2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
The Bridges of Madison County (OpusOne)
  [ # 16 ] 09 February 2017 09:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De volledige cast is bekend! Aldus de FB van OpusOne:

Vol trots presenteren we de volledige cast van The Bridges Of Madison County NL! Naast Lone Van Roosendaal en René van Kooten schitteren vanaf 2 juni ook Annick Boer, Bas Heerkens, Jeroen C. Molenaar en Marieke Goemans in het Zonnehuis Amsterdam. Annick neemt maar liefst 5 rollen voor haar rekening: die van Marsha, Marian, Chiara, Ginny én jaarmarkt-zangeres. Bas speelt Richard, Francesca’s man. Jeroen en Marieke zijn hun kinderen Michael en Carolyn.

  [ # 17 ] 16 March 2017 06:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zing je naar The Bridges of Madison County
Zing en win kaarten voor je hele musicalvereniging

Is het voor jullie musicalvereniging ook zo lastig om een uitje te plannen met zijn allen? Of zijn jullie gewoon toe aan een gezellige dag samen? 
Misschien wel de mooiste liefdesfilm ooit is nu een onweerstaanbare musical en jij kunt daar met je hele musicalvereniging bij zijn! The Bridges of Madison County vertelt over de korte maar hevige romance tussen de huismoeder Francesca (Lone van Roosendaal) en de rondreizende fotograaf Robert (René van Kooten). Het zet hun beider wereld volledig op zijn kop. De musical is vanaf 2 juni te zien in Het Zonnehuis en is gebaseerd op de gelijknamige roman van Robert James Waller én film met Clint Eastwood en Meryl Streep.

Voorstelling, workshop én meet en greet
Willen jullie ook naar The Bridges of Madison County? Doe mee aan de zangwedstrijd van OpusOne. De winnende musicalvereniging krijgt een musical uitje ter waarde van 1000 euro: jullie mogen op zondag 4 juni met de hele vereniging naar de musical The Bridges of Madison County. Voorafgaand aan de voorstelling vindt er een workshop plaats en om de dag af te sluiten ontmoet de winnende vereniging de cast na afloop van de voorstelling. 

Wat moet je doen om deel te nemen? 
‘Jij en Ik’ is een liefdesduet uit de musical The Bridges of the Madison County geschreven door Jason Robert Brown vertaald door Koen van Dijk. Het nummer werd in januari door René van Kooten en Lone van Roosendaal gezongen op het Musical Awards Gala in het Beatrix theater in Utrecht. Nu is het jullie beurt. Studeer het nummer in en maak een zo origineel mogelijk filmpje/geluidsopname van minimaal 30 seconden. Dit kan bijvoorbeeld een Lipdub zijn, een meerstemmige opname of een ander creatief idee. Maak er in elk geval je eigen versie van!   

- Meld je aan via .(JavaScript must be enabled to view this email address) và³à³r 1 april
- Ontvang de bladmuziek en de orkestband
- Neem het nummer op
- Stuur je filmpje và³à³r 1 mei via WeTransfer of YouTube link naar .(JavaScript must be enabled to view this email address) 

Voor meer informatie en voorwaarden kijk je op http://bridgesmusical.nl/zangwedstrijd/

OpusOne verheugt zicht op jullie inzending!

  [ # 18 ] 12 April 2017 09:25 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

THE BRIDGES OF MADISON COUNTY

KENT GEEN GRENZEN

Met de onweerstaanbare zomermusical in zicht, organiseert Stichting Zonnehuis Muziektheater een fotowedstrijd. Stuur jouw foto in en maak kans op kaarten voor The Bridges of Madison County en een expositie plek in Het Zonnehuis!

Vrijkaarten en expositie van jouw foto

In de musical fotografeert Robert Kincaid (René van Kooten), voor National Geographic de mooiste bruggen over de hele wereld. Een leuke aanleiding om jullie een creatieve foto te laten schieten! Wil jij naar The Bridges Of Madison County en ook de unieke kans grijpen om jouw eigen foto de hele maand juni te zien hangen in het prachtige Zonnehuis? Doe dan mee aan onze fotowedstrijd! De drie creatiefste foto’s, geselecteerd door René van Kooten en huisfotograaf Bob Bronshoff, worden tijdens de gehele speelperiode geëxposeerd in Het Zonnehuis.


Wat moet je doen?
Meedoen is simpel: maak een foto binnen het thema Grenzeloos. Grenzeloze liefde, grenzeloze natuur, grenzeloze generatie, grenzeloze kunst, grenzeloze ervaring — noem maar op. Een heel breed thema, dus wees creatief! Stuur uiterlijk op 12 mei jouw foto naar .(JavaScript must be enabled to view this email address) in de meest hoge resolutie met toelichting waarom jouw foto past binnen het thema (max. 100 woorden).


Over de musical
The Bridges of Madison County vertelt over de korte maar hevige romance tussen de huismoeder Francesca (Lone van Roosendaal) en de rondreizende fotograaf Robert (René van Kooten). Het zet hun beider wereld volledig op z’n kop. De musical is vanaf 2 juni te zien en is gebaseerd op de gelijknamige roman van Robert James Waller én film met Clint Eastwood en Meryl Streep.

Wie weet word jij één van de drie winnaars en bewonder jij straks jouw eigen foto in Het Zonnehuis tijdens jouw bezoek aan The Bridges of Madison County! Voor meer informatie kun je terecht op http://bridgesmusical.nl/fotowedstrijd/

The Bridges of Madison County | Van 2 juni t/m 2 juli exclusief in Theater Het Zonnehuis in Amsterdam

  [ # 19 ] 14 April 2017 09:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Er zijn extra voorstellingen ingepland, er wordt nu gespeeld tot en met 2 juli.

Edit: Ik zie dat dat ook al in het bericht hierboven staat. Apart dat ze dat nu dan alsnog zo aankondigen.  😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 20 ] 19 April 2017 06:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ze hebben het daarna ook nog eens apart aangekondigd hoor 😊

Wegens aanhoudende kaartverkoop
Extra shows The Bridges of Madison County

De speelperiode van de Nederlandse versie van de musical The Bridges of Madison County wordt verlengd. Door een aanhoudende vraag naar kaarten is het stuk nu tot en met 2 juli te zien in Theater Het Zonnehuis in Amsterdam. Dat maakte Stichting Zonnehuis Muziektheater vandaag bekend, precies 50 dagen voor de eerste voorstelling op 2 juni aanstaande. De cast van deze onweerstaanbare zomermusical bestaat uit Lone van Roosendaal, René van Kooten, Annick Boer, Bas Heerkens, Jeroen C. Molenaar en Marieke Goemans en is vorige week begonnen met repeteren.

De met Tony Awards bekroonde musical van componist Jason Robert Brown (The Last Five Years, Parade) is gebaseerd op de gelijknamige roman van Robert James Waller en op misschien wel de mooiste liefdesfilm ooit met Clint Eastwood en Meryl Streep. Het verhaal vertelt over de korte maar hevige romance tussen de Italiaanse huismoeder Francesca en de ongebonden fotograaf Robert. Het zet hun beider wereld volledig op z’n kop. Het script is van Pulitzer Prize-winnaar Marsha Norman (The Color Purple).

Koen van Dijk bewerkt en regisseert de Broadway-musical tot een intieme Nederlandse versie, op maat gemaakt voor Het Zonnehuis. Zo dicht op de acteurs zat je nog niet eerder! Marco Braam is muzikaal leider en Chiara Re neemt de choreografie voor haar rekening. Het decorontwerp is van Eric Goossens en de kostuums worden ontworpen door Joost van Wijmen. Producent is Maarten Voogel. The Bridges of Madison County is de opvolger van Kiss of the Spider Woman en Sweeney Todd, die de afgelopen zomers met veel succes in hetzelfde theater te zien waren. In juni is ook Telkens weer Het dorp te zien in Het Zonnehuis, een muzikale hommage aan Wim Sonneveld en Friso Wiegersma.

The Bridges of Madison County | Van 2 juni t/m 2 juli exclusief in Theater Het Zonnehuis in Amsterdam

http://www.zonnehuismuziektheater.nl

  [ # 21 ] 26 April 2017 07:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

VIDEO. Musicalworld.TV in gesprek met Lone van Roosendaal, René van Kooten en Annick Boer over The Bridges of Madison County van OpusOne, vanaf 2 juni in Zonnehuis Amsterdam.

De video is te zien onder Artikelen.

  [ # 22 ] 02 June 2017 04:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Wie gaat er nog meer vanavond?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 23 ] 03 June 2017 05:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Niet gisteravond maar vanmiddag geweest en ook de inleiding van Koen van Dijk (regie - vertaling) meegepikt, die o.a. inging op de musical, het Zonnehuis en het feit dat René van Kooten deze titel heeft aangedragen. Ook heeft Koen verklaard hoe hij de filmversie naar het toneel heeft vertaald, met diverse verhaallijnen tussen spelers die in tijd verschillen, maar wel gelijktijdig worden gespeeld - er is tenslotte maar één podium.

Het Zonnehuis deed haar naam eer aan want het was buiten zonnig weer, maar helaas wel erg warm in de zaal. Publiek vond dat al niet zo fijn, maar voor de spelers zal dat helemaal vervelend zijn, die moeten bijna continu bewegen en hebben vaak diverse lagen kledingstukken aan (om verkleden sneller te laten gaan).

René en Lone (samen) in een musical dat kan niet anders dan fantastisch zijn en dat was het ook nu weer. Klein puntje van kritiek dan misschien de geluidsafstelling, af en toe kon ik Lone niet verstaan. Ik vond persoonlijk de musical wat traag op gang komen in de eerste akte (al maakte de muziek, zang en spel het toch altijd interessant om te volgen) maar vooral in de tweede akte werd bewezen dat, ook al was het pas de tweede try-out, de makers weer een kwalitatief hoogstaand werk hebben afgeleverd! Als hoogtepunten zijn een paar duetten van René en Lone te noteren en een komische monoloog (want de tegenspeler zei niets terug) van de goed spelende Annick Boer, die haar zowaar een open doekje opleverde.

Bas Heerkens was ook goed op dreef als de man van Lone en Jeroen Molenaar als de zoon. Marieke Goemans vertolkte de dochter met verve, een groot talent waar we zeker nog vaak van zullen gaan horen. Marieke en Jeroen werden door Koen gespot in de opleiding van Fontys Tilburg toen hij een masterclass gaf aan de groep.

Helaas niet op de planken momenteel, maar voor de gelegenheid achter de bar, Roberto de Groot!

Als je nog twijfelt om naar deze musical van Jason Robert Brown te gaan hoop ik dat die twijfel met dit verslag en ongetwijfeld nog vele die zullen volgen, wordt weggenomen!

  [ # 24 ] 03 June 2017 05:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Roberto stond tijdens Sweeny ook achter de bar… Op dat moment was er geen productie voor hem vertelde hij.. Maar dat is dus nog steeds het geval.. :(

Morgen middag ga ik de show zien, erg benieuwd!!
Ze hebben dus nog steeds niks gedaan aan het ‘hitte probleem’ daar.. Destijds heb ik 1 show Kiss laten schieten omdat het zo onaangenaam warm was daarbinnen.. Airco is toch niet zo lastig te regelen?

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 25 ] 03 June 2017 07:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ik was er ook vanmiddag
Annick Boer loopt nu al naar het podium om haar Musical AWARD in ontvangst te nemen.
Ze was het hoogtepunt van de middag.
Lone en René waren goed maar overtroffen niet AOL

  [ # 26 ] 03 June 2017 11:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Zojuist de voorstelling gezien; In de pauze was ik nog gematigd positief, maar bij het slotapplaus kon ik concluderen dat het toch echt wel een prachtige voorstelling was.

Dat gematigde schuilde ‘m vooral in wat “try-out mankementjes” en, wat Hanstmf zegt, dat trage begin. Band overstemde inderdaad soms de acteurs, af en toe wat verkeerde timing van tekst of grapjes en ik vond René het eerste halfuur nog teveel René en niet Robert Kincaid. Daarna begon ik de voorstelling langzamerhand steeds mooier te vinden, met name door Lone. Wat is zij toch fantastisch! Voor René past dit vocaal als een handschoen en qua spel heeft ‘ie me uiteindelijk ook kunnen raken. Bas Heerkens en Annick Boer waren prima, al vond ik Annicks rollen soms reteflauw. Nieuwkomers Marieke Goemans en Jeroen Molenaar leken eerst vooral te dienen als decorsjouwers met af en toe een stukje spel als puberende kinderen, maar naarmate de voorstelling vorderde mochten ze meer van hun spel en (prachtige!) zang laten zien en horen.

Complimenten ook aan de band, die goed speelt en wederom heel leuk in de voorstelling geïntegreerd is. De muziek is heel mooi en ligt makkelijk in het gehoor, al moet ik toegeven dat sommige liedjes voor mij zà³ easy listening waren dat het meer loungemuziek werd en ik m’n aandacht wat verloor. Niet bij de duetten van Lone en René, want die waren inderdaad schitterend.

Ik blijf wel hopen op airconditioning en betere stoelen voor de toekomst, want ook vanavond was dat toch wel weer een minpuntje aan dat verder zo leuke Zonnehuis. Maar goed, dit zou zeker geen reden moeten zijn om deze mooie, liefdevolle productie aan je voorbij te laten gaan!

  [ # 27 ] 04 June 2017 05:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanmiddag deze voorstelling gezien. Het is een aardige voorstelling, mooie muziek en ik vond het geen moment saai. Bas Heerkens en Annick Boer vond ik vocaal de zwakste schakels en het stoorde me helaas ook. Marieke Goemans en Jeroen Molenaar hebben weinig kans om zich individueel te laten zien, maar ze staan continu aan en wat ze doen is goed. Ik moet nog even nadenken over of ik de scènes met Marsha en haar man en Dick en de kinderen heel erg nuttig vindt voor het verhaal.

René en Lone dragen de show, zeer degelijke prestatie van hun beide.

Betreft Freek en Celinde: ik hoop dat deze musical over een jaar of tien, twaalf in reprise mag met deze twee in de hoofdrollen…! :lol:

Ik ga ook nog even nadenken of ik nog een keer ga. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 28 ] 04 June 2017 08:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Vanmiddag genoten van deze prachtige voorstelling.. René en Lone, wát een chemie, wát een stemmen.. Annick heeft me ook positief verrast, wat kan zij prachtig zingen.. Was ik helemaal vergeten! Bas Heerkens was vocaal de zwakste, acteerwerk wel fantastisch! Aan het eind stonden de tranen in mijn ogen, geraakt door deze mooie show, ik ben blij dat ik er nog een keer van mag genieten!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 29 ] 05 June 2017 02:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Ik heb gister ook de voorstelling gezien en het was voor mij de eerste keer in het Zonnehuis: wat een bijzondere plek, het zorgt voor een andere ervaring dan dat je gewend bent. Ik vond het een erg mooie voorstelling en het was ijzersterk uitgevoerd door Lone en René. Lone verdient naar mijn mening voor deze rol een award, ze is niet altijd even goed verstaanbaar door haar gecreëerde accent, maar acteert en zingt prachtig. Deze rol is René op het lijf geschreven. Wat een emotie in zijn zang en wat een overtuigend spel. Halverwege de voorstelling heb ik door deze twee mensen met kippenvel in de zaal gezeten en dat was lang geleden. En dat laatste nummer van René, wauw!! Annick Boer vond ik een beetje tegen vallen, ik heb haar eerder in zulke rollen gezien en naar mijn idee is het altijd een beetje hetzelfde en qua zang schoot ze tekort, vooral tijdens haar nummer in de eerste akte. Bas vond ik ook iets minder qua zang (terwijl ik hem in Billy Elliot qua zang vrij sterk vond), maar hij ging wel vooruit naar mate de voorstelling vorderde en leverde erg goed acteerwerk. Degenen die Carolien en Michael speelden deden het leuk, maar ik had ze meer gegund. Ik vond het een erg mooie, bijzondere voorstelling en nadat het gister afgelopen was heb ik er nog vrij lang mee in mijn hoofd gezeten. Ik hoop heel erg dat ze vanavond alleen maar mooie recensies krijgen en dat iedereen naar deze voorstelling gaat, omdat ze echt kwaliteit leveren en dat mis ik de laatste tijd in Nederland een beetje door commerciële keuzes.

  [ # 30 ] 05 June 2017 03:48 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Gisteren heb ik de voorstelling gezien en ik vond hem prachtig, werkelijk schitterend!

De eerste akte bouwt het verhaal mooi op en de tweede akte is echt fantastisch.

Lone van Roosendaal en René van Kooten deden het weer geweldig, dit is hoe musical hoort te zijn, heerlijk!!! 😊

Hopelijk schrijft Jason Robert Brown nog een paar mooie shows. Kwam “Parade” volgens de geruchten niet ook naar het Zonnehuis?

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6