1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
Soof De Musical 2018
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze nieuwe musical is vanaf november 2018 in de theaters te zien en het is mogelijk om eind dit jaar workshop voorstellingen bij te wonen. Op de site van het Chassé in Breda zijn er in december 2017 in ieder geval drie gepland. *edit* niet drie zie ik nu maar dertien ...

Soof veroverde in 2013 de harten van Nederland in de bioscoop en ook in 2016 was Soof wederom de meest populaire en succesvolle Nederlandse speelfilm van het jaar. Nu is ze terug en dit keer in het theater! In november 2018 gaat de nieuwe originele Nederlandse musical Soof in première.

Maar voordat het zover is, krijgt u in het Chassé theater exclusief de kans om getuige te zijn van de speciale workshopvoorstelling, een kleinschalige laboratorium voorstelling middenin het creatieve ontwikkelingsproces van de musical. U ziet en beleeft de allereerste versie van Soof de musical en aan de hand van uw reactie, mening en ervaring, wordt de musical weer door de makers onder handen genomen.

U schuift met familie en vrienden aan in de heerlijk geurende keuken van de Kook-Soof, met mooie muziek, lekker eten, een voor iedereen herkenbare verhaal én met een geheel vernieuwende aanpak. Met uw ticketbijdrage steunt u de ontwikkeling van deze vernieuwende, oorspronkelijke Nederlandse musical. Koop een ticket en eet mee in de Soof-keuken tijdens de voorstelling en beantwoord vragen over uw ervaring. Vanaf 5 tickets krijgt u een uitnodiging om voorafgaand aan de voorstelling aan te schuiven aan de keukentafel en vragen te stellen over het maakproces.

Grijp deze unieke kans en wees onderdeel van dit bijzondere maakproces!

Bron : Chassé Theater

[ Gewijzigd: 26 May 2017 09:16 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 26 May 2017 09:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Heb het eerst maar eens gegoogled, had nog nooit van de film Soof gehoord 😊
Kom eigenlijk nooit in de bios omdat ik het gedrag van het publiek vreselijk vind.
Maar goed, de film staat in iTunes dus zal het gaan bekijken.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 2 ] 26 May 2017 09:36 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Wie zal deze voorstelling produceren? Stage of…?

  [ # 3 ] 26 May 2017 09:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb destijds de eerste film wel gezien maar kan me er eerlijk gezegd weinig meer van herinneren, behalve het gevoel dat ik Soof een onsympathiek personage vond. Maar goed we gaan zien wat ze er in de musical van gaan maken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 26 May 2017 03:40 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

“Soof” staat al een tijd aangekondigd op de site van Cook a Dream. Het zal dus wel een Stage musical worden.

http://www.cookadream.com/

  [ # 5 ] 26 May 2017 04:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ergens vind ik dit wel interessant, dus ik zet dit zeker op mijn lijstje voor komend seizoen. Ik krijg hier wel een ontzettende Chantal Janzen vibe bij, trouwens. Geen idee of ze daar tijd voor heeft nu.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 26 May 2017 04:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

@June Dacht ik ook al, misschien alternerend met Elise Schaap? Ook zo’n typische romkom-vrouw, haha. De film is niet echt m’n ding, maar ik kan me voorstellen dat hier best een leuke show van te maken valt, waar ook veel publiek op afkomt. Als het Nederlandse publiek het al kent willen ze wel 😊

  [ # 7 ] 26 May 2017 05:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

jemar - 26 May 2017 03:40 PM

“Soof” staat al een tijd aangekondigd op de site van Cook a Dream. Het zal dus wel een Stage musical worden.

http://www.cookadream.com/


Off topic:

Maar ja wie kijkt er nu op deze website? Het is 2017 en nog steeds Flash nodig!!!
Volgens mij heb ik flash al in 2010 verbannen, meeste malware en virussen komen oa door dit programma op je computer.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 8 ] 31 May 2017 08:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Officieel aangekondigd;

Soof de Musical in november 2018 te zien in theaters
http://nu.nl/cultuur-overig/4736148/soof-musical-in-november-2018-zien-in-theaters.html

Ik hoop op; Brigitte Heitzer; Annick Boer; Yentl&deBoer; Tjiske Reidinga 😉

  [ # 9 ] 01 June 2017 07:25 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Officieel is wellicht wat veel gezegd. Nu.nl doet niets anders dan wat informatie bij elkaar vegen van de workshop in Chassé en noemt namen uit de film. Overigens denk ik wel dat het een SE productie gaat worden, met première in DeLaMar en dan een tour.

  [ # 10 ] 06 June 2017 05:50 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Chantal Janzen was gisteren bij Eva Jinek te gast en vertelde daar dat ze weer het theater in gaat, maar kon daar nog geen details over geven. Deze workshopvoorstellingen wellicht?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 11 ] 30 August 2017 11:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vandaag aangekondigd: Soof gaat ook 14 keer workshoppen in een pop-up zaaltje van het Luxor theater, van 22 november tot en met 3 december.

Link.

Edit: En blijkbaar ook bij Parkstad Limburg Theaters, maar daar kan ik verder geen info over vinde. De musical zal op 18 november 2018 in première en is een co-productie van de theaters samen met RTL Live Entertainment en het bedrijf Cook a Dream.

[ Gewijzigd: 30 August 2017 12:27 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 01 September 2017 04:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het bijbehorende persbericht:

Feelgood filmhit Soof wordt theatervoorstelling  


Producenten Cook a Dream en RTL Live Entertainment presenteren in samenwerking met het Luxor Theater Rotterdam, Chassé Theater en Parkstad Limburg Theaters: Soof de Musical. Het script is gebaseerd op de eerste zeer succesvolle film Soof uit 2013. De voorstelling is in november en december van dit jaar al te zien tijdens de openbare workshop sessies in Rotterdam en Breda, en gaat op 18 november 2018 in première. Wie de hoofdrollen vertolken wordt later bekend gemaakt.

Unieke openbare workshops — naar Amerikaans voorbeeld
De workshops in Rotterdam en Breda zijn, naar Amerikaans voorbeeld, bedoeld om de voorstelling tot in detail uit te kunnen werken en te testen. Uniek is dat deze workshops openbaar zijn. Bezoekers van de workshops worden betrokken bij het maakproces van Soof, de Musical. In deze zogenaamde laboratoriumvoorstelling ziet men de allereerste versie van de musical. Op basis van de reacties wordt de voorstelling verder ontwikkeld door de makers. Op Broadway en in Londen gebeurt dit regelmatig. Nederland kent deze traditie niet.

Cook a Dream
Cook a Dream is een maak- en creatiebedrijf dat musicals produceert. Cook a Dream is opgericht in 2009 door Ulrike Bürger-Bruijs. Sindsdien verschenen onder haar leiding de nieuwe musicals Petticoat, Droomvlucht, Hinterm Horizont, Hij Gelooft in Mij en Das Wunder von Bern op de markt. Sinds 2012 produceert en ontwikkelt Cook a Dream ook eigen producties zoals de familiemusical Waanzinnig gedroomd in 2014 en de musical De Tweeling in 2015.

RTL Live Entertainment
Het onderdeel Live Entertainment van RTL bedenkt, creëert en produceert shows, concerten en voorstellingen zoals de musical VAMOS!, Ziggo Dome producties GABBERS, Let’s Dance en The Christmas Show, gezondheidsfestival Healthy Fest, techfestival BRIGHT Day en locatietheater Ashtonia.

Samenwerking met drie theaters
Het Luxor theater, Parkstad Limburg Theaters en het Chassé theater in Breda hebben de voorstelling geprogrammeerd. Ook steunen zij al meer dan een jaar de ontwikkelingen van Soof, de musical op financieel gebied en als co-producent op operationeel vlak. De voorstelling past goed bij hun aanbod dat onderscheidend is, breed toegankelijk en van hoge kwaliteit.

Sjoerd van Schooten, directeur RTL Live Entertainment:
“Niet eerder werkte een mediabedrijf op dergelijke manier, als co-producent, samen met een producent én met verschillende theaters voor de productie van een compleet nieuwe musical. Een combinatie van partijen die we allemaal als erg krachtig ervaren. We bundelen alle kennis en ervaring om tot een top voorstelling te komen.”

Over Soof, de musical — met nieuw creatief team en nieuwe cast
Het script van de musical Soof is gebaseerd op de eerste film, geschreven door Marjolein Beumer (geïnspireerd op de columns van Sylvia Witteman), geregisseerd door Antoinette Beumer en geproduceerd door KeyFilm en Millstreet Films. De musical wordt gemaakt door een geheel nieuw creatief team en kent een nieuwe cast. Soof, de musical is een ode aan de onvolmaaktheid. We zien Soof, een chaotische veertiger, die probeert haar gezin draaiende te houden, naast haar baan als cateraar. Haar huwelijk staat onder behoorlijke spanning. Het publiek beleeft haar dagelijkse herkenbare avonturen vol liefde, muziek en humor, van zeer dichtbij, doordat men letterlijk plaats neemt in haar keuken op het toneel.

Info Soof, de workshops:
Pop-up theater nabij het Nieuwe Luxor Rotterdam, van 22 november t/m 3 december 2017.
Chasse Theater Breda, van 6 december t/m 17 december 2017.

Kaartverkoop voor de workshops is geopend. Voor meer informatie kijk op http://www.soofdemusical.nl.

  [ # 13 ] 18 September 2017 04:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Maike Boerdam zal hoogstwaarschijnlijk te zien zijn (als Soof) in Soof de Musical.
Op haar twitterpagina heeft ze een halve foto geplaatst waar je net het halve logo kunt zien en dat logo lijkt verdacht veel op die van ‘Soof de Musical’.
Morgen plaatst ze de volledige foto.

  [ # 14 ] 19 September 2017 07:04 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Bevestigd. Matteo van der Grijn en Henriëtte Tol ook.

http://www.musicaljournaal.nl/matteo-grijn-en-henriette-tol-en-maike-boerdam-soof-musical/

  [ # 15 ] 19 September 2017 07:26 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Hmmm ... ik loop niet warm voor haar. In Evita en Sunset was ze goed maar als Belgische in een komedie als deze ? Ik hoopte op Chantal Janzen of Brigitte Nijman. Henriette Tol is perfect gecast.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6
‹‹ Doornroosje (Deep Bridge)      Brammetje Baas ››