Delamar Stage theater voor onderscheidende kleinere producties !?
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nieuwe, structurele samenwerking Stage Entertainment en DeLaMar Theater

De directies van het DeLaMar Theater en Stage Entertainment Nederland hebben vandaag bekend gemaakt ten aanzien van de programmering intensiever te gaan samenwerken. De wens van de directie van het DeLaMar Theater is dat Stage Entertainment Nederland vanaf nu de verantwoordelijkheid op zich neemt om de rechten te verwerven op bijzondere en onderscheidende producties die internationaal als vernieuwend worden gezien en tot hitshows zijn uitgegroeid op Broadway en het Londense West End. Onder leiding van Albert Verlinde zullen deze spraakmakende internationale titels in Nederland worden geproduceerd voor de grote zaal van het DeLaMar.

Hiermee wordt een structureel vervolg gegeven aan de uitermate succesvolle eerdere samenwerking bij onder andere La Cage Aux Folles, de Hazes-musical Hij Gelooft in Mij en De Tweeling. De directies van het DeLaMar (Edwin van Balken; vanaf september Margreet Wieringa) en Stage Entertainment Nederland (Albert Verlinde) zullen hiertoe jaarlijks gezamenlijk de keuzes maken over de meest interessante en juiste programmering van de grote zaal.

Met de vandaag aangekondigde samenwerking verzekert het DeLaMar Theater zich van een aanhoudende stroom bijzondere, exclusieve theaterproducties waarvoor theaterliefhebbers uit het hele land naar het Amsterdamse theater zullen willen komen. Voor Stage Entertainment wordt het hiermee mogelijk om titels te presenteren die van onbetwist hoog artistiek niveau zijn, maar moeilijk in te passen in een van zijn twee grote theaters, het AFAS Circustheater in Scheveningen en het Beatrix Theater in Utrecht.

  [ # 1 ] 10 May 2017 10:09 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Lijkt me een logische stap. Na een periode waarin alles steeds groter moest is er nu juist een behoefte aan met liefde gemaakte, kleine producties.

  [ # 2 ] 10 May 2017 10:42 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2009-05-08

Klinkt interessant, maar misschien gaat het niet om al te kleine producties, gezien ze spreken over musicals die zijn uitgegroeid tot ‘hitshows’ (al betekent dat niet per se dat ze grootschalig zijn) en die zijn bedoeld voor de grote zaal?

   Handtekening   

Op zoek naar de IMDB voor musicals in Nederland?
Check De Musicaldatabase
!

  [ # 3 ] 10 May 2017 10:48 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ben benieuwd, misschien gaat het om titels als Waitress, Dear Evan Hansen etc?

  [ # 4 ] 26 May 2017 02:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het is nog maar de vraag of dit door zal gaan: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/26/theater-delamar-niet-rendabel-zonder-musicals-van-stage-10156761-a1560467

  [ # 5 ] 26 May 2017 02:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Volgens dit artikel gaat dit initiatief juist als redmiddel ingezet worden.

[ Gewijzigd: 26 May 2017 02:19 PM by Laush ]
  [ # 6 ] 26 May 2017 04:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben benieuwd wat ze gaan brengen - Waitress, Dear Evan Hansen, kom maar door! - maar wat ik niet zo goed snap is hoe dit theater niet rendabel kan zijn? Altijd als ik daar kom is het eigenlijk ontzettend druk, alleen bij The Normal Heart heb ik in een redelijk lege zaal gezeten. Ze bieden redelijk hetzelfde programma als de theaters bij mij in de buurt, dus ik ga alleen maar voor bijzondere dingen (theaterconcerten met name) naar het Delamar en de bovengenoemde twee musicals zouden daar absoluut bij horen, mits ze alleen dáár worden gespeeld natuurlijk.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 26 May 2017 09:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Misschien geef je daar zelf het antwoord al. Je komt er alleen voor bijzondere voorstellingen. Andere voorstellingen zie je in het theater in je eigen regio. Dat geldt waarschijnlijk voor meer mensen.

  [ # 8 ] 27 May 2017 06:46 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Maar Amsterdam heeft zeg maar best wat inwoners.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 27 May 2017 07:04 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maar ook een stuk of twintig theaters die vaak nog meerdere zalen hebben. Het culturele aanbod in Amsterdam is enorm. Het zou interessant zijn om eens uit te rekenen hoeveel theaterstoelen er in Amsterdam zijn. En dan zijn er natuurlijk ook nog meerdere concertzalen en veel bioscopen.