1 of 11 |  1 2 3 >  Last ›
40-45 - Puurs (Studio 100)
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Goed nieuws voor de musicalliefhebber: ‘14-18’ krijgt een opvolger. En niemand minder dan Will Tura gaat de muziek schrijven. Bij Studio 100 willen ze verder nog niet te veel verklappen… alleen dat de nieuwe musical nog groter en spectaculairder wordt dan hun vorige show, ‘14-18’. En dat was al een megaproductie.

Maar liefst 335.000 mensen kochten een ticket voor ‘14-18’, goed voor een astronomische omzet van 20 miljoen euro. Toch kan het nog straffer volgens Studio 100-baas Gert Verhulst: “Het kan nog grootser, het kan nog spectaculairder en ik denk dat de mensen dat ook van ons verwachten.”

Wereldprimeur?
Zo zou de nieuwe musical uitpakken met iets dat “nog spectaculairder is dan de rijdende tribune”. Veel details wil Verhulst niet geven, maar “wat we in ons hoofd hebben is echt nog nooit eerder vertoond, ik denk op heel de wereld niet.”

Het scenario van de opvolger van ‘14-18’ zal -misschien weinig verrassend- over de Tweede Wereldoorlog gaan. Wie tickets wil kopen, kan zich nu al registreren op de website opvolger1418.be. De nieuwe show gaat in première op 7 oktober 2018

Bron: VTM Nieuws

[ Gewijzigd: 20 May 2022 02:35 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 13 February 2016 04:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Vandaag stond in de krant dat Studio 100 opzoek is naar een zaal, liefst in regio Antwerpen en indien ze geen geschikte zaal vinden, zullen ze er zelf één bouwen.

“De zaal moet niet alleen groot zijn, we moeten er ook heel lang kunnen blijven”, zegt Anja Van Mensel van Studio 100. “We gaan al enkele maanden nodig hebben om alles op te bouwen en als je dan een aantal maanden voorstellingen wilt geven, zit je al snel aan een half of zelfs heel jaar.

We zijn al begonnen met het zoeken van een zaal. Bij voorkeur in het Antwerpse omdat het onder meer centraal gelegen is en veel bewoners heeft. Het moet niet in het centrum van de stad zijn, in de rand van Antwerpen of een gemeente daarrond zou ook goed zijn. Idealiter vinden we een zaal, maar in het slechtste geval bouwen we er gewoon zelf een.”

Bron: Gazet Van Antwerpen

  [ # 2 ] 14 February 2017 02:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Momenteel is er een persconferentie aan de gang over deze musical.

Meer info over de productie (met bewegende tribunes) is hier te vinden: http://www.studio100fan.eu/nieuws/14-02-2017/spektakel-musical-40-45-vanaf-oktober-2018-in-beveren.html

[ Gewijzigd: 14 February 2017 02:27 PM by Anubis4ever1 ]
  [ # 3 ] 15 February 2017 07:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV bekeek het decor van de nieuwe Studio 100-musical 40-45, de opvolger van 14-18 en sprak met producent Gert Verhulst, regisseur Frank Van Laecke en componist Will Tura over hun plannen met dit project.

De video is te zien onder Artikelen
en Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 4 ] 28 February 2017 05:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik had eerder vandaag een bericht geplaatst in dit topic. Mag ik vragen waarom dat is verwijderd?

  [ # 5 ] 01 March 2017 11:44 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Bij mijn weten is er niets bewust verwijderd, Plaats het gerust nog eens.

  [ # 6 ] 01 March 2017 01:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik weet het niet hoor met deze musical .... natuurlijk eerst afwachten dan oordelen ..... maar goed, je kan ook een soort vooraf gevoel hebben. En dat is bij mij niet zo goed. Wil Tura ? Mon dieu, dat klinkt als Benny Nijman de muziek voor Soldaat van Oranje laten componeren.  Los van wat je van de man als zanger/artiest vindt, ik vind de combinatie oorlogsmusical/Wil Tura muziek gewoon bizar. Soldaat van Oranje meets Sterren op het Plein zeg maar.

Daarnaast en dat is eigenlijk mijn grootste “bezwaar”: Soldaat van Oranje is heel duidelijk ontstaan vanuit een visie, een droom. Gert kan lullen wat ie wil - en dat doet ie dan ook uitgebreid op Frans zijn terechte eerste 2 vragen- maar dit is niet uit visie geboren maar gewoon uit een commerciele rip off gedachte. En dat vind ik jammer. Wil niet zeggen dat het bij voorbaat niks kan zijn of slecht is, maar ik krijg er jeuk van als mensen dan 1,5 minuut nodig hebben om er omheen te lullen i.p.v. gewoon te zeggen : “wij willen lekker meeliften op het succes van SvO en daarom doen we dit”. Klaar en prima. Maar dat zeverig eromheen kletsen irriteert me.

Nou ja, we gaan het zien, misschien wordt het wel prachtig, maar voorlopig keer ik eerder nogmaals naar Katwijk terug dan naar Beveren af te reizen. Wil Tura ..... hoe verzin je het .... Hopeloos, waar ik ga, waar ik sta .....

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 7 ] 02 March 2017 03:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Donderwolken boven nieuwe Studio 100-musical “40-45”

Het Vlaams departement voor Leefmilieu heeft een negatief advies geuit voor de bouw van een theaterloods voor de musical “40-45” van Studio 100 in de Waaslandhaven. Dat is Sevesogebied en hierdoor potentieel gevaarlijk voor het publiek. Studio 100 zelf benadrukt dat de musical niet in het gedrang komt.

Productiehuis Studio 100 maakte een tiental dagen geleden bekend dat het in zee gaat met Fernand Huts van Katoen Natie om een grote theaterloods te bouwen voor de nieuwe musical “40-45” die gepland staat voor 2018. Maar er lijken zich een aantal donderwolken aan de horizon te vormen.

De bouw van de loods zou binnenkort moeten starten in de Waaslandhaven. Maar de veiligheidsrapportering van het Vlaams departement voor Leefmilieu, Natuur en Energie ziet dat niet zitten, omdat er in de buurt Sevesobedrijven gelegen zijn. In Sevesobedrijven worden gevaarlijke stoffen behandeld, verwerkt of opgeslagen.

“Wij hebben een probleem met de locatie omdat die indruist tegen de Europese Seveso 3-richtlijn die zegt dat er voldoende veiligheidsafstand moet zijn tussen een Sevesobedrijf en het publiek.” Ze stelt dat de dienst een advies geformuleerd heeft, maar dat dat niet bindend is. “In zo’n omgeving is er altijd een risico, en wij willen dat zoveel mogelijk beperken. Het gaat om 1.500 of meer toeschouwers per voorstelling die in de evenementenhal samenkomen.”

In een korte reactie benadrukt Studio 100 dat de eigenlijke musical niet in het gedrang komt. “De veiligheidscel heeft een aantal opmerkingen geformuleerd omdat we de zaal in Sevesogebied willen bouwen”, zegt PR-manager Jamilee Smith in een schriftelijke reactie.

“Al geruime tijd zijn we de zaken met alle betrokken instanties en stakeholders aan het bespreken. Samen moeten we bekijken wat onze aandacht extra nodig heeft.”

De burgemeester van Beveren, Marc Van de Vijver is er alvast van overtuigd dat er snel een oplossing gevonden zal worden.

“Er loopt ook een autostrade door het havengebied. Daar passeren eveneens veel mensen, dus dat risico is er ook, maar op een andere manier. We moeten kijken hoe we met die bemerkingen verder kunnen omgaan. We weten dat Katoennatie, of vooral Studio 100 met alle bedrijven een gesprek gevoerd heeft om ook in dialoog te gaan.”

Bron: De Redactie BE

Bij Sky moest je bij het betreden van de zaal een 3D-bril pakken. Misschien worden er bij 40-45 wel gasmaskers uitgereikt. 😜

Ik vind het wel vreemd dat er naar de snelweg wordt verwezen. Er is toch echt een verschil tussen kortstondig door een gebied heenrijden (hoe schadelijk dat ook kan zijn) of er een uur of drie doorbrengen. Dat een producent probeert het (mogelijke) probleem weg te wuiven kan ik nog begrijpen. Maar van een burgemeester verwacht je toch dat die er kritischer naar kijkt.

Of er nou echt een serieus probleem is kan ik niet beoordelen. Maar ze zullen toch met een goed verhaal moeten komen. Want ook de schijn van een probleem kan een productie schaden.

  [ # 8 ] 02 March 2017 09:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik vind het best onzorgvuldig van Studio 100 dat ze, wetende dat er zorgen zijn over de veiligheid van bezoekers, alsnog de musical met veel bombarie presenteren. Voor mij hangt er nu veel onzekerheid om deze musical en dat stimuleert mij niet echt om kaarten te kopen. En dan heb ik eigenlijk nog niet eens gelezen wat men inhoudelijk met de musical wil…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 02 March 2017 04:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

June - 02 March 2017 09:28 AM

En dan heb ik eigenlijk nog niet eens gelezen wat men inhoudelijk met de musical wil…

Ik krijg ook niet het gevoel dat daar voor hen de prioriteit ligt.

  [ # 10 ] 03 March 2017 11:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

June - 02 March 2017 09:28 AM

. En dan heb ik eigenlijk nog niet eens gelezen wat men inhoudelijk met de musical wil…

Eens. Ik vind dat Gert in het interview veel te veel woorden nodig heeft om uit te leggen wat de noodzaak van deze musical is. Op mij komt het over als wat gezochte inhoud over wat zich binnen Vlaamse families afspeelde. Ik vond het niet geloofwaardig/oprecht overkomen. Wederom: gekeken naar SvO wat is het thema dat mensen raakt > keuzes maken in je leven en de gevolgen daarvan. En toen gaan zoeken: hoe kunnen we dat thema op Vlaanderen projecteren. Zo voelt het voor mij. Niet ontstaan vanuit de gedachte ” hoe kunnen we een verhaal dat verteld moet worden zo goed/mooi mogelijk overbrengen. Ontstaan vanuit de gedachte ” hoe kunnen we het commerciële succes van SvO in een Vlaams jasje gieten ” .

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 24 March 2017 06:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Er zijn ondertussen al 10.000 tickets verkocht.

Binnenkort zal de hoofdcast bekend gemaakt worden.

  [ # 12 ] 15 June 2017 08:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Vandaag zou een een persconferentie plaatsvinden over deze productie. Ik vermoed dat (een deel van) de cast wordt aangekondigd.

  [ # 13 ] 15 June 2017 09:07 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Hehe, weer de zelfde vijver waaruit ze vissen. Bij studio 100 ontbreekt de originaliteit toch weer. Trieste bedoeling.

  [ # 14 ] 15 June 2017 09:52 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  38
Geregistreerd  2012-11-30

Vooral fijn dat de musicalmensen zoveel werk nu hebben door deze grote productie. Dit is gewoon lachen met musical…

  [ # 15 ] 15 June 2017 09:58 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

frankie - 15 June 2017 09:52 AM

Vooral fijn dat de musicalmensen zoveel werk nu hebben door deze grote productie. Dit is gewoon lachen met musical…

Moest Free Souffriau niet in Pipi Langkous hebben gezeten (nog zo een fantastische casting -_-’ ) was ze er ook nog bij geweest.
Ik vraag me af hoe serieus studio100 zichzelf neemt.

Het ensemble en Understudy’s zal wel weer 20x talentvoller zijn dan wat we als hoofdcast te zien gaan krijgen.

Ach, weer geld uitgespaard. Hiermee ga ik wel een keertje extra naar soldaat van oranje 😉 .

 1 2 3 >  Last ›
1 of 11
‹‹ Hair 2016-2017      Murder Ballad ››