3 of 7 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Urinetown 2017/2018
  [ # 31 ] 09 May 2017 05:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Magic - 05 May 2017 02:55 PM
Laush - 05 May 2017 12:45 PM

Het lijkt erop dat de voorstelling niet is geboekt door theaters maar dat Joint Venture de zalen huurt. In het theater waar ik werk is het bij zaalhuur (meestal) zo dat de producent zelf de kaartverkoop en publiciteit moet verzorgen, dus in die zin hebben ze weinig keuze. Qua publiciteit is het allemaal nog niet veel soeps idd, zeker met een onbekende titel + cast (van wat er tot nu toe bekend is dan).

Ik heb ook weleens gezien dat externe programmering gewoon in een programmaboekje staat. Met het oog op de horeca heeft een theater tenslotte ook baat bij een goede zaalbezetting. Maar zelfs al zou je daar misschien iets voor moeten betalen, dan nog lijkt mij dat het wel waard. Want de beste manier om je productie naar het publiek te communiceren is toch via de seizoensbrochure.

Laush - 05 May 2017 03:05 PM

Heeft denk ik met de grootte van het theater te maken dan, wij zijn vrij klein. Externe voorstellingen komen wel gewoon op de website van het theater te staan, dus waarom dat bij Urinetown dan niet gebeurt snap ik niet.

Theater de Meerse (Hoofddorp) heeft in de seizoensbrochure een hoofdstuk “Onze culturele gasten”; op de website valt dat onder de categorie “Verhuring”. Ook daar staat Urinetown niet vermeld.

De producent wil blijkbaar het wiel opnieuw uitvinden; maar komt wel met een vierkant exemplaar aanzetten. Urinetown zou weleens het best bewaarde geheim van het komende theaterseizoen kunnen worden.

  [ # 32 ] 11 May 2017 09:15 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik snap niets van deze vorm van marketing. Het is al moeilijk genoeg kaartjes te verkopen, laat staan voor een show als Urinetown.

Misschien een tip voor mensen die aankomende week in Londen zijn: Urinetown draait hier een week in het Pleasance Theatre.
De laatstejaars van Mountview gaan deze show doen, en daarom is tie leuk geprijst (£14/£10)
Anderhalf jaar geleden zag ik de laatstejaars ArtsEd in Urinetown, en het is altijd leuk om een aantal van hen dan later op grote posters in de metro te zien, en hun professionele carriere te zien beginnen in shows als Les Miserables etc. Ik ben erg benieuwd of het niveau van Mountview hetzelfde gaat halen want ik bewaar hele goede herinneringen aan de ArtsEd versie.

Dus ook voor iedereen in NL, ik zou zeker gaan naar de Nederlandse versie. Naar mijn mening is Urinetown gewoon heel leuk materiaal om een keer gezien te hebben.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 33 ] 11 May 2017 11:48 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  135
Geregistreerd  2009-07-06

Voor deze productie heb je juist de promotie van de seizoensbrochures van de theaters nodig. Juist in deze weken is de voorverkoop voor het nieuwe seizoen. Dan hebben de mensen hun keuze al gemaakt welke voorstellingen ze gaan zien. Kom er dan later nog maar eens tussen. En dan ook nog veelal 2 avonden per theater.

  [ # 34 ] 11 May 2017 03:12 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik heb bij de casting ook nog geen interessante namen voorbij zien komen.

De producent heeft wel lef, een zaalhuren is echt heel erg kostbaar.
En dan moet je ook al je mensen nog betalen. Dus ze moeten echt wel boven de 50% zaalverkoop zitten wil die überhaupt salarissen kunnen betalen..

Ik vrees voor een gevalletje, gecanceld op het laatste momentje

  [ # 35 ] 11 May 2017 03:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

dokter_P - 11 May 2017 03:12 PM

Ik vrees voor een gevalletje, gecanceld op het laatste momentje

Ik vrees dit ook en daarom durf ik geen kaarten te kopen… Zonde eigenlijk…  🙄

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 36 ] 17 May 2017 12:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De kaartverkoop van Urinetown de Musical is van start gegaan! Komend theaterseizoen is de succesvolle Broadway show terug in 16 Nederlandse theaters.

De voorstelling is van 15 september t/m 15 november 2017 te zien in onder andere Rotterdam, Amstelveen, Groningen, Almelo, Weert en Amersfoort.

Zoo…Hallo daar! En welkom bij Zeikstad!
Zeikstad is… tja, dat is een plek waar mensen het gedurende de voorstelling veel over zullen hebben. Het is een soort mythische plaats, begrijpt u? Privé-toiletten zijn verboden en het boosaardige “Peace In Harmony” dat de wc’s uitbaat, floreert door torenhoge toegangsprijzen te vragen. Bobbie Goud, de held van onze “Musical”, heeft er genoeg van en spoort het volk aan tot een revolutie. Een revolutie met bloed en lef, als het niet anders kan! Maar de situatie wordt ingewikkeld wanneer hij de liefde van zijn leven tegen het lijf loopt.

Geen zeikverhaal, al lijkt dat zo!
Zo’n ontzettend gebrek aan water dat privé-toiletten uiteindelijk niet meer verantwoord zijn. Een belachelijk uitgangspunt voor een musical. Maar Urinetown is een verhaal over hebzucht, corruptie, liefde en revolutie. Het zit boordevol satirische humor met een knipoog naar beroemde musicals als Les Misérables en West Side Story. Met cabareteske invloeden en flarden kleinkunst neemt deze intieme voorstelling zowel de politiek als het genre musical op de hak. Ach, laten we het er maar op houden dat het vol zit met symboliek en dat soort zaken.

Check http://www.jointventureproductions.nl voor de complete speellijst en bestel je kaarten!

  [ # 37 ] 27 May 2017 08:36 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

JASPER KERKHOF ALS MINISTER DEP IN URINETOWN DE MUSICAL

Jasper Kerkhof zal komend seizoen te zien zijn als Minister Dep in Urinetown de Musical. Daarnaast speelt hij ook de rol van Jozef Goud, de vader van Bobbie Goud (de ”held” van onze musical”!

STUDIE
Jasper studeerde in 2000 af aan de Radboud Universiteit Nijmegen, richting bedrijfscommunicatie. En aantal jaren later besloot Jasper om zich volledig te richten op zijn theaterambities en volgde zanglessen bij Kees Taal. Daarnaast volgde hij diverse acteerworkshops bij onder andere Judith Brokking, Farideh Farjan, Hajo Bruins en Ad Beukering.

THEATER
Hij begon zijn carrière in The Soulshow en de rockopera Tommy bij het Orkest van de Koninklijke Luchtmacht. Jasper was daarna te zien in achtereenvolgens The Sound of Music, Mamma Mia!, Jesus Christ Superstar, Chess (Freddy Trumper, de Amerikaan), Ciske de Rat, Sunset Boulevard (Artie Green), All Shook Up/Love Me Tender, Into the Woods (Bakker), Volendam de musical (Simon), De Zangeres Zonder Naam (Sjo Servaes/Johnny Hoes), De Jantjes (Ome Gerrit) en Soldaat van Oranje. Dit seizoen is Jasper wederom te zien in Ciske de Rat.

NOMINATIE
Jasper kreeg voor zijn rol van Freddie Trumper in Chess een nominatie voor de John Kraaijkamp Musical Award voor Beste mannelijke Hoofdrol in een Grote Musical.

FREAKY PUDDING
Samen met musicalacteur Kok-Hwa Lie vormt Jasper het duo Freaky Pudding dat zich bezighoudt met het schrijven van muziek (Jasper) en teksten (Kok-Hwa). Fready Pudding heeft al vele nummers opgenomen waarbij het materiaal uitgevoerd wordt door diverse musical artiesten.

TELEVISIE
Daarnaast werkte Jasper mee aan diverse televisieprogramma’s en speelde hij in de korte films Jeugdliefde, Sofie en Time Zero Theory.

Ik dacht, laat ik voor de gein even de rollen en cast (voor zover bekend) onder elkaar zetten:

NNB - Agent Knuppel
NNB - Lot Kleinhart
NNB - Agent Hoenderhok, Abeltje
Naomi Walschot - Sippe Suus
Lotte Vugts - Kleine Eefje
NNB - Reinhart W. Kleinhart
NNB - Mr. van der Valk, Hakmes Harrie
Saskia Schà¤fer - Jozefien Goud, Dr. Cleausette
NNB - Bobbie Goud
NNB - Winniefred Grijpstuivers
Jasper Kerkhof - Minister Dep, Jozef Goud
Stephanie van Rooijen - Elsje Fiederelsje, Mevr. Millenium

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 38 ] 27 May 2017 09:05 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Waarom maken ze niet gewoon in een keer de hele cast bekend? Dit schiet toch niet op zo. En trekt ook geen volle zalen.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 39 ] 27 May 2017 09:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Misschien hopen ze zo elke keer de kaartverkoop te stimuleren. Ik geloof niet dat het vooralsnog echt werkt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 40 ] 27 May 2017 10:02 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hun marketingstrategie is in ieder geval bijzonder te noemen 😊 Met alle respect, maar op basis van deze namen koopt toch bijna niemand een kaartje? En het is nou niet echt een musical die je op het verhaal & titel alleen aan de casual musicalbezoeker kan slijten, hoe leuk de show ook is… Ik hoop voor de betrokkenen dat ze een mooie tour kunnen maken hoor, maar ergens verwacht ik wel een vroegtijdige annulering.

  [ # 41 ] 28 May 2017 12:01 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2005-10-25

Laush - 27 May 2017 10:02 AM

Hun marketingstrategie is in ieder geval bijzonder te noemen 😊 Met alle respect, maar op basis van deze namen koopt toch bijna niemand een kaartje? En het is nou niet echt een musical die je op het verhaal & titel alleen aan de casual musicalbezoeker kan slijten, hoe leuk de show ook is… Ik hoop voor de betrokkenen dat ze een mooie tour kunnen maken hoor, maar ergens verwacht ik wel een vroegtijdige annulering.

Want het gaat natuurlijk alleen maar om namen in je productie omdat het anders gedoemd is te mislukken? Worden we tegenwoordig zo doodgegooid met BN’ers dat we er aan gewend raken en niets anders mogen en kunnen verwachten? En wat is een ‘casual musicalbezoeker’ volgens jou?

  [ # 42 ] 28 May 2017 07:41 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ik denk dat het hier niet zozeer gaat om het gebrek aan bekende namen in de productie, maar dat namen stuk voor stuk worden gegeven, terwijl die namen op zich geen zalen zullen vullen en de rollen op zich die tot nog toe zijn vrijgegeven natuurlijk ook niet de meest interessante zijn.. Dan kun je het net zo goed in 1 x doen.  Ik kan me daar wel in vinden.

  [ # 43 ] 28 May 2017 08:12 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

@ Milan: Chill effe. Wat ik bedoel is dat Urinetown niet per se een klinkende titel is voor de musicalbezoeker die misschien niet naar het Zonnehuis afreist om daar iets te zien maar wel 1 of 2x per jaar een musical meepakt in het plaatselijke theater. Gezien de speellijst zal toch een groot deel van de kaarten aan dat publiek moeten worden verkocht. Als je dan weinig adverteert en je wil toch de zalen vol is mijn redenatie dat daar dan wel iig 1 bekende musicalnaam aan verbonden moet worden. Ik denk gewoon vanuit het Nederlandse publiek/de producent. Maar inderdaad, nog niet alles is bekend en die 1 voor 1-strategie laat het wel erg lang duren. Aangezien de kaartverkoop al wel is begonnen vind ik het gewoon vreemd dat ze met deze namen beginnen, hoe goed de acteurs ook zijn.

[ Gewijzigd: 28 May 2017 08:18 AM by Laush ]
  [ # 44 ] 28 May 2017 09:17 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Jeroen - 28 May 2017 07:41 AM

ik denk dat het hier niet zozeer gaat om het gebrek aan bekende namen in de productie, maar dat namen stuk voor stuk worden gegeven, terwijl die namen op zich geen zalen zullen vullen en de rollen op zich die tot nog toe zijn vrijgegeven natuurlijk ook niet de meest interessante zijn.. Dan kun je het net zo goed in 1 x doen.  Ik kan me daar wel in vinden.

Misschien is de cast nog niet helemaal rond?

  [ # 45 ] 28 May 2017 09:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik mag toch aannemen dat je eerst je leads cast, en daarna de rest.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 7
‹‹ Ketnet Musical - Unidamu      ONE ››