Geheimen van de Herdgang (PSV musical)
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Première september 2017 in het Philips Stadion
Frank Lammers regisseur van PSV musical ‘Geheimen van De Herdgang’

Frank Lammers zal de voorstelling ‘Geheimen van De Herdgang’ gaan regisseren. Op 1 en 2 september 2017 vindt in het Philips Stadion in Eindhoven een spectaculair musicalspektakel plaats als eerbetoon aan de twee clubiconen Harrie van Kemenade en Harry van Raaij. De voorstelling ‘Geheimen van De Herdgang’ gaat over voetbalclub PSV en zit boordevol anekdotes over topsport voor en achter de schermen en gebeurtenissen op en rond trainingscomplex De Herdgang, ook wel het hart van PSV genoemd.
Het wordt een verhaal over de liefde voor het voetbal en over hoe belangrijk uitbater Harrie van Kemenade en oud-voorzitter Harry van Raaij zijn gebleken voor een topclub uit de provincie. De voorstelling wordt begeleid met live muziek uit de clubcultuur en uitgevoerd door professionele acteurs en performers die PSV een warm hart toedragen.
Theaterproducent Het Nieuwe Theater, ook uit Eindhoven afkomstig, is verheugd deze voorstelling in samenwerking met PSV, Supportersvereniging PSV en Brabant C als partners te kunnen maken. Voor de ontwikkeling van de verhaallijnen in het script wordt op dit moment in alle geledingen van PSV (huidige selectie, directie, oud-spelers, prominenten, supporters en pers) gesproken met scriptschrijver Lucas de Waard om zo het unieke DNA door de jaren heen te vatten in een avondvullende locatievoorstelling. “Het is een uitdaging om met deze voorstelling topsport en theater met elkaar te verbinden en Frank Lammers is de aangewezen persoon om de regie te voeren als fanatieke PSV supporter”, laat producent Sander Eckhardt van Het Nieuwe Theater weten. “De sfeer op De Herdgang is uitzonderlijk voor een topclub in Nederland en ver daarbuiten. Met alle bijzondere verhalen van prominente PSV’ers die we hoorden tijdens onze research voor het script, maken we een theaterspektakel dat nog lange tijd zal naleven in de harten van sport- en theaterliefhebbers.”

In ‘Geheimen van De Herdgang’ zullen PSV-grootheden Harrie van Kemenade en Harry van Raaij als personage een belangrijke rol spelen. Na de dood van Harrie van Kemenade in 2014 zei oud PSV-keeper Hans van Breukelen dat Harrie eigenlijk een boek had moeten schrijven: “Dat was een bestseller geworden. Hij wás PSV!” “Dat bracht ons op het idee om een eerbetoon aan hem te maken”, zegt Sander Eckhardt. Na gesprekken met zijn kinderen Paul en Liesbeth van Kemenade omarmden Toon Gerbrands namens PSV, Hans van Breukelen en Harrie Timmermans (voorzitter Supportersvereniging PSV, red.) het idee. “De diensten die Harrie voor De Herdgang heeft bewezen en het boegbeeld dat hij was voor de club, blijft een onuitwisbare herinnering voor alle PSV’ers. Rode draad ins ons verhaal is zijn vriendschap met Harry van Raaij. Zij kenden als geen ander de verhalen over wat er gebeurde op het veld, in de kleedkamer en rond het trainingscomplex. Harrie stond dicht bij de spelers. Veel van de prachtige verhalen en gebeurtenissen zijn bij het grote publiek vaak niet bekend. Ze zijn echter té bijzonder om niet te delen!”
Frank Lammers regisseerde eerder dit jaar de film Of ik gek ben met Mike Weerts in de hoofdrol. “Ik heb gezegd dat ik graag dingen doe waarvan ik niet weet of ik ze kan. Maar ik weet nu dat regisseren mij ligt en heel belangrijk, mijn hart gaat sneller kloppen van PSV. Ik ben een echte fan en om dit eerbetoon op te mogen voeren in het Philips Stadion met de spectaculaire LED-verlichting als decor is een droom die uitkomt.”
Kaarten voor PSV Musicalspektakel ‘Geheimen van De Herdgang’ zijn te koop via http://www.psvmusical.nl

  [ # 1 ] 02 February 2017 02:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ahum… Wat?  😕

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 09 March 2017 08:51 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Joost Prinsen in PSV-musical Geheimen van De Herdgang

Joost Prinsen zal in september de rol van supporter op zich nemen in de PSV-musical ‘Geheimen van De Herdgang’. Dat werd zojuist bekendgemaakt in het televisieprogramma Tijd voor MAX. De 74-jarige acteur, presentator en schrijver verheugt zich op de voorstelling die door Frank Lammers zal worden geregisseerd.

Op 1 en 2 september 2017 vindt in het Philips Stadion in Eindhoven een musicalspektakel plaats als eerbetoon aan de twee clubiconen Harrie van Kemenade en Harry van Raaij. De voorstelling ‘Geheimen van De Herdgang’ gaat over voetbalclub PSV en zit boordevol anekdotes over topsport voor en achter de schermen en gebeurtenissen op en rond trainingscomplex De Herdgang, ook wel het hart van PSV genoemd. Het wordt een verhaal over de liefde voor het voetbal en over hoe belangrijk uitbater Harrie van Kemenade en oud-voorzitter Harry van Raaij zijn gebleken voor een topclub uit de provincie. De voorstelling wordt begeleid met livemuziek uit de clubcultuur en uitgevoerd door professionele acteurs en performers die PSV een warm hart toedragen.

‘Ik houd van theater,’ zegt Joost Prinsen, die in het Brabantse Vught is geboren. ‘En PSV zit in mijn hart. Om deze twee passies nu te mogen combineren in een stuk onder regie van de befaamde Frank Lammers is geweldig. De eerste schetsen van het script zien er veelbelovend uit! Het belooft een memorabele voorstelling te worden die symbool staat voor onze clubliefde, boordevol humor en Brabants trots.’

Theaterproducent Het Nieuwe Theater, ook uit Eindhoven afkomstig, maakt deze voorstelling in samenwerking met PSV, Supportersvereniging PSV en Brabant C als partners. Voor de ontwikkeling van de verhaallijnen in het script is binnen alle geledingen van PSV (huidige selectie, directie, oud-spelers, prominenten, supporters en pers) gesproken met scriptschrijver Lucas de Waard om zo het unieke DNA door de jaren heen te vatten in een avondvullende locatievoorstelling.

Eerder werd bekendgemaakt dat Erik van Muiswinkel de rol van Harry van Raaij opnieuw gaat vertolken in deze musical. De kaartverkoop die sinds februari van start is gegaan loopt boven verwachting goed.

Kaarten voor deze unieke voorstelling zijn te koop via http://www.psvmusical.nl/tickets

  [ # 3 ] 10 April 2017 05:17 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Steef Cuijpers, Cees Geel en De Vliegende Panters spelen hoofdrollen in Geheimen van De Herdgang
Cast PSV-musical onthuld in het Philips Stadion

Steef Cuijpers, Cees Geel en cabaretiers Remko Vrijdag en Rutger de Bekker van de voormalige cabaretgroep De Vliegende Panters spelen de hoofdrollen in de PSV-musical ‘Geheimen van De Herdgang’. Dat werd zojuist bekendgemaakt tijdens de rust van het competitieduel PSV-Willem II in het Philips Stadion. Samen met Erik van Muiswinkel voeren zij de cast aan in een theaterspektakel dat op 1 en 2 september 2017 in première gaat in het stadion van PSV.

De voorstelling ‘Geheimen van De Herdgang’ wordt opgevoerd als eerbetoon aan de in 2014 overleden kantinebeheerder van trainingscomplex De Herdgang en PSV-icoon Harrie van Kemenade en oud-voorzitter Harry van Raaij. ‘Peetvader’ van de club Van Kemenade wordt gespeeld door acteur en stand-upcomedian Steef Cuijpers. Acteur Cees Geel speelt mee als journalist en cabaretiers Remko Vrijdag en Rutger de Bekker vertolken diverse bekende PSV-ers. Andere rollen zijn er voor Joel de Tombe en Lennart Timmerman. Eerder was al bekend dat Erik van Muiswinkel opnieuw in de huid kruipt van Harry van Raaij en Joost Prinsen een rol als supporter op zich neemt. Theaterproducent Het Nieuwe Theater maakt deze voorstelling in samenwerking met PSV,
Supportersvereniging PSV en Brabant C als partners. Producent Sander Eckhardt van Het Nieuwe Theater: “Samen met regisseur Frank Lammers hebben we een fantastische cast samengesteld met ervaren performers en echte PSV-supporters. Een eerste lezing van het script met deze groep was al veelbelovend. De kaartverkoop loopt hard, dus we verwachten de tribunes vol enthousiaste supporters. Het publiek kan een geweldige avond verwachten waarop we successen van de club herbeleven.”

De voorstelling gaat over de rijke historie van voetbalclub PSV en beschrijft het unieke DNA van een topclub uit de provincie. Voor de ontwikkeling van de verhaallijnen in het script is binnen alle geledingen van PSV gesproken met scriptschrijver Lucas de Waard. Onder anderen Guus Hiddink, Ruud van Nistelrooij, Willy van de Kerkhof, Berry van Aerle en Willy van der Kuijlen deelden in interviews mooie anekdotes uit hun periode bij de club. Frank Lammers is verheugd: “De voorstelling begint vorm te krijgen. Iedereen bij PSV is betrokken. Met het stadion als decor, videobeelden uit het archief en de Ledverlichting wordt het groots en meeslepend. Tel daarbij op een band, studentenorkest Ensuite van de Technische Universiteit, een gelegenheidskoor, een muzikaal aandeel van oud-speler Björn van der Doelen, een harmonie en een grote dansgroep onder leiding van Bruce Dance Factory en het belooft een waar spektakel te worden. Na afloop hoop ik dat iedereen naar buiten loopt met het gevoel: wat hebben we toch een mooie club.”

Kaarten voor de exclusieve voorstelling ‘Geheimen van De Herdgang’ zijn te koop via http://www.psvmusical.nl

  [ # 4 ] 10 May 2017 07:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vanwege een begrotingstekort is deze musical afgelast.

  [ # 5 ] 10 May 2017 07:46 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

martijn-j - 10 May 2017 07:07 PM

Vanwege een begrotingstekort is deze musical afgelast.

Een juiste begroting maken lijkt me zeer belangrijk voor je überhaupt een musical project start…
Jammer!

‹‹ Shock 2017-2018      Was getekend, Annie M.G. ››