Musicalworld Awards 2017
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Met de grote nadruk op social media hebben we hier nog niet eens gemeld dat je weer kunt stemmen voor de Musicalworld Awards, editie 2017.

Ga naar het stemformulier: http://www.musicalworld.nl/awards.  En laat je voorkeuren weten. Zoals altijd hoef je alleen maar te stemmen in die categorieën die je wilt invullen. Je kunt dus vragen overslaan, of kiezen voor geen voorkeur. waar je geen voorkeur hebt.

  [ # 1 ] 21 June 2017 07:51 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Als je het formulier hebt ingevuld, kom je op een pagina waar staat ‘Om meer te lezen over de Musicalworld Awards, klik hier’ als ik daar vervolgens klik word ik doorgestuurd naar jullie facebookpagina, maar niet naar een specifieke pagina. Bugje?

Oh, en geen buitenlandse award meer? Jammer met het toenemende aantal Nederlanders in het buitenland!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 2 ] 21 June 2017 08:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

BroadwayinHolland heeft wel zo’n award, maar goed, om eerlijk te zijn vind ik die FB pagina een beetje een kopie van wat Musicalworld tegenwoordig plaatst. Ook qua tekstopmaak trouwens.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 21 June 2017 09:18 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Mag ik vragen wat jullie beweegredenen zijn geweest om Mimi in Rent als bijrol te classificeren?

  [ # 4 ] 21 June 2017 11:08 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ja broadwayinholland neem ik niet helemaal serieus. No offense als er mensen van dat medium ook hier zitten. De reportages zien er best leuk uit, en zijn inhoudelijk prima, maar qua stijl compleet hetzelfde als MusicalWorld, vind ik toch wel jammer. Een succesvol gebleken format zo duidelijk overnemen.. en als je een weebly domein hebt als website weet ik niet hoe serieus je je eigen product neemt. Een gepersonaliseerd domein kost echt niet zoveel meer..
enfin, ik mis dus wel een buitenlandaward vanuit MusicalWorld 😉

[ Gewijzigd: 22 June 2017 07:24 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 5 ] 21 June 2017 12:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Er wordt door BroadwayInHolland duidelijk wel veel tijd in gestoken om de reportages te maken, maar erg creatief zijn ze inderdaad niet; veel naar MW gekeken zullen we maar zeggen, wat op zich natuurlijk een compliment is. Maar om dan ook met eigen awards te komen is wel een beetje cheap. Je kunt er gif op innemen dat de uitreikingen ook erg op die van MW zullen gaan lijken.

Niet alle nieuwkomers zijn toevoegingen, zullen we zeggen. Dat zagen we eerder ook al bij Musicalweb, dat voornamelijk video’s die door anderen zijn gemaakt op een eigen pagina plakt, maar in hun eigen werk geen niveau of toegevoegde waarde toont.

  [ # 6 ] 21 June 2017 02:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Anniek - 21 June 2017 11:08 AM

enfin, ik mis dus wel een buitenlandaward vanuit MusicalWorld 😉

De buitenland-categorie van MW ging over buitenlandse shows in NL, die waren er -afgezien van de reprise van JCS-  afgelopen seizoen niet. Ik neem ten minste aan dat dat de reden is van het weglaten van de award 😉 Daar een verkiezing van houden lijkt me persoonlijk ook logischer dan een verkiezing van “beste Nederlander in het buitenland” zoals BroadwayinHolland doet. Dan kun je net zo goed meteen Willemijn als winnares uitroepen met Celinde als runner-up, haha.

Dat terzijde, zijn de resterende awards van 2016 off-camera uitgereikt? Niet dat ik van iedere winnaar een aparte reportage hoef, maar in mijn herinnering is dat in de voorgaande jaren wel gebeurd.

  [ # 7 ] 21 June 2017 02:58 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2017-06-21

we kunnen wel allemaal klagen over dat broadwayholland ding , ik vind ze ook op sommige vlakken na apers hoor , maar die wekelijkse video ’ s zijn best goed vind ik zelf en ze hebben ook bv de alternate of understudy categorie

  [ # 8 ] 22 June 2017 09:07 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een reactie op wat van bovenstaande vragen en opmerkingen.

Uitreikingen
Het uitreiken van de ene award is makkelijker dan van de andere. We streven dat de awards altijd bij de winnaars belanden, maar soms blijkt het lastig dat op een redelijke termijn te doen. Op een gegeven moment wordt het dan ook mosterd na de maaltijd daar een reportage van te maken. Maar inderdaad liggen er nog steeds een aantal awards te wachten. (Grease-ensembleleden mogen bijvoorbeeld best nog even contact met ons opnemen).

Waarom is X een hoofd/bijrol? Waarom is Y wel/niet genomineerd?
Op individuele nominaties gaan we niet in. Dit zijn keuzes die de redactie heeft gemaakt, soms na pittige discussie. soms vrijwel unaniem. Ik kan wel in algemene zin reageren. Het is natuurlijk zo dat zodra je een onderscheid maakt, er altijd grensgevallen zullen zijn. Wat is nog net een hoofdrol en waar begint de bijrol, is iemand die al eerder mooie dingen liet zien op kleine schaal wel of niet doorbraak, zou iemand twee keer kunnen doorbreken, wat beschouwen we wel of niet als kortlopend, en in het geval van Lelies kun je zelfs nog over of iets een mannelijke of vrouwelijke rol is discussiëren. We maken daarin een keuze die zo afgewogen mogelijk is. Wat ik nog wil toevoegen is dat hoofdrol-bijrol wel echt bij de rol hoort, en het dus geen automatisme is dat de grootste rol per geslacht per definitie ook een/de hoofdrol is.

Waarom is die categorie er dit jaar niet?
Daarnaast is het elk seizoen weer de vraag of we voldoende genomineerden hebben voor een categorie. We gaan uit van minimaal drie keuzes per categorie, en maximaal vijf. Halen we die drie niet, dan vervalt voor dat jaar de categorie. Zo is er dit jaar inderdaad geen beste buitenlandse productie in Nederland vanwege gebrek aan aanbod, en was het aantal kortlopende producties dat goed genoeg was helaas ook te klein om die categorie dit jaar te handhaven. Hopelijk volgend jaar beter. Dat komt vaker voor bij de wat meer aparte categorieën. Meestal moeten we bij een categorie nog keuzes maken uit lijsten die veel langer zijn dan vijf namen.
Uiteraard houden we de bewegingen in de Nederlandse en Vlaamse musicalwereld in de gaten. Zo was het vorig jaar opvallend dat er zo veel goede internationale tours Nederland en Vlaanderen aandeden, en er dus een categorie voor ontstond. Laten we hopen dat we die snel weer terug zien, al ziet dat er vooralsnog niet naar uit.

Nederlandstaligen in het buitenland
Dat er steeds meer Nederlanders en soms ook Vlamingen tegelijk in het buitenland een hoofdrol of belangrijke bijrol vertolken is ons zeker ook opgevallen, en is in de loop van het jaar ook zeker de overweging geweest om deze categorie toe te voegen. We streven echter naar een lijstje genomineerden waar we zelf achter kunnen staan. De producties in Nederland en Vlaanderen zien we, maar de internationale producties zijn vrijwel onmogelijk allemaal te zien. Natuurlijk hebben we onze sterren in Londen zien stralen.  Maar kunnen we dan Oedo Kuipers in Mozart zomaar negeren omdat hij toevallig net die voorstelling niet opging dat wij erbij waren. Misschien warende vertolkingen tijdens de internationale Peter Pan tour in verre landen wel steengoed. Zijn er Franse producties die buiten ons zichtveld misschien wel sterke vertolkingen kennen en moeten we onbekendere Duitse tours ook maar negeren.. En als het voor ons al ondoenlijk is, hoe is dat voor de kiezers dan.

Beste understudy
Sinds er awards zijn is de vraag al vaker voorbijgekomen, maar categorie waar ik persoonlijk nooit begrip voor kan opbrengen is beste understudy, oftewel: beste tweede keus. Bij ons kan een alternate/understudy gewoon genomineerd worden in de betreffende hoofdrol/bijrol als hij of zij echt tot de beste vijf vertolkingen van het jaar behoort. Een extra categorie maakt die prestatie toch minder groot. Nog even afgezien van het feit dat de beste understudy misschien wel nooit de gelegenheid krijgt om het te laten zien. En tenslotte, ook dit wordt voor een stemmer toch een onmogelijke categorie.

[ Gewijzigd: 22 June 2017 09:16 AM by Jeroen ]
  [ # 9 ] 22 June 2017 11:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Jeroen - 22 June 2017 09:07 AM

Beste understudy
Sinds er awards zijn is de vraag al vaker voorbijgekomen, maar categorie waar ik persoonlijk nooit begrip voor kan opbrengen is beste understudy, oftewel: beste tweede keus. Bij ons kan een alternate/understudy gewoon genomineerd worden in de betreffende hoofdrol/bijrol als hij of zij echt tot de beste vijf vertolkingen van het jaar behoort. Een extra categorie maakt die prestatie toch minder groot. Nog even afgezien van het feit dat de beste understudy misschien wel nooit de gelegenheid krijgt om het te laten zien. En tenslotte, ook dit wordt voor een stemmer toch een onmogelijke categorie.

Maar ook voor de redactie lijkt het me een onmogelijke taak om alle understudies aan het werk te zien. Kijk alleen al maar naar het aantal understudies bij The Lion King. Dan zou die award teveel van het toeval gaan afhangen: wie was er toevallig op toen er iemand van de redactie in de zaal zat en heeft zich daardoor positief kunnen onderscheiden. Terwijl de andere understudy voor die rol misschien nog wel beter is.

  [ # 10 ] 23 June 2017 08:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Klopt.

  [ # 11 ] 29 August 2017 07:19 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Musicalfannnnn - 21 June 2017 02:58 PM

we kunnen wel allemaal klagen over dat broadwayholland ding , ik vind ze ook op sommige vlakken na apers hoor , maar die wekelijkse video ’ s zijn best goed vind ik zelf en ze hebben ook bv de alternate of understudy categorie

In een van de bekendmakingen wordt gemeld dat er ruim 7000 stemmers zijn geweest voor de broadwayinholland-awards. Het duurde wel even voordat de lachstuipen bij mij wegtrokken… Ofwel dit is schromelijk overdreven, ofwel is het mogelijk dat het meermalen stemmen door dezelfde persoon niet is dichtgetimmerd.