1 of 2 |  1 2 > 
De Marathon
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Senf brengt musicalversie van De Marathon

Na het succes van de film is De Marathon vanaf maart 2017 als voorstelling in de Nederlandse theaters te zien. Dat maakten Martin van Waardenberg en Marc van Kaam (directeur van het Luxor Theater) vandaag bekend bij de finish van de NN Marathon Rotterdam.

De regie is in handen van Job Gosschalk, bekend van Alles is Liefde, ’t Schaep met de 5 Pooten en de ensemblefilm De Zevende Hemel, die in het najaar uitkomt. Thomas Acda schrijft de liedteksten voor deze nieuwe Nederlandse theaterproductie. De Marathon gaat op 17 maart 2017 in première in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam, met aansluitend een tournee door het hele land. De casting start in april.

Verhaal
Gerard, Nico, Kees en Leo — vier Rotterdamse garagemonteurs — sleten tot voor kort hun dagen met bier, broodjes bal en sigaretten. Als Gerards garage failliet dreigt te gaan, komen de mannen op het lumineuze idee om gesponsord de marathon te lopen. 42 kilometer voor de heren met een conditie van nul en een instelling van likmevestje… Gaat dat lukken? De vrienden gaan in ieder geval bloedserieus in training onder leiding van hun collega Youssef, oud-marathonloper, om de garage van hun makker te redden. Onderweg blijkt er meer op het spel te staan dan het halen van de finish.

Bron: Wat Vindt Wim?

  [ # 1 ] 09 September 2016 11:31 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De speellijst: http://www.ntk.nl/voorstelling/de-marathon

(De Nationale Theaterkassa verzorgt alle speellijsten voor Senf Theaterpartners. De lijst is dus compleet; ook voorstellingen waar ze zelf geen kaarten voor verkopen staan er gewoon bij.)

  [ # 2 ] 26 January 2017 05:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

  Luxor Marathon Run
  Run door beide Luxor Theaters! 

Op woensdagavond 22 februari 2017 organiseert het Luxor Theater in samenwerking met de R’dam Running Crew de Luxor Marathon Run. De run van de Running Crew vertrekt vanuit de zaal van het nieuwe Luxor Theater richting én door het oude Luxor Theater om na 9 kilometer weer op de Kop van Zuid in het nieuwe Luxor Theater te eindigen. De run staat in het teken van de theaterproductie De Marathon die op 19 maart 2017 in premiere gaat in het Luxor. Ook hoofdrolspelers John Buijsman meldt zich bij de start!

Limited Edition Marathon-shirts
Speciaal voor de run is een beperkte oplage oer-Rotterdamse Marathon-shirts geproduceerd die gisteravond in de verkoop gingen. Om Rotterdam op 21 februari geel/roze te kleuren was deelname aan de run enkel mogelijk door met een shirt aan de start te verschijnen.

Binnen drie uur uitverkocht!
De 1000 beschikbare runningshirts waren gisteravond binnen 3 uur uitverkocht! In het Facebook evenement Luxor Marathon Run kwamen direct honderden enthousiaste reacties binnen.

LOCATIE   start in nieuwe Luxor Theater
DATUM     22 februari 2016
AANVANG   20:00 uur (inloop vanaf 19.00 uur)
PRIJS     Aanschaf Marathon shirt bij de Rotterdam Running Crew
MEER INFO   rotterdam-runningcrew.nl / luxortheater.nl


De Marathon Luxor Run in recordtijd uitverkocht

 

De Rotterdam Running Crew maakt zich op voor een bijzondere loop door de stad. Op woensdagavond 22 februari 2017 organiseert de Rotterdam Running Crew in samenwerking met het Luxor Theater de Luxor Marathon Run. Duizend deelnemers schreven zich in recordtijd in. ,,Ik kan het nog steeds niet geloven, maar binnen drie uur zijn we gewoon uitverkocht’’, aldus organisator Edwin Veekens.

 


De run van de Running Crew vertrekt vanuit de zaal van het nieuwe Luxor Theater richting én door het oude Luxor Theater om na 9 kilometer weer op de Kop van Zuid in het nieuwe Luxor Theater te eindigen. Hoofdrolspeler John Buijsman meldt zich ook bij de start! Het evenement staat in het teken van de theaterproductie De Marathon die op 19 maart 2017 in première gaat in het Luxor.

 


Speciaal voor de run is een beperkte oplage oer-Rotterdamse Marathon-shirts geproduceerd die gisteravond in de verkoop gingen. Om Rotterdam op 22 februari geel/roze te kleuren was deelname aan de run enkel mogelijk door met een shirt aan de start te verschijnen. In de musical spelen onder anderen de Rotterdammers John Buijsman, Gürkan Küà§üksenturk en Robbert van den Bergh mee. Maar ook Kees Boot, Jelka van Houten, Terence van de Loo en vele anderen. Thomas Acda schrijft de songs.

 


,,Hoe mooi zal het gaan worden als 1.000 mensen in een Marathon-shirt door de enige echte hardloopstad van Nederland lopen’’, aldus de organisatie.

 


De Marathon wordt geproduceerd door KemnaSenf en speelt dit seizoen van 3 maart t/m 28 mei in de Nederlandse theaters. Op 19 maart aanstaande gaat de musical in première in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam.

 


Voor tickets en speellijst: hier
[/qupte]

  [ # 3 ] 10 February 2017 12:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT
CAST DE MARATHON GEEFT EXCLUSIEVE SNEAK PREVIEW TIJDENS LUXOR MARATHON RUN!

Eerste optreden in Luxor
In samenwerking met de R’dam Running Crew organiseert het Luxor Theater op woensdagavond 22 februari de Luxor Marathon Run. 1500 hardlopers lopen die avond in geel/paars Marathonshirt een speciale route door Rotterdam.
Voorafgaand aan de run treedt de gehele cast als warming-up voor de allereerste keer op. Thomas Acda, verantwoordelijk voor de muziek en liedteksten, presenteert die avond ook de tweede single uit de voorstelling.

Eerste optreden voor publiek!
De gehele cast van De Marathon, bestaande uit o.a. John Buijsman, Kees Boot, Jelka van Houten en Lucretia van der Vloot, treedt om 20.00 uur voor het eerst op voor publiek. Er is inmiddels vier weken gerepeteerd. “Een spannend moment, maar we hebben er alle vertrouwen in”, zegt hoofdrolspeler John Buijsman. “De sfeer in het repetitielokaal is fantastisch. We zijn volgens mij echt iets moois aan het maken”.

Thomas Acda lanceert tweede single
Tijdens de castpresentatie in oktober lanceerde Thomas Acda, verantwoordelijk voor alle songs in de voorstelling, al de titelsong De Marathon. Op 22 februari presenteert hij samen met Jelka van Houten de tweede single Ik ben mij bij jou. Het nummer is dan ook te beluisteren/downloaden via Spotify, iTunes en Apple Music.

Luxor Marathon Run
Na het optreden in de zaal vertrekken de 1.500 lopers vanuit het nieuwe Luxor Theater richting én door het oude Luxor Theater om na 9 kilometer weer op de Kop van Zuid te eindigen. De deelnemers aan de run verschijnen aan de start in een kanariegeel/roze Marathonshirt. Alle beschikbare shirts waren bij de aankondiging van de run binnen drie uur uitverkocht.

De Marathon gaat 19 maart 2017 in première in het nieuwe Luxor Theater!
LOCATIE           nieuwe Luxor Theater Rotterdam
DATUM             22 februari 2017
AANVANG         20.00 uur - inloop vanaf 19.00 uur

  [ # 4 ] 26 February 2017 11:04 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Ik vond de Marathon een leuke Rotterdamse film, heel erg mooi.
Maar ik loop zelf niet zo warm voor een musicalversie.
Des te meer omdat Thomas Acda de muziek heeft geschreven en ik houd
niet zo van zijn muzek. Ook het feit dat iets nu weer helemaal uitgemolken wordt
Vind ik vervelend. Zeker omdat ik dat in Rotterdam nu steeds meer zie gebeuren.
Mensen zijn zich er bewust van dat Rotterdam pooulairder wordt, dat is prima,
maar dat altijd en eeuwige uitgekauw van dingen die ooit eens succesvol zijn geweest
zouden we in Rotterdam gewoon aan de hoofdstad over moeten laten.

Ik wens ze desalniettemin wel veel succes en veel publiek.

  [ # 5 ] 16 March 2017 06:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Aanstaande zondag 19 maart gaat de oerHollandse musical De Marathon groots in première in het nieuwe Luxor Theater. Je kunt erbij zijn! Er zijn nog enkele VIP-arrangementen te koop. Een arrangement kost € 69.50 en is inclusief alle hapjes en drankjes, de cd van De Marathon, het enige echte kanariegeel/roze Marathonshirt en 2 kaarten op het tweede balkon. Het VIP-arrangement is te reserveren via http://www.luxortheater.nl of bel de kassa op 010 — 484 33 33

  [ # 6 ] 20 March 2017 11:15 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was gisteren aanwezig bij de première van De Marathon.

Voor de recensie en het videoverslag kijk je in Artikelen.

Het videoverslag van de premièreavond is ook te zien op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 7 ] 21 March 2017 03:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Musical De Marathon feestelijk in première in het nieuwe Luxor Theater Rotterdam.
1500 gasten in campingsmoking over de paarse loper.

Vanavond is in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam de musical De Marathon in première gegaan. De filmhit uit 2012 veroverde reeds vele harten en is vertaald naar een musical die de must see van het seizoen wordt genoemd. Herkenbaar, tragikomisch en oer-Hollands. Voor en door gewone mensen.

De Marathon vertelt het verhaal van Gerard, Nico, Kees en Leo — vier Rotterdamse garagemonteurs —die tot voor kort hun dagen sleten met moorkoppen, bier en klaverjassen. Als Gerards garage failliet dreigt te gaan, komen de mannen op het lumineuze idee om gesponsord de marathon te lopen. 42 kilometers voor de heren met een conditie van nul en een instelling van likmevestje… Gaat dat lukken? De mannen gaan in ieder geval bloedserieus in training onder leiding van hun collega Yusuf, oud-marathonloper, om de garage van hun vriend te redden. Onderweg blijkt er meer op het spel te staan dan alleen het halen van de finish.

Een ontroerende musical vol humor over vriendschap, liefde en de sores van vier underdogs met het hart — maar vooral de tong — op de juiste plek. Naar het idee van Martin van Waardenberg en Gerard Meuldijk, doorspekt met nieuwe nummers van Thomas Acda en David Middelhoff. De regie is in handen van Job Gosschalk, bekend van Jeuk, ‘t Schaep met de 5 Pooten en De Zevende Hemel.

De monteurs uit de bijna failliete Rotterdamse garage worden gespeeld door John Buijsman, Michiel Nooter, Kees Boot en Dennis Willekens. Andere castleden zijn o.a. Gürkan Küà§üksentürk, Terence van der Loo, Robbert van den Bergh, Jelka van Houten, Lucretia van der Vloot, Roosmarijn Luyten en Jip Smit.

De voorstelling De Marathon is een gezamenlijke productie van Kemna Theater en Senf Theaterpartners in samenwerking met het Luxor Theater Rotterdam. De Marathon speelt tot en met eind mei door het hele land. Kijk voor tickets en actuele speeldata op http://www.de-marathon.nl

Kijk voor het volledige bericht en beeld op: http://senf.pr.co/146385-musical-de-marathon-feestelijk-in-premiere-in-het-nieuwe-luxor-theater-rotterdam

Na zeer geslaagde première - nu in de verkoop: De Marathon in juni 2017 in Luxor

De theatervoorstelling De Marathon is vanavond in première gegaan in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. Na een uitzinnige en feestelijke avond met talloze bekende Nederlanders en Rotterdammers is zojuist bekend gemaakt dat de voorstelling naast maart en april ook heel juni te zien zal zijn in Rotterdam! Van 7 t/m 24 juni 2017 kleurt Luxor opnieuw kanariegeel/paars!

Fantastische première!
“Wat een avond!” laat hoofdrolspeler John Buijsman direct na de première weten. “We hebben de afgelopen weken zo hard gewerkt en wat ben ik ongelofelijk trots op het eindresultaat”. “De halve zaal zat weer te janken bij de laatste scene’s…heerlijk!”.

Campingsmokings op de paarse loper!
Een grote groep bekende Nederlanders en Rotterdammers was vanavond naar Luxor gekomen om aanwezig te zijn bij de première. Onder andere Marco Borsato, Martin van Waardenberg, Joke Bruijs, Loes Luca, Henriette Tol en Thomas Cammaert stonden op de gastenlijst. Dit keer niet in pak of avondjurk. De dresscode van de avond was campingsmoking. Gasten in trainingspakken en hardloopschoenen kwamen voorbij op de paarse loper. 

LOCATIE                   nieuwe Luxor Theater Rotterdam
SPEELDATA               wo 22 t/m zo 26 mrt 2017
                                wo 26 t/m zo 30 apr 2017
                                do 8 t/m za 24 jun 2017
AANVANG                   15.00 & 20.00 uur
KAARTEN                   Luxortheater.nl

  [ # 8 ] 01 April 2017 01:21 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2016-10-20

Is er al iemand naar deze musical geweest?

En weet iemand ook of er iets gecommuniceerd is over de voorstellingen in Martiniplaza in Groningen? Tot voor kort kon je voor 5 avonden boeken, maar nu ineens nog maar voor 2 avonden.

  [ # 9 ] 01 April 2017 04:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ja, ik! Ik vond het een heel goede voorstelling. Uniek. Zelden zo hard gelachen, maar ook ontroerend. Prettig tempo zonder dat het een minuut verveelt. Leuke dubbelrollen. Vond er alleen wat weinig nummers in zitten voor een musical en het nummer van Terence was niet te verstaan, maar dat waren voor mij dan ook echt de enige minpunten. Leuke inventieve set, leuke choreo. Ik raad hem iedereen aan.

  [ # 10 ] 02 April 2017 10:11 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2016-10-20

Hoe lang duurt de voorstelling inclusief pauze?

  [ # 11 ] 03 April 2017 08:31 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Lang. Drie uur of zo. Maar ik was nog bij een van de eerste try-outs. Weet niet hoeveel er nog aan gesleuteld is.

  [ # 12 ] 03 April 2017 01:32 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het is nog steeds drie uur, dus hetgeen omgeroepen wordt aan het begin is nog steeds van toepassing.

Ik verbaas me overigens wel over de over het geheel zeer positieve recensies. Ik vind het toch wel een musical die je moet liggen. Dacht zelf toch regelmatig: ‘ben ik nou zo zuur, of lachen jullie echt om vrijwel niks.’ Dus zeker niet een voorstelling om zonder enig idee wat je kunt vewachten naar toe te gaan, tenzij je natuurlijk echt alles leuk vindt.

  [ # 13 ] 11 April 2017 02:54 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Extra voorstellingen van De Marathon in Luxor!

De Marathon is nog langer te zien in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam!
Hoofdrolspeler John Buijsman maakte dat bekend nadat hij gisteren het startschot gaf van de 37ste editie van de NN Marathon Rotterdam. Ook de andere hoofdrolspelers waren speciaal voor de marathon naar Rotterdam gekomen. Door de blijvende vraag naar kaarten is De Marathon nog eind april, heel juni en begin juli te zien in Rotterdam.

Startschot
In het kanariegeel/roze Maratthonshirt gaf acteur John Buijsman gisteren, samen met Burgemeester Aboutaleb, het startschot van de 37ste editie van de NN Marathon Rotterdam. “Van de 42 kilometer en 195 meter loop ik vandaag zeker de 195 meter” liet Buijsman met een glimlach weten.

Aanmoedigen
Bij het 10 kilometerpunt werden de marathonlopers gisteren aangemoedigd door de hoofdrolspelers uit de voorstelling. De honderden lopers die in een Marathonshirt de 42 kilometer volbrachten kregen een extra warm onthaal. Speciaal voor iedereen die De Marathon heeft gelopen namen de mannen een speciale boodschap op. De video op de Facebookpagina van Luxor is gisteren al duizenden keren bekeken.

  [ # 14 ] 11 April 2017 11:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

In het nieuwe seizoen gaan ze nog verder touren. Overigens is hun eigen speellijst lang niet compleet. Er ontbreken nog veel voorstellingen van het nieuwe seizoen (o.a. de Rijswijkse Schouwburg), maar ook van het huidige seizoen ontbreekt een deel van de bijgeboekte voorstellingen.

  [ # 15 ] 20 April 2017 03:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Ter gelegenheid van hun twee weken in DeLaMar in Amsterdam ontvingen de acteurs uit De Marathon de pers in het Jordaanse café Café Nol. Musicalworld.TV accepteerde de uitnodiging en sprak met componist Thomas Acda en acteurs Dennis Willekens en Lucretia van der Vloot.

De video is te zien onder Artikelen.

 1 2 > 
1 of 2