3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Aladdin zomer 2016 op West End
  [ # 31 ] 30 March 2017 05:42 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Jammer, dan zal ik Dean John-Wilson dus nooit als Aladdin hebben gezien (na 2 pogingen).

  [ # 32 ] 30 March 2017 07:58 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik ga nu juist nadenken over een mogelijk bezoekje. Ik heb niets met Dean John Wilson.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 33 ] 30 March 2017 04:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Als je al gewacht hebt zou ik nog langer wachten, namelijk tot er een Jasmine is die iets van uitstraling heeft. Heb 2 x understudy-Aladdins hard zien werken om iets van een sprankeling tussen die twee te tonen. De eerste faalde totaal, de tweede kwam een eind.

  [ # 34 ] 30 March 2017 09:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik vond Jade Ewen ook de zwakste schakel, ze was zo mat, en zag technisch was het allemaal niet zo goed als je zou verwachten.
In eerste instantie was ik niet enthousiast toen Dean John Wilson de rol van Aladdin kreeg, maar hij heeft me zeer verrast. Prachtige, krachtige stem en had er zichtbaar lol in. Dus ik zou hem zeker zien, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

  [ # 35 ] 01 June 2017 10:54 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Hoelang duurt deze show

  [ # 36 ] 04 June 2017 08:08 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik zag de show 2 weken geleden en was ook niet bepaald onder de indruk van Jade Ewen. en ongelooflijk jammer dat “a whole new world” er zo snel doorheen werd geduwd. Leek bijna wel een uptempo nummer in deze uitvoering

  [ # 37 ] 12 June 2017 09:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik zag dit zaterdagavond en vond het vele malen leuker dan verwacht.
De sets en kostuums zijn prachtig, ik kom nog steeds superlatieven tekort voor Friend like me. Wat een held van een kerel is Trevor als Genie.  Sowieso zijn sass en timing was geweldig de hele show door.
Matthew als Aladdin zette een hele mooi vertolking door met een fijne stem. En ik kan me voorstellen dat hij alleen nog maar gaat groeien aangezien dit zijn eerste week was.

Jade Ewen; hoe? wie? waarom? Ik snap niet dat Disney dit goed heeft gekeurd. Qua acteren vond ik het nog best aardig, maar zingen kan de beste vrouw gewoon totaal niet. Het was niet eens echt vals, maar constant vlak, nasaal, geen power of iets. Saai en een beetje cringe worthy als zij d’r mond open deed om te gaan zingen..

verder heb ik echt een leuke avond gehad. Vaak dubbel gelegen van het lachen en ik vond het juist wel een leuke combi tussen ‘musical’ en panto.
Na de show werd er geld opgehaald voor een fonds dat slachtoffers en nabestaanden van de aanslagen in de UK helpt, en zelfs toen was Genie geniaal:

‘Give us 20.000 pounds and you will walk away with the mobile phone number of our new Aladdin Matthew!’
I know you paid a lot to get in this theatre, and you will pay even more to get out!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 38 ] 29 June 2017 08:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik zag Aladdin vrijdag met lotterijtickets vanop de zijkant van de 2e rij.
Eigenlijk heel gemengde reacties aan overgehouden

pro’s: Matthew Croke als alladin was geweldig, niets op aan te merken, prachtige stem en kan erg goed acteren. Ook de 3 vrienden van Aladdin waren een heel leuke toevoeging, ik heb vooral genoten van High Adventure, dat bezorgde me zowaar kippenvel (ik ben een watje op gebied van mannen die meerstemmig zingen). Daarnaast prachtige kostuums, die je tot in detail kon bekijken vanaf rij 2, alsook de decors die prachtig zijn

contra’s:
1) wat vervelend om voor deze voorstelling zo dichtbij en opzij te zitten. Je mist het geheel (en er zijn heel wat massascenes) en heel vaak weet je gewoon niet waar kijken. Vanaf rij 2 oog het zo rommelig, we hadden echt verder weg moeten zitten.  Daarnaast zag je recht in de coulissen waardoor je bij een emotioneel nummer al meteen de glimmende dansers voor de volgende scene al zag klaar staan, daarnaast elk magisch truckje dat er gaat gebeuren, kan jij helemaal zien hoe dat in zijn werk gaat (omkleden naar prins ali, verdwijnen uit de stoel etc), waardoor er heel veel magie verloren gaat.
2) Jade Ewen, hoeft geen uitleg meer bij denk ik.
3) onvriendelijk personeel aan de ingang. Ik ging een uur voor de voorstelling mijn kaarten ophalen, stond de meneer aan het loket ermee voor mijn neus te zwaaien: hier zijn ze, maar je mag ze pas over een halfuur komen ophalen. Kom ik dus een halfuur later aan en is het gewoon één drukte in de gang, schreeuwende persooneelsleden dat er maar 1 iemand mag aanschuiven ad box office etc… Nou, had mij gewoon vroeger mijn tickets gegeven dan was dat al 1 persoon minder in die bekrompen ruimte, ... Alles behalve klantvriendelijk hoe het eraan toe ging.

Ik denk dat er verder 2 problemen waren die mij eigenlijk met een slecht gevoel naar het hotel hebben doen gaan.
1) de plaatsen, prachtig om de kostuums van dichtbij te zien, maar verder was het gewoon te chaotisch van zo dichtbij
2) Had ik nu net de dag ervoor Book Of Mormon gezien, waardoor ik ook minder mee was met de grapjes van Genie (want de lat voor humor ligt bij TBOM toch een pakje hoger).

Heeeeeel dubbel gevoel dus. De voorstelling heeft zijn pluspunten maar ao owv de plaatsen waren er toch ook een pak negatieve kanten. Maar ik zal maar niet te veel klagen, heb maar lekker 25 pond per ticket betaald 😊.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 39 ] 29 June 2017 09:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat van het kaartje ophalen herken ik wel. Toen ik ging een paar maanden terug, was ik door omstandigheden enorm aan de late kant (ik denk 10-15 minuten voor de start van de show) en ik moest mijn kaartje dus nog ophalen. Dus ik ga naar de kassa waar een mannetje stond, die vroeg of ik kaarten kwam ophalen en hij wijst me vervolgens naar het einde van de rij op een toon van “domme koe, de rij gaat tot halverwege de trap”. En ik voelde me al bezwaard omdat ik dus zo laat was. Ik snap dat ze de massa op een bepaalde manier in goede banen moeten leiden, maar er zijn ook andere manieren, zoals iemand eerder z’n kaartje laten ophalen of gewoon wat makkelijker zijn in die kaarten op te sturen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 40 ] 06 August 2017 10:14 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Afgelopen donderdagavond heb ik Aladdin gezien in Londen. Met Day Seats ticket zaten we helemaal prima op rij M aan de zijkant. De drie voornaamste rollen werden vertolkt door Jade Ewen, Trevor Dion Nicholas en understudy voor Aladdin Antony Hewitt. Visueel is het inderdaad allemaal prachtig. Veel vrolijke kleuren, een goed ensemble, sterke dansnummers, en Trevor Dion Nicholas is een heerlijke Genie. Leuk dat hij los kan gaan met grapjes en verwijzingen naar sommige actuele zaken (Beyoncé en haar tweeling, bijvoorbeeld). De andere acteurs deden het overigens ook allemaal prima, ik weet niet hoe goed de first cast Aladdin is maar ik merkte niet dat dit een understudy was.
Maar verder deed het me ook niet veel. Grootste kritiekpunt dat ik heb is denk ik dat sommige nummers als opvulling en puur voor de show aanvoelden, en niet echt toegevoegde waarde hadden voor het geheel. Bijvoorbeeld bij een van de dans- en actie-nummers van de drie vrienden van Aladdin tegen het einde dacht ik halverwege “ja, nu weten we het wel, ga maar door met het verhaal..”. Choreografie was goed hoor, maar het voegde verder zo weinig toe.
Ik moet wel toegeven dat het publiek dat om ons heen zat mijn ervaring zeer sterk beïnvloed heeft. Het is natuurlijk schoolvakantie, en dus waren wij omringd door 2 of 3 gezinnen met jonge kinderen. Vooral de (ongeveer) 11-jarige meisjes achter ons konden niet stil zitten en waren zo hyper van al het moois dat ze zagen dat ze de hele show onrustig en luidruchtig waren. Tijdens ‘A whole new world’ hebben ze letterlijk het hele nummer gewoon hardop zitten praten (ze moesten elkaar natuurlijk wel kunnen verstaan boven de muziek) over hoe mooi het was wat ze zagen, hoe ze dat in het theater gedaan zouden hebben technisch gezien (“maybe it really is magic!”), wat ontzettend afleidde en waardoor ik zelf niet kon genieten van het nummer. De ouders zaten aan het andere einde van de rij en hebben er niets van gezegd. Er werd overigens ook volop geritseld en gekraakt met snoepzakjes en dergelijke.
Ik heb me ook gestoord aan het feit dat meerdere mensen, en soms zelfs meer dan één keer, tijdens de show op stonden om (denk ik) naar het toilet te gaan. Daar snap ik helemaal niets van. Blijf gewoon zitten, daar heb je de pauze en na afloop voor.

Dus, als je van een visueel mooi plaatje houdt en van luchtig Disney-vermaak, dan lijkt Aladdin me een prima keuze. Maar probeer dan wel buiten schoolvakantie-tijd te gaan, zou ik adviseren 😉

  [ # 41 ] 13 May 2018 09:14 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2017-03-19

23 juli wil ik Aladdin gaan bezoeken. Nu wil ik daar Day-Seats gaan halen. Iemand ervaring daarmee?? Hoelaat, waar, enzovoort???

   Handtekening   

I have nothing!

  [ # 42 ] 13 May 2018 10:07 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Ik ben er om 0830 bij het theater gaan staan. Ik was de eerste. Je krijgt de producers Seats voor 25 pond per stuk.

  [ # 43 ] 14 May 2018 09:35 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

thebodyguardfan - 13 May 2018 09:14 AM

23 juli wil ik Aladdin gaan bezoeken. Nu wil ik daar Day-Seats gaan halen. Iemand ervaring daarmee?? Hoelaat, waar, enzovoort???

Ik zou eerst de loterij proberen. Dan kun je een paar dagen van te voren al weten of je kaarten hebt. Als je niet wint kun je altijd nog day seats gaan halen.
Ik had mazzel, vorige week meegedaan en zit vanavond voor 20 pond in Stalls.

  [ # 44 ] 14 May 2018 12:49 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Wat houdt die loterij eigenlijk precies in? Kun je er ook geld mee kwijtraken?

  [ # 45 ] 14 May 2018 01:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Nee. Je meldt je aan voor de online lottery (http://www.aladdinthemusical.co.uk/lottery/), dan gaat je naam in een grote (digitale) bak. Als je naam getrokken wordt, heb je de mogelijkheid om kaartjes aan gereduceerde prijs te kopen. Je hebt dan alsnog geen aankoop verplichting en je bent ook geen geld kwijt om mee te doen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4