Tony Awards 2017
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De nominaties zijn bekend! Koplopers zijn Natasha, Pierre & The Great Comet of 1812 (12 nominaties), Hello, Dolly! (10 nominaties) en Dear Evan Hansen (9 nominaties). De complete lijst is hier te vinden. De awarduitreiking is op 11 juni en wordt gepresenteerd door Kevin Spacey.

  [ # 1 ] 12 June 2017 09:33 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik had vooral uitgekeken naar Miss Saigon, en ik moet eerlijk zeggen dat het wat tegen viel. Meteen beginnen met ‘this is the hour’ vind ik vreemd, de opbouw die naar dat grootse lied moet leiden, was er helemaal niet. Ik zou gewoon met You Will Not Touch Him’ begonnen zijn, om zo een logische opbouw te hebben naar het prachtige accapella-moment van This Is The Hour.
Verder vond ik het dit jaar maar een saaie bedoeling, weinig nummers die me aanmoedigen om me te verdiepen in de nieuwe musicals.
Nuja, na vorige editie met Hamilton en James Corden is het wel moeilijk natuurlijk!

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 2 ] 13 June 2017 10:11 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

CBS is helaas heel langzaam met optredens online zetten, en sommige zijn niet eens beschikbaar in NL. Toch nog 2 op YT gevonden:

War Paint:
https://www.youtube.com/watch?v=D_5Jz0ug7uo

Come from Away:
https://www.youtube.com/watch?v=rW7lIiFgmGU

en via Vimeo:

Falsettos: https://vimeo.com/221201318
Natasha, Pierre & The Great Comet of 1812: https://vimeo.com/221276841 <—Hoogtepunt wat mij betreft!

  [ # 3 ] 13 June 2017 11:12 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Via cbs en het gebruik van Hola kan je de volledige show zien.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 4 ] 13 June 2017 04:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik had de hoop dat The Great Comet beste musical zou winnen. Die show is zo revolutionair anders dan welke musical dan ook. Dear Evan Hansen vind ik ook heel goed (zeker als je bedenkt dat de score van dezelfde mensen als het vreselijke La La Land komt), maar de voorstelling zelf is niet echt vernieuwend.

Verser wel een interessante uitreiking aangexien er geen gedoodverfde winnaars waren zoals vorig jaar. Miss Saigon was inderdaad vreemd qua opbouw en van Hello, Dolly begreep ik helemaal niks.

  [ # 5 ] 13 June 2017 10:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Ik vind het zeer jammer dat Eva Noblezada geen Tony heeft gewonnen en een zware schande dat Jon Jon Briones zelfs nog niet eens genomineerd was. Ook het feit dat Groundhog Day geen enkele Tony won is triest. Wat een fantastische voorstelling is dat.

Het was te verwachten dat Dear Evan Hansen met de prijzen ging lopen. Vooral omwille van het thema en de grote achterban.

Maarja, het blijft een subjectief gebeuren.

  [ # 6 ] 15 June 2017 09:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

martijn-j - 13 June 2017 04:31 PM

Dear Evan Hansen vind ik ook heel goed (zeker als je bedenkt dat de score van dezelfde mensen als het vreselijke La La Land komt), maar de voorstelling zelf is niet echt vernieuwend. .

De muziek van La La Land is niet van dezelfde componist als Dear Evan Hansen, alleen de tekst is door dezelfde mensen geschreven. De muziek van Dear Evan Hansen vind ik zeer inspiratieloos en saai. Totaal geen sfeer.. vier akkoorden, het lijkt allemaal op elkaar. Wat mij betreft had The Great Comet mogen winnen.

  [ # 7 ] 16 June 2017 02:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

1979brigitte - 15 June 2017 09:05 PM
martijn-j - 13 June 2017 04:31 PM

Dear Evan Hansen vind ik ook heel goed (zeker als je bedenkt dat de score van dezelfde mensen als het vreselijke La La Land komt), maar de voorstelling zelf is niet echt vernieuwend. .

De muziek van La La Land is niet van dezelfde componist als Dear Evan Hansen, alleen de tekst is door dezelfde mensen geschreven. De muziek van Dear Evan Hansen vind ik zeer inspiratieloos en saai. Totaal geen sfeer.. vier akkoorden, het lijkt allemaal op elkaar. Wat mij betreft had The Great Comet mogen winnen.

Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Want net als Martijn vond ook ik La La Land niet te pruimen en Dear Evan Hansen fantastisch. Zo zie je maar.

De Award show zelf vond ik behoorlijk tegenvallen tov voorgaande jaren.
Ik snapte van sommige keuzes qua optredens echt niets, en vond de opening mat en hier en daar op het flauwe af. Ik kan me niet voorstellen dat Kevin Spacey dit volgend jaar nog eens mag doen, als je de kijkcijfers ziet.

  [ # 8 ] 11 June 2018 03:49 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Iemand enig idee hoe ik de tonys van DIT JAAR (2018) terug kan kijken?