6 of 8 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
Harry Potter And The Cursed Child 2016 Palace Theatre
  [ # 76 ] 02 September 2016 12:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Inmiddels zijn er ook premium plaatsen beschikbaar voor ‘Harry Potter And The Cursed Child’. Deze worden wekelijks op de site vrijgegeven en kosten voor beide delen £ 190 in totaal.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 77 ] 22 November 2016 03:46 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2014-04-29

Vandaag is het me gelukt :D op 27 januari 2018 naar the cursed child 😊

  [ # 78 ] 22 November 2016 03:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

wow nice!  😊 ik had helaas minder geluk, maar las dat meerdere mensen hetzelfde probleem als ik hadden.
Ik stond in de rij sinds 11 uur (site open vanaf 9 uur) en maar 3000 mensen voor me in de wachtrij. Had mn kansen dus positief ingeschat. Kwam er door heen en op het moment dat ik zou moeten worden redirect naar de booking-sectie redirecte die website me door naar de homepage….. (inmiddels was het 1 uur ofzo)
aaaaaargh

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 79 ] 01 December 2016 10:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zojuist bevestigd dat de voorstelling in het voorjaar van 2018 ook op Broadway te zien zal zijn.

  [ # 80 ] 30 March 2017 10:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De nieuwe Londense cast per 24 mei 2017 is inmiddels aangekondigd

Whatsonstage

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 81 ] 09 April 2017 06:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Gaat erg goed voor ‘Harry Potter’ bij de Olivier Awards nu al 6 Olivier Awards uit 6 nominaties gewonnen ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 82 ] 09 April 2017 07:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Inmiddels heeft ‘Harry Potter’ alle categorieën waarin ze genomineerd zijn gewonnen ... Teller staat op negen Oliviers, nog twee te gaan.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 83 ] 10 April 2017 10:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Uiteindelijk won ‘Harry Potter And The Cursed Child’ negen van de elf nominaties. Ze zagen alleen Best Theatre Choreographer en Outstanding Achievement In Music aan zich voorbijgaan. Die Olivier ging respectievelijk naar ‘School Of Rock’ en Matthew Bourne. Maar goed zoveel Oliviers is wat mij betreft zeer verdiend !

Ook erg blij met de twee awards voor ‘Groundhog Day’ en een zeer verdiende Olivier voor Rebecca Trehearn voor haar rol in ‘Showboat’

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 84 ] 25 May 2017 11:39 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze week heeft de nieuwe cast de eerste voorstellingen gespeeld.

Karakterportretten ‘Harry Potter And The Cursed Child’

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 85 ] 28 June 2017 07:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik heb HP & The Cursed Child anderhalve week geleden gezien en ben echt weggeblazen. Ontzettend onder de indruk van de sets en de effecten, de geweldige muziek van Imogen Heap en bovenal de acteerprestaties. Met name Jamie Glover (Harry), Rakie Ayola (Hermione) en Samuel Blenkin (Scorpius) waren erg goed. Ik vond het van tevoren erg jammer hun voorgangers (en award-winnaars) Jamie Parker, Noma Dumezweni en Anthony Boyle nét te moeten missen, dus ik ben nu blij te kunnen zeggen dat de nieuwe castleden hun rollen met verve vertolken. Scorpius Malfoy is door de fantastische prestatie van Blenkin zelfs één van mijn favoriete Potter-personages geworden! Leuk ook om te merken hoe fijn iedereen in de zaal het vindt om deze wereld weer in te duiken. Men is duidelijk geconcentreerd, “ooohs” en “aaahs” bij verrassende, mooie of spannende momenten en al meteen een luid applaus bij aanvang van de pauze van het eerste deel.

Er zit voor mij echter wel één aanzienlijk mankement aan de voorstelling: Delphi, zowel het personage als de vertolking. Als “goede” Delphi was Annabel Baldwin prima, maar de switch naar dochter van Voldemort werd wel heel kolderiek uitgespeeld en dat verbeterde helaas ook niet met de vordering van het verhaal. Ze kwam totaal niet over als gevaarlijke heks. Daarnaast vind ik “een geheim kind” een hele suffe en clichématige story trope. Naar mijn idee matcht het ook niet zo lekker met de tijdlijn van de Potter-wereld; Delphi zou dan vlak voor de Battle of Hogwarts geboren moeten zijn. Volgens mij had Bellatrix Lestrange wel andere dingen te doen toen. Hadden meer mensen hier moeite mee?

[ Gewijzigd: 28 June 2017 07:30 PM by Laush ]
  [ # 86 ] 28 June 2017 07:28 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Overigens kon je een paar dagen geleden nog via Nimax Theatres mooie kaarten krijgen voor voorstellingen in 2018 (ik keek zelf bij maart/april), dus als je graag zou willen boeken zou ik eens de tijd nemen om een beetje te puzzelen met data 😉

  [ # 87 ] 29 July 2017 12:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Laush - 28 June 2017 07:22 PM

Hadden meer mensen hier moeite mee?

Ja ..was voor mij ook één van de zwaktes in het script. Ik zag vorig jaar een van de eerste previews maar de overgang van goed naar slecht in haar karakter kwam toen niet goed uit de verf. Dat was ook nu nog maar al minder ‘tenenkrommend’ mede ook doordat Annabel Baldwin uit de nieuwe cast het aanmerkelijk geloofwaardiger speelde dan Esther Smith uit de originele cast.

Verder helemaal met je eens dat het een fantastische voorstelling is. De nieuwe cast vond ik geweldig vooral de nieuwe Hermione en Scorpius die jij ook al noemde.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 88 ] 29 July 2017 01:34 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Gisteren mijn geluk uitgeprobeerd met de Friday Forty. Helaas kwam ik er niet doorheen, dus dan volgende week maar naar een andere voorstelling in Londen.

Maar ik las nog een interessante mededeling. Volgende week is er naast de Friday 40, ook een Friday 400. Dan worden voor de voorstelling van 1 september 2017 maar liefst 400 kaarten weggegeven.
Waarom die voorstelling? Omdat dat de dag is dat het boek Deathly Hallows (laatste deel van HP) eindigt, en het toneelstuk begint, 1 september 2017. Ik denk dat dat een heel bijzondere voorstelling/dag moet worden, al heb ik zelf niet echt de mogelijkheid om op 1 september in Londen te zijn helaas.

  [ # 89 ] 02 August 2017 04:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De zeven hoofdrollen van de originele Londense productie van ‘Harry Potter And The Cursed Child’ hernemen hun rollen voor de première van de Broadway-versie vanaf maart 2018

Harry Potter And The Cursed Child website

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 90 ] 05 October 2017 12:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik ga vast gelyncht worden, maar ik heb het afgelopen weekend beide voorstellingen gezien en vond het een verspilling van tijd en geld.

Na het lezen van het boek was ik al teleurgesteld, en ik had heel erg gehoopt dat het “live gebeuren” genoeg voldoening zou geven om het rammelende script te verhullen. Maar ik merk dat ik een paar dagen later nog steeds een beetje boos ben, dat je blijkbaar met alles wegkomt wanneer je er groot de naam “Harry Potter” op plakt.

Iemand voor mij schreef dat deze voorstelling duidelijk met liefde gemaakt is. Nou, sorry: zelden heb ik ergens gezeten waar ik zà³ sterk het gevoel had te kijken naar een makkelijke manier om uit een bestaand succes nà²g meer geld te slaan. Het zal ongetwijfeld geen goedkope voorstelling zijn om te produceren, begrijp me niet verkeerd. Maar als ik naar een toneelstuk ga, verwacht ik op zijn minst een goedgeschreven, kloppend verhaal. En dat is wat de Harry Potter reeks voor mij namelijk is: een goedgeschreven, goed doordachtte serie boeken, waarbij ik als lezer het gevoel heb dat ieder detail relevant is. Daarom geloof ik op dat moment in die wereld en dat is ook wat theater voor mij moet zijn: een goed verteld verhaal waar je als toeschouwer in gaat geloven.

Kortom: ik hoopte op een goed verhaal, ondersteund door mooie effecten, die een functie hebben in het geheel. Wat ik te zien kreeg (met name in het eerste deel) was een potpourri aan effecten, deels om de aandacht af te leiden het gebrek aan doordachtheid en deels “gewoon, omdat het kan”. Daarvoor kan ik ook naar een show van Hans Klok gaan.

Goed, tot zover mijn onvrede over het verhaal. Daarvan wist ik van te voren dat het tegen zou vallen. Van de set had ik echter hogere verwachtingen. Te hoog blijkbaar. Zonder hopelijk te veel te spoileren: Als ik het mij goed herinner, heb ik tot de tweede acte van deel een moeten wachten voordat ik het eerste echte changement te zien kreeg. Niet spectaculair, maar genoeg om te denken: “Waarom wordt dit pas nu gebruikt?” wat mij betreft hadden ze hiermee vanaf het begin beter alle veranderingen van plaats en tijd weer kunnen geven dan het eeuwige gezwaai met die mantels, wat mij na drie keer echt op mijn zenuwen ging werken. (“Ik zie heus wel dat jullie een tafel en een stoel neerzetten hoor! Die hoef je niet half met je mantel proberen af te dekken. Zet dat ding nou maar gewoon neer en loop door!”)

Frustratie twee: dan heb je een draaischijf tot je beschikking, die je ook besluit te gebruiken. Doe er dan wat meer mee dan een beetje heen en weer wiebelen tijdens een dialoog. Ik verwacht geen Les Misérables 2.0, Maar ik kan zo drie scènes opnoemen waar ze hem heel gaaf in hadden kunnen gebruiken. Zoals het nu is hadden ze het echt net zo goed weg kunnen laten. Niemand die het merkt en het scheelt weer één iemand op de loonlijst.

Om niet helemaal verzuurd over te komen: er zaten ook leuke dingen in hoor. Goed gebruik van projecties (geen overdaad, alleen waar nodig), leuke inzet van blacklights en het vliegwerk was dik in orde. Maar het meest gecharmeerd ben en blijf ik van de simpele “houtje touwtje” effecten zoals de boekenkast, en de manier waarop Mourning Myrtle “zweeft” zonder vliegwerk toverde zowaar de eerste glimlach op mijn gezicht.

Desondanks heb ik vrijwel het gehele eerste deel alleen maar zitten denken “Oh mijn God. En dan moet ik vanavond nog een keer…” Het is dat ik in een gezelschap was dat ik niet wilde teleurstellen, maar anders was mijn plek die avond echt leeg gebleven en had ik mijn tijd bij een andere voorstelling gespendeerd.

Misschien ben ik verwend. Misschien speelde het feit dat mijn kaartje mij in de schoot is geworpen mee in mijn beleving. Iemand die een halve dag op F5 heeft gedrukt in de hoop een kaartje te bemachtigen wil zichzelf natuurlijk ook niet teleurstellen en zal eerder van de daken schreeuwen hoe geweldig alles was en dat het alle moeite meer dan waard was. Misschien is het de nieuwe cast. Maar opvallend is wel dat collega’s van mij uit een ander theater de beide voorstellingen và³à³r mij hebben gezien en hetzelfde oordelen als ik: we hadden er meer van verwacht.

Los van dit alles heb ik absoluut groot respect voor de mensen die op en om het toneel volgens mij behoorlijk moeten buffelen om twee show door te komen. Maar meer dan een aardige poging om teksttheater met goocheltrucs te combineren wordt het niet.

[ Gewijzigd: 05 October 2017 10:44 PM by S7rin ]
‹ First  < 4 5 6 7 8 > 
6 of 8