2 of 2 |  < 1 2
Anastasia De Musical
  [ # 16 ] 30 May 2017 06:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

En aangezien Tim’s smaak en mijn smaak aardig overeenkomen (alleen over Hamelen hebben we echt verschillende meningen 😉 ) ben ik ook heel blij met het castalbum van Anastasia 😊 Ik zag wat beelden voorbij komen, ze hebben toch ook nog wel geleend van de film van Anastasia uit 1957 met Yul Brynner en Ingrid Bergman. De tekenfilm was natuurlijk weer gebaseerd op deze film, maar was geen kopie. Sommige dingen die wel in de film zaten, maar niet in de tekenfilm, zie ik nu terug in de musical.

Ik weet alleen nog niet helemaal wat ik met Gleb moet. En dan vooral zijn laatste scene met Anya, denk dat ik het gewoon moet zien. Al ben ik wel weg van zijn 2 nummers, The Neva Flows en Still

Ja. op naar New York.

  [ # 17 ] 02 June 2017 11:27 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2005-10-25

Lance - 30 May 2017 03:37 PM

Het album is online al te luisteren via deze link: http://ew.com/theater/2017/05/25/anastasia-broadway-cast-album-exclusive/

Ik moet zeggen dat ik al de hele week niks anders heb opstaan, de cd maar besteld alvast, ik word hier ontzettend blij van.

Is het er alweer afgehaald? Ik krijg alleen een Soundcloud-logo op het scherm zonder klikbaar iets…

De voorstelling 3 weken geleden gezien en wát is Christy Altomare een verademing. Alles klopt: beeldschoon, speelt briljant en zingt fantastisch. Ze ‘had’ me vanaf de eerste scene.

Ramin Karimloo klinkt zoals gewoonlijk als een klok, maar ik vind z’n rol wat…soft. Hij wordt nooit echt gevaarlijk. Ik had liever een uit-elkaar-vallende Rasputin gezien (inclusief In The Dark of the Night - een van de beste villain songs ever)

Album komt zeker in de digitale collectie.

[ Gewijzigd: 02 June 2017 11:34 PM by Milan ]
  [ # 18 ] 03 June 2017 09:50 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

@Milan: Eens! Ben 17 mei naar de voorstelling in het Broadhurst Theatre geweest en oh wat is Anastasia een prachtige voorstelling met een goede cast. Om een Broadway voorstelling in NY mee te maken is natuurlijk al bijzonder genieten!

[ Gewijzigd: 03 June 2017 10:23 PM by Anme ]
  [ # 19 ] 03 June 2017 11:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik kan niet wachten tot september. Ik hoop alleen op goede plaatsen, heb de tweede rij op het balkon.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 20 ] 04 June 2017 05:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

@Coremeltdown: Vlgs mij zie je het overal in theater wel goed. Balkon sterkt erg ver theater in voor zover ik me herinner! Veel plezier alvast!

  [ # 21 ] 08 June 2017 02:44 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2005-10-25

Anme - 03 June 2017 09:50 PM

@Milan: Eens! Ben 17 mei naar de voorstelling in het Broadhurst Theatre geweest en oh wat is Anastasia een prachtige voorstelling met een goede cast. Om een Broadway voorstelling in NY mee te maken is natuurlijk al bijzonder genieten!

Anastasia was onze eerste Broadway show; we wonnen de digitale loterij en kwamen op de eerste rij terecht. Mede door die plaatsen en omdat vooral Anastasia zelf zo ontzettend goed was heeft dat echt een onuitwisbare indruk achtergelaten.

Daarna nog Groundhog Day, Sunset Boulevard en Book of Mormon gezien (allen via loterij hihi) en ondanks dat ze allemaal op hun eigen manier fantastisch waren heeft Anastasia - helemaal bij mijn vrouw - het meeste indruk gemaakt.

  [ # 22 ] 08 June 2017 06:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Wij hebben Anastasia begin mei gezien. En alhoewel de rest van de zaal het duidelijk fantastisch vond, waren wij niet overtuigd.

Ik was met name teleurgesteld in de set. Projecties zijn prachtig, maar door die zuilenconstructie die het toneelbeeld halveert werkt het toneel nog kleiner dan dat het al is.
Rollen an sich goed bezet, goede choreografie (waarvan ik plaatsvervangend rugpijn kreeg met al die lifts. Ik zag Oprah al voor me: “And you wil get lifted!, And you will get lifted!  And you! You all will get lifted!!”). Maar te klein ensemble om de grandeur uit te stralen die het nodig heeft. De muziek blijft niet hangen en het kwam in zijn geheel gewoon niet binnen. Ik kan mijn vinger er ook niet precies op leggen waar het aan ligt. Misschien is het voor mijn doen gewoon nog te Amerikaans…

Maar voor een tekenfilmadaptie vind ik het heel geslaagd. In vergelijking met Disney musicals dan, die altijd tegen heug en meug uitzit (Hunchback daargelaten).


Groundhog Day vonden we daarentegen absoluut té gék. Ik heb drie uur met een brede grijns op mijn gezicht zitten te genieten en na de laatste noot wilde ik eigenlijk direct nog een keer. Sindsdien staat de cd hier dan ook op repeat (oh the sarcasm). En dat terwijl ik de film juist weer niks aan vond. Deze voorstelling zit wel zo ontzettend goed in elkaar, het moet een droom zijn om te doen.

Enige nadeel is dat de productie relatief klein is. Te klein om in een van de Nederlandse of Duitse Stage Theaters geprogrammeerd zal worden.

[ Gewijzigd: 08 June 2017 06:37 AM by S7rin ]
  [ # 23 ] 08 June 2017 08:59 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

@Milan: heb je een speciale strategie gebruikt dat je zoveel resultaat boekte bij de digitale loterijen?
Wij gaan in augustus een weekje en ben weer geschrokken van de prijzen van de musicalkaarten die ze nu vragen.

  [ # 24 ] 09 June 2017 02:32 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2005-10-25

jeroen100 - 08 June 2017 08:59 AM

@Milan: heb je een speciale strategie gebruikt dat je zoveel resultaat boekte bij de digitale loterijen?
Wij gaan in augustus een weekje en ben weer geschrokken van de prijzen van de musicalkaarten die ze nu vragen.

Niet echt een speciale strategie; mijn vrouw en ik hebben beiden gewoon 1 x per dag ingeschreven en afgewacht. Ik won in totaal 2 keer Groundhog Day (daar schrijf je je in voor de hele week), 2 keer Sunset Boulevard (we hadden de eerste keer al Groundhog Day kaarten omdat die uitslag eerder kwam, dus de dag erna nog eens ingeschreven en weer gewonnen -> toen wel gegaan), 1 keer Anastasia en mijn vrouw won behalve de live-loterij bij Book of Mormon - ze kreeg een button! - ook nog Kinky Boots, maar dat waren de aller-slechtste plaatsen dus toen besloten we iets anders leuks te gaan doen.

En idd, de normale prijzen zijn vreselijk. Dus we besloten het er op te wagen met het risico dus geen enkele show te zien. Nu waren we voor de duurste (Sunset) $55,- per persoon kwijt.
Succes!

  [ # 25 ] 28 September 2017 08:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik ben twee weken geleden naar Anastasia geweest en vond het fantastisch. Ik werd van begin tot eind helemaal meegenomen in het verhaal. Was volledige first cast en stuk voor stuk waren ze geweldig! De soundtrack is ook helemaal mijn ding, ik kan zo geen favorieten eruit halen omdat alles zo goed is, al kwam ‘In a crowd of thousands’ live heel hard binnen bij mij. Maar eigenlijk alles hoor als ik er zo over nadenk 😊. Ben na twee weken nog helemaal euforisch. Ik moet eerlijk toegeven dat ik voordien wel een bootleg heb gezien, maar het kwam nog steeds heel verrassend binnen live
Christy Altomare is een plezier om naar te kijken, idem voor Derek Klena (Dimitri), John Bolton (Vlad) en Caroline O’Connor (Lily). Ramin Karimloo (Gleb) sprong er niet echt uit, maar dat heeft meer met het personage zelf te maken, dat hadden ze van mij meer mogen uitdiepen. En Mary Beth Peil (Dowager Empress), nouja ik kon nooit echt vergeten dat ze de oma uit Dawsons Creek is, maar die heeft het dus ook geweldig gedaan.

Nadien nog Miss Saigon gezien en daar was ik dan weer niet meer van onder de indruk. Om dus maar aan te tonen wat een indruk Anastasia heeft nagelaten. De kleinere zaal komt de musical en de belevenis echt ten goede.

Castalbum wordt al 2 maanden grijs gedraaid.
Ga dat zien!

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 26 ] 12 February 2018 09:33 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik zag dit vorige week en het was bij vlagen prachtig, maar ik vond voornamelijk de eerste akte echt te langdradig en te traag. De tweede akte zat ik er al veel meer in, maar vond ik niet alles even sterk.
Misschien speelde ook mee dat om ons heen het publiek extreem luidruchtig was (erg vervelend) en we ‘s middags Dear Evan Hansen zagen, waarna je eigenlijk compleet klaar bent. (Wat een voorstelling is dat!)

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

 < 1 2
2 of 2