Radiomusical Madam
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Exclusieve generale repetitie van radiomusical Madam. Na het succes van Radiomusical Heerlijk Duurt het Langst volgt nu de bewerking voor radio van Madam. Voordat de acteurs Madam in de studio opnemen, is er deze eenmalige generale repetitie in het DeLaMar Theater. Een unieke kans om bij de ‘concertante’ uitvoering van deze musical aanwezig te zijn. De acteurs staan rond de microfoon, geen decors, geen kostuums. Alle aandacht gaat uit naar de geniale Annie M.G. Schmidt dialogen en de prachtige Harry Bannink liedjes. Madam stond in 1981 maandenlang in Nieuwe de la Mar Theater en keert nu eenmalig terug.

13 maart, DeLaMar Theater

Cast: Annet Malherbe, Pierre Bokma, Georgina Verbaan, Annick Boer, Rosa Da Silva e.a.

  [ # 1 ] 13 December 2016 12:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Geboekt.

Ik hoop wel dat ze de teksten laten zoals ze geschreven zijn.

In 1981 kon en werd toch meer gezegd dan nu in 2016, alles moet nu allemaal erg braaf en politiek correct zijn.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 2 ] 13 December 2016 12:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Geboekt.

Ik hoop wel dat ze de teksten laten zoals ze geschreven zijn.

In 1981 kon en werd toch meer gezegd dan nu in 2016, alles moet nu allemaal erg braaf en politiek correct zijn.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 3 ] 16 April 2017 09:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Hebben er hier al mensen geluisterd? Ik ben erg benieuwd wat anderen er van vinden.

Zelf werd ik echt kriegel van de jazzy mellow arrangementen.

  [ # 4 ] 17 April 2017 08:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik heb gister geluisterd en vond het leuk om eens mee te maken.. Ik merkte alleen wel dat ik er echt niks naast kon doen. Want dan miste ik een stukje.. Dus het was echt zitten en luisteren. De cast vond ik erg sterk!
Nogmaals, leuk om eens meegemaakt te hebben:)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 5 ] 17 April 2017 08:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Net zoals Heerlijk duurt het langst erg leuk gedaan. Sterke cast en blij dat ze het script aardig in tact hebben gelaten. Ik sluit me wel aan bij Lance mbt de arangementen. Wow wat waren deze traag ineens. Dat is echter wel het enige kritiekpunt. Ben benieuwd wat Jasper ervan heeft gevonden omdat hij volgens mij het origineel met Conny Stuart heeft gezien.

Hopelijk komt hier, net als bij de voorganger, ook een luisterboek van uit!

  [ # 6 ] 17 April 2017 01:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

De originele versie was veel hoger op de komedie, meer cabaret.

Ik werd overigens erg melig van de constante zaag-geluiden bij de feministen. 😉

[ Gewijzigd: 17 April 2017 03:49 PM by Lance ]
  [ # 7 ] 21 April 2017 11:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De uitzending kan hier teruggeluisterd worden.

  [ # 8 ] 22 April 2017 08:56 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik heb de repetitie avond in Delamar gezien een paar weken terug en toen zei men dat ze nog een maand de studio in zouden gaan om het perfect te krijgen.

Had ook echt gehoopt dat het beter zou worden maar nee, om maar met de deur in huis te vallen het doet totaal geen recht aan het origineel.

Het lijkt wel of ze alles voor de eerste keer voorlezen. alle grappen komen totaal niet over.
Kon men voor de hoofdrol geen zangeres vinden? Het zeg/zingen van Malherbe is niet erg fijn voor het oor. Ook Herlaar, al hoewel ze prima zingt, had niet de humor van Laby.

Over de muziek is al genoeg gezegd! Wie heeft bedacht dat het zo slooooom moest.

Heb het origineel met Conny Stuart en Trudy Laby begin jaren ’80 4x gezien en dit was een musical waar vaart in zat en ontzettend veel humor maar daar is niet veel van overgebleven.

Ik zet de LP nog maar weer eens op!

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit