5 of 5 | ‹ First  < 3 4 5
Musicals in Concert - Live on Tour
  [ # 61 ] 01 March 2017 06:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Het schijnt dat de show vanavond zonder Simone wordt gespeeld???

  [ # 62 ] 01 March 2017 06:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Hoe willen ze dat dan doen?

  [ # 63 ] 01 March 2017 06:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Geen idee. Ze hadden repetities vanmiddag. Weet niet of het klopt hoor, maar als het wel zo is dan zagen ze blijkbaar geen andere uitweg dan zonder haar te spelen…

  [ # 64 ] 01 March 2017 09:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Quin - 01 March 2017 06:05 PM

Maar ook ik moet eerlijk zeggen: het viel me op dat er bijv. geen enkel nummer van componist Andrew Lloyd Webber in zat.
Geen Evita, The Phantom of the Opera, Sunset Boulevard, Cats, Jesus Christ Superstar of Joseph in deze voorstelling.
Ze kregen de rechten zeker niet?

Al met al vond ik het een verrassende en heerlijke avond, maar dat kwam vooral door de fantastische artiesten.

Over Simone Kleinsma wil ik maar een ding kwijt: zij is de enige van al deze mensen die (op 1x per seizoen een mindere avond na) jaar na jaar constante topkwaliteit levert. Qua rollen, qua keuze voor shows, qua personality shows, het is altijd constant, los van of je fan bent van haar stem/acteren of niet. Daarom is ze ook de enige die applaus krijgt als ze opkomt (inmiddels 3x meegemaakt, of dat moet inmiddels anders zijn) - het publiek wil haar die waardering geven, omdat iedereen haar constante kwaliteit waardeert en het: “YES, ze is er weer bij” effect groot is als ze opkomt.  Datzelfde geldt denk ik ook voor het moment van de oeuvre award.

Was mij ook al opgevallen dat er geen Webber-shows in zaten. Er was een tijd dat Stage alle rechten had en verplicht was om jaarlijks een Webber-show te brengen. Vandaar dat we destijds achter elkaar shows als Joseph, Evita, Aspects of Love, etc kregen.

Waar zijn die rechten nu? In Duitsland zijn er volgens mij momenteel ook geen shows van Webber te zien (Phantom, Love Never Dies,.... Die waren er tot voor kort nog te zien.

Ik hoop toch echt dat de Webber-shows wel weer eens te zien zijn in Nederland. En dan vooral Phantom en Joseph.

  [ # 65 ] 01 March 2017 11:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Simone Kleinsma kon door omstandigheden vanavond niet aanwezig zijn. Ze is vervangen door Nurlaila Karim.

Zag de show voor het eerst, dus kan niet zeggen wat er precies veranderd is. Waarschijnlijk zijn alle solo’s van Simone geschrapt. Wel zong Nurlaila volgens mij een aantal stukjes van Simone en deed ze zelf een nummer uit The Bodyguard! Ze maakte de zaal behoorlijk enthousiast met haar zangpartijen in ieder geval!

Of dit de rest van de week ook zo gaat, weet ik niet!

[ Gewijzigd: 01 March 2017 11:16 PM by MusicalN ]
  [ # 66 ] 01 March 2017 11:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Hoe deden ze het in het openingsnummer? Dan heeft Simone toch een grootse opkomst ..

  [ # 67 ] 01 March 2017 11:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Ze kwamen 1 voor 1 op, zoals gebruikelijk waarschijnlijk. Maar dan zonder het Simone stukje denk ik? Komt zij als laatste op? Dan is dat helemaal geschrapt in ieder geval. Was geen hele lange opening, zoals ik hier ergens in dit topic las.

Nurlaila Karim kwam niet op tijdens de opening trouwens!

  [ # 68 ] 02 March 2017 06:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Vrijdag 24 februari naar Musicals in Concert geweest in Martiniplaza, kaarten al vanaf mei in huis dus mijn moeder en ik zaten heerlijk op rij 1! De zaal was best leeg, balkon was gesloten en op de laatste rijen van de zaal zat niemand. Ik verwacht dat minder dan de helft bezet was. Jammer voor zo’n mooie show. In het begin was ik nog een beetje bang dat ik het niks zou vinden, maar na het eerste nummer zat ik heerlijk relaxt en vond ik het erg leuk!

Laat ik beginnen met Vajen die de show opent, ik had het altijd niet zo met Vajen, maar wat deed ze het ontzettend goed! Prachtig heldere stem en haalt met gemak alle noten van de nummers! Vond haar versie van ‘‘Total Eclips of the heart’’ ontzettend mooi en zat met kippenvel in m’n stoel. Nee ik verwacht niet dat ze tot haar veertigste een von trapp tutje blijft.  😉 En wat een aardige meid is ze, helemaal enthousiast na de show omdat ze ons zag zitten en vond het heel leuk dat wij zo opgingen in de show!

Ten tweede kwam Tony Neef op, ook met hem had ik het altijd niet zo. Maar ook Tony heeft me heel erg verrast! Had een lekkere komische timing en zong heel erg goed! ‘‘Waarom God?’’ was zo ontzettend mooi uitgevoerd! Nog een pluspuntje: Tony is nog lekker soepel in de heupen en danste lekker met de nummers mee! Ook een mooie opening van de tweede akte, kreeg een hele intieme sfeer in het theater. En ja als je Gronings kan praten dan moet je dat ook zeker doen en dat deed Tony en daarmee had hij de lachers op zijn hand!

Erg leuk om Jim Bakkum na 2 jaar weer op het podium te zien, de laatste keer dat ik hem zag was bij Hartsvrienden. Ik vond Jim erg goed! Bij ‘‘Moed wordt altijd beloond’’  deed hij een paar mooie riffs. Merkte bij de dansnummers wel dat hij wat buitenadem was. En je kan zeggen van Jim wat je wilt, maar zelfs een korset staat hem hahaha. En volgens mij dacht de zaal er ook zo over! het nummer dat hij daarbij zong vond ik ook erg goed!

Dan Stanley Burleson, dat hij dansen kan is een feit en ook nog een goede stem, wat wil je nog meer! Vond het nummer uit Sister Act dan weer wat minder, maar denk dat dat ook aan smaak ligt. Stanley zong het lied ‘‘Vergeet hem’’ niet, weet niet of het zo hoort, maar ik vond het wel erg jammer dat hij het lied afkapte. Is zo’n mooi nummer. Vond zijn verhaal wel heel sneu voor hem, had hem erg graag terug willen zien in The Lion King.

Carolina Dijkhuizen was vrijdag echt on fire! Zong véél beter dan dat ik haar heb horen zingen bij The Bodyguard! Geniaal moment toen ze de slappe lach kreeg met Stanley en bijna niet meer bijkwam. Haar acapella stuk met de backing vocals was zo mooi, je kon een speld horen vallen in de zaal. Vond het heel grappig dat ze applaus kreeg toen ze zei dat ze uit Groningen kwam, ze keek ook van ehh okee bedankt hahah. Het Into the Woods/Chicago stuk vond ik het leukste stuk van de avond.

En dan de fantastische Simone Kleinsma, toen ze opkwam kreeg ze een groot applaus! Ik heb niet echt gehoord dat ze toen al ziekjes was, misschien van alle noten die ze zong dat er 4 of 5 een beetje buiten de bocht waren, maar meer ook echt niet. Haar ‘‘De winnaar krijgt de macht’’ vond ik wel een van de hoogtepunten van de avond, ook bij die lied kon je een speld horen vallen in de zaal en na het lied kreeg ze een oorverdovend applaus. Wat Simone doet, doet ze ook hartstikke goed!

Al met al heb ik dus erg genoten, de avond duurde langer dan verwacht van 20:00 tot 23:00 duurde de show! Dat vond ik wel een groot pluspunt, had verwacht dat ze veel minder zouden doen. Na afloop nog even naar de artiesten ingang gegaan, altijd leuk als de dansers vragen hoe je de choreo van The bodyguard kent. Misschien een beetje te vaak de filmpjes van het slot van bodyguard gekeken. Haha!

Voor de liefhebbers nog mijn slotapplaus filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=oFyR9g1f9UA

  [ # 69 ] 03 March 2017 01:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Jeetje, Guus Verstraete (aka de man van Simone) overleden. Dat verklaart haar afwezigheid dus. Wat een treurig nieuws!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 70 ] 03 March 2017 01:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Jezus.. Wat triest! Hij was eerder deze week opgenomen met hartproblemen lees ik net.. Wat ontzettend triest voor Simone.. (En natuurlijk de rest vd familie..) Ben even ondersteboven van dit nieuws…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 71 ] 03 March 2017 01:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wat verschrikkelijk! Arme Simone en familie

  [ # 72 ] 03 March 2017 01:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Verschrikkelijk nieuws… :down:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 73 ] 03 March 2017 01:59 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Wat een ongelofelijk naar, verschrikkelijk nieuws zeg! Heel veel sterkte voor de familie en alle nabestaanden!

Het zal uiteindelijk toch nog onverwacht geweest zijn, want Simone Kleinsma zou vanavond namelijk weer gaan optreden…

Voor wie dit weekend nog gaat: Stage Entertainment heeft besloten om alle voorstellingen WEL door te laten gaan. Nurlaila Karim zal alle nog resterende (drie) voorstellingen invallen.

[ Gewijzigd: 03 March 2017 02:06 PM by MusicalN ]
  [ # 74 ] 03 March 2017 02:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Wat een afschuwelijk nieuws!  :down:

  [ # 75 ] 03 March 2017 02:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik las het ook net, wat verschrikkelijk!! Veel sterkte voor Simone en haar naasten.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

‹ First  < 3 4 5
5 of 5
‹‹ Sondheim in Concert      musical monday ››