verfilming Sunset Boulevard
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Onderstaand bericht stond vandaag op nu.nl:


De succesvolle Broadwaymusical Sunset Boulevard, met Glenn Close in de hoofdrol, wordt verfilmd. Filmmaatschappij Paramount maakte donderdag bekend de rechten van de musical te hebben gekocht. 

Close is in gesprek om de hoofdrol te prolongeren op het witte doek.

Volgens The Wrap is Paramount al druk op zoek naar een regisseur voor de verfilming van Sunset Boulevard. Ook wordt er gezocht naar de mannelijke tegenspeler van de 70-jarige Close, zo laten ingewijden weten. De opnamen van de musicalfilm staan gepland om aanstaande januari te beginnen.

Sunset Boulevard is gebaseerd op de gelijknamige speelfilm uit 1950 en vertelt het verhaal van Norma Desmond, een actrice in stomme films die aan lager wal raakt. Wanneer ze een jonge scenarioschrijver ontmoet, ziet ze haar kans schoon terug te keren op het witte doek.

Glenn Close kreeg meerdere theaterprijzen voor haar rol in de musical, waaronder een Tony Award voor beste actrice in een musical. Wanneer de verfilming in de bioscopen te zien zal zijn, is nog niet bekend.

zie ook: https://www.broadwayworld.com/article/SUNSET-BOULEVARD-Movie-Musical-Starring-Glenn-Close-Eyeing-January-Start-20170817


Groet, Jan-Willem

[ Gewijzigd: 18 August 2017 03:36 PM by 0 ]
  [ # 1 ] 18 August 2017 04:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Hoe kon dat ook anders dan dat Paramount de rechten daarvan zou krijgen?
Die musical speelt zich ook af in de studio’s van Paramount.  😉

[ Gewijzigd: 18 August 2017 04:21 PM by ErikB. ]
  [ # 2 ] 18 August 2017 09:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ben benieuwd of het deze keer wel door zal gaan, want deze film is al zo vaak aangekondigd. Had liever iemand anders gezien dan Glenn Close (te oud en geen geweldige zangeres), maar snap wel dat als ze het gaan verfilmen ze het met haar willen doen.

  [ # 3 ] 19 August 2017 05:56 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

martijn-j - 18 August 2017 09:04 PM

Ben benieuwd of het deze keer wel door zal gaan, want deze film is al zo vaak aangekondigd. Had liever iemand anders gezien dan Glenn Close (te oud en geen geweldige zangeres), maar snap wel dat als ze het gaan verfilmen ze het met haar willen doen.

Ja martijn-j daar heb je wel gelijk in vind ik.
Eerst zien, dan geloven.
Het zou me ook niet verbazen als ze ineens zeggen “laten we die film toch maar niet gaan maken”, want dat is inderdaad al vaker gebeurd.

  [ # 4 ] 19 August 2017 08:36 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

martijn-j - 18 August 2017 09:04 PM

Had liever iemand anders gezien dan Glenn Close (te oud en geen geweldige zangeres), maar snap wel dat als ze het gaan verfilmen ze het met haar willen doen.

Dat er betere zangeressen zijn is helder. Maar het spanningsveld tussen (betere) Hollywood actrices vs onbekendere actrices die beter zingen komt eigenlijk bij elke musicalverfilming wel terug en wordt vrijwel altijd gewonnen door de Hollywood actrices/acteurs. Hoe zonde dat wellicht vaak ook is. Dus in dat licht kan ik Close bijvoorbeeld beter verdragen dan Streep in Mamma Mia, dan is ze vocaal toch echt wel sterker en bovendien voegt haar invulling van Norma meer toe aan het eindresultaat dat dan Streep’s Donna dat doet. Al is het maar omdat Donna gewoon een wat ééndimensionaler karakter is.

Wat ik haar (Glenn Close) in ieder geval niet vind is te oud voor de rol. Hoe kun je te oud zijn voor een rol als je een verlopen, uit het oog verloren, wegkwijnende ex filmsterdiva speelt ?

Hoe dan ook, leeftijd, vocaal vermogen: ik ben toch wel een fan van Close in deze rol. Heb haar niet op Broadway gezien, maar wel in de recente productie van het National Theatre in London. En ze was gewoon eenvoudigweg briljant in haar vertolking. Mij heeft het de hele voorstelling niet gestoord dat er andere dames zijn die de songs beter zouden wegzingen. Laat maar komen, als de film maar gemaakt wordt in ieder geval, en ik vermoed dat het toch wel echt met Close zal worden dan.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 5 ] 19 August 2017 04:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Mark - 19 August 2017 08:36 AM

Wat ik haar (Glenn Close) in ieder geval niet vind is te oud voor de rol. Hoe kun je te oud zijn voor een rol als je een verlopen, uit het oog verloren, wegkwijnende ex filmsterdiva speelt ?

Ik vind het verhaal beter werken als je het gevoel krijgt dat Norma nog jaren mee had gekund als de filmindustrie niet was veranderd. Norma zit niet zonder werk vanwege haar leeftijd, maar omdat er geen vraag meer is naar actrices voor stomme films. Volgens mij is ze geschreven als vrouw van vijftig. Ik heb de film al lang niet meer gezien, maar volgens mij wordt dat letterlijk gezegd.

  [ # 6 ] 20 August 2017 09:02 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

martijn-j - 19 August 2017 04:02 PM

Ik vind het verhaal beter werken als je het gevoel krijgt dat Norma nog jaren mee had gekund als de filmindustrie niet was veranderd. Norma zit niet zonder werk vanwege haar leeftijd, maar omdat er geen vraag meer is naar actrices voor stomme films. Volgens mij is ze geschreven als vrouw van vijftig. Ik heb de film al lang niet meer gezien, maar volgens mij wordt dat letterlijk gezegd.

Ah ok. Ja dat kan natuurlijk. In mijn hoofd (ik weet ook niet wat het “officiele” script zegt) is ze een actrice die de transitie van stomme film naar gesproken films niet overleeft heeft en zich daarna teruggetrokken heeft op haar mansion om te dromen van haar “return” Dat wegkwijnen kan 1 of 10 jaar duren dat maakt voor mijn beleving van het verhaal niet zoveel uit. Ik vind de diepte van de illusie waarin ze leeft juist sterker werken als dat proces al wat langer aan de gang lijkt te zijn (met een oudere actrice dus). Maar belevingen verschillen, zo zie je maar weer. Maar dank voor je toelichting van jouw beleving.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 7 ] 22 August 2017 05:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

martijn-j - 19 August 2017 04:02 PM
Mark - 19 August 2017 08:36 AM

Wat ik haar (Glenn Close) in ieder geval niet vind is te oud voor de rol. Hoe kun je te oud zijn voor een rol als je een verlopen, uit het oog verloren, wegkwijnende ex filmsterdiva speelt ?

Ik vind het verhaal beter werken als je het gevoel krijgt dat Norma nog jaren mee had gekund als de filmindustrie niet was veranderd. Norma zit niet zonder werk vanwege haar leeftijd, maar omdat er geen vraag meer is naar actrices voor stomme films. Volgens mij is ze geschreven als vrouw van vijftig. Ik heb de film al lang niet meer gezien, maar volgens mij wordt dat letterlijk gezegd.

Klopt! En in de musical word dat ook letterlijk gezegd “Nothing’s wrong with being fifty
Unless you’re acting twenty/Er is niks mis met een vrouw van 50, maar gedraag je niet als 20”

  [ # 8 ] 25 August 2017 06:42 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2008-02-10

jwvanbeek - 18 August 2017 03:05 PM

Onderstaand bericht stond vandaag op nu.nl:

De succesvolle Broadwaymusical Sunset Boulevard, met Glenn Close in de hoofdrol, wordt verfilmd. Filmmaatschappij Paramount maakte donderdag bekend de rechten van de musical te hebben gekocht.

De film is een klassieker en de musical is een mooie hommage aan de film. Nu men blijkbaar geen andere inspiratie heeft dan weer een remake te maken, kan je alleen nog maar hopen dat er een goede regisseur komt die zorgt dat de kwaliteit in ieder geval enigszins in de buurt komt van het origineel (van zowel film als musical).

  [ # 9 ] 23 October 2017 11:41 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Andrew loyd Webber wil graag madonna er voor hebben.

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 10 ] 24 October 2017 10:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Andrew Lloyd Webber of jij? Gezien je handtekening? 😉

Lijkt mij niet meer dan logisch dat, als deze film er komt, dat Glenn Close deze rol krijgt. Of een andere echt grote actrice. Madonna is geen actrice en dit is toch wel echt een spelrol. Ze moet natuurlijk wel kunnen zingen, maar zo’n waanzinnige zangeres is Madonna nu ook weer niet, vind ik.

  [ # 11 ] 25 October 2017 07:24 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2004-10-20

Volgens dit gerucht uit 2011 lijkt me dat eerder onwaarschijnlijk, bovendien zijn er in de afgelopen zes jaar betere actrices geweest om die rol te spelen 😉

  [ # 12 ] 01 March 2019 11:58 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Het lijkt er op dat er uiteindelijk een film gemaakt wordt met Glen Close in de hoofdrol.

Glenn Close to star in Sunset Boulevard movie

Glenn Close is to star in her Tony-winning role of Norma Desmond in a film adaptation of Andrew Lloyd Webber’s Sunset Boulevard, which is set to begin shooting this October. Rob Ashford will direct the film with a screenplay written by Tom MacRae (Everybody’s Talking About Jamie).

Based on Billy Wilder’s classic Academy Award-winning film, Andrew Lloyd Webber’s Tony Award-winning Best Musical SUNSET BOULEVARD features a book and lyrics by Don Black and Christopher Hampton.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

‹‹ Carlo Boszhard      Cultuurmarkt Antwerrpen ››