2 of 2 |  < 1 2
The Woman In White terug in Londen
  [ # 16 ] 14 July 2017 05:36 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

The Woman in White komt terug in Londen. Vanaf 20 november 12 weken te zien in het Charing Cross Theatre!


Acclaimed rising star Thom Southerland will direct this brand new production of Andrew Lloyd Webber’s Tony and Olivier-Award nominated musical, The Woman in White in a strictly limited 12-week season.

A tempestuous tale of love, betrayal and greed, adapted from Wilkie Collins’ haunting Victorian thriller, this is the premiere of Andrew Lloyd Webber and David Zippel’s revised score.

Walter Hartright’s life is changed forever after a chance encounter with a mysterious woman, dressed in white, desperate to reveal her chilling secret. When he takes up his position as drawing master to the beautiful Laura Fairlie and her half sister, Marian, he sees in Laura’s face an eerie reflection of the forlorn creature he met previously. Walter and Laura’s feelings for each other are thwarted by her engagement to the sinister Sir Percival Glyde. What is the connection between, Laura, Sir Percival, and the woman in white? Can true love prevail?

  [ # 17 ] 14 July 2017 06:33 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Hoera !

Wel grappig om te zien dat ze het font uit de originele versie voor de titel hebben gebruikt.

http://www.thewomaninwhite.co.uk

[ Gewijzigd: 14 July 2017 06:44 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 18 ] 14 July 2017 01:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En nu maar wel hopen dat ze er een echt andere versie van maken, dus zonder dat zenuwengedraai van het decor van de vorige versie.

  [ # 19 ] 16 July 2017 12:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze week weer een paar keer geluisterd naar de originele CD versie van ‘The Woman In White’ en terugdenkend aan de briljante projecties van William Dudley kwam ik op internet wat van zijn originele designs tegen.

Voor de geïnteresseerden hieronder de links

Streets Of London 1870

The Lunatic Asylum

Old Toys In The Attic
Nieuwe openingsscène na de veranderingen die voor Broadway werden doorgevoerd en later in de Londense versie zijn geïmplementeerd.

Blackwater Lake Boathouse

Limmeridge House Flyby

An English Village Sunset

Limmeridge Interior Summer

The Thames Embankment 1870

Harvest Moon Over Limmeridge

Blackwater Lake

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 20 ] 13 September 2017 04:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Erg blij met het nieuws over de cast ...

Casting has been announced for the first ever revival of Andrew Lloyd Webber’s The Woman in White, which opens at the Charing Cross Theatre in November.

Directed by Thom Southerland, the production will star Anna O’Byrne (The Phantom of the Opera) as Laura Fairlie alongside Chris Peluso (Miss Saigon) as Sir Percival Glyde, Carolyn Maitland (Ghost) as Marian, Ashley Stillburn (The Phantom of the Opera) as Walter Hartright, Greg Castiglioni (Titanic) as Count Fosco, and Sophie Reeves (Les Miserables) as Anne.

O’Byrne most recently played Eliza Doolittle in Julie Andrews’ 60th anniversary production of My Fair Lady at Sydney Opera House, a performance which won her the 2017 Helpmann Award for Best Actress.

With music by Lloyd Webber, lyrics by David Zippel, and a book by Charlotte Jones, The Woman in White is adapted from Wilkie Collins’ Victorian thriller about a man whose life is changed after a chance encounter with a mysterious woman.

Thirteen years after the musical premiered at the Palace Theatre, this new production will premiere a revised score by Lloyd Webber and Zippel. It will also have choreography by Cressida Carré, scenic design by Morgan Large, costume design by Jonathan Lipman, lighting design by Rick Fisher, and sound design by Andy Johnson. The music supervisor is Stephen Brooker, with orchestrations by David Cullen.

The Woman in White runs at the Charing Cross Theatre from Monday 20 November until 10 February 2018.

Bron : http://www.whatsonstage.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 21 ] 10 November 2017 10:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Een paar afbeeldingen van het ontwerp van de set. Ziet er mooi uit en erg veel zin in deze voorstelling.

© Morgan Large Design

I Believe My Heart met Anna O’Byrne en Ashley Stillburn

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 22 ] 11 November 2017 12:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Inmiddels is ook de rest van de cast te lezen op de website. Anthony Cable is Mr Fairlie en verder is er een klein ensemble met Christopher Blades, Olivia Brereton, Janet Mooney en Dan Walter.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 23 ] 26 November 2017 03:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Eerder deze week zag ik de derde preview van ‘The Woman in White’ de belangrijkste reden voor het reisje Londen. Ik heb de originele productie in het Palace Theatre vaak gezien en beschouw het nog steeds als één van mijn favoriete musicals ooit.

Hoewel deze revival een kleinere versie is doet het oorspronkelijke werk alle eer aan. Ik kwam woensdag erg blij de zaal uit. Geen volledig verslag maar enkele gedachten en opmerkingen die misschien spoilers kunnen bevatten voor wie de musical niet kent.

Volgens de persberichten gaat het om een herziene en bewerkte versie van het origineel. Ik vind dat als ik eerlijk ben wat teveel gezegd. Uiteraard zitten er aanpassingen in maar ik had op basis van dat bericht een meer drastische bewerking verwacht.

Het is meer een mengeling van de eerste West End versie en de latere versie zoals die voor Broadway is bewerkt. Qua muziek is er niet heel veel veranderd. ‘I Hope You’ll Like It Here’ heeft een gedeeltelijk nieuwe melodie en de grotere ensemblenummers uit het origineel ‘Lammastide’ en ‘Lost Souls’ zijn min of meer verdwenen. Het meerstemmige koorstuk in het origineel in de kerk-scène na ‘Lammastide’ net voordat Hartright Anne opnieuw ontmoet is nu de introductie voor die scène. ‘Lost Souls’ zit nog wel in de musical maar is nu instrumentaal als achtergrond voor de scène waarbij Marian in Londen op zoek gaat naar Walter.

‘If I Could Only Dream This World Away’ is nu meer een samenzang tussen Laura en Marian en ik was erg blij om te merken dat ‘If Not For Me For Her’ weer in de musical zit. Ook het oorspronkelijke slot waarbij Marian het graf bezoekt van diegene die daar begraven ligt en de naam in de steen wordt uitgehouwen zit opnieuw in deze versie. Uiteraard zullen er meer aanpassingen in de details van de teksten en de muziek zitten en ik zal best het een en ander vergeten zijn maar dit is wat me zo te binnen schiet.

Grootste verandering vond ik dat het nu echt het verhaal is van Marian, Laura en Anne. Fosco die in de originele versie mede door de casting toch naar voren werd geschoven als de hoofdrol is dat nu niet meer. Ook zijn de dieren van Fosco (en zijn fat-suit) in deze versie helemaal verdwenen. De grote solo van Fosco ‘You Can Get Away With Anything’ krijgt hierdoor een andere lading maar er zit toch een erg leuke verrassing en twist in dit nummer.

Er wordt inventief gebruik gemaakt van het kleine toneel van het Charing Cross Theatre. De set is simpel maar prachtig ontworpen en past goed bij de sfeer van de voorstelling. Het orkest speelt prachtig en de muziek klinkt als een klok mede door het perfecte geluid.

En de cast is geweldig. Stuk voor stuk zijn de hoofdrollen en het ensemble grandioos bezet. Vooral Anna O’Byrne als Laura zingt adembenemend goed maar datzelfde geldt ook zeker voor Carolyn Maitland als Marian en Sophie Reeves als Anne. Chris Peluso overtuigt als Glyde en Creg Castiglioni als Fosco zorgt voor de komische noot.

Ik was onder de indruk en ben erg blij dat ik nog een keer mag !

[ Gewijzigd: 27 November 2017 09:07 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 24 ] 26 November 2017 04:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat klinkt goed Ben benieuwd naar de veranderingen. Hopelijk komt er een cd. Heel fijn dat If Not for Me for Her er weer in zit. Weet nog dat ik zo jammer vond toen ik voor de tweede keer in Londen ging en ik Ruthie Henshall dat nummer niet hoorde zingen.

  [ # 25 ] 26 November 2017 09:50 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2005-12-30

Dank Theo voor je korte impressie. Destijds in het Palace theater heb ik Woman in White al een aantal keer gezien. Ik heb het ondanks alle op- en aanmerkingen een prachtige voorstelling gevonden en ben zeer benieuwd naar deze versie.

Ik zal hem as zaterdag zien!

Groet, Michael

   Handtekening   

“In everything you do, always be yourself” Billy

  [ # 26 ] 27 November 2017 09:06 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

@Martijn Ja erg fijn dat ‘If Not For Me For Her’ weer in de voorstelling zit ! Ik duim mee voor een CD ...

@Michael Ik hoop dat je ervan gaat genieten zaterdag ! De originele versie vond ik ook geweldig mooi en was een beetje huiverig voor een nieuwe versie, maar zoals gezegd ik was aardig onder de indruk. Het is natuurlijk een kleinere versie in een klein theater maar ze hebben de mogelijkheden zeker goed benut. De staging is inventief en ik vond bijvoorbeeld de trein-scène in de tunnel aardig indrukwekkend. Ik heb ergens gelezen dat het orkest bestaat uit 10 musici en de score van Lloyd Webber klinkt erg mooi. En de cast zingt zonder uitzondering prachtig. Zowel de hoofdrollen als het ensemble. Er was zelfs weer een Corn Dolly Girl die in de laatste versie was vervangen door een vrouw uit het ensemble. Er was helaas nog geen programmaboek dus ik weet niet hoe het meisje heet. Na het zien van de voorstelling heb ik zelfs nog even overwogen om deze week nog een keer te gaan maar dan zou ik een andere voorstelling niet hebben kunnen zien en dat is toch ook jammer.

Zeker een aanrader dus als je van ‘The Woman In White’ of van het werk van Lloyd Webber houdt !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 27 ] 04 December 2017 02:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Scènefoto’s The Woman In White

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 < 1 2
2 of 2
‹‹ Paar dagen Londen      Lion King Madrid ››