Eden Espinosa in nieuwe musical Lizzie in Londen
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

En het regent momenteel weer aankondigingen van nieuwe en interessante voorstellingen in Londen; Wat te denken van deze?

Casting has been announced for the UK premiere of new rock musical Lizzie.

Broadway star Eden Espinosa (Wicked) has joined the cast, taking over from the previously announced Ciara Renée who has pulled out due to a scheduling conflict.

Espinosa will be joined by Jodie Jacobs (Carrie, 27), Bleu Woodward (Kinky Boots) and Bjà¸rg Gamst (The Little Mermaid).

Based on a true story, Lizzie, which opens at Greenwich Theatre in February, is set in New England in 1892, and focuses on the trial of Lizzie Borden, who was put on trial for murder after her parents were axed to death in their own home.

Lizzie has music by Steven Cheslik-DeMeyer and Alan Stevens Hewitt, lyrics by Cheslik-DeMeyer and Tim Maner and a book by Maner. It will be directed by Victoria Bussert, and is produced by Aria Entertainment and Fredericia Theater in Denmark, where the production will receive its world premiere in January.

Katy Lipson of Aria Entertainment said: “Lizzie is one of those contemporary, chamber and also commercial new musicals which instantly grabbed my attention due to its vibrant rock score and dark subject matter.

“We are excited to be working with an incredible international cast and can’t wait to help introduce this phenomenal piece to the UK.”

Lizzie runs at Greenwich Theatre from 24 February to 12 March 2017, with previews from 22 February

  [ # 1 ] 06 December 2016 03:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ken de hele musical niet maar Eden Espinosa… jeutje. Ik krijg dan meteen rare ideeën over tripje naar Londen, combineren met Wicked, dat soort dingen… :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 13 February 2017 04:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Iemand die hier kaarten voor heeft?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 14 February 2017 11:47 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Yep, voor zaterdag 4 maart. Nog niet veel over gehoord en gelezen overigens. Toen ik tickets boekte liep de verkoop dramatisch.

Even off- topic, wie trouwens nog een off West End show zoekt die de moeite waard is, ga naar Death takes a Holiday. Prachtige score, originele variant op het thema Dood en Verleiding en een uitstekende cast.

  [ # 4 ] 14 February 2017 12:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik had voor de laatste voorstelling ook nog veel keuze, terwijl die over minder dan een maand gespeeld wordt. Vind het ergens wel apart, had eigenlijk gedacht dat het met name door de toevoeging van Eden Espinosa stampvol zou zitten.

Laat je weten wat je er van vindt? 😉

[ Gewijzigd: 09 March 2017 12:42 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 13 March 2017 02:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag gisteren de laatste voorstelling van Lizzie en wowwowwow, wat ben ik daar blij om. Al bij het openingsnummer is mijn mond open gevallen en is pas weer dichtgegaan toen het licht na de tweede akte weer aan ging. Ik hou helemaal niet van rock, maar dit vond ik fantastisch, waarschijnlijk is het een van de beste musicals die ik ooit heb gezien. De vier vrouwen die de voorstelling spelen zijn aan elkaar gewaagd en hun samenspel is waanzinnig. Het spijt me, ik kan nu geen langere review schrijven, ik moet even wat producenten gaan stalken op social media. Dit MOET naar Nederland. :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”