5 of 5 | ‹ First  < 3 4 5
The Book of Mormon - West End
  [ # 61 ] 12 April 2016 11:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Book of Mormon was de afsluiter van 3 voorstellingen in Londen ( Matilda, Sunset, BoM ).
Van de eerste twee heb ik heel erg genoten, maar in de wetenschap dat ik tegen de mening van velen inga; Book of Mormon was / is echt niet mijn cup of tea. Ik begrijp niks, maar dan werkelijk niks van de hype rond deze musical. Ja, ik heb af en toe vreselijk hard gelachen. Ja, er zaten op zichzelf hele leuke scenes in. Ja er werd goed gespeeld en gezongen en de show heeft tempo en enkele leuke choreografieën ..... maar kom op zeg , het trucje om het ” lef ” te hebben om rondom een geloof grappen over sex, homosexualitiet etc te maken is eigenlijk voor de pauze al uitgewerkt. Voor de pauze heb ik nog een aantal keer hard moeten lachen, maar na de pauze vond ik het Ä—Ä—n lange herhaling van zetten en sloeg dat lachen om naar irritatie en betrapte ik mezelf erop dat ik het wat platvloers / ordinair ging vinden.

Vele losse scenes uit deze musical losstaand op een musical gala avond: knetter leuk en hilarisch , maar 2 uur lang naar in feite dezelfde grap kijken werkt voor mij niet. En als je dan sec gaat kijken, is dat decor toch wel erg mager, is de muziek wel vlot maar zit er geen Ä—Ä—n nummer tussen dat ik thuis op zou zetten en is het verhaal toch wel heel erg dunnetjes.

Ik weet niet of ik het in deze categorie mag plaatsen, maar goed, bij mij komt de associatie boven en dan vond ik een Avenue Q en Urinetown beiden vele malen completer/intelligenter en boeiender tot het eind. Dit voelt als een hype. Kan me voorstellen dat men in de US vanwege het taboedoorbrekende karakter met oeh’s en ah’s buitenkomt, maar ik geloof er niks van dat dit in NL het succes wordt dat het in de anglosaksische landen is. Taboe is allang doorbroken bij ons en dan zijn er o.a. legio cabaretiers die op een vele grappigere en intelligentere manier deze thematiek in hun voorstelling verwerken dan dit.

Kan er niks meer van maken, maar voor mij als 2.30 uur durende musicalvoorstelling een highly overrated voorstelling . Zijn tig voorstellingen die die 9 Tony Awards m.i. veel meer verdiend zouden hebben dan dit.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 62 ] 27 July 2017 09:35 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Is nog steeds alleen de loterij van 2,5 uur voor aanvang de enige mogelijkheid om last minute kaarten te bemachtigen? Iemand ervaring met de drukte bij deze loterij?

  [ # 63 ] 28 July 2017 05:44 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De keer dat ik er was, was doordeweeks buiten de vakanties en voor een matinée. Ik denk dat er vijftig man was. Als je alleen gaat, zoek een lottery buddy, ga je met z’n tweeën vul dan allebei een formulier in.

Ik heb geen weet van andere mogelijkheden. Waarschijnlijk kun je op de dag zelf wel in de rij voor terug gebrachte tickets, maar dan moet je ook maar afwachten waar je zit. TKTS misschien nog?

Verder hetzelfde advies als bij Dreamgirls: kijk even op Theatre Monkey. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 3 4 5
5 of 5