14 of 20 | ‹ First  < 12 13 14 15 16 >  Last ›
Les Misérables Londen
  [ # 196 ] 07 April 2016 01:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Adam Pearce meldt via Twitter dat hij vanaf vandaag 1.5 week op gaat als Thenardier. De opmerking “the last few of the contract” doet vermoeden dat je er snel bij moet zijn, wil je hem in deze rol nog een keer zien.

  [ # 197 ] 07 April 2016 01:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik las het. ik wil dit zien, en blut. hahahaha.
Ben trouwens benieuwd wie er allemaal de cast verlaten (in juni). Laatste van het contract zegt niks natuurlijk, want ze kunnen verlengen, maar Adam, Jessamy, Emma, Jordan.. toch al behoorlijk wat namen die al een redelijke tijd deel uitmaken van de cast.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 198 ] 03 May 2016 07:37 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Gisteren ging ik speciaal voor Emma aangezien zij haar laatste Eponine’s van dit contract speelt. (gisteren en vandaag).
Wat. een. show.

JVJ- Adam
Fantine- Patrice (niet verwacht, want ik las ergens online dat ze vorige week al gestopt was)
Eponine - Emma
verder first cast

Vanuit een stoel ver in de upper circle (ik weet ineens weer waarom ik al tijdens geen UC meer boek) zag ik een hele interessante show. Al dan niet omdat Adam op ging, tot mijn grote verbazing Patrice ineens op het castboard stond en ik ging in het speciaal voor Emma die Eponine speelde.
Interessant waarom? Op het castboard stonden van de kinderen alleen de naam van Gavroche en kleine Eponine. Foutje dacht ik.
Tijdens COAC kwam alleen kleine Cosette op, maar later geen Eponine. HUH? Dus mdm T was naar lucht aan het zingen over het kleine blauwe hoedje. Het meisje dat Cosette speelde leek wel echt een Cosette meisje, dus geen idee naar wie ik nou heb zitten kijken, maar interessant was het zeker toen er geen huppelend hummeltje op kwam en met haar vinger naar Cosette wees.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik Patrice interessant vond maar dat ze me niet volledig kon bekoren waar ik dat wel verwacht had. Ze was zo klein in haar spel, ik miste een beetje anger om alles te doen en te laten voor haar kind. Haar sterfscene ging dan weer wel door merg en been.
Emma als Eponine maakte volledig waar waarom ik speciaal een kaartje had geboekt. Ik heb iets voor Emma, en gisteren heeft ze me echt keihard geraakt.
Vocaal dik in orde, en qua spel ontzettend sterk. Vlak voor A heart full of love waar ze even alleen op het podium staat en later wordt weggesleurd door Marius, speelde ze zo sterk dat ik volle bak moest janken. Dat is me al heel lang niet meer zo intens overkomen bij Les Mis.

Even een shout out naar Craig. Waar ik hem een maand geleden een zeurderig jongetje vond, stond er nu een jonge man die me volledig inpakte. Kan nog niet goed uitleggen wat hem gisteren zo goed maakte en waarom hij zo’n indruk op me maakte, maar fijn was het wel.

De rest van de cast, good as ever. Met uiteraard de uitzondering voor de Thenardiers in Master of the House. Nog steeds tenenkrommend, verschrikkelijk overdreven geschreeuw imo.
Maar man, wat een show. Nogsteeds. Heerlijk om gisteren weer even volledig meegezogen te worden, en het ‘technische’ kijken (wat me toch wel vaak overkomt nu ik de show vaak heb gezien) links te laten liggen.
Toch maar snel terug om Eva te zien als Eponine, of Jessamy als Fantine. (excuses zijn altijd te bedenken 😉 )

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 199 ] 03 May 2016 06:54 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Dank Anniek, fijn verslag weer. Heb EK ook als Eponine gezien en vond haar heel sterk, maar goed, in het ensemble valt ze mi ook altijd op.
Zoek nog naar een juiste datum, maar wil EN zeker een keer zien.  Anders wordt het wachten tot West End Live. ...Is ook al volgende maand.

  [ # 200 ] 04 May 2016 07:33 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

😊, thanks Mark!
Eva speelt nu bijna alles weer als het goed is, aangezien dit de laatste geschedulede Eponine’s waren van Emma.
Wordt nu weer veel first cast (eind van contract komt in aantocht). Zo heeft Sanne bijvoorbeeld ook geen shows meer staan als Fantine (tenzij Rachelle en Jessamy allebei ziek/afwezig zijn).

cast change is 12 juni, Sanne stopt 1 juni al vanwege Mamma Mia rehearsels.
Oh, en ik ben heel benieuwd wie er weggaan/bijkomen.  Volgens mij gaan Emma en Jessamy allebei weg, en Adam, Jordan-Lee en Peter (voor mij positief opvallende acteurs) zitten er toch ook al lang bij..
Mark my words, Emma gaat tzt Hamilton doen in Londen. Ik weet het zeker, haha! (Okay, en ik hoop het gewoon heel erg)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 201 ] 09 May 2016 02:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

http://www.westendframe.com/2016/05/les-miserables-announces-new-west-end.html

From Monday 13 June 2016 David Langham will play ‘Thénardier’ and Chris Cowley will play ‘Enjolras’. They join Peter Lockyer as ‘Jean Valjean’, Jeremy Secomb as ‘Javert’; Craig Mather as ‘Marius’; Rachelle Ann Go as ‘Fantine’, Eva Noblezada as ‘Eponine’; Katy Secombe as ‘Madame Thenardier’ and Zoë Doano as ‘Cosette’.

From 13th June the full company will be: Thomas Aldridge; Adam Bayjou; Oliver Brenin; Lucyelle Cliffe; Andy Conaghan; Chris Cowley; Vinny Coyle; Zoë Doano; Tamsin Dowsett; Aimée Fisher; Rachelle Ann Go; Antony Hansen; Steffan Harri; Will Jennings; Josie Kemp; Charlotte Kennedy; David Langham; Peter Lockyer; Joanna Loxton; Simon Lynch; Craig Mather; Kayleigh McKnight; Felix Mosse; Eva Noblezada; Hollie O’Donoghue; Adam Pearce; Jonny Purchase; Sophie Reeves; Jeremy Secomb; Katy Secombe; Samantha Thomas; Lee Van Geleen and Danny Whitehead.

Ohhh nee, teveel namen die ik wil zien haha! Doodzonde dat Jordan-lee, Jessamy en Emma gaan, maar Kayleigh McKnight en Vinny Coyle (zag ik laatst in een schoolproductie (urinetown) van ArtsEd)  zijn zeker twee namen voor mij om heel snel de nieuwe cast te gaan bekijken.
Erg benieuwd naar Chris Cowley, en bij voorbaat ben ik heel blij met David als Thenardier. 😊

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 202 ] 09 May 2016 05:36 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2011-11-07

Afgelopen week was ik na 2 maanden terug te zijn in nederland weer even een weekje in london. In februari zag ik daar nogmaals Les Mis. En het blijft een cliché maar iedere keer weer wordt ik er opnieuw verliefd op. Voordat ik hem eind februari zag, had ik Rob Houchen in de rol van Marius gezien in december en voor mij was er geen betere Marius dan hij. Eind februari had ik Craig Mather als Marius. Ik weet niet wat er gebeurde maar hij had me te pakken.


Vorige week (2 mei -avond vanuit de Stalls en 4 mei middag Dress Circle/avond Front Row Stalls) zag ik Les Mis opnieuw en opnieuw met Craig als Marius. Dit keer had die me niet alleen hij liet me ook niet meer los. I loved it! Jong, stoer, gedurfd en vocaal erg gegroeid en sterk geworden. Ja sorry maar mijn zwak voor Rob verdween een beetje en maakte plaats voor Craig.

Na hem meermaals die week buiten de show gesproken te hebben, ben ik helemaal om. Hij heeft Rob voor mij van #1 gestoten als Marius. Daarom maakte ik ook een klein vreugdes sprongetje toen ik einde middag las dat hij had bijgetekend.

Verder die show die week: op maandag was het erg gek dat er tijdens coac geen kleine eponine was. Ik heb de show ‘s maandag’s met Anniek gezien. en dit viel haar ook op, zoals te lezen eerder op in dit topic.

Adam Bayjou als Valjean was voor mij in het begin erg wennen. Ik miste Peter. maar naar 3x Adam in een week (Peter was/is op een welverdiende vakantie) gezien te hebben, snap ik zijn keus als Valjean goed. Het is erg mooi om te zien hoe hij is als Valjean als hij ouder wordt. Little note naar de dames en heren van de grime: zijn baard en voorhoofd ging niet goed mee in het ouder worden proces. Het was niet grijs en dik aangedrukt genoeg.

Eva als Eponine tja. Ene moment had ik het gevoel dat ze er lekker in zat, maar het volgende moment… Misschien, denk ik nu ik dit type, zeg ik dit te vroeg en moet ze nog gewoon wat groeien in de rol. Ik geef haar het voordeel van de twijfel.

Wat mij nu weer opviel, in positieve zin, was Jordan Lee Davies! Wat een power, humor en energie heeft die gozer zeg. Heerlijk. We gaan hem missen :( Net zo heerlijk (en stiekem toch wel erg trots) is het Nederlandse aandeel van Sanne in de show.

Maar die Thenardiers. Ben ik de enige die dit niet okay vind of???

Deze show kan voor mij niet meer kapot. En is en blijft voor mij de mooiste show ever. Zo goed geschreven en gecomponeerd dat het keer op keer weer vernieuwd is en de woorden & het verhaal vandaag de dag nog steeds, helaas, actueel is. Gek he dat nu terwijl ik dit schrijf, weer kan volschieten over hoe mooi het is en hoeveel het voor mij betekend die show. Het maakt niet uit hoe oud je bent of waar je vandaan komt, voor iedereen zit er wel wat in deze show om van te houden. Er zat woensdag avond een ouder echtpaar achter me: beide 80. Ze hadden de show 30 jaar geleden voor het eerst gezien op hun trouwdag en nu na 30 jaar weer. Iedere 5 jaar kwamen ze terug naar London hiervoor. En nog steeds net zo hard huilen als de eerste keer. Dat raakt me, dat is het mooie van deze productie.

Nu al langzaam een reisje plannen om weer terug te gaan en de nieuwe cast te bewonderen, en Rob niet te vergeten in Titanic.

[ Gewijzigd: 22 May 2016 06:25 PM by Ruben karsten ]
  [ # 203 ] 10 March 2017 12:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  89
Geregistreerd  2011-04-26

Kan je bij Les Miserables in Londen ook day seats kopen? Zo ja, hoe laat op de dag zelf en hoe duur zijn deze tickets?

Alvast bedankt 😊

   Handtekening   

Groetjes!

  [ # 204 ] 10 March 2017 12:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Les Mis doet niet aan day seats. Op de dag kun je £15 standing tickets krijgen, maar alleen als de zaal utiverkocht is. Zeker in het weekend is het vaak nog gewoon vol, dus echt een goede bargain offer krijgen voor les mis is lastig.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 205 ] 28 April 2017 05:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Vanaf 12 juni staat er een oude bekende als Valjean op het toneel in Londen: Killian Donnely, momenteel te zien in Kinky Boots op Broadway. Donnely speelde daarvoor oa in Les Miserables, Phantom, Memphis en Kinky Boots op West End. Hij was ooit al understudy Valjean en eerste cast Enjolras.

  [ # 206 ] 28 April 2017 11:53 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Uit de berichten in dit topic maak ik op dat je niet echt (grote) kortingen bij Les Mis kunt krijgen, dus klopt het dat je via de site van Delfont Mackintosh het goedkoopste uit bent?

  [ # 207 ] 28 April 2017 12:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Normaal gesproken wel maar de laatste tijd staat ‘Les Misérables’ op doordeweekse dagen nog wel eens met korting bij TKTS. Is vooraf wel te checken op de site al zal het afhankelijk zijn van de periode dat je in Londen bent.

http://www.tkts.co.uk/whats-on-sale/#today

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 208 ] 04 May 2018 01:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Wow, Bradley Jaden als Javert!


New casting has been announced for the West End production of Les Misérables.

From 11 June 2018 Dean Chisnall will take over as Jean Valjean, Toby Miles will play Marius, Elena Skye will be Eponine, Vivien Parry as Madame Thenardier and Amara Okereke as Cosette.

Steven Meo will continue as Thenardier and Carley Stenson will continue as Fantine. David Thaxton plays Javert until 21 July, and Bradley Jaden will star as Javert from Monday 23 July.

There will be further casting announced in due course.

From June 11, the full company will be Tegan Bannister; Emma Barr; Adam Bayjou; Ciarán Bowling; Oliver Brenin; Dean Chisnall; Grace Farrell; Sophie-May Feek; Adam Filipe; Antony Hanson; Sam Harrison; Barnaby Hughes; James Hume; Ciaran Joyce; Katie Kerr; Rebecca Lafferty; Sarah Lark, Hannah Grace Lawson; Jessica Lee; Jo Loxton; Anna McGarahan; Steven Meo; Toby Miles; James Nicholson; Amara Okereke; Vivien Parry; Carley Stenson; Elena Skye; David Thaxton; Ben Tyler; Joe Vetch; Raymond Walsh and Andrew York.

Chisnall’s recent theatre credits include Blood Brothers and Secret Diary of Adrian Mole Aged 13 ¾. Jaden is currently starring as Fiyero in Wicked and returns to Les Misérables having originally played Enjolras in the 30th anniversary cast.

  [ # 209 ] 26 July 2018 02:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘Les Misérables’ verhuist medio 2019 naar een ander theater omdat het Queens Theatre de deuren sluit voor een grote renovatie. De exacte data en verdere plannen worden in het najaar bekend gemaakt.

Meer over de plannen van de renovatie van een aantal theaters van Cameron Mackintosh is na te lezen op onder andere de website van The Stage

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 210 ] 26 July 2018 05:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Zullen ze dit dan aangrijpen om de laatste Broadway versie nu ook in Londen te gaan introduceren?

Hier zaten best wat veranderingen in:

https://www.officialtheatre.com/blog/les-miserables-broadway-vs-london/

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

‹ First  < 12 13 14 15 16 >  Last ›
14 of 20