Hans en Grietje 2017-2018
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hoofdrol voor Keet! in musical Hans & Grietje

Keet!, presentatrice bij RTL Telekids, speelt in theaterseizoen 2017- 2018 de rol van Grietje in de sprookjesvoorstelling Hans & Grietje De Musical. Van Hoorne Entertainment presenteert in theaterseizoen 2017-2018 alweer hun 10e sprookje met deze musical.

Keet! is zangeres, danseres en presentatrice. Keet! wordt vertolkt door Janouk Kelderman. De 25-jarige Janouk studeerde Musicaltheater aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Muziek, dans en theater hebben al sinds Janouk vier jaar oud was een grote aantrekkingskracht op haar. 
Komend najaar presenteert Keet! bij RTL Telekids het programma Theaterkids, waarin ze met kinderen een uniek kijkje neemt achter de schermen bij musicals en theatervoorstellingen. Daarnaast presenteerde Keet! onder andere de Nationale Opblijfavond, HiHa Holland en Keets Vlog. Ook op het witte doek was Keet! te zien, in de familiefilm Keet & Koen: de Speurtocht naar Bassie & Adriaan. De film behaalde in het najaar van 2015 de gouden filmstatus.
Keet! is verheugd over haar rol in Hans & Grietje: ‘Mijn allereerste keer in een professionele musical en meteen de hoofdrol in één van de bekendste sprookjes, ik vind het geweldig! Ik kijk uit naar de samenwerking met Stijn Mac Gillavry (Hans) en verheug me op de repetities en de première! Ik kan nu al niet meer wachten om in 2017 op de planken te staan.’

De sprookjesvoorstellingen van Van Hoorne Entertainment trekken meer dan 100.000 bezoekers per seizoen. Tevens zal het populaire tovenaarsduo Titus & Fien weer terugkeren in deze familiemusical, Hans & Grietje De Musical is te zien in het theater vanaf september 2017.

  [ # 1 ] 28 August 2016 04:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  667
Geregistreerd  2005-04-26

ik ben jaren geleden naar de musical geweest van Hans en grietje en toen speelde Linda wagenmakers de snoepjesheks. Ik weet niet of ze in deze musical ook de snoepjesheks mag spelen.

   Handtekening   

Bestel mijn griezelroman de twee broers van Dracula
klik hier

  [ # 2 ] 28 August 2016 09:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik denk dat de kans heel klein is.

  [ # 3 ] 29 August 2016 01:02 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Eerst hadden we Keet! in Wicked. Maar dat was een andere Keet! Dan deze Keet!
Maakt het er allemaal wel ingewikkelder op!

  [ # 4 ] 29 August 2016 01:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ik heb ook even naar de naam gezocht om te weten om welke Keet het ging. Keet is een soort Coole Piet, een rol,. Die acteurs hebben natuurlijk ook allebei musicals gedaan, al werd daar dan weer niet mee geadverteerd.

  [ # 5 ] 25 September 2017 10:12 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hans & Grietje De Musical succesvol in première
Gisteren is in Theater de Stoep in Spijkenisse de nieuwe familievoorstelling ‘Hans & Grietje De Musical’ met groot succes in première gegaan. De hoofdrollen in deze smakelijke sprookjesmusical worden gespeeld door Janouk Kelderman (Grietje) en Stijn Mac Gillavry (Hans).

Janouk Kelderman, die bekend werd als presentatrice Keet! bij RTL Telekids, en haar tegenspeler Stijn Mac Gillavry vullen elkaar naadloos aan in hun muzikaal toneelspel als broer en zus. Een sterk en geloofwaardig optreden van beide spelers. Naast Hans en Grietje is bovendien een grote rol weggelegd voor het dolkomische tovenaarsduo Titus en Fien, gespeeld door Michael van Hoorne en Esther van Santen. Met hun hilarische, slapstickachtige scènes zorgen ze voor een zeer toegankelijke, vrolijke voorstelling voor jong én oud.
“We maken ondertussen al 10 jaar sprookjesmusicals. Meer dan 1 miljoen mensen hebben dit kindertheaterformat bezocht en om dan van alle kanten te horen dat het weer beter is, dat is echt te gek! Mensen hebben genoten en daar doen we het voor. We mogen weer 150 voorstellingen gaan geven en een betere aftrap hadden we niet kunnen hebben”, aldus producent en acteur Michael van Hoorne.
Na afloop van de voorstelling kreeg de cast als dank een staande ovatie en is het premièrepubliek het erover eens: Hans & Grietje De Musical is een energieke, interactieve en vooral mooie productie vol humor voor de hele familie.

Net als bij de reguliere voorstellingen waren veel kinderen verkleed als hun favoriete sprookjesfiguur. De hele tour zullen de spelers na de voorstelling te zien zijn in de theaterfoyer voor een meet & greet en Sprookjesafterparty. Eén van de herkenbare en unieke onderdelen van de Van Hoorne Entertainment-voorstellingen.

Hans & Grietje is alweer de tiende voorstelling in de reeks sprookjesmusicals geproduceerd door Van Hoorne Entertainment. Het verhaal over de twee kinderen die terechtkomen bij een snoephuisje in het bos werd al eerder bewerkt tot een magische familiemusical door het productiehuis en keert nu terug in een spiksplinternieuw, kleurrijk jasje.

Hans & Grietje De Musical is tot en met 17 juni 2018 in meer dan 120 theaters te zien door heel Nederland. Meer informatie over de voorstelling: http://www.VanHoorne.com/HansenGrietje

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar hoe deze voorstelling is omgetoverd. Het was oorspronkelijk een voorstelling met een heks die slecht werd doordat ze constant werd gepest, en ik begrijp uit deze tekst dat Titus en FIen er nu in zitten (de happy spekkie-scouts zijn er dus waarschijnlijk uit, Titus is toch een figuur dat een nare beledigende opmerking over het uiterlijk van een ander als humor ziet..

‹‹ Lang geleden      Mamma Mia ››