Kiss me Kate - Donkmeer
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er heerst een gezonde spanning backstage aan het spektakelpodium aan het Donkmeer te Berlare. Ruim 100 figuranten, een absolute topcast o.l.v. een professioneel creatief team geven het beste van zichzelf tijdens de repetities van Kiss Me, Kate. Binnen 10 dagen is het première, dus de laatste rechte lijn wordt met ijzeren hand en scherpe precisie afgelegd. Geen sinecure… Tijl Dauwe is regisseur van dienst van de musical Kiss Me, Kate, een hilarische Broadway klassieker die meer dan 2000 voorstellingen lang te zien was in New York en Londen.

WISPELTURIGE WEERSOMSTANDIGHEDEN MAAR HET PUBLIEK WORDT NOOIT NAT GEREGEND
De repetities verlopen vlot. Het is een aparte ervaring om in weer en wind te repeteren. De eerste repetitiedag was iedereen al vanaf het eerste kwartier door en door nat van de regen. Maar de dag erop moesten ze zonnecrème factor 50 boven halen. Dat maakt het zo bijzonder aan het Donkmeer in Berlare. Goed om weten: het publiek heeft geen last van het weer. Die zitten de hele tijd beschut.

DE GROOTSTE FESTIVARIAPRODUCTIE OOIT - GIGANTISCH DECOR EN KOSTUUMS UIT DRIE VERSCHILLENDE TIJDPERKEN
Regisseur Tijl Dauwe getuigt enthousiast over deze musical: “Kiss me, Kate is volgens de habitués de grootste Festivariaproductie ooit. We hebben een gigantisch decor: een straatbeeld in Baltimore, met centraal het Ford’s Theatre.  Heel de beschikbare oppervlakte op het water staat volgebouwd. En daarnaast is het ook nog eens technisch een huzarenstukje geweest om dit decor te verwezenlijken. Alles kan open en dicht. En hele sets komen uit de gevels gereden. Maar niet alleen qua decor is dit de grootste show ooit. Doordat onze voorstelling zich in 3 tijdsperiodes afspeelt hebben we ook een veelvoud aan kostuums nodig. Van de kleurrijke kledingstijl van vlak na de oorlog, tot de donkere stijl van de jaren dertig, over het Renaissancistisch Italië rond 1600. Daarnaast hebben we ook paarden, oldtimers, een container vol rekwisieten, vuurwerk, … Dit wordt een prachtige voorstelling, ik ben er zeker van.”

KISS ME, KATE
De meest passionele musicalkomedie ooit!
Na meer dan 2000 voorstellingen in Londen en New York
nu ook in Vlaanderen, aan het romantische Donkmeer.
 
Deze zomer neemt Festivaria u mee naar het musicaltheater in Baltimore. Maak u klaar voor een dolkomisch liefdesverhaal: iets tussen Shakespeare in love en Sex and the City. Over Fred en Lilli. Ooit gelukkig getrouwd, nu minder gelukkig gescheiden. Het koppel speelt de hoofdrol in De getemde feeks. Al snel vallen ze uit hun rol en slingeren ze op scène subtiel verwijten naar elkaars hoofd. Kan er ooit nog liefde zijn tussen Fred en Lilli?

KISS ME KATE - PRAKTISCHE INFO
Met: Goele De Raedt, Jan Schepens, Line Ellegiers, Michiel De Meyer, Bert Verbeke en James Cooke.

Regie: Tijl Dauwe
Muzikale leiding: Geert Baetens
Decor: Marnik Baert

Data:
Voorstellingen op 18, 19, 20, 21, 24, 25, 26, 27, 28 en 31 augustus en 1 en 2 september 2017. Telkens om 21 uur.

Tickets: http://www.festivaria.eu.

Niet expliciet genoemd, maar de ervaring leert dat de msucals aan het Donkmeer werken met stemmen op een geluidsband. Er wordt dus niet live gezongen.

  [ # 1 ] 10 August 2017 08:35 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik zou Kiss me,. Kate dolgraag weer een keer willen zien, maar de wetenschap dat deze mensen staan te playbacken zoals bij Sacco & Vanzetti… dat wordt hem niet.

Daarbij vind ik het een opvallende keuze om in de open lucht te doen. Het stuk speelt zich af in een theater, het voegt voor mij absoluut iets toe om in een echt theater te zitten.

  [ # 2 ] 10 August 2017 10:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Ensemble op band; oke.. Gebeurd vaker (Mamma Mia tour). Maar geloof me, de solisten in deze reeks voorstellingen zijn altijd live!

  [ # 3 ] 11 August 2017 05:52 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  38
Geregistreerd  2012-11-30

Ik weet niet wie jou dit heeft wijsgemaakt maar het is alom bekend dat werkelijk elke stem, zucht, lied, scheet op band staat bij deze voorstellingen. Er is niets live in deze voorstelling en dit voor ongeveer bijna 30 jaar. Benieuwd waarom je denkt dat dit toch live is?!
Vroeger zongen bekende mensen zelfs de band in maar werden de rollen gespeeld door andere mensen.

  [ # 4 ] 19 August 2017 07:38 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Kiss Me Kate, grootste Festivariaproductie ooit, in première onder grote belangstelling
 
18 augustus 2017 - Berlare
De première van het openluchtspektakel Kiss me, Kate in Berlare kende grote belangstelling van pers en publiek. De festivaltribune aan het Donkmeer zat afgeladen vol. Iedereen was benieuwd hoe topacteurs Jan Schepens, Goele De Raedt, James Cooke, Bert Verbeke, Michiel De Meyer en Line Ellegiers, samen met ruim 100 figuranten deze musical zouden brengen. Deze Festivariaproductie werd voor het eerst geregisseerd door Tijl Dauwe. Ruim 400 vrijwilligers zetten ook nog eens achter de schermen hun beste beentje voor.

EEN TOPCAST EN CREATIEF TEAM - PRACHTIGE MUZIEK VAN COLE PORTER- EEN INDRUKWEKKEND DECOR EN KOSTUUMS UIT DRIE VERSCHILLENDE TIJDPERKEN ZORGEN VOOR EEN SCHITTEREND OPENLUCHTSPEKTAKEL AAN HET DONKMEER.

De scène is een gigantisch decor: een straatbeeld in Baltimore, met centraal het Ford’s Theatre.  Heel de beschikbare oppervlakte op het water staat volgebouwd. En daarnaast is het ook nog eens technisch een huzarenstukje geweest om dit decor te verwezenlijken. Alles kan open en dicht. En hele sets komen uit de gevels gereden. Maar niet alleen qua decor is dit de grootste show ooit. Doordat de voorstelling zich in 3 tijdsperiodes afspeelt hebben we ook een veelvoud aan kostuums nodig. Van de kleurrijke kledingstijl van vlak na de oorlog, tot de donkere stijl van de jaren dertig, over het Renaissancistisch Italië rond 1600. Daarnaast zijn er ook paarden, oldtimers, een container vol rekwisieten en vuurwerk.


KISS ME, KATE
De meest passionele musicalkomedie ooit!
Na meer dan 2000 voorstellingen in Londen en New York
nu ook in Vlaanderen, aan het romantische Donkmeer.
 
Deze zomer neemt Festivaria u mee naar het musicaltheater in Baltimore. Maak u klaar voor een dolkomisch liefdesverhaal: iets tussen Shakespeare in love en Sex and the City. Over Fred en Lilli. Ooit gelukkig getrouwd, nu minder gelukkig gescheiden. Het koppel speelt de hoofdrol in De getemde feeks. Al snel vallen ze uit hun rol en slingeren ze op scène subtiel verwijten naar elkaars hoofd. Kan er ooit nog liefde zijn tussen Fred en Lilli?

KISS ME KATE - PRAKTISCHE INFO
Met: Goele De Raedt, Jan Schepens, Line Ellegiers, Michiel De Meyer, Bert Verbeke en James Cooke.
Regie: Tijl Dauwe
Muzikale leiding: Geert Baetens
Decor: Marnik Baert

Data:
Voorstellingen op 18, 19, 20, 21, 24, 25, 26, 27, 28 en 31 augustus en 1 en 2 september 2017. Telkens om 21 uur.
Tickets: http://www.festivaria.eu.

‹‹ Charley (2018)      Roodkapje Vlaanderen 2017 ››