10 of 12 | ‹ First  < 8 9 10 11 12 > 
The Phantom of the Opera- London
  [ # 136 ] 03 August 2017 03:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Van Kelly Mathieson is helaas heel weinig te vinden op internet, maar ik vind haar alternate in ieder geval heel goed klinken: https://www.youtube.com/watch?v=f3PLEDcmeHc Ik vind haar bij sommige noten zelfs een beetje als Celinde klinken, al is uiteraard wel te horen dat ze klassiek geschoold is.

  [ # 137 ] 03 August 2017 05:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Iemand die weet of het titelnummer (soms of altijd) geheel geplaybackt wordt? Ik dacht altijd dat het alleen het eerste coupletjerefreintje was en de cadenza op het einde, maar afgelopen dinsdag kreeg ik toch heel erg de indruk hetzelfde bandje te horen als op West End Live, wat toch (in ieder geval voor Celinde) geheel playback was. If so, dan ga ik nog even verder met mijn hoofd schudden. Want hoe krijg je het bedacht om het titelnummer geheel te laten playbacken?  🙄

Edit: Ahum, ik zit even dit topic te bekijken en zie dat ik dezelfde vraag al eens gesteld heb…  :zip:

[ Gewijzigd: 03 August 2017 06:07 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 138 ] 03 August 2017 06:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het wordt inderdaad volledig geplaybackt. Dit heeft te maken met de scène. De acteurs zijn voornamelijk backstage van A naar B aan het rennen. Tussendoor zie je stand-ins.

  [ # 139 ] 03 August 2017 06:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Da er stand-ins waren wist ik, heb nu pas gezien hoe de vork wat dat betreft in de steel zit. Twee stand-in-paren.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 140 ] 03 September 2017 07:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Kan er de juiste woorden nog even niet voor vinden, maar de laatste twee shows van Celinde gisteren waren niet normaal! Wat een stem heeft ze toch!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 141 ] 07 September 2017 07:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mochten mensen, ondanks het gebrek aan een Nederlandse Christine 😉, geïnteresseerd zijn in de nieuwe cast van Phantom: hier en hier zijn al korte stukjes audio van de nieuwe Christine, Phantom & Raoul te beluisteren. Ik moet zeggen (ondanks de opnamekwaliteit): klinkt goed!

  [ # 142 ] 09 September 2017 09:06 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de voorstelling al een aantal jaren niet meer gezien maar omdat ik benieuwd ben naar Ben Lewis een kaart geboekt. Leuke aanbieding met 40% korting midden op rij 4 in de stalls. Wel voor de matinee op donderdag dus kans dat hij dan niet speelt, maar zag dat Scott Davies nog steeds standby is voor de rol en het is geen straf om hem nog een keer te zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 143 ] 26 November 2017 04:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ben Lewis is geweldig als Phantom maar mijn hemel de nieuwe Londense Christine Kelly Mathieson is echt een drama. Ze zingt prachtig maar daar is het mee gezegd. Op mij wist ze totaal geen emotie over te brengen waardoor de scènes die om drama vragen genadeloos ten onder gingen. Ze had een paar gezichtsuitdrukkingen en als ze emotie wilde overbrengen werd dat ondersteund door houterige gebaren. En dan kan Ben Lewis nog zo prachtig en vurig acteren met een Christine die niet meewerkt is het een verloren strijd. Jammer.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 144 ] 02 August 2018 06:26 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Tim Howar is vanaf 3 september de nieuwe Phantom in Londen. Interessante keuze en zeker een reden om nog een keer te boeken. Alleen jammer dat Kelly Mathieson blijft…

As THE PHANTOM OF THE OPERA heads in to its 33rdyear, Andrew Lloyd Webber and Cameron Mackintosh are delighted to announce that Tim Howar will play ‘The Phantom’ for an initial run from 3 September — 8 December 2018 at Her Majesty’s Theatre, London.

Also joining the cast on 3 September 2018 will be Kimberly Blake as ‘Carlotta Giudicelli’ and Ross Dawes as ‘Monsieur Firmin’.

Continuing in the show will be Kelly Mathieson as ‘Christine Daaé’, Jeremy Taylor as ‘Raoul’, Amy Manford as the alternate ‘Christine Daaé’, Mark Oxtoby as ‘Monsieur Andre’, Jacinta Mulcahy as ‘Madame Giry’, Paul Ettore Tabone as ‘Ubaldo Piangi’, Georgia Ware as ‘Meg Giry’ and Scott Davies as the standby ‘Phantom’.

Tim Howar joins Phantom following his recent triumph as ‘Freddie Trumper’ in “Chess” at the London Coliseum. In addition to his theatre roles and since 2010, Tim has been the lead vocalist with the platinum selling Mike and the Mechanics, touring with them worldwide. His West End theatre credits include ‘Stacee Jaxx’ in “Rock of Ages” at the Shaftesbury Theatre and Garrick Theatre, ‘Stu’ in “Tonight’s The Night” at the Victoria Palace and ‘Ozzie’ in “On The Town” at the London Coliseum. He has also appeared as ‘Roger’ in “Rent” on Broadway.

Cameron Mackintosh said today “Tim Howar’s exciting vocal take on the iconic score of the Phantom brings a contemporary fresh approach to this legendary role which blew us away at his audition.”

Kimberly Blake can currently be seen as ‘Giulietta’ in “Aspects of Love” at the Hope Mill Theatre. Her West End credits include “Half A Sixpence” at the Noël Coward Theatre and most recently “Chess” at the London Coliseum. Her other credits include the role of ‘Jenny Lind’ in the national tour of “Barnum”.

Ross Dawes recently appeared in “The Rink” at the Southwark Playhouse. His many West End credits include “Girl from the North Country” at the Noël Coward Theatre, the original cast of “Charlie and the Chocolate Factory” at the Theatre Royal Drury Lane, where he also appeared in “Shrek the Musical”, “Passion” at the Donmar Warehouse, “Spamalot” at the Palace Theatre, “Starlight Express” at the Apollo Victoria and “Chitty Chitty Bang Bang” and “Saturday Night Fever”, both at the London Palladium.

The cast is completed by Matthew Barrow, Matt Bateman, James Bisp, James Butcher, Bridget Costello, Sophie Cottrill, Hadrian Delacey, Morven Douglas, Paul Erbs, Hannah Grace, Philip Griffiths, Katy Hanna, Hettie Hobbs, Grace Horne, Lily Howes, Ellen Jackson, Adam Robert Lewis,  Kris Manuel, Tim Morgan, Danielle Pullum, Rebecca Ridout, Anna Shircliff, Emily Smith, Rachel Spurrell, John Stacey, Andrei Teodor Iliescu, Claire Tilling, Victoria Ward and Danny Whitehead.

Bron : http://www.phantomoftheopera.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 145 ] 23 July 2019 03:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Binnenkort weer een Nederlander in The Phantom. Britt Lenting gaat Carlotta spelen.

  [ # 146 ] 20 September 2019 01:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Gister naar The Phantom in Londen geweest en heel erg genoten! Denk dat ik niet de beste ben voor een objectieve review, want wilde deze musical al zo lang zien dus vond het bij voorbaat al prachtig. ;)

Wel dus de Nederlandse Britt als Carlotta gezien. Kende haar niet maar ze deed het erg goed, timing qua grappen etc was goed. In de rol van de Phantom de Australische Josh Piterman, ook erg goed. De acteur die Raoul speelde (Danny Whitehead) is me qua acteren het meeste bijgebleven denk ik, hem geloofde ik het meest. Kelly Mathieson als Christine zong prachtig, maar acteren lag er voor mijn gevoel een beetje dik bovenop. Maar het de voorstelling verder nog nooit gezien dus weet niet of dat bij de uitvoering van Christine hoort.

Al met al prachtige voorstelling en tsja, die muziek he… blijft zo mooi!

  [ # 147 ] 21 November 2019 03:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Een nieuw topic leek me wat overdreven, maar Phantom wordt in januari/februari 2020 in Athene en Thessaloniki opgevoerd met in ieder geval Celinde Schoenmaker als Christine en Nadim Naaman als Raoul. Enige tijd terug las ik al een artikel waarin Celinde, Nadim en ook Ben Forster e.a. werden genoemd als castleden, maar dat leek niet zo officieel. Even koekeloeren op Nadims en Celinde’s Instagram-profielen levert behoorlijk bewijs op 😉

[ Gewijzigd: 21 November 2019 03:56 PM by Laush ]
  [ # 148 ] 21 November 2019 05:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat bijzonder:  dan kiezen ze dus in Griekenland voor een internationale topcast en uitvoeringen in het Engels . Verrast me omdat ik een beeld heb dat er helemaal geen musicalcultuur is in Griekenland. Daarnaast ook de indruk dat een groot deel van de bevolking het nog steeds zwaar heeft, maar kennelijk zit er dus toch voldoende publiekspotentieel voor zo’n dure Phantom productie. Daar kijk ik enigszins van op en wel leuk.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 149 ] 21 November 2019 06:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ben Forster zal inderdaad de rol van Phantom weer op zich nemen: https://www.instagram.com/p/B5Iy5CrB17f/?igshid=1i6ycruo969jv

Hij spreekt in zijn bericht over “a new production”, ben benieuwd waar dat ‘m dan in zit.

  [ # 150 ] 06 December 2019 03:10 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Afgelopen zaterdag Phantom weer mogen zien. Wat blijft het een heerlijke voorstelling waarbij je steeds opnieuw nieuwe dingen blijft ontdekken.
Over het totaalbeeld en muziek kan ik kort zijn. GEWELDIG!
Qua cast sprongen voor mij Paul Tabone en Understudy Carlotta er uit.
Helaas was Britt op vakantie in Holland.
Ik blijf het bizar vinden hoe een understudy zo goed kan zijn en normaal 3 grote samenzang zinnen heeft in I”ll Muto. Minder ben ik te spreken over de Christine. Erg zacht en leek wel op de automatische piloot. Heel erg zonde met zelfs hier en daar een valse uithaal.
Phantom nu voor de 5e keer gezien verspreid over 20 jaar en hij verveeld geen minuut.

‹ First  < 8 9 10 11 12 > 
10 of 12