
 
En toen Marilyn stierf was de wereld misschien een ongelukkige ster armer, maar een opgelucht mens rijker…

1988. Een jonge man belt aan bij een klein appartement in een stad in Europa. Een vrouw van 62 open de deur en stelt zicht voor als Jane Edwards. Maar de jonge man laat zich niet voor de gek houden. Hij is haar grootste fan en hij weet het zeker. Honderd procent zeker. De vrouw die voor hem staat is Norma Jeane Baker. Ooit beter bekend als Marilyn Monroe, waarvan de wereld niet beter weet dan dat ze 26 jaar eerder, op 5 augustus 1962, is overleden.
 
Verbijsterd laat de vrouw de jonge man binnen. Ze is vooral bang dat haar geheim bekend zal worden, maar de jonge man doet haar een voorstel. Hij wil weten wat er de laatste avond van haar leven is gebeurd.
 
Norma Jeane aanvaardt deze voorwaarden en begint te vertellen. Vertellen over een jong meisje dat terecht komt in een Hollywoodwereld vol leugens, bedrog en klatergoud. Ze vertelt hoe Norma Jeane Baker langzaam vervaagde en transformeerde in Marilyn Monroe. Actrice. Model. Sekssymbool. Ze vertelt hoe de roem haar eerst alles bracht wat ze zich ooit gewenst had, haar vrijheid bood, maar dat roem ook een keerzijde heeft en hoe de roem haar uiteindelijk verstikte. Niets bloeit, niets ontstaat, niets is nog echt onder de altijd priemende ogen van de oh zo kritische buitenwereld. En waar Marilyn eerst een bevrijding leek, werd Marilyn een gevangenis voor Norma Jeane. Haar verhaal is een verhaal van onbereikbare liefde, peilloos diepe depressie, intens verdriet, vernietigende onzekerheid en eeuwige hunkering.
 
En toen Marilyn stierf was de wereld misschien een ongelukkige ster armer, maar een opgelucht mens rijker…

PRAKTISCHE INFORMATIE: GOODBYE, NORMA JEANE.

RODE ZAAL FAKKELTHEATER - ANTWERPEN
VANAF 9 FEBRUARI
070 246 036 - http://WWW.JUDAS.BE 

Cast & Creatief team
Cast: Ann Van den Broeck — Anne Mie Gils — Michiel De Meyer
Pianist: Thomas Vanhauwaert
 
Regie: Martin Michel
Script & liedteksten : Allard Blom
Muziek: Sam Verhoeven

ALLE INFO OP http://WWW.JUDAS.BE

  [ # 1 ] 15 November 2016 10:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Lijkt me interessant!

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 26 January 2017 10:27 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Producent Judas TheaterProducties: “Volgens Stany Crets heeft Sven Gatz de musical vermoord ... maar wie heeft Marilyn vermoord ?”

Actrices Ann Van den Broeck en Anne Mie Gils bereiden zich samen met acteur Michiel De Meyer voor op “Goodbye, Norma Jeane”, een creatie over de laatste avond uit het leven van Marilyn Monroe.
 
26 januari 2017 - Antwerpen
Ze zitten niet stil bij producent Judas TheaterProducties, hun succesvolle musical “De Rozenoorlog” met o.a. Lucas Van den Eynde en Maike Boerdam toert door de Vlaamse theaters. Ondertussen is de repetitieruimte van het Fakkeltheater ingenomen door de cast van “Goodbye, Norma Jeane”. Regisseur Martin Michel, leidt twee grandes dames uit de Vlaamse musicalwereld, Ann Van den Broeck en Anne Mie Gils samen met veelbelovend talent Michiel De Meyer naar de première op 12 februari in het Fakkeltheater. Ook deze keer sloegen regisseur Martin Michel, tekstschrijver Allard Blom en componist Sam Verhoeven de handen in elkaar. De voorstelling speelt vanaf 9 februari 2017 in de Rode Zaal van het Fakkeltheater in Antwerpen.

Repeteren en samen op zoek naar de laatste dag in het leven van het grootste, meest tot de verbeelding sprekende icoon van het witte doek uit de twintigste eeuw: Marilyn Monroe.
 
Na vier jaar vol schitterende musicalcreaties zoals “Lelies”, “Pauline & Paulette”, “Josephine B”, “De Muze Van Rubens” en nog steed lopende “De Rozenoorlog”, krijgt musical minnend Vlaanderen een creatieve buitenkans aangeboden met Ann Van den Broeck en Anne Mie Gils die vanaf februari schitteren in deze nieuwe musicalcreatie over de laatste avond uit het leven van Marilyn Monroe: “Goodbye, Norma Jeane”. Ook acteur Michiel De Meyer gaat een bijzonder mooie uitdaging aan in dit stuk.

Producent Judas TheaterProducties houdt nog even vast aan het mysterie: “Volgens Stany Crets heeft Sven Gatz de musical in Vlaanderen vermoord, maar…wie heeft Marilyn Monroe vermoord? Daar kan musicalminnend Vlaanderen binnenkort het hoofd over breken… “Goodbye, Norma Jeane” belichaamt immers het enigma van Marilyn Monroe en de realiteit van Norma Jeane in één pakkend verhaal.”
 
En toen Marilyn stierf was de wereld misschien een ongelukkige ster armer, maar een opgelucht mens rijker…

1988. Een jonge man belt aan bij een klein appartement in een stad in Europa. Een vrouw van 62 open de deur en stelt zicht voor als Jane Edwards. Maar de jonge man laat zich niet voor de gek houden. Hij is haar grootste fan en hij weet het zeker. Honderd procent zeker. De vrouw die voor hem staat is Norma Jeane Baker. Ooit beter bekend als Marilyn Monroe, waarvan de wereld niet beter weet dan dat ze 26 jaar eerder, op 5 augustus 1962, is overleden.
 
Verbijsterd laat de vrouw de jonge man binnen. Ze is vooral bang dat haar geheim bekend zal worden, maar de jonge man doet haar een voorstel. Hij wil weten wat er de laatste avond van haar leven is gebeurd.
 
Norma Jeane aanvaardt deze voorwaarden en begint te vertellen. Vertellen over een jong meisje dat terecht komt in een Hollywoodwereld vol leugens, bedrog en klatergoud. Ze vertelt hoe Norma Jeane Baker langzaam vervaagde en transformeerde in Marilyn Monroe. Actrice. Model. Sekssymbool. Ze vertelt hoe de roem haar eerst alles bracht wat ze zich ooit gewenst had, haar vrijheid bood, maar dat roem ook een keerzijde heeft en hoe de roem haar uiteindelijk verstikte. Niets bloeit, niets ontstaat, niets is nog echt onder de altijd priemende ogen van de oh zo kritische buitenwereld. En waar Marilyn eerst een bevrijding leek, werd Marilyn een gevangenis voor Norma Jeane. Haar verhaal is een verhaal van onbereikbare liefde, peilloos diepe depressie, intens verdriet, vernietigende onzekerheid en eeuwige hunkering.
 
En toen Marilyn stierf was de wereld misschien een ongelukkige ster armer, maar een opgelucht mens rijker…

PRAKTISCHE INFORMATIE: GOODBYE, NORMA JEANE.
RODE ZAAL FAKKELTHEATER - ANTWERPEN
VANAF 9 FEBRUARI
070 246 036 - http://WWW.JUDAS.BE 

Cast & Creatief team
Cast: Ann Van den Broeck — Anne Mie Gils — Michiel De Meyer
Pianist: Thomas Vanhauwaert
 
Regie: Martin Michel
Script & liedteksten : Allard Blom
Muziek: Sam Verhoeven

ALLE INFO OP http://WWW.JUDAS.BE

  [ # 3 ] 13 February 2017 06:09 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Zondag 12 feb heb ik de middagvoorstelling gezien, en deze musical is een echte aanrader!

  [ # 4 ] 13 February 2017 07:42 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was aanwezig op de première van Goodbye, Norma Jeane gisteravond in Antwerpen.
Voor de recensie van Jeroen en Musicalworld.TV’s videoverslag van de avond, kijk onder Artikelen.

Het videoverslag is natuurlijk ook te bekijken op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 5 ] 13 February 2017 03:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Iemand die vanuit Nederland tickets heeft geboekt via de site en mij kan vertellen welke betaaloptie ik moet aanklikken? Ik wil gewoon met mijn betaalpas betalen in plaats van met creditcard.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 16 February 2017 07:51 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Sam Verhoeven vertelde in De Standaard dat deze musical 120.000 euro heeft gekost.

Volgend seizoen zal er met deze musical getourd worden langs de Vlaamse theaters. De tour zal 35 speeldata bedragen tussen januari en maart 2018.

[ Gewijzigd: 16 February 2017 08:13 AM by Anubis4ever1 ]
  [ # 7 ] 16 February 2017 08:12 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik hoop volgend jaar tijdens de tour te kunnen gaan. Nu zit het er qua planning helaas niet in. Hebt lijkt me overigens wel weer een hele mooie productie!

  [ # 8 ] 16 February 2017 08:19 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Het is een hele mooie productie, met een aantal zéér sterke nummers (de tweede viool en echt bestaat zijn echt geweldig) en natuurlijk Anne Mie Gils, die weer een topprestatie aflevert (zowel qua zang, als qua acteren, maar dat zijn we ook van haar gewoon).

Ik ga proberen tijdens één van de komende weekends nog eens te gaan kijken.

  [ # 9 ] 16 February 2017 10:44 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben benieuwd, ik ga volgende week. Door de betalingsproblemen heb ik gebeld naar de kassa van het Fakkelteater en toen was het zo geregeld. :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 10 ] 20 February 2017 05:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Gisteren ben ik voor de 2e maal gaan kijken, opnieuw de matinee, en moet zeggen dat ik de voorstelling van gisteren beter vond dan de voorstelling van vorige week.

Niet alleen waren de acteurs beter op elkaar ingespeeld dan vorige week, maar ook wisten ze me tijdens het nummer ‘echt bestaat’ deze keer kippenvel te bezorgen, wat bij de voorstelling van 12 februari niet het geval was.

Ook was de zaal bijna uitverkocht, wat bij de matinee van 12 feb niet het geval was.

De topnummers uit de voorstelling blijven voor mij ‘moederziel alleen’, ‘de tweede viool’ en ‘echt bestaat’.

Michiel vond ik gisteren wel wat minder dan bij de matinee op 12 feb (hij versprak zich regelmatig, zijn trompetspel klonk niet altijd even goed, ...

Maar het blijft een prachtige voorstelling, die iedereen gezien moet hebben!!!

  [ # 11 ] 27 February 2017 12:03 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben gisteren naar deze voorstelling geweest. Vond het begin wel leuk en de laatste twintig minuten ofzo erg pakkend, maar daartussen kabbelde het een beetje. Dat mag van mij wat minder Wikipedia zijn en wat meer gevoel.

Ann Van den Broeck en Anne Mie Gils zijn enorm sterk, zowel qua zang als qua spel. Michiel De Meyer vond ik soms wat voorlezerig en niet-naturel spelen, zijn solonummer aan het begin vond ik goed gebracht.

Heeft iemand misschien een lijst van de nummers en welk personage het zingt? 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 27 February 2017 12:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Grappig, bijna een kopie van hoie ik het heb ervaren. 😊.

Ik heb ook geen songlijst, dacht ik, zal voor de zekerheid nog eens in de persmap kijken,

  [ # 13 ] 27 February 2017 09:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Dit zijn de liedjes uit de voorstelling (de I wanne be loved by you’s heb ik er wel tussenuit gelaten):

01. Niet meer voor mij alleen - Michiel (Henri)
02. What’s Up, Doc? - An (Marilyn)
03. Mijn liefde moet gesluierd - An en Anne Mie (Marilyn en Norma)
04. Moederziel alleen - An en Anne Mie (Marilyn en Gladys)
05. What’s Up, Doc? (Reprise) - An (Marilyn)
06. Ik wil - An (Marilyn)
07. Moederziel alleen (Reprise) - An (Marilyn)
08. De tweede viool - An en Michiel (Marilyn en Bobby Kennedy)
09. Ik wil (Reprise) - An (Marilyn)
10. De vlinder - Anne Mie (Norma)
11. What’s Up, Doc? (Reprise) - An (Marilyn)
12. Echt bestaat - An en Annemie (Marilyn en Norma)
13. De vlinder / Mijn liefde (Reprise) - An en Anne Mie (Marilyn en Norma)
14. Ik wil (Reprise) - Anne Mie (Norma)

  [ # 14 ] 04 May 2017 08:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Ik heb reeds 2 speeldagen van de tour gevonden:
* 19/01/2018: Lommel
* 26/01/2018: Knokke-Heist

  [ # 15 ] 26 May 2017 11:30 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Op 15 februari 2018 zal Goodbye, Norma Jeane te zien zijn in De Velinx te Tongeren (mijn thuisstad) :D Tickets kosten slechts 10 euro, dus zal zeker een derde keer gaan kijken.

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ ONE      Yakanuko — Vecht voor je dromen ››