Live-action verfilming Aladdin
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Een tijdje terug maakte Disney bekend dat er gewerkt werd aan een live-action adaptatie van de animatiefilm ‘Aladdin’. Nu blijkt dat de film er sneller zal zijn dan verwacht.

Er is een casting-call opgedoken, waarin er wordt gezocht naar acteurs voor de rollen van Aladdin en Jasmine, en het belangrijkste hierin is dat ze specifiek opzoek zijn naar acteurs met roots in het Midden-Oosten die kunnen zingen en dansen.

De repetities moeten volgende maand al van start gaan. De opnames zelf zouden doorgaan van juli 2017 t.e.m. januari 2018.

Ben wel benieuwd wie de rol van de Genie gaat doen (hebben ze een overeenkomst kunnen sluiten met de nalatenschap van Robin Williams om de opnames van de animatiefilm te hergebruiken, of casten ze iemand compleet nieuw).

Als het niet gaat lukken met de stem van Robin, hoop ik diep in m’n hart dat ze James Monroe Iglehart casten, aangezien hij een geweldige Genie was in de Broadway musical.

  [ # 1 ] 11 March 2017 10:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Als ze voor onbekende acteurs gaan voor Aladdin & Jasmine (wat ik wel verwacht met deze casting call) zal de rol van de Genie zeer waarschijnlijk wel een bekende naam worden. Na Cate Blanchett in Cinderella, Johnny Depp in Alice, Angelina Jolie in Maleficent, kan dat bijna niet anders.

Ik ben meer benieuwd hoe ze de magic van Genie gaan bewaren, in animatie kan er zoveel meer. Het zal wel over de top CGI worden.

  [ # 2 ] 20 April 2017 09:32 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Volgens Deadline zouden er gesprekken zijn met Will Smith voor de rol van de Genie.

  [ # 3 ] 20 April 2017 11:52 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zouden ze werkelijk niets hebben geleerd van Eddie Murphey in Haunted Mansion? Krijg de insdruk dat Will Smith inmiddels toch ook wel passé is.

  [ # 4 ] 20 April 2017 03:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Ik verwacht wel een grote naam voor de rol van de genie (en eventueel ook voor de rol van Jafar), aangezien ze voor de rollen van Aladdin en Jasmine onbekende acteurs zullen casten. Maar Will Smith: ik weet het toch niet ...

  [ # 5 ] 20 April 2017 04:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Dan zou ik nog liever dat ze helemaal iets onverwachts doen en Whoopi Goldberg casten als Genie dan Will Smith.

  [ # 6 ] 20 April 2017 05:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Dat zou geweldig zijn :D

https://www.youtube.com/watch?v=2H7tvaln1Co

  [ # 7 ] 04 August 2017 08:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

http://www.playbill.com/article/disneys-live-action-aladdin-casts-jafar-and-reveals-new-character

Marwan Kenzari gecast als Jafar???? Wat te gek voor hem!

  [ # 8 ] 04 August 2017 09:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik las vanavond wel dat hij in gesprek is voor de rol… Nog niet dat het bevestigd is.. Maar als ik dit artikel zo lees.. Zou supervet zijn!!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…