4 of 13 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Fiddler on the Roof / Anatevka tour 2017-18
  [ # 46 ] 05 May 2017 11:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Color-blind casting? Is dat niet juist iets waar we meer naartoe moeten? Doet het er wat toe voor de rol dat ze donker is?
Ik ken deze voorstelling niet zo goed hoor, maar waarom zou ze niet door een donkere actrice gespeeld kunnen worden?
Ik vind het juist te gek dat ze hiermee af gaan van het hokjes denken. Het is maar een huidskleur.

  [ # 47 ] 05 May 2017 11:54 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

HOI. - 05 May 2017 11:40 AM

Color-blind casting? Is dat niet juist iets waar we meer naartoe moeten? Doet het er wat toe voor de rol dat ze donker is?
Ik ken deze voorstelling niet zo goed hoor, maar waarom zou ze niet door een donkere actrice gespeeld kunnen worden?
Ik vind het juist te gek dat ze hiermee af gaan van het hokjes denken. Het is maar een huidskleur.

Amen! Het lijkt erop dat ze bij deze musical echt op kwaliteit casten. Dat Sarah toevallig een donkere huidskleur heeft, moet hierin niks uitmaken vind ik. Ik ben blij dat Stage Entertainment eindelijk ook eens aan color-blind casting doet. Zij hebben toch een soort voorbeeldfunctie en laten zo het grote publiek kennis maken met dit fenomeen. Ik wordt hier blij van 👍🏻

[ Gewijzigd: 05 May 2017 11:57 AM by Eden15 ]
  [ # 48 ] 05 May 2017 12:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Fiddler on the Roof gaat over Joodse mensen, maar ik denk dat het in Nederland onmogelijk is om een volledig Joodse cast samen te stellen zoals in Amerika wel gebruikelijk is. Het is dan prima om uit te wijken naar andere etniciteiten. Ik ken de actrice niet, dus ik kan het niet beoordelen op kwaliteit, maar ik vind het erg goed dat ze naar diversiteit binnen deze cast zoeken. Zeker met het debacle rondom de casting van On Your Feet in het achterhoofd.

  [ # 49 ] 05 May 2017 12:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Blanke Tevje, blanke zussen en dan ineens 1 donkere ertussen? Erg ongeloofwaardig.. Maargoed dat is mijn mening..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 50 ] 05 May 2017 12:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Elphie1984 - 05 May 2017 12:15 PM

Blanke Tevje, blanke zussen en dan ineens 1 donkere ertussen? Erg ongeloofwaardig.. Maargoed dat is mijn mening..

Het is theater. Gebruik je fantasie!

  [ # 51 ] 05 May 2017 12:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ow ik heb genoeg fantasie hoor, maak je daar maar niet druk om.. Als het om een losse rol had gegaan was t voor mij ook geen probleem geweest. Donkere Javert? Prima! Fantine met spleetogen?! Geen probleem! Maar je zet hier een Joods gezin neer.. Mag ik het dan raar vinden dat er 1 donkere Jood tussen zit? Is mijn mening en volgens mij leven we nog altijd in een land met vrijheid van meningsuiting..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 52 ] 05 May 2017 12:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik moet toegeven dat ik het ook een vreemd plaatje vind, maar ik kan me wel voorstellen dat dat gevoel snel verdwijnt zodra je in het verhaal zit (zolang Tevye geen lied zingt over z’n drie witte dochters ofzo 😉). En color-blind casting is inderdaad een verademing na die OYF-nonsens.

  [ # 53 ] 05 May 2017 01:29 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Elphie1984 - 05 May 2017 12:24 PM

Ow ik heb genoeg fantasie hoor, maak je daar maar niet druk om.. Als het om een losse rol had gegaan was t voor mij ook geen probleem geweest. Donkere Javert? Prima! Fantine met spleetogen?! Geen probleem! Maar je zet hier een Joods gezin neer.. Mag ik het dan raar vinden dat er 1 donkere Jood tussen zit? Is mijn mening en volgens mij leven we nog altijd in een land met vrijheid van meningsuiting..

Volgens mij zegt niemand dat je deze mening niet mag hebben hoor. Laten we blij zijn dat we het niet met elkaar eens zijn, anders zou dit een saai forum zijn 😉
Maar, kunnen Joodse mensen niet donker zijn dan? In het beeld van het gezin snap ik het in principe wel… maar het is theater! Daar hoeft niet alles te kloppen, naar mijn mening.
Twee jaar terug geloof ik, bracht toneelgroep Oostpool Richard 3, waar donkere actrice Romanda Vrede de moeder van Richard 3 speelde. Richard werd gespeeld door een blanke man. Ik heb me hier echt geen seconden aan gestoord.
Ik ben blij dat we langzaam van het kleur denken afgaan en kiezen voor wie het beste past in de rol.

  [ # 54 ] 05 May 2017 01:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik dacht ook opeens aan Next To Normal. Ik kan met de beste wil van de wereld geen broer en zus zien in Freek Bartels en Michelle van de Ven qua huidskleur en algehele uiterlijk (laat staan als je er Simone Kleinsma en Wim v/d Driessche als ouders aan toevoegt), maar het maakte voor de beleving van de voorstelling geen moment uit.

  [ # 55 ] 05 May 2017 02:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Laush - 05 May 2017 01:41 PM

Ik dacht ook opeens aan Next To Normal. Ik kan met de beste wil van de wereld geen broer en zus zien in Freek Bartels en Michelle van de Ven qua huidskleur en algehele uiterlijk (laat staan als je er Simone Kleinsma en Wim v/d Driessche als ouders aan toevoegt), maar het maakte voor de beleving van de voorstelling geen moment uit.

Dat zag ik dan weer wel, Wim heeft iets donkers over zich wat ik ook terug zie komen bij Freek en Michelle het lichte van Simone.. Dus deze vergelijking vind ik niet echt opgaan..

Maargoed, ik blijf zo’n donkere dochter tussen allemaal lichte zussen en een lichte vader maar apart vinden.. Fijn dat jullie het wel zien:)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 56 ] 05 May 2017 02:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Elphie1984 - 05 May 2017 12:24 PM

Ow ik heb genoeg fantasie hoor, maak je daar maar niet druk om.. Als het om een losse rol had gegaan was t voor mij ook geen probleem geweest. Donkere Javert? Prima! Fantine met spleetogen?! Geen probleem! Maar je zet hier een Joods gezin neer.. Mag ik het dan raar vinden dat er 1 donkere Jood tussen zit? Is mijn mening en volgens mij leven we nog altijd in een land met vrijheid van meningsuiting..

Wie zegt dat het bij één blijft? Tevje heeft vijf dochters.

  [ # 57 ] 05 May 2017 02:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

martijn-j - 05 May 2017 02:28 PM
Elphie1984 - 05 May 2017 12:24 PM

Ow ik heb genoeg fantasie hoor, maak je daar maar niet druk om.. Als het om een losse rol had gegaan was t voor mij ook geen probleem geweest. Donkere Javert? Prima! Fantine met spleetogen?! Geen probleem! Maar je zet hier een Joods gezin neer.. Mag ik het dan raar vinden dat er 1 donkere Jood tussen zit? Is mijn mening en volgens mij leven we nog altijd in een land met vrijheid van meningsuiting..

Wie zegt dat het bij één blijft? Tevje heeft vijf dochters.

Ow jezus man.. Zeur niet zo.. 1,2.. Wat maakt het uit.. Sjongejonge..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 58 ] 05 May 2017 02:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Doe even rustig zeg. Zo voer je toch geen discussie?

  [ # 59 ] 05 May 2017 02:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik doe rustig.. Maar word er gewoon een beetje moe van.. Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt en daar blijf ik bij.. Top dat mensen er anders over denken, helemaal goed.. En hier hou ik het bij..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 60 ] 05 May 2017 02:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Wat ik vooral vreemd vind is dat een producent in de ene productie doet aan whitewashing, maar in een andere productie ineens een punt wil maken van color-blind casting.

Het is net zoiets als een gehandicapte in elkaar slaan, om vervolgens een bejaarde te helpen met oversteken.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 13